Miksi abortin tulisi olla laillista jos äidin henki ei ole vaarassa?
Lue tämä ennen kuin vastaat:
Minulla ei ole vahvaa kantaa asiaan. Toivoisin, että voisimme keskustella asiallisesti ilman haukkumista.
Kommentit (712)
Ap on hieno esimerkki siitä, mitä aborteilla estetään. Ja Hitler.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin "tulisi olla"? Se on laillista.
Niin on, keskustelemme nyt sen laillisuuden moraalisesta oikeutuksesta.
No keskustelkaapa te, joille se on jotenkin epäselvää.
Vierailija kirjoitti:
Niin monet naiset kannattavat viattomien lasten m u r ha a m i s t a. Hirveän surullista.
Sikiö ei ole lapsi. Jos olisi, se osaisi hengittää naisen ruumiin ulkopuolella.
Koska emme asu kehitysmaassa.
Joku sanoi joskus, että jos mies voisi tulla raskaaksi abortin saaminen olisi yhtä helppoa, kuin rahan nostaminen pankkiautomaatista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi lasten on syntyä toivottuina.
Tietenkin on, mutta vahingossa tapahtunut raskaus ei ole syy tappaa sen seurauksena elämänsä saanutta.
Kyllä se vaan on. Halusit tai et. Ja vieläpä täysin laillinen syy suurimmassa osassa maita. Parempi se solurypäs on poistaa ennen kuin siitä tulee ihminen, jos lasta ei haluta.
Vierailija kirjoitti:
Ottamatta kantaa siihen, onko se laillista vai ei, murha se kuitenkin on, siitä ei vain pääse mihinkään eli kovin heppoisin perustein sitä ei kannata tehdä. Moni abortin kannattaja yrittää oman mielenrauhansa takia kieltää murha-ajatuksen omassa mielessään, mutta ei musta valkoiseksi muutu väittämällä.
"Abortin kannattaja" on surkea termi. Puhutaan mieluummin aborttioikeuden kannattajista.
Vaikka en halunnut lasta hänen kanssaan, en voinut mitenkään olla abortin kannalla. Se on traakinen päätös surmata sikiö. Varsinkin varttuneempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsemääräämisoikeus omaan kehoon ja elämään.
Mutta sikiö tai lapsi ei ole osa sinun kehoasi. Se on elävä olento kehosi sisällä.
Siinä tapauksessa se voidaan ottaa pois naisen kehosta kasvamaan ihan omillaan.
Jos ihminen tarvitsee apua elintoimintojen ylläpitoon, niin eikö ihminen silloin elä? Jos näin, niin silloin tällä logiikalla hengityskoneessa oleva ihminen ei elä. Voit tehdä tällaisen argumentin, mutta ymmärrä tämä.
Jos abortti kielletään niin pitäisi kieltää myös miesten ja naisten sterilisatio. Kyllä, elämän alkamista ei pidä vaikeuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska nainen saa päättää omasta kehostaan.
Mä en ymmärrä että onko abortin vastustajien mielestä sit ihan jees et kaikki nää lapset joita ei haluta, olis pakko synnyttäö tähän maailmaan. Kuka siinä voittais? Ei ainakaan ne lapset.
Minä en ymmärrä sitä abortin kannattajien logiikkaa, että miksi on oikein tappaa elävä sikiö siksi, että tämä on hedelmöittynyt vanhempien epähuomiosta johtuen tai tahattomasti.
Minä taas en ymmärrä abortin vastustajien logiikkaa, että miksi on oikein pakottaa nainen jatkamaan raskautta ja synnyttämään, jos raskaus on ei-toivottu.
Laitoslapsena koen, että olisi ollut parempi, jos äitini olisi tehnyt abortin. Se olisi ollut minullekin helpompi tie. En toki kuolla halua nyt kun elämään kiinni olen päässyt, mutta nuorempana oli moniakin hetkiä, jolloin todellakin olisin halunnut olla kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sivistysmaassa ei kuuluisi jokaiselle oikeus päättää oman elämänsä kulusta?
Samaa mieltä, siksi sikiötä ei tulisi saada tappaa.
Parempi lasten on syntyä terveenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta sikiö tai lapsi ei ole osa sinun kehoasi. Se on elävä olento kehosi sisällä.
Jos ihminen tarvitsee apua elintoimintojen ylläpitoon, niin eikö ihminen silloin elä? Jos näin, niin silloin tällä logiikalla hengityskoneessa oleva ihminen ei elä. Voit tehdä tällaisen argumentin, mutta ymmärrä tämä.
Vertasitko juuri naista elottomaan laitteeseen? Lue viesti nro 1.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sikiö ei selviä edes elintoimintoja ylläpitävien laitteiden avulla. Siis siinä vaiheessa, kun abortit pääosin tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska nainen saa päättää omasta kehostaan.
Mä en ymmärrä että onko abortin vastustajien mielestä sit ihan jees et kaikki nää lapset joita ei haluta, olis pakko synnyttäö tähän maailmaan. Kuka siinä voittais? Ei ainakaan ne lapset.
Minä en ymmärrä sitä abortin kannattajien logiikkaa, että miksi on oikein tappaa elävä sikiö siksi, että tämä on hedelmöittynyt vanhempien epähuomiosta johtuen tai tahattomasti.
Minä taas en ymmärrä abortin vastustajien logiikkaa, että miksi on oikein pakottaa nainen jatkamaan raskautta ja synnyttämään, jos raskaus on ei-toivottu.
Siksi, että ei ole oikein tappaa lasta vaikka se olisi sinulle taakka. Miksi katsot, että ei-syntyneen elävän olennon saa tappaa, mutta jo syntynyttä ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottamatta kantaa siihen, onko se laillista vai ei, murha se kuitenkin on, siitä ei vain pääse mihinkään eli kovin heppoisin perustein sitä ei kannata tehdä. Moni abortin kannattaja yrittää oman mielenrauhansa takia kieltää murha-ajatuksen omassa mielessään, mutta ei musta valkoiseksi muutu väittämällä.
"Abortin kannattaja" on surkea termi. Puhutaan mieluummin aborttioikeuden kannattajista.
Likvidoinnin kannattajat on osuvampi. Sikiön tappaminen on aivan liian helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Lapsen oikeus elämään on tärkeämpi kuin naisen itsemääräämisoikeus kehostaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sivistysmaassa ei kuuluisi jokaiselle oikeus päättää oman elämänsä kulusta?
Samaa mieltä, siksi sikiötä ei tulisi saada tappaa.
Jos se on tyttösikiö saako sen abortoida kun sille ei nuo oikeudet lopulta kuulu? Missä vaiheessa ihmisen ikää ne on moraalisesti oikein ottaa pois?
Steriloidaan kaikki miespuoliset.
Isäehdokkaan testikkelistä saa neulalla siittiöitä keinohedelmöitykseen. Win-win.