Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mita olet mielta pariskunnasta joka menee kahdestaan naimisiin ulkomailla..

Vierailija
15.07.2014 |

eika jarjesta suvulle mitaan juhlaa? Itsekasta?

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

ap

Vierailija
2/85 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ensin sama ajatus, mutta se alkoi tarkemman pohdinnan jälkeen tuntua salaisuudelta ja niinpä menimem maistraatissa naimisiin, todistajina miehen isä, minun vanhempani ja molempien lapset. Sen jälkeen kävimme porukalla syömässä ja lähdimme Balille kahdestaan kahdeksi viikoksi. Mutta minusta siis ihan hieno homma tuollainen, jos mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin mentiin matkalla naimisiin, kahdestaan.

Vierailija
4/85 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ihan hyvä idea. Itse en tekisi niin, koska näen positiivisena ja tärkeänä asiana sen sukulaisten kanssa juhlimisen. Mutta jos se ei ole merkityksellistä teille, niin yksityinen vihkiminen ihan missä tahansa käy ja on ihan soveliasta. 

Huomionarvoista kuitenkin on se, että tuollainen 3 mainitsema lahjojen kerjääminen on hyvin tökeröä. Lahjojen odottaminen ja niistä vihjailu on todella tökeröä vaikka järjestäsi hääjuhlatkin, mutta kaksin verroin tökerömpää ilman juhlia. 

Vierailija
5/85 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 15:38"]

Itse suunnittelen siis sita, etta mentaisiin paratiisisaarella naimisiin mutta pelkaan suvun reaktiota :)

ap

[/quote]

Miksi suku voisi olla siitä pahoillaa? Ymmärrän jos vanhempanne ajattelevat, että häät olis kivat, mutta eiköhän hekin ymmärrä, jos saavat vaikka juhlapäivällisen kanssanne kotisuomessa. Eihän kaikki nykyään edes mene naimisiin. 

Pitäisikö suvun suuttua siitäkin? 

Vierailija
6/85 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 22:10"]

Meillä oli ensin sama ajatus, mutta se alkoi tarkemman pohdinnan jälkeen tuntua salaisuudelta ja niinpä menimem maistraatissa naimisiin, todistajina miehen isä, minun vanhempani ja molempien lapset. Sen jälkeen kävimme porukalla syömässä ja lähdimme Balille kahdestaan kahdeksi viikoksi. Mutta minusta siis ihan hieno homma tuollainen, jos mahdollista.

[/quote]

Miksi se olisi salaisuus? Eikö voi kertoa, että menemme Balille ja aiomme mennä siellä naimisiin. 

Vierailija
7/85 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 16:07"]

Me mentiin myös naimisiin noin. Soitin yhteen fiemaan mikä järjesti kaikki asiat, mä ostin vain hääpuvun ja sormuksen Suomesta:)

Järjestäjä hoiti kaiken muun,

ehdotti paikkoja, järjesti kyydit ja lennot

järjesti papin ja todistajat

antoi kukkaehdotuksia joista sain valita

järjesti meikin ja hiukset

järjesti valokuvaajan

järjesti menun, kysyi mitä haluamme mutta annoimme vapaat kädet

Meillä ei ollut mitää ressiä koko hommasta ja siksi hääpäivämme oli mitä onnistunein ja ihanin.Suku oli kyllä hieman harmissaan etteivät päässet tanssimaan häitä mutta ainoa kenen mielestä tekomme oli törkeä oli anoppi, ei antanut häälahjaa minkä oli hankkinut koska ei ollut juhliakaan. Sanoin ettemme odota edes häälahjaa niin suuttui vielä enemmän ja kertoi muulle suvulle että ei edes lahja kelvannut O_o

[/quote]

tämä siis maksoi 4000e ja Oltiin yhdessä Euroopan isossa kaupungissa 5 pvää. Ja tosiaan musta oli niin ihanaa kun ei itse tarvinnut tehdä yhtikäs mitään, matkan jäRjestäjä hoiti aivan kaikki:) meillä oli jopa limuusiini odottamassa toisessa päässä joka vei meidät hotelliin, josta joku tuli heti kantamaan laukkumme, kaikki meni aivan täydellisesti, illalla hotellin johtaja oli toimittanut sviittiimme shamppanjaa ja mansikoita mitkä oli siepattu suklaaseen:)

Vierailija
8/85 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 16:53"]Minä myös aivan ehdottomasti "karkaisin" naimisiin, jos olisi joku, jonka kanssa mennä. Sitten ehkä jälkikäteen sanoimme salaa tahdon-kortit perään. Ja ehkä pienimuotoiset ja epäviralliset pirskeet lähimmille kavereille. Isot häät, jotka sisältäisivät pönötystä ja lavatanssit vanhojen sukulaisten kanssa, olisivat minun painajaiseni.

Way to go ap!

[/quote] pirskeet, että saa kerjättyä lahjoja. Kuinka mautonta

Vierailija
9/85 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en ole ikinä ymmärtänyt sitä, että kun nuori pari menee naimisiin, niin siitä lankeaa hirveä stressi morsiamelle (lähinnä.) Kaikki eivät todellakaan ole mitään hääihmisiä, eivätkä edes isot juhlat minun kunniakseni -ihmisiä. Menisin naimisiin isosti ainoastaan, jos minun ei tarvitsisi järjestää itse mitään, vaan hyvä haltijatar järjestäisi päivän minun mieleisekseni. Kun mitään perinteitä ei enää ole, että vanhemmat (ja muu suku) ne häät järjestäisi perinnekaavan mukaan kolmipäiväiseksi juhlaksi.

Ehkä sit se suku vois loukkaantua, jos he olis ne järjestäneet, mutta pari meniskin naimisiin ulkomailla :D

Vierailija
10/85 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siinä on kaksi ihmistä, jotka ovat naimisissa keskenään." Sitten keskittäisin ajatukseni tärkeämpiin ajatuksiin.

Vierailija
11/85 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 22:19"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 16:53"]Minä myös aivan ehdottomasti "karkaisin" naimisiin, jos olisi joku, jonka kanssa mennä. Sitten ehkä jälkikäteen sanoimme salaa tahdon-kortit perään. Ja ehkä pienimuotoiset ja epäviralliset pirskeet lähimmille kavereille. Isot häät, jotka sisältäisivät pönötystä ja lavatanssit vanhojen sukulaisten kanssa, olisivat minun painajaiseni.

Way to go ap!

[/quote]

SINÄ sanoit sen. Mieti, kuinka mauton itse olet.

Vierailija
12/85 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me karattiin naimisiin Yhdysvaltoihin. Vihkiminen tapahtui kuitenkin lähtöpäivänä suomalaisessa maistraatissa, koska se on kuulemma lainsäädännön kannalta helpompaa. Uutiset laitettiin sitten New Yorkista. Ei järjestetty juhlia, ei pyydetty rahaa. Ystävät järkkäsivät sitten bileet, kun tulimme takaisin, ja vanhemmat tarjosivat komean päivällisen. Aivan täydellistä. ♥♥♥

Vierailija
13/85 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla tapahtunut vihkiminen ei kai usein kelpaa sellaisenaan Suomessa. Käyttekö Suomessa sitten maistraatissa? Ennen vai jälkeen reissun?

Vierailija
14/85 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidät ainakin vihki suomalainen pappi joka asui kohdemaassamme.

Vierailija
15/85 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sen että mennään kaksin ulkomailla naimisiin. En kuitenkaan ymmärrä miksi se pitää tehdä salassa.

Vierailija
16/85 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 22:24"][quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 22:19"]

Way to go ap!

[/quote]

[/quote] häitä ei haluta järjestää, mutta pikku pirskeet halvalla, kun kuola valuen harmittaa kun ei saanut lahjoja ja tilikin on tyhjä

Vierailija
17/85 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me mentiin mieheni kanssa kahdestaan tropiikin lämmössä paljasjaloin naimisiin juuri sellaisen paratiisisaaren rannalla. Oltiin vielä jopa niin itsekkäitä sikoja,  että "karattiin", eli ei kerrottu kenellekään aikeistamme. 

Lapseni syntymän jälkeen tuo oli kyllä elämäni ihanin päivä. Kaikki oli niin romanttista, ja ennen kaikkea stressitöntä. Meillä oli hotellin puolelta oma "hääkoordinaattori", joka hommasi meille mm. kakun ja samppanjaa hotellin piikkiin.  Ranta oli koristeltu kukkasin, soittivat meille lempikappaleitamme, jne. 

Mutta siis, jos haluaa isot häät, se on myöskin ihan ok. Pääasia että itse viihtyy ja on tyytyväinen. Mutta kaikille jotka eivät välitä suurista häistä ja häslingeistä, mutta haluavat jotain vähän spesiaalimpaa kuin pelkän maistraatin, suosittelen todella lämpimästi. 

Vierailija
18/85 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää muistaa tarkistaa, että papilla (suomalainen) on vihkioikeus asemapaikassaan. Muuten pitää avioliitto vielä rekisteröidä Suomessa.

Vierailija
19/85 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 16:38"]

Olisi kiva kuulla paljonko ulkomailla naimisiin meno maksoi teille vastaajille? Itsellänikin se on haaveissa koska mies on ollu jo kerran naimisissa enkä pidä suurista häistä (mulla ja miehellä suuret suvut) :/.

[/quote]

Hääseremonia itse 900€, vaatteet 250€, sormukset 3000€, matka ja muut 2000€

Vierailija
20/85 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 22:40"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 22:24"][quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 22:19"]

Way to go ap!

[/quote]

Ööö, eikö isot häät sellaisten ihmisten (mm. jotkut vanhat sukulaiset) kesken, joiden kanssa ei oikeasti elämässään vietä juurikaan aikaa, ole pahempaa lahjojen kerjäystä? :p Itsehän siis alkuperäisessä viestissä puhuin nimenomaan pienimuotoisista illanistujaisista tjsp. sellaisten ihmisten kanssa, joista oikeasti välittää. Ja miksikö, öö ehkä siksi, että elämän tärkeitä asioita haluaa jakaa itselle tärkeiden ihmisten kanssa? Mistä oikein sait päähäsi, että kyse olisi lahjojen kerjäyksestä. :D

[/quote] häitä ei haluta järjestää, mutta pikku pirskeet halvalla, kun kuola valuen harmittaa kun ei saanut lahjoja ja tilikin on tyhjä

[/quote]