Jos et ota koronarokotetta, mitä sanot ihmisille kun kyselevät?
Itse en halua ottaa rokotetta, ja se on oma asiani, te jotka olette ottaneet olette kyllä suojassa minulta, tietysti niin sillä muuten ette uskoisi rokotteeseen. Mutta mitä rokottamattomat sanotte ihmisille kun kyselevät aiheesta?
Kommentit (73)
Että en ota rokotetta. Simple as that. Mun ei sitä kenellekään tarvitse perustella. Oma on valintani ja omat syyni valintani takana. Ei kuulu naapurin Pirjolle, miksi en aio sitä ottaa.
Kyselevätkö ihmiset tosiaan tuollaisia? Minulta ei ole kukaan kysynyt enkä kysy muiltakaan mistään rokotteista. Ei kiinnosta, vaikka rokotteen olen itse ottanutkin.
Sanon etten ole ottanut, enkä ota. Mikä siinä sen vaikeampaa on?
Vierailija kirjoitti:
Että en ota rokotetta. Simple as that. Mun ei sitä kenellekään tarvitse perustella. Oma on valintani ja omat syyni valintani takana. Ei kuulu naapurin Pirjolle, miksi en aio sitä ottaa.
Lue tartuntatautilain 47 pykälä. Siellä säädetään pakkorokotuksista. Muuten rangaistaan niskuroinnista. Siinä vaiheessa se ei enää ole oma valinta kun tämä otetaan käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Kyselevätkö ihmiset tosiaan tuollaisia? Minulta ei ole kukaan kysynyt enkä kysy muiltakaan mistään rokotteista. Ei kiinnosta, vaikka rokotteen olen itse ottanutkin.
On kyllä yllättävän yleistä, kuinka paljon ihmiset tuota asiaa toisiltaan utelevat. Multa on useampikin tuttu ja puolituttu tullut kysymään, aionko ottaa rokotteen, olenko jo sen ottanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yksinkertainen Venäjällä käynyt persu ja haluan jatkaa muiden tartuttamista.
Lyhyen koulutukseni vuoksi en ymmärrä yhtään, mistä pantemijasta teeveessä puhutaan.
Hei kuule, sinäkin rokotettu levität tautia ihan yhtä lailla kun rokottamaton joten älä jaksa..
Höpö höpö. Rokotteen ansiosta kehosta ei tule vastaavaa virustehdasta kuin rokottamattomasta ja tartuttavuus jää matalien virusmäärin ansiosta murto-osaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue tartuntatautilain 47 pykälä. Siellä säädetään pakkorokotuksista. Muuten rangaistaan niskuroinnista. Siinä vaiheessa se ei enää ole oma valinta kun tämä otetaan käyttöön.
Siinä kohtaa otan vastaan rangaistuksen. Minuunhan ei kukaan laita mitään myrkkyjä ilman omaa suostumustani. En voi olla varma, mitä kaikkea rokote sisältää, millaisia sen vaikutukset voivat olla pitkässä juoksussa. Haittavaikutuksia saattaa tulla vasta vuosien päästä. Muistakaas vaikkapa narkolepsia. Piti olla niin turvallinen rokote sikainfluenssaan, vaan miten kävi. Näin nopeasti kehitetty rokote ei vain ole omaan makuuni riittävän turvallinen.
Voi teitä foliohattuisia söpöliinejä. Haukutte meitä muita lampaiksi ja olette itse niin viisaita ja kaiken yläpuolella. Ajatelkaa, ilman nettiä tekin kuuntelisitte ammattilaisia, tutkijoita, oikeasti asiaan kouluttautuneita ja perehtyneitä ihmisiä ja ottaisitte ne rokotteet ja auttaisitte maailmaa pandemian hoitamisessa. Mutta ei, kun te menette jonkun Pertin blogia lukemaan, jossa Pertti sanoo, että rokotteet ovat vaarallisia ja linkkaa lähteekseen jonkun toisen blogin, jossa sanotaan, että rokotteet ovat vaarallisia ja Irmelikin Kangasalalta sai siitä oireita.
Sitten te ette enää kykene järkevään ajatteluun. Jotkut random ihmiset netissä ovat sumentaneet harkintakyky ne ja ette vain enää kykene toimimaan oikein, vaan alatte ajamaan jonkun toisen agendaa.
Mutta kiitos meidän muiden vastuullisten ihmisten, te voitte lumia pandemiaa pakoon.
Ole ainakin rehellinen äläkä valehtele ottaneesi. Me voidaan ihan hyvin tavata kansassi ulkotiloissa, jos olet läheinen.
Ei ole ennenkään ollut tapana kommentoida yksityisiä asioitani, vielä vähemmän ventovieraille, enkä aio aloittaa nytkään.
Kyllähän tämä koko korona -era on saanut ihmisissä mitä alhaisempiakin luonteenpiirteitä esiin, ja utelut mm. maskeista, ja rokotteista ovat osa sitä.
Mitään tilivelvollisuutta ei ole, eikä tule, raportoida omia yksityisiä asioitaan, joihin myös terveysasiat lasketaan kuuluvaksi, joten voi vain olla kommentoimatta, ja jatkaa omia askareitaan.
En ole muistanut, hyvä kun sanoit!
Ei aikuisena ihmisenä selvitellä tekemisiäni
Sanon, etten ota. Mikäs siinä nyt sitten on niin ihmeellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sanonut suoraan, että en halua vielä tässä vaiheessa ottaa.
En ole rokotevastainen mutta pikarokotteiden turvallisuus mietityttää.
Terkuin hoitaja
Samat sanat, hoitaja myöskin.
Eikö hoitajilta edellytetä rokotteen ottamista? Ja jos ei niin miten muut hoitajat suhtautuvat, jos saavat tietää ettei joku ole ottanut rokotetta?
Öö, miten se muita hoitajia häiritsee? Eihän nämä "rokotteet" estä tartuttamasta tautia eteenpäin eikä edes saamasta tautia. Mitä väliä sillä siis muille on, onko joku rokotettu vai ei?
"En ole ottanut rokotetta"
Mennyt hyvin perille jokaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oteta Suomessa, koska mm. perustuslaki takaa ihmisille itsemääräämisoikeuden terveysasioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä tasa-arvon yhteiskunnassa ollaan lynkkaamassa niitä jotka eivät rokotetta halua syystä tai toisesta ottaa. Minäkin haluan samanlaista tasa-arvoa asiassa mitä mm seksuaalivähemmistöt saa. Kaikkia pitää kunnioittaa, olit sitten sellainen tai tällainen, sellaisella tai tällaisella mielipiteellä varustettuna!
Ero vaan on siinä että seksuaalinen suuntautuminen ei aiheuta muille ihmisille minkäänlaista vaaraa, mutta rokottamaton voi vaikuttaa myös muihin ympärillään oleviin. Siksi se ei ole samanlainen tasa-arvokysymys.
Eikös ne ympärillä olevat ole rokotettuja? Pelkäätkö että rokote ei autakaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakkorokotus ei onnistu rokotteella jota ei ole testattu muilla kuin rotilla, tämä nykyinen rokotuskampanja on oikeastaan kliininen ihmiskoe. Tauti leviää rokotetuilla, se ei ole vaarallinen ja rokotetutkin voivat sairastua. En halua syänlihaksentulehusta.
Minä olen pienen työyhteisön ainut joka ei ole ottanut. Muiden rokotusajat on kirjattu seinätauluun että tiedetään milloin kukakin on pois töistä, ja rokotuksista myös jauhetaan avoimesti ja jatkuvasti. painostus minua kohtaan on kova. Inhottava tilanne.
Olen sanonut monia asioita. Olen jo sairastanut koronan (totta, oireettoman), olen sanonut ottaneeni, olen sitä mieltä, että en halua ryhtyä koekaniiniksi, olen sitä mieltä, että mistään laumasuojasta ei vielä edes maailmalla ole minkäänlaista näyttöä, minulla on lääkityksiä joihin saattaa liittyä joitakin riskejä, rokotuksen ottaneetkin saattavat tartuttaa, en elä sellaista elämää että saisin korona yhtään mistään muuta kuin ehkä metrosta enkä ole kuullut että sieltä sitä olisi kukaan saanut, minulla ei ole seurapiirejä ja lastenlapsia sun muuta joiden kanssa häärätä.
Siis kaikenlaista olen sanonut ja tuo lynkkausmieliala kyllä tuntuu ja inhottavalta tuntuukin...