Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Zyprexa, lihominen ja lääkkeen omatoiminen lopetus

Vierailija
12.07.2021 |

Sain Zyprexan (Olantsapiini) kolme kuukautta sitten. Painoa on tullut valehtelematta 800 gramman viikkovauhtia, ja olen jo ylipainon rajoilla.

Minä olen aina ollut tarkka linjoistani ja normaalipainoisena haluan myös pysyä. Ei mikään petite tarvitse olla, mutta hyllyäkään en halua.

Lopetin lääkkeen viikko sitten, mutta järjetön syömishimo jäi ilmeisesti päälle. Ja taas yli puoli kiloa lisää.

Punnitsen tässä, että onko parempi vain jatkaa lääkitystä painonnousun uhalla, sehän nousee joka tapauksessa! Vointi on toistaiseksi ihan okei, manian hoitoon alun perin aloitettiin, ja kuuriluontoisesti taisi toimiakin.

En ole vielä kysynyt hoitavalta sairaanhoitajalta, joka konsultoisi edelleen.

Onko muita Olantsapiinin ansiosta painoa nostaneita syöpöttelijöitä, jotka mahdollisesti olisivat lopettaneet lääkityksen sillä seurauksella, että ruokahalu ja paino olisivat palanneet ennalleen?

Tai ammattilaisten mielipiteitä?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Olantsapiini-lääkitystä tulee käyttää tarkoin lääkärin ohjeiden mukaan. Lääkitystä ei tule lopettaa omatoimisesti. Lääkkeen virhekäyttö voi vaurioittaa keskushermostoa ja aiheuttaa kuoleman. Äkillinen lopettaminen aiheuttaa lyhyellä aikavälillä hikoilua, unettomuutta, vapinaa, ahdistusta, pahoinvointia ja oksentelua.”

Minkälaisen annoksen lopettamisen vaatii että tämä oisi mahdollista?

Vierailija
22/23 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olantsepaani nosti painoa 5-10 kg + muita haittoja. Mirkatzepiini 30 + kiloa. Paino lähti n. 1,5 vuodessa kun lopetin. Paras lääke vastaavaan tilaan, ollut lamotrigiini ja unilääkkeet + tarvittaessa psykoosilääke.

Lopetus ilman pikaista seurantaa huono ajatus, koska et välttämättä pysty realistisesti tarkkailemaan omaa tilaasi, etkä halua selvitellä niitä törttöilyjä jälkeenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi