Mies tahtoo yksin mökille. Minä töissä, kolme lasta lomalla.
Meillä on siis kolme lasta, 9v, 12v ja 14v. Mun loma loppu jo, miehellä on vielä kaksi viikkoa jäljellä. Nyt se on päättänyt, että ensi viikolla/viikon se on yksin mökillä.
Kommentit (87)
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 15:06"]
Miksi isä ei halua viettää aikaa lastensa kanssa? Miksi ei ota lapsia mukaan mökille, kun kerrankin olisi aikaa? Tuo kuviohan on ihan päin helkkaria!
[/quote]Isä haluaa olla mökillä yksin. Miksi ei saisi? (Olen nainen)
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 15:35"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 13:01"]
Ei perhe ole mikään rajoittava vankila! Jokaisella perheen jäsenellä on oikeus myön omaan aikaan, eikä kaikkea voida millään jakaa tasan.
[/quote]
Viestin miinukset kertoo että suurin osa haluaa sitoa puolison ja ei halua antaa hänelle omaa aikaa, surullista. Ja sitten ihmeteellään eroja yms...
[/quote]Juuri näin!
Niin, minäminäminäminäminä ja minun haluni ja minun lomani. Lapsista viis, nehän PÄRJÄÄ. No totta helvetissä ne pärjää ja pysyy hengissä, mutta mitä jos vaikka se 9-vuotias haluaisi hartaasti viettää lomaa just sen iskän kanssa? Koululaisilla on lomaa 10 viikkoa, vanhemmilla yleensä 4-5 viikkoa. Siinä on lapsilla aika monta yksinäistä päivää.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 15:35"][quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 13:01"]
Ei perhe ole mikään rajoittava vankila! Jokaisella perheen jäsenellä on oikeus myön omaan aikaan, eikä kaikkea voida millään jakaa tasan.
[/quote]
Viestin miinukset kertoo että suurin osa haluaa sitoa puolison ja ei halua antaa hänelle omaa aikaa, surullista. Ja sitten ihmeteellään eroja yms...
[/quote]
Itse miinustin siksi, ettei perhe ole mikään vankila, josta täytyy päästä lomille.
höpöhöpö, ei hän sinne yksin mene!! Tai vaihtoehtoisesti ei mene mökille ollenkaan vaan johonkin ihan muualle.
kokemuksesta sanon..mieheni (nykyisin ex) halusi ihan yksinään pitkäksi viikonlopuksi mökille, mutta selvisi sitten että oli siellä salarakkaansa kanssa. Ero tuli. Kaikkihan eivät jää ees kiinni, suurin osa ei.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 15:38"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 15:28"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 15:17"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 15:15"]Kuule, meillä ainakin halutaan viettää aikaa lasten ja koko perheen kamssa. Sitä aikaa kun ei juuri ole, kun ollaan koulussa, töissä, harrastuksissa. Että jos itse et halua olla perheesi kanssa niin se ei tarkoita etteikö joku muu haluaisi. Tuokin 14-vuotias on muutamam vuoden kuluttua niin kiireinen, että aikaa yhdessäololle ja -touhuamiselle ei ole.
[/quote]
Itse lopetin mökkeilyn perheen kanssa 13 vuotiaana, seuraavana syksynä täytin 14. Eli kun porukat oli mökillä niin jäin yksin kotiin. Edellinen mökkikesä opetti vanhemmille, ettei minua kannata sinne vastoin tahtoani raahata.
[/quote]
Sorry. Meillä taas perhe viihtyy yhdessä ja mökillä tehdään paljon lasten projekteja. Voivat ottaa sinne myös kavereita mukaan. Mutta meillä on vähän erilainen perhe sitten vissiin. Osin siitäkin syystä, että arkena meillä ei ole juurikaan aikaa hengailla. Ihan ovat lapset innoissaan lähdössä mökillekin. Ihan samalla tavoin kuin huvipuistoihin, matkoille, konserttiin. Mutta meidän mökki ei ole työsiirtola, vaan siellä on tarkoitus relata ja tehdä kivoja juttuja. Tekniikka toimii, joten kotioloille se ei ainakaan häviä.
[/quote]
Nyt ei voi olla hymyilemättä! Onko ihan oikeasti erilaisia perheitä, ettei ole vain sinun oman pään pyhää totuutta, jota pitää levittää kuten evankeljumia ja paheksua muiden perheitä. Missä muutenkin vika, että ette osaa nauttia arjestanne vaan suoritatte sitä. Arki kuintekin iloineen on kuitenkin lomaa arvokkaampaa aikaa.
[/quote]
Tämä on muuten yksi niistä syistä miksi hyvin harvoin viitsin täällä kommentoida mitään. Heti on joku epäilemässä, että eivät asiat nyt mitenkään voi olla ainakaan noin! Onneksi netin ulkopuolella voi keskustelukumppaninsa valita.
Missään vaiheessa en sanonut, että emme nauttisi arjestamme. Joten kommenttisi ei ansaitse sen enempää huomiota. Joko se oli tahallista ilkeyttä tai suoranaista tyhmyyttä. Ensimmäiseen auttaa empatiakyvyn harjoittelu. Toisessa vaihtoehdossa on parhaimmaksi huomattu, että pitää suunsa kiinni ja liimaa näppiksen kirjaimet jotta ei pääse joutavia kirjoittelemaan.
En myöskään mainosta omaa erinomaisuuttamme, koska emme sellaisia ole. Olemmepahan vaan toisiaan rakastava perhe, jossa huomioidaan toisten tarpeet. Joten kun lapset ovat olleet riittävän vanhoja pärjätäkseen päivän pari itsekseen on annettu vaihtoehto olla osallistumatta perheen menoihin. Minulla ja miehellänikin sellainen on. Jos on päällekkäisiä menoja, vaikka kaverin synttärit, niin pääseehän sieltä mökiltä pois. Olemme aina valmiina kuljettamaan lapsia. Ihan vaikka sitten vaan leffaan kaverin kanssa.
Aikuiset meidän perheessä viihtyvät lasten kanssa ja lapsetkin ainakin tähän saakka ovat viihtyneet. Itselleni nämä ihmiset ovat ne läheisimmät ja rakkaimmat tässä maailmassa. Jos huomenna tulisi lähtö, niin en haluaisi viimeisen ajatuksen olevan että miksi en viettänyt aikaani enemmän näiden ihmisten kanssa. Mammonaa en mukaani saa. Toivottavasti voin jättää vähän perinnöksi. Muistot ja kokemukset ovat mukanani niin kauan, kun pää toimii. Ja toivottavasti hyviä sellaisia jää jälkipolville. Tärkeintä en ole minä.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 15:50"]
Hoh hoijaa, jos mies on tehnyt 3 lasta niin sitten kyllä ottaa hoitoonsakin ettei sun tartte stressata työpäivän ajan miten ne pärjää!
[/quote]Jos tuon ikäiset ei pärjää keskenään muutamaa tuntia, niin on syytä vilkaista peiliin.