Teetkö miehellesi iltaisin vai aamuisin eväät
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Lapsille tehdään eväät, ei aikuisille. Laitatteko sydämenmuotoisia kurkkuviipaleitakin leivän väliin?
Mitä se kenellekään kuuluu, jos laittaa?
Teen aina illalla valmiiksi jääkaappiin. Mies tulee kotiin joskus klo 23 maissa.
Ja lähtee aamulla jo ennen puolta kuutta. On maansiirtokone firman omistaja ja yrittjä.
Tekee itse töitä siellä mukana, samoin kuin ne muutamat miehet, jotka ovat palkkalistoilla.
Kun kesällä on töitä enemmän, työtä tehdään niin kauan kuin työmaalla tarvitaan, siten kun urakkasopimus vaatii. Oli päivä tai ilta, olette nähneet tuon itse eri maanrakennus pisteissä, kuten maanteillä ja muualla.
Lisäksi siihen koneiden huollot ja tankkaus ja mahdolliset korjaukset, niitä ei voi tehdä työpäivän aikana, vaan työpäivän jälkeen.
Itse olen päivätöissä. Enkö siis saisi palstan naisten "tasa-arvon" mukaan tehdä miehelleni eväitä valmiikisi duuniin?
En osaisi tehdä miehelleni eväitä. En tiedä koskaan millainen päivä hänellä on edessä ja missä välissä hän ehtii syödä ja kuinka paljon. Aamukahvit keitän ja laitan aamuksi voileipää, mutta eväitä en tee koskaan. Aamukahvin keittämisen hän joutui opettamaan kädestä pitäen, koska itse en juo kahvia. Keitin kuulemma liian vahvaa kahvia, joten hän opetti sitten keittämään juuri hänen makunsa mukaista.
Vierailija kirjoitti:
Teen aina illalla valmiiksi jääkaappiin. Mies tulee kotiin joskus klo 23 maissa.
Ja lähtee aamulla jo ennen puolta kuutta. On maansiirtokone firman omistaja ja yrittjä.
Tekee itse töitä siellä mukana, samoin kuin ne muutamat miehet, jotka ovat palkkalistoilla.
Kun kesällä on töitä enemmän, työtä tehdään niin kauan kuin työmaalla tarvitaan, siten kun urakkasopimus vaatii. Oli päivä tai ilta, olette nähneet tuon itse eri maanrakennus pisteissä, kuten maanteillä ja muualla.
Lisäksi siihen koneiden huollot ja tankkaus ja mahdolliset korjaukset, niitä ei voi tehdä työpäivän aikana, vaan työpäivän jälkeen.
Itse olen päivätöissä. Enkö siis saisi palstan naisten "tasa-arvon" mukaan tehdä miehelleni eväitä valmiikisi duuniin?
Kuka ihme on sanonut ettet saisi tehdä eväitä?
En ole ikinä tehnyt eväitä miehelle.
Mies osaa tehdä itse eväänsä. Minä en niitä tee.
Deka kirjoitti:
Köyhät tekee vain eväitä mukaan.
On mieletön määrä työpaikkoja, joissa ei ole mitään työmaa ruokalaa.
Eikä edes kauppoja lähellä, josta hakea ruokaa, ruokatauolle.
Vai miten luulet rakennuksella työskentelevien saavan sapuskaa, tai rajavartioissa työskentelvien.
Tai niiden jotka ovat töissä öisin vesi-ja sähkölaitoksilla, ja sairaaloissa ja hoitolaitoksissa?
Tai tavarajunissa junienkuljettajien?
Että on taas palstalla hölmöä porukkaa, tyhmää tynnyrissä elänyt sakkia.
Luullaan että kaikki elävät samanalaista elämää kuin itse elää ja omassa perheessä eletään.
Kauhistuttaa tämä nykyihmisten näköalattomuus.
Olisi aika noloa tehdä sille eväät, kun se tekee töitä kotona. Itse työskentelen muualla ja nousen noin kolme tuntia ennen miestäni. Se voisi kyllä joskus tehdä mulle, mutta osaanhan mä itsekin.
Ap:n kypsyystaso on jossain päiväkoti- ja alakouluikäisen välimailla.
Tarkistapa, onko sun kivekset laskeutuneet pusseihinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka ihme on sanonut ettet saisi tehdä eväitä?
Sivusta, täällä ainakin ivaillaan sitä, että vaimo tekee miehellensä eväät.
Ja oikein kehuskellaan sillä, etten ikinä tee miehelleni eväitä, niin se olisi joku suuri saavutus ihmisen elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä oikein vinoilet?
Ap vain kysyy, että tekeekö naiset miehilleen eväät jo illalla valmiiksi, vaiko vasta aamulla.
En näe kysymyksessä mitään sen kummempaa tasoa.
Vierailija kirjoitti:
Lapsille tehdään eväät, ei aikuisille. Laitatteko sydämenmuotoisia kurkkuviipaleitakin leivän väliin?
Meillä mies saa ne reunat.
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta sipaisen sormenpäällä vähän pimppimehua juuston päälle.
Kyllä se sen tietää; tämä onkin sellainen yhteinen juttu.
Mutta jos jättäisin laittamatta, se tuskin huomaisi sitä. Että tavallaan se mielikuvakin riittää.
Mammat olette hauskoja kun paheksutte niitä jotka tekevät kumppanilleen eväät. Miten ne eväät on teiltä pois? Odotan että vastaatte ja perustelette, muutoin oletan että olette vain katkeria pahansuopia.
Vierailija kirjoitti:
Sieltähän tuli oikein kypsä ja rakentava kommentti. Tee jotain tuolle vihalle. Minä teen miehelleni eväät ja hän tekee minulle, riippuu työvuoroista ym. Me teemme siksi että välitämme toisistamme, mutta se lienee sinuulle täysin vierasta.
Eihän sitä nyky nainen kerkee kun pitää olla somessa lapsiakin hoitaessa ;D
Illalla teen eväät, yöllä olen hänen käytettävissään ja aamulla teen aamiaisen. Vaimon tehtäviä.