Mies tahtoo yksin mökille. Minä töissä, kolme lasta lomalla.
Meillä on siis kolme lasta, 9v, 12v ja 14v. Mun loma loppu jo, miehellä on vielä kaksi viikkoa jäljellä. Nyt se on päättänyt, että ensi viikolla/viikon se on yksin mökillä.
Kommentit (87)
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 15:15"]Kuule, meillä ainakin halutaan viettää aikaa lasten ja koko perheen kamssa. Sitä aikaa kun ei juuri ole, kun ollaan koulussa, töissä, harrastuksissa. Että jos itse et halua olla perheesi kanssa niin se ei tarkoita etteikö joku muu haluaisi. Tuokin 14-vuotias on muutamam vuoden kuluttua niin kiireinen, että aikaa yhdessäololle ja -touhuamiselle ei ole.
[/quote]
Itse lopetin mökkeilyn perheen kanssa 13 vuotiaana, seuraavana syksynä täytin 14. Eli kun porukat oli mökillä niin jäin yksin kotiin. Edellinen mökkikesä opetti vanhemmille, ettei minua kannata sinne vastoin tahtoani raahata.
Esimerkiksi makaronilaatikko on helppo mökkiruoka, sitä lämmitellen pärjää jo pitkälle viikkoon. Loppuviikon pärjää grillimakkaralla ja kaljalla. Pakkaa miehelle mukaan myös proteiinirahkaa, mökillä touhutessa tarvitsee energiaa.
Haluaisin nähdä tilanteen käännettynä toisinpäin...äiti haluaa yksin mökille, isä töissä ja lapset lomalla kotona! :-D Mies on auttamatta itsekäs sika ja nainen tekisi vain rohkean itsenäisen ratkaisun. ;-)
Sitä saa mitä tilaa. Nautitaan nyt tästä 60-luvun radikaalinaisten ponnisteluista itsenäisyytteen parisuhteessa, jossa jokaisella on oikeus keskittyä perheen sijaan itseään kehittäviin asioihin. Se on sitä itsemme kehittämään tasa-arvoa!
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 15:23"]
Haluaisin nähdä tilanteen käännettynä toisinpäin...äiti haluaa yksin mökille, isä töissä ja lapset lomalla kotona! :-D Mies on auttamatta itsekäs sika ja nainen tekisi vain rohkean itsenäisen ratkaisun. ;-)
Sitä saa mitä tilaa. Nautitaan nyt tästä 60-luvun radikaalinaisten ponnisteluista itsenäisyytteen parisuhteessa, jossa jokaisella on oikeus keskittyä perheen sijaan itseään kehittäviin asioihin. Se on sitä itsemme kehittämään tasa-arvoa!
[/quote]
Niinpä! :D Parisuhteessa on nykyään enemmän oikeuksia, kuin velvollisuuksia. Jos kaksinaismoralistiseltä nykynaiselta kysytään!
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 15:17"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 15:15"]Kuule, meillä ainakin halutaan viettää aikaa lasten ja koko perheen kamssa. Sitä aikaa kun ei juuri ole, kun ollaan koulussa, töissä, harrastuksissa. Että jos itse et halua olla perheesi kanssa niin se ei tarkoita etteikö joku muu haluaisi. Tuokin 14-vuotias on muutamam vuoden kuluttua niin kiireinen, että aikaa yhdessäololle ja -touhuamiselle ei ole.
[/quote]
Itse lopetin mökkeilyn perheen kanssa 13 vuotiaana, seuraavana syksynä täytin 14. Eli kun porukat oli mökillä niin jäin yksin kotiin. Edellinen mökkikesä opetti vanhemmille, ettei minua kannata sinne vastoin tahtoani raahata.
[/quote]
Sorry. Meillä taas perhe viihtyy yhdessä ja mökillä tehdään paljon lasten projekteja. Voivat ottaa sinne myös kavereita mukaan. Mutta meillä on vähän erilainen perhe sitten vissiin. Osin siitäkin syystä, että arkena meillä ei ole juurikaan aikaa hengailla. Ihan ovat lapset innoissaan lähdössä mökillekin. Ihan samalla tavoin kuin huvipuistoihin, matkoille, konserttiin. Mutta meidän mökki ei ole työsiirtola, vaan siellä on tarkoitus relata ja tehdä kivoja juttuja. Tekniikka toimii, joten kotioloille se ei ainakaan häviä.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 13:01"]
Ei perhe ole mikään rajoittava vankila! Jokaisella perheen jäsenellä on oikeus myön omaan aikaan, eikä kaikkea voida millään jakaa tasan.
[/quote]
Viestin miinukset kertoo että suurin osa haluaa sitoa puolison ja ei halua antaa hänelle omaa aikaa, surullista. Ja sitten ihmeteellään eroja yms...
Onneksi meillä ei ole mökkiä, tässä nähdään ei tuo omaisuudet ja rikkaudet onnea.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 15:28"]Sorry. Meillä taas perhe viihtyy yhdessä ja mökillä tehdään paljon lasten projekteja. Voivat ottaa sinne myös kavereita mukaan. Mutta meillä on vähän erilainen perhe sitten vissiin. Osin siitäkin syystä, että arkena meillä ei ole juurikaan aikaa hengailla. Ihan ovat lapset innoissaan lähdössä mökillekin. Ihan samalla tavoin kuin huvipuistoihin, matkoille, konserttiin. Mutta meidän mökki ei ole työsiirtola, vaan siellä on tarkoitus relata ja tehdä kivoja juttuja. Tekniikka toimii, joten kotioloille se ei ainakaan häviä.
[/quote]
Ei sinun anteeksi tarvitse pyydellä :)
Tarkoitukseni oli vaan osoittaa, että olen sen reilut 20 vuotta selvinnyt hengissä, vaikka ei ollut kumpikaan vanhemmista useampaan päivään katsomassa perään. Joskus kävi myös niin, että olisin halunnut heilua kavereiden kanssa kaiket yöt kylillä, mutta jouduin lapsenlikaksi pikkusysteriä vahtimaan, kun vanhemmat olivat molemmat töissä.
Mökkeily oli meilläkin enemmän relausta, mutta pikkusiskon ja -veljen kanssa ei oikein teininä halunnut viihtyä. Saati vanhempien.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 15:28"]
[/quote]
[/quote]
Sorry. Meillä taas perhe viihtyy yhdessä ja mökillä tehdään paljon lasten projekteja. Voivat ottaa sinne myös kavereita mukaan. Mutta meillä on vähän erilainen perhe sitten vissiin. Osin siitäkin syystä, että arkena meillä ei ole juurikaan aikaa hengailla. Ihan ovat lapset innoissaan lähdössä mökillekin. Ihan samalla tavoin kuin huvipuistoihin, matkoille, konserttiin. Mutta meidän mökki ei ole työsiirtola, vaan siellä on tarkoitus relata ja tehdä kivoja juttuja. Tekniikka toimii, joten kotioloille se ei ainakaan häviä.
[/quote]
Nyt ei voi olla hymyilemättä! Onko ihan oikeasti erilaisia perheitä, ettei ole vain sinun oman pään pyhää totuutta, jota pitää levittää kuten evankeljumia ja paheksua muiden perheitä. Missä muutenkin vika, että ette osaa nauttia arjestanne vaan suoritatte sitä. Arki kuintekin iloineen on kuitenkin lomaa arvokkaampaa aikaa.
Oikeasti on tärkeää että molemmilla on sitä omaakin aikaa. Omien vanhempien ystäväpareista ne " me tehdään kaikki aina yhdessä perheenä" tyypit on eronneet aikaa sitten. Ne taas joilla on ollut sitä tervettä erillisyyttäkin ovat edelleen yhdessä , jo 30 vuotta yhdessä eläneet. Itselläkin on yksi reppana kaveri jolla ei oikein ole omaa elämää kun perhepäivät Ym on aina kaiken muun edellääe menneet, kummasti miehensä kuitenkin menee omissa menoissaan. Mutta tämä ystävä edustaakin sitten naista joka uhraa itsensä perheelle eikä raasu edes tajua sitä kun hänen lapsuuskodissaan on opetettu että nainen on piika
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 15:19"]Esimerkiksi makaronilaatikko on helppo mökkiruoka, sitä lämmitellen pärjää jo pitkälle viikkoon. Loppuviikon pärjää grillimakkaralla ja kaljalla. Pakkaa miehelle mukaan myös proteiinirahkaa, mökillä touhutessa tarvitsee energiaa.[/quote]
Vai vielä saakelin luikurille pitäisi evästä ruveta vääntämään! Pakenee mökille, ettei tarttis huushollia pyörittää! Miksei se voinut mennä sinne silloin, kun ap oli lomalla kotosalla lasten kanssa? Mä olisin onnesta soikeena, jos saisin rauhassa lomailla lasten kanssa. Siinä tapauksessa tekisin eväätkin ja oikein kuskaisin veneelle!
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 15:38"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 15:28"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Nyt ei voi olla hymyilemättä! Onko ihan oikeasti erilaisia perheitä, ettei ole vain sinun oman pään pyhää totuutta, jota pitää levittää kuten evankeljumia ja paheksua muiden perheitä. Missä muutenkin vika, että ette osaa nauttia arjestanne vaan suoritatte sitä. Arki kuintekin iloineen on kuitenkin lomaa arvokkaampaa aikaa.
[/quote]
Ja niin sitten piru kävi lukemaan Raamattua...
Jos niin huolettaa ukon touhut, mene ja yllätä, asenna sinne joku vakoilu laite, niin ettei äijä tajua. Sun oikea sapetuksen aihe on se, että huoraako se siellä.
Jos niin huolettaa ukon touhut, mene ja yllätä, asenna sinne joku vakoilu laite, niin ettei äijä tajua. Sun oikea sapetuksen aihe on se, että huoraako se siellä.
Hoh hoijaa, jos mies on tehnyt 3 lasta niin sitten kyllä ottaa hoitoonsakin ettei sun tartte stressata työpäivän ajan miten ne pärjää!
Jos niin huolettaa ukon touhut, mene ja yllätä, asenna sinne joku vakoilulaite. Sun oikea sapetuksen aihe on se, että huoraako se siellä, myönnä pois. Sitähän ne kaikki mammat kuitenki pelkää.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 13:36"][quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 13:33"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 13:25"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 13:19"]
Tietenkin mies voi mennä yksin mökille viikoksi, ei perhe mikään vankila ole.
Valitettavasti muu perhe opettelee myös laittamaan itsensä kaikessa etusijalle. Ei ole oikein, että vain isä saa tehdä niin kuin tahtoo. Myös nainen voi ottaa oman elämänsä itselleen ja miehen ollessa poissa sisustaa makuuhuoneen uudestaan vain itselleen ja miehelle vuodesohvapaikan olohuoneeseen.
[/quote]
Kaikessa?! Herranjumala! Mies menee mökille viikoksi! Ihan naurettavaa tästä vetää johtopäätöksiä, että mies laittaa kaikessa etusijalle! Jos ei emäntä itse osaa olla itsekäs ja ottaa aikaa itselleen ei kai se miehen vika ole?! Ap on ihan iso tyttö jo...
[/quote]
Se on vähän homma semmoinen, että ensin vastuut, sitten huvi. Aina näinpäin kun lapsista on kyse. Semmoista se elämä on.
[/quote]
Älä jaksa olla naurettava! Montako viikkoa vuoteen mahtuu sitä vastuuta ja velvollisuuksia suhteututtuna huveihin, jos mies on yhden viikon yksin mökillä!
[/quote]
Koskas nainen pääsee irtautumaan vastuusta ha velvollisuuksista?
No antaa mennä yksin, saatoahan sinäkin omaa aikaa siltä sialta :)
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 15:51"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 13:36"][quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 13:33"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 13:25"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 13:19"]
Tietenkin mies voi mennä yksin mökille viikoksi, ei perhe mikään vankila ole.
Valitettavasti muu perhe opettelee myös laittamaan itsensä kaikessa etusijalle. Ei ole oikein, että vain isä saa tehdä niin kuin tahtoo. Myös nainen voi ottaa oman elämänsä itselleen ja miehen ollessa poissa sisustaa makuuhuoneen uudestaan vain itselleen ja miehelle vuodesohvapaikan olohuoneeseen.
[/quote]
Kaikessa?! Herranjumala! Mies menee mökille viikoksi! Ihan naurettavaa tästä vetää johtopäätöksiä, että mies laittaa kaikessa etusijalle! Jos ei emäntä itse osaa olla itsekäs ja ottaa aikaa itselleen ei kai se miehen vika ole?! Ap on ihan iso tyttö jo...
[/quote]
Se on vähän homma semmoinen, että ensin vastuut, sitten huvi. Aina näinpäin kun lapsista on kyse. Semmoista se elämä on.
[/quote]
Älä jaksa olla naurettava! Montako viikkoa vuoteen mahtuu sitä vastuuta ja velvollisuuksia suhteututtuna huveihin, jos mies on yhden viikon yksin mökillä!
[/quote]
Koskas nainen pääsee irtautumaan vastuusta ha velvollisuuksista?
[/quote]Niin, että kateuskortti kehiin? Kai sekin pääsee, jos haluaa, mites olis ollut tuossa oman lomansa aikana?
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 15:11"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 15:06"]
Miksi isä ei halua viettää aikaa lastensa kanssa? Miksi ei ota lapsia mukaan mökille, kun kerrankin olisi aikaa? Tuo kuviohan on ihan päin helkkaria!
[/quote]
Höpö höpö. Eiköhän mies ole lomaa viettänyt perheensäkin kanssa ja haluaan pienen irtioton ennen töihin paluuta. Kuten me kaikki...turha väittää muuta! Ei mene läpi!
[/quote]
Kuule, meillä ainakin halutaan viettää aikaa lasten ja koko perheen kamssa. Sitä aikaa kun ei juuri ole, kun ollaan koulussa, töissä, harrastuksissa. Että jos itse et halua olla perheesi kanssa niin se ei tarkoita etteikö joku muu haluaisi. Tuokin 14-vuotias on muutamam vuoden kuluttua niin kiireinen, että aikaa yhdessäololle ja -touhuamiselle ei ole.