Miksi purat aggressiosi asiakaspalvelijalle?
Yleensä ystävällisyydellä mahd. ongelma ratkeaa paljon nopeammin.
Kommentit (54)
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 17:59"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 17:54"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 17:48"]
Koska olen temperamenttinen enkä ole julkisuuden henkilö tai sellaiseksi haluava: minun ei tarvitse hillitä itseäni ja piilottaa ärsyyntymistäni asemani takia.
[/quote]
Ja siksi et tule koskaan saamaan a-luokan asiakaspalvelua, vaan juuri sinun keissisi jää usein pinon viimeiseksi selvitettäväksi. Sinun kohdallasi on usein myös jonoa, ja joudut jättämään soittopyynnön, johon toki vastataan mahdollisimman pian eli sen esimiehen myöntämän aikarajan loppuessa. Valitettavasti.
[/quote]Kun annan palautetta alunperinkin paskasta palvelusta niin en tosiaan siinä vaiheessa menetä enää mitään.
[/quote]
Et niin. Tosin, kohteliaisuudella saattaisit saada esimerkiksi enemmän hyvitystä mokasta tai nopeampaa palvelua tai paremman tarjouksen.
25 jatkaa.
Eikä asiakaspalvelijan ulkonäöllä ole tekemistä tämän kanssa. Oli sitten parikymppinen missi tai viisikymppinen pubiruusu sanon asiasta jos on sanottavaa. Enkä ole omassa työssäni huomannut että ulkonäkö vaikuttaisi asiakkailta tulevaan palautteeseen.
Olen asiakas ja ollut asiakaspalvelija. Kummassakin joukossa on niitä jotka purkaa pahaa oloa toisiin.
[/quote]
Näinpä. Tosin, asiakas saa olla mitä vaan, mutta asiakaspalvelija ei. Välillä hävettää omien työkavereiden asenne, kun kyykytetään asiakasta.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 18:00"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 17:54"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 17:48"]
Koska olen temperamenttinen enkä ole julkisuuden henkilö tai sellaiseksi haluava: minun ei tarvitse hillitä itseäni ja piilottaa ärsyyntymistäni asemani takia.
[/quote]
Ja siksi et tule koskaan saamaan a-luokan asiakaspalvelua, vaan juuri sinun keissisi jää usein pinon viimeiseksi selvitettäväksi. Sinun kohdallasi on usein myös jonoa, ja joudut jättämään soittopyynnön, johon toki vastataan mahdollisimman pian eli sen esimiehen myöntämän aikarajan loppuessa. Valitettavasti.
[/quote]Kun annan palautetta alunperinkin paskasta palvelusta niin en tosiaan siinä vaiheessa menetä enää mitään.
[/quote]
Et niin. Tosin, kohteliaisuudella saattaisit saada esimerkiksi enemmän hyvitystä mokasta tai nopeampaa palvelua tai paremman tarjouksen.
[/quote]Multa lähtee käsistä lähtee vasta siinä vaiheessa kun aspa on kertonut että hyvitystä ei ole eikä tule. Laitan jokaisen kokemani vääryyden kiertämään, vaikka sitten haukkumalla ko. firman edustajan.
32:selle
Eli jos valitat, ja et saa hyvitystä (minkä muuten lasket hyvitykseksi?) ; alennusta niin alat riehumaan?
Toivottavasti et ikinä tule asioimaan työpaikalleni. Kun monesti korvaamme vain tuotteen hinnan tai vastaavan tuotteen viallisen tilalle. Lisä hyvityksiä vain hyvin harvoin, ja miksi edes pitäisi. Jos saat uuden tuotteen tai rahat takaisin!
Saman asian voi sanoa nätistikin, jos haluaa valittaa, ei tarvi huutaa.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 18:11"]
Eli jos valitat, ja et saa hyvitystä (minkä muuten lasket hyvitykseksi?) ; alennusta niin alat riehumaan?
Toivottavasti et ikinä tule asioimaan työpaikalleni. Kun monesti korvaamme vain tuotteen hinnan tai vastaavan tuotteen viallisen tilalle. Lisä hyvityksiä vain hyvin harvoin, ja miksi edes pitäisi. Jos saat uuden tuotteen tai rahat takaisin!
[/quote]Eipä juuri kiinnosta toivooko joku aspa mua asiakkaaksi vai ei, tai mitä hän ylipäätään minusta ajattelee.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 18:19"]
[/quote]Eipä juuri kiinnosta toivooko joku aspa mua asiakkaaksi vai ei, tai mitä hän ylipäätään minusta ajattelee.
[/quote]
Vastaisitko kysymykseen?
"minkä luet hyvitykseksi?"
Olen puhelinasiakaspalvelussa ja käsittelen mm. laskuja. Mukavalle asiakkaalle hyvittelen mielihyvin vähän ekstraakin tai mitätöin koko laskun (tapauskohtaisesti tietysti). Sitten taas kun soittaa joku raivoten ja haukkuen, niin en kiusallanikaan hyvitä yhtään sen enempää kuin jos on oikeasti jokin virhe tapahtunut.
Siinä voi sitten miettiä olisiko kannattanut olla asiallinen niin olisi voinut säästää useita kymppejä!
Tuollaisella ihmisellä on itsellä pahoja ongelmia. Niin ajattelen. Läskit harmittaa, mies harmittaa, seksittömyys harmittaa, paska työ harmittaa, lapset harmittaa, elämässä on boreout, rahat on loppu, vaihdevuodet vaivaa, päätä särkee, jalkoja särkee ja kaikki vain niin vituttaa.
Se on heiltä itseltään pois kun muille räyhäävät. Näyttävät vain, miten paskasti heillä itsellään menee. Onnellisen, elämäänsä tyytyväisen ja sivistyneen ihmisen ei tarvitse alkaa räyhätä vieraille ihmisille. Tsemppiä kaikille asiakaspalveluduunia tekeville! Ehkä nämä ajatukset lohduttavat teitä.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 18:01"][quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 17:59"]
Olen asiakas ja ollut asiakaspalvelija. Kummassakin joukossa on niitä jotka purkaa pahaa oloa toisiin.
[/quote]
Näinpä. Tosin, asiakas saa olla mitä vaan, mutta asiakaspalvelija ei. Välillä hävettää omien työkavereiden asenne, kun kyykytetään asiakasta.
[/quote]
No ei asiakaskaan saa uhkailla, huoritella yms.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 18:25"]
Olen puhelinasiakaspalvelussa ja käsittelen mm. laskuja. Mukavalle asiakkaalle hyvittelen mielihyvin vähän ekstraakin tai mitätöin koko laskun (tapauskohtaisesti tietysti). Sitten taas kun soittaa joku raivoten ja haukkuen, niin en kiusallanikaan hyvitä yhtään sen enempää kuin jos on oikeasti jokin virhe tapahtunut.
Siinä voi sitten miettiä olisiko kannattanut olla asiallinen niin olisi voinut säästää useita kymppejä!
[/quote]
Tein itse samaa ollessani erään firman laskutuksessa töissä. Jos asiakas oli mukava, niin hyvittelin usein vaikka virhe oli asiakkaan ja hyvitystä ei olisi tarvinnut antaa. Meillä oli lupa hyvitellä asiakkaan tyytyväisenä pitämisen vuoksi, vaikka asiakas olikin itse sössinyt jotain. Mulkulle asiakkaalle hyvitykset lähtivät vain, jos virhe oli meidän firman. Ikinä en hyvittänyt, jos ääliö asiakas oli itse mokannut ja lasku olikin sen vuoksi odotettua suurempi. Vetosin vaan siihen, että sopimusehdot on toimittu palvelun avauksen yhteydessä. Yleensä veilä merkkasin vielä asiakkaan puhelinsoitosta kirjattuihin tietoihin, että asiakas käyttäytyi asiattomasti tai asiakas korotti toistuvasti ääntään. Näkeepä sitten seuraavakin asiakaspalvelija, millainen mulkku siellä toisessa päässä onkaan ollut, eikä anna tälle jatkossakaan turhia hyvityksiä.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 18:20"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 18:19"]
[/quote]
Vastaisitko kysymykseen?
"minkä luet hyvitykseksi?"
[/quote]En tiedä kun pahimmat asiakkaan kyykyttäjät eivät ole kauppoja vaan palveluntarjoajia ja vakuutusyhtiöitä. Mutta jos siihen paskaan palveluun tai suoranaiseen kusetukseen mennään, niin miltä kuulostaa esim. voimassa olevan sopimuksen hinnankorotus ILMOITTAMATTA siitä lainkaan (laitonta), ihmeellinen byrokratia ja pallottelu, asiakkaalle jaettu disinformaatio (yksi aspa sanoo yhtä, toinen päinvastaista, siis puhuvat läpiä päähänsä eivätkä tiedä asioista mitään, silti mitään vastuuta heillä ei ole sanomisistaan), päätöksen viivyttely (laitonta), aspa tekee virheen ja syyttää siitä asiakasta... Ihan aiheesta olen hermostunut.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 18:34"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 18:25"]
[/quote]
Tein itse samaa ollessani erään firman laskutuksessa töissä. Jos asiakas oli mukava, niin hyvittelin usein vaikka virhe oli asiakkaan ja hyvitystä ei olisi tarvinnut antaa. Meillä oli lupa hyvitellä asiakkaan tyytyväisenä pitämisen vuoksi, vaikka asiakas olikin itse sössinyt jotain. Mulkulle asiakkaalle hyvitykset lähtivät vain, jos virhe oli meidän firman. Ikinä en hyvittänyt, jos ääliö asiakas oli itse mokannut ja lasku olikin sen vuoksi odotettua suurempi. Vetosin vaan siihen, että sopimusehdot on toimittu palvelun avauksen yhteydessä. Yleensä veilä merkkasin vielä asiakkaan puhelinsoitosta kirjattuihin tietoihin, että asiakas käyttäytyi asiattomasti tai asiakas korotti toistuvasti ääntään. Näkeepä sitten seuraavakin asiakaspalvelija, millainen mulkku siellä toisessa päässä onkaan ollut, eikä anna tälle jatkossakaan turhia hyvityksiä.
[/quote]Voi kun saat tuntea itsesi tärkeäksi! Kyllä nyt varmasti harmittaa sitä, jolta jää 5e alennus saamatta!
Tällaisten kohdalla tulee mieleen vain, että sitä kuuluisaa kotikasvatusta ei ole ollut.
Tilanne ei ole symmetrinen. Asiakaspalvelija on vain töissä. Hän saa joka tapauksessa palkkansa, teki mitä tahansa. Asiakas sen sijaan joutuu elämään sen ongelman kanssa. Hänen ainoa keinonsa "rankaista" väärin toiminutta osapuolta on rähinä. Jos mentäisiin amerikan malliin ja asiakaspalvelijat saisivat palvelunsa tippeinä, niin voisin ehkä tuntea enemmän sympatiaa niitä asiakaspalvelijoita kohtaan jotka valittavat valittavista asiakkaista.
49 sai sitten tänään kirjeen, jonka perusteella homma ei ole vieläkään kunnossa. Ja pari ensimmäistä puhelua päättyi MINÄ EN VOI AUTTAA -vastauksiin. No, huomenna jatkuu.
Mun täytyy sano, että vaikka en ihan virallisesti asiakaspalvelua teekään työkseni, niin ihmisten kanssa olen tekemisissä minäkin. Ja jos joku työntekijä meidän talossa olis tehnyt asiakkaan tappioksi liki kymppitonnin mokan, niin mä en todellakaan sanoisi, että mä en voi auttaa. Mä olen siinä talossa töissä ja kääntäisin vaikka kiven ja kannon, että saisin virheen korjattua tai löytäisin jonkun, joka pystyy sen tekemään. Ja silloinkin vahtisin vieressä, että asia loppuu hyvin.
Mutta eihän nykyajan asiakaspalvelijat tosiaan osaa muuta kuin sanoa, että harmin paikka, mutta minä en voi sun asialles kuule yhtään mitään. Ja kuten sanoin, 90% tapauksista vain nielen kiukkuni, mutta isompien tappioiden kohdalla edes pyydän korjausta (ja ensimmäiset 3-4 kertaa vieläpä ihan asiallisesti aina).
Pieni surkea kakkahousu tietää, että asiakaspalvelija ei voi tykittää takaisin samalla mitalla. Siksi hänkin uskaltaa rähistä.