Miksi ohituskaistalla ne hitaatkin rupee kiihdyttämään?
Lomamatkalla - ajomatkaa 600 km. Pitkiä jonoja ja vähän ohituspaikkoja. Onneksi teille on rakennettu myös ohituskaistoja, jotka antavat mahdollisuuden mennä ohi niistä, jotka ajavat muita hitaammin. Mutta EI - yhtäkkiä kaikki kuskit löytävät kaasupolkimen ja sitten kiihdytetään kaikki yhdessä vauhtia 120-135 km/h - mutta ohi ei päästetä. Sitten on niitä, jotka ohittaessaan toista autoa kiihdyttävät nopeuden 110 km/h ja lähtevät rekan ohitukseen ilman kiireen häivää. Voisiko päättää - joko ajaa reippaasti ja tasaiselle vauhdilla koko ajan tai sitten antaa muille sen ohitusmahdollisuuden ohituskaistalla...
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Ennen ohituskaistaa on yleensä matalampi nopeusrajoitus.
Kippo1 on ajanut nyt 80km/h ja kerryttänyt jonon taakseen (koska kaikilla on niin kiire kesälomalla ja kaikki muut on niin hyviä kuskeja, että voivat ajaa ylinopeutta)
Ohituskaista alkaa. Kippo1 kiihdyttää nopeusrajoituksen mukaisesti 100km/h.
Kipot 2 , 3 ja 4 lähtevät ohittamaan. Tottakai näiden täytyy ajaa enemmän kuin 100km/h. Helposti mennään siihen 120km/h.
Jonka jälkeen Kippo5 onkin hätää kärsimässä ja joutuu ajamaan vielä kovempaa ehtiäkseen perään.Ajaisitte nyt vain rajoitusten mukaan.
Niin siis sillä ekalla on 70 mittarissa kun rajoitus on 80, ja kun rajoitus nousee 100 ohituskaistalla, niin painellaan sitten 110 ettei vaan pääse ohi.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti siksi, että ohituskaistalla rajoitus nousee. Tunnolliset kuskit noudattavat rajoituksia.
Ei selitä sitä, että 80 alueella ajetaan 75 ja ohituskaistaosuuden 100 alueella 110.
Ap: "Ettekö Te Tyhmät Tajua Että Se Ohituskaista On Vain Minulle?"
Kuules teuvo: nopeusrajoitukset ja fysiikan lait ovat voimassa myös ohituskaistalla, etkä sinä ole mikään Maanteiden Kuningas.
Olet pikku bensalenkkari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti siksi, että ohituskaistalla rajoitus nousee. Tunnolliset kuskit noudattavat rajoituksia.
Muut huomioon ottava kuski pitää nopeuden hetkellisesti rajoitusta matalampana, että ne kiireiset ja/tai ylinopeutta ajavat pääsevät turvallisesti ohi.
Höppönpöö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei selitä sitä, että 80 alueella ajetaan 75 ja ohituskaistaosuuden 100 alueella 110.
Tämä. Sen takia niistä Passateista on päästävä ohi sillä parin km matkalla ettei tarvitse madella niiden perässä seuraavaa 20km.
Riippuu myös siitä on se ohituskaista ylämäki vai tasainen/alamäki. Jälkimmäisessä ne bensakotterot kiihdyttää, ylämäkeen ei kun teho loppuu ja pensa on kallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muut huomioon ottava kuski pitää nopeuden hetkellisesti rajoitusta matalampana, että ne kiireiset ja/tai ylinopeutta ajavat pääsevät turvallisesti ohi.
Miksi helvetissä? Onko idioottimaisempaa mielipidettä olemassa?
Ja mikähän siinä on, ettei normaslissa letka-ajossa tajuta, että ensin ohittaa lain mukaan se jolla on ensin vilkku päällä. Kun itse saavutan jonon, pistän heti vilkun päälle ja kun ohi pääsee, niin nostan vauhdin parinsadan tuntumaan ja eiköhän sieltä jonon välistä änkeä joku eteen etanavauhtia. Nykylain mukaan eteen ajava on syypää, koska minä ohittamassa ollessa en voi olettaa jonkun olevan noin taulapää.
Ja toinen typeryys on, että ohitettava jarruttaa, jos vastaan tulee auto ohitettaessa. OHITTAJAN tehtävä on huolehtia turvallisesta ohituksesta, kaikki ohitettavan ennalta-arvaamattomat liikkeet on pahasta ja jos joudun tulemaan jonoon väliin ja tuollainen uuno jarruttaa välin kiinni, niin hän se siitä lentoon lähtee, kun joudun tulemaan kylkeen.
Ja ennen kuin leukailette, olen ajanut kymmeniä kolareita, eikä minua ole koskaan todettu syylliseksi, tunnen lain ja KHO:n ennakot.
Vierailija kirjoitti:
Jos mä ajan 100 alueella 105 niin miten mä muka voin kerätä letkan perääni?
Mittarivirhe +5 km/h
APllä on kaksi esimerkkiä. Ensimmäiseen pystyy samaistumaan.
Toinen on silkkaa AP:n omaa urpomaista kärsimättömyyttä. Jos joku lähtee ohittamaan, hän saa ihan rauhassa ohittaa. Kunhan ajaa kovempaa kuin ohitettavansa. Ei ole mitään velvollisuutta ohittaa sataaviittäkymppiä, kun takana tulevatkin ajavat silleen.
Tiet kuuluvat kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Ja mikähän siinä on, ettei normaslissa letka-ajossa tajuta, että ensin ohittaa lain mukaan se jolla on ensin vilkku päällä. Kun itse saavutan jonon, pistän heti vilkun päälle ja kun ohi pääsee, niin nostan vauhdin parinsadan tuntumaan ja eiköhän sieltä jonon välistä änkeä joku eteen etanavauhtia. Nykylain mukaan eteen ajava on syypää, koska minä ohittamassa ollessa en voi olettaa jonkun olevan noin taulapää.
Ja toinen typeryys on, että ohitettava jarruttaa, jos vastaan tulee auto ohitettaessa. OHITTAJAN tehtävä on huolehtia turvallisesta ohituksesta, kaikki ohitettavan ennalta-arvaamattomat liikkeet on pahasta ja jos joudun tulemaan jonoon väliin ja tuollainen uuno jarruttaa välin kiinni, niin hän se siitä lentoon lähtee, kun joudun tulemaan kylkeen.
Ja ennen kuin leukailette, olen ajanut kymmeniä kolareita, eikä minua ole koskaan todettu syylliseksi, tunnen lain ja KHO:n ennakot.
No todellakin joudut maksumieheksi nykylainkin mukaan jos vedät 200aa ohituskaistalla, joku lähtee edellä ohittamaan ja ajat perään. Se ohittamaan lähtevä ei voi olettaa että takaa tullaan 200aa, taikka arvioida sitä sivupeilistä, vaan lähdetään siitä että kaikkien vauhti olisi laillinen.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on käsittämätön juttu. Se toistuu joka kesä.
Pari kertaa olen keskeyttänyt ohituksen ja palannut edellä menevän auton taakse, koska ohitettavan nopeus nousi niin paljon.Tuskin nämä typerykset sittenkään mitään tajusivat.
Itsellä on onneksi sellanen auto, että harvemmin huiput loppuu ennen toista.. rajoitin poistettu.
Vierailija kirjoitti:
menehännytjovittuunsiitä trollailemasta, aikuiset keskustelee liikenteestä
Vierailija kirjoitti:
Joo, no minä en ole ajanut yhtäkään kolaria. Kumpi meistä on se parempi autoilija?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan ne kiireiset ja ylinopeutta ajavat opettelevat liikennesäännöt ja ajamaan rajoitusten mukaan.
Kaltaisesi kouluttajat ovat raivostuttavia. Yleensä te vielä "noudatatte nopeusrajoituksia" niin, että katsotte mittaria ettekä todellista nopetta.
Kuinka paljon ajattelet säästäväsi aikaa 100 km:n matkalla, jos ajat rajoitusten mukaista todellista nopeutta vrt mittarinopeutta?
Mitä väliä sillä on mitä minä säästän, joku takana ajava voi olla ajamassa 600 km matkaa ja siinä se jo tuntui. Itse ajan aina +20 todellista nopeutta.
On valitettavasti tullut joskus vastaan, että ajettiin reilusti alle 100km/h (rajoitus 100). Kun lähdin ohittamaan, kiihdytettiin tahallaan ainakin 120km/h nopeuteen. En ymmärrä näitä kiusantekijöitä.
Sitten taas on niitä takapuskurissa roikkuvia kuskeja, joilla ei aikomustakaan mennä ohi. Hidastin 60km/h vauhtiin, ketään ei tule vastaan. Ei mene ohi. No kiihdytin takaisin 80km/h:ssa. Tämä älysi jättää enemmän turvaväliä, mutta kaikki ei ymmärrä tästäkään.
Vierailija kirjoitti:
On valitettavasti tullut joskus vastaan, että ajettiin reilusti alle 100km/h (rajoitus 100). Kun lähdin ohittamaan, kiihdytettiin tahallaan ainakin 120km/h nopeuteen. En ymmärrä näitä kiusantekijöitä.
Sitten taas on niitä takapuskurissa roikkuvia kuskeja, joilla ei aikomustakaan mennä ohi. Hidastin 60km/h vauhtiin, ketään ei tule vastaan. Ei mene ohi. No kiihdytin takaisin 80km/h:ssa. Tämä älysi jättää enemmän turvaväliä, mutta kaikki ei ymmärrä tästäkään.
Kallis pensa lisännyt perässä roikkujia huomattavasti, halutaan säästää.
Vierailija kirjoitti:
Ne on niitä bensansäästäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Justiin ajelin tuossa mökille tulpan perässä, joka ajeli 70 satasen alueella kilometritolkulla. Kas kun ohituskaista alkoi, niin johan löytyi kaasukin. 120 mittarissa en päässyt edes rinnalle :D
Bensa-autoissa on se hyvä puoli, että kulkevat 250 ja rajoitin poistamalla vielä kovempaa.
Huono itsetunto paistaa niistä.