Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sopiiko kirkossa imettää?

Vierailija
15.07.2014 |

Jos on kutsuttu häihin ja kirkossa vihkimisseremonian aikana imettää vauvaa kirkon penkissä istuen, onko se sopivaa vai pitäisikö poistua jonnekin muualle imettämään?

Kommentit (176)

Vierailija
81/176 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin en osaa ajatella että Jeesus olisi paheksunut.

Vierailija
82/176 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mietihän nyt vähän! Jos kirkon sisällä olkapäätkin pitää peittää, niin kannattaako siellä strippaamaan ruveta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/176 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako imetys kaikille samaa kuin tissinäyttely???

Ettekö pysty imettämään vauvaa ilman paljasteluja?

Toisaalta, ehkä olen vain kateellinen niille jotka pystyvät aina ennakoimaan kaiken vauvojensa kanssa eikä vauvoja tarvitse syöttää kuin kotona makuuhuoneessa.

T: kolme vauvaa missä vain imettänyt , rinnat AINA peitossa pitänyt äiti

Vierailija
84/176 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä en ihmettele, että kaikenlaiset lapsettomat häät tai lomamatkat alkaa olla niin suosittuja.

Lastenkasvatuskin on monella jäänyt puolitiehen. Mitenpä voisivat lapsetkaan tapoja oppia, kun joidenkin äitien käytös on sitä, että minäpä teen ihan mitä minua huvittaa, koska olen äiti.

Vierailija
85/176 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 16:02"]

Jotenkin en osaa ajatella että Jeesus olisi paheksunut.

[/quote]

Niinpä. Jeesus toisi häihin 2 kalaa ja 5 leipää ja taikoisi kirkon lähijärven viiniksi ja niin koko hääväki voisi riemuita pitkän kaavan mukaan jo kirkossa - kunnes suntio tulisi sanomaan, että nyt pitää poistua, seuraava pari on vuorossa. Kukaan ei edes huomaisi, jos siellä joku olisi tissit paljaana.

Vierailija
86/176 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä 18:n kanssa. Jeesukselle tosiaan olis ollut varmasti ihan jees että vauva saa ravintonsa. Ei kai kukaan muutenkaan kirkossa ajattele tissejä seksuaalisessa mielessä?!? Vauvan syöttämistä vartenhan ne ihmisellä on. Paheksujat jäävät itse kiinni likaisesta mielikuvituksesta ja saisivat pyytää himon aiheuttamia syntejänsä anteeksi.

t. Ateisti

Vierailija
87/176 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei Jeesus paheksuisi, mutta uskonnollisuus paheksuu, koska sieltä puuttuu Herran Henki. Ja siellä, missä on Herran Henki, siellä on vapaus.

J-P

Vierailija
88/176 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein typerysten esiinmarssi. Vain täysi tolla ja huonotapainen imettäisi kirkonpenkissä. Jos lapsi alkaa kovaäänisesti itkeä eikä rauhoitu, niin ainoa oikea ratkaisu on siirtyä lapsen kanssa ulos.

Vierailija
89/176 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisi väärin imettää kirkossa? Miten vauvan syöttäminen voisi olla huonotapaista? Voisitko perustella, kiitos.

Vierailija
90/176 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, ettei Jumala suutu pienen vauvan syömisestä. Isommat ihmiset jaksaa osottaa, mutta pieni vauva ei. Ja mä luulen että Jumala ymmärtää tämän, onhan se pieni hänen luomansa. Kunhan imettää tissi piilossa. 

Vierailija
91/176 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 16:14"]

Mä luulen, ettei Jumala suutu pienen vauvan syömisestä. Isommat ihmiset jaksaa osottaa, mutta pieni vauva ei. Ja mä luulen että Jumala ymmärtää tämän, onhan se pieni hänen luomansa. Kunhan imettää tissi piilossa. 

[/quote]

osottaa=odottaa

Vierailija
92/176 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin Raamatussa.

Joel 2:16 Kootkaa kansa, pitäkää pyhä seurakuntakokous, kerätkää vanhukset, kootkaa lapset ja rintoja imeväiset; lähteköön ylkä huoneestansa ja morsian kammiostansa.

J-P

Vierailija
93/176 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 16:06"]

Tarkoittaako imetys kaikille samaa kuin tissinäyttely???

Ettekö pysty imettämään vauvaa ilman paljasteluja?

Toisaalta, ehkä olen vain kateellinen niille jotka pystyvät aina ennakoimaan kaiken vauvojensa kanssa eikä vauvoja tarvitse syöttää kuin kotona makuuhuoneessa.

T: kolme vauvaa missä vain imettänyt , rinnat AINA peitossa pitänyt äiti

[/quote]

jos yhtään käyttää päätään, niin keksin kyllä muitakin rauhallisia paikkoja imettää kuin oma makuuhuone kotona.  Itse oon vaan niin vanhanaikainen, että en ymmärrä, että sitä vauvaa on ihan pakko syöttää esim. just siinä rullaportaiden vieressä isossa tavaratalossa, mistä kaikki kulkee ( niin kuin eräs tuttuni teki).

Vierailija
94/176 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 15:36"]

Jos on kutsuttu häihin ja kirkossa vihkimisseremonian aikana imettää vauvaa kirkon penkissä istuen, onko se sopivaa vai pitäisikö poistua jonnekin muualle imettämään?

[/quote]

Joo, mene vielä alttarille niin varmasti saat huomiota.

Vierailija
95/176 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 16:14"]Miksi olisi väärin imettää kirkossa? Miten vauvan syöttäminen voisi olla huonotapaista? Voisitko perustella, kiitos.[/quote]

Kirkossa ei syödä, paitsi ehtoollista. Uskomatonta tietämättömyyttä käytöstavoista.

Vierailija
96/176 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus-lastakin pulloruokittiin, joten ei todellakaan saa! Ja imetettävät lapset eivät saa tulla hänen tykönsä.

Vierailija
97/176 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 16:15"]

Näin Raamatussa.

Joel 2:16 Kootkaa kansa, pitäkää pyhä seurakuntakokous, kerätkää vanhukset, kootkaa lapset ja rintoja imeväiset; lähteköön ylkä huoneestansa ja morsian kammiostansa.

J-P

[/quote]

Mutta nykyajan kirkossa taitaakin olla tärkeintä se, että pönötetään ja vihitään avioliittoon, joten säännöt ovat tainneet matkan varrella muuttua.

Vierailija
98/176 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 16:14"]Miksi olisi väärin imettää kirkossa? Miten vauvan syöttäminen voisi olla huonotapaista? Voisitko perustella, kiitos.[/quote]

Se on lystikästä tämä kaksinaismoralismi; telkassa saa vilkkua vaikka kuinka monet ryntäät illan aikana, se on ihan ok mutta auta armias kun joku käytää niitä siihen alkuperäiseen tarkoitukseesna ja kehtaa imettää vauvaa!  :D

Vierailija
99/176 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee ihan yli ymmärryksen, että jotakuta haittaa vauvan imetys kirkossa tai missään muuallakaan. Eikö ole äidille ja vauvallekin helpompaa hoitaa imetys istualteen kirkon penkissä, kuin jossain ulkona maassa tai rappusilla kökkien? Ketä voi oikeasti vauvan ravinnon saaminen ahdistaa, eihän siitä kuulu ääntäkään, eikä se edes näy minnekkään, jos tissin näkeminen pelottaa?

Vierailija
100/176 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kirkossa käyttäydytään muutenkin hiukan eri tavalka kuin esim. kotona. Jos on niin avuton, että ei pysty huolehtimaan lastensa ruokailusta ENNEN kirkkoon menemistä, niin kannattaisi ehkä jättää koko kirkko väliin. Oletko koskaan kuullutkaan huenotunteisuudesta ja toisten ihmisten ja tilaisuuden kunnioittamisesta? Otatko itsellesikin kirkkoon eväät mukaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi