Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 32 m2 liian ahdas mielestänne yhdelle henkilölle?

Vierailija
11.07.2021 |

Helsingissä, missä asunnot on pieniä ja kalliita.. Kelpaisiko sinulle?

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakennan n.30m2 pienen talon loppuelämän kodiksi. Ulkotilaa on, sisätilaa en tarvitse enempää. Edullinen lämmittää ja huoltaa.

1800 luvun savupirtit olivat keskimäärin 30 neliötä. Sellainen pysyy lämpimänä kahdella kuutiolla puuta per talvi.

Keskellä huonetta kivistä muurattu tai ladottu liesi, seinustoilla turkiksilla peitetyt laverit. Katossa savuräppänä, lattialla olkia (Jotka vaihdetaan jouluna ja juhannuksena!).

Lapsia syntyy ja he tykkäävät noista oloista ( Usein uuni nurkassa vetelehtii lapinkoira ja pari kissaa!)

Vierailija
62/80 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin vuoden kuorsaavan kämppiksen ja sen pupun kanssa 28 neliöisessä kämpässä, jossa vuokra oli 600e (300e per naama) Länsi-Helsingissä. Oli rattoisaa. Keittiöön, kun käveli, sukat oli täynnä kanin jaskaa. Kyllä 32 neliötä riittää yhdelle oikein hyvin. Hekan vuokratkin ihan kohtuullisia. Yksiöistä vaan on kova kilpailu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman lemmikkejä voisin mielelläni asua kunhan olisi rakennettu ennen uusia esteettömyysmääräyksiä eikä olisi saunaa. Pienin asuntoni on ollut 44m2, iso tupakeittiö ja iso olo-/makuuhuone ja keittiöön jäi hurjasti tyhjää tilaa.

Vierailija
64/80 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

32 neliömetriä on sopiva koppi koiralleni. Joka on chihuahua.

Vierailija
65/80 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskeluaikana asunut pienemmissäkin. Enää en vapaaehtoisesti muuttaisi noin pieneen. Ahdistaisi liikaa, seinät kaatuisi päälle ja aina olisi sotkuisen olosta kun se nyt vaan on mahdotonta elää niin, että kaikki tavarat olisi vain ja ainoastaan kaapissa tms. Pölykin haittaa pienessä kämpässä toisin kuin isommassa.

Vierailija
66/80 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijana asuin 30m2 yksiössä kahden kissan kanssa. Nykyään 63m2 kolmio, minä ja joka toinen vk kaksi alle kouluikäistä. Jos olisin lapseton niin hyvin voisin asustella vieläkin yksiössä, en ole tavaraa keräävää sorttia.

Oi vitsit, mistä löytyy tuon kokoisia kolmioita? Olen katsellut Haso-kämppiä ja kaksiot jotain 49m2 ja kolmiot 79m2, eli ei mitään järkeä.

Meillä oli aikoinaan Helsingin Kalliossa 52m2 kolmio ja hyvin suunnitltu perheasunto olikin.

Ajattelinkin, että näiden on oltava vähän vanhempaa tuotantoa. Toki 80 neliön kolmio olisi kiva, mutta neliöiden vuoksi vuokra nousee järjettömäksi.

Vierailija
67/80 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelija-asunnoksi ok, aikuiselle ihmiselle liian pieni.

Vierailija
68/80 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 34. Aika rajoilla on. Varsinkin kylpyhuoneessa on ahdasta, kun ei meinaa pesukone mahtua, pyykit joutuu kuivattamaan eteisessä.

Vierailija
69/80 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sopivan kokoinen asunto (32 m2), jos olet opiskelija tai jostain muusta syystä köyhä ja alle 30-v

Vierailija
70/80 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et kerää turhaa rojua ja on tarpeeksi kaappitilaa vaatteille yms, on varmasti aivan riittävä.

Vierailija
71/80 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et kerää turhaa rojua ja on tarpeeksi kaappitilaa vaatteille yms, on varmasti aivan riittävä.

En tiedä mitä tarkoitat roumuilla, mutta mikäli on esim harrastevälineitä, työkaluja ym eikä muutenkaan halua elää ihan totaalisen askeettisesti, niin ne tavarat vie yllättävän paljon tilaa. Toki jos on kunnollinen varasto niin se helpottaa, häkkivarastoon en ainakaan itse haluta laittaa mitään kovinkaan arvokasta.

Vierailija
72/80 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemukseni mukaan 30 neliötä riittää yhdelle, mutta 20 neliötä on liian vähän.

Vierailija
73/80 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko ikäni asunut yksin ja mun asunto on saunallinen ja 42 neliötä on. Varsin hyvin riittää tila ja voisin elää myös pienemmässä luukussa. Ärsyttää vain se kun pienissä asunnoissa neliöt ovat kalliimpia kuin suurissa asunnoissa.

Vierailija
74/80 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kelpaisi. Asun  55 nelilön kaksiossa ja tämä on just sopiva minulle. 

Vierailija
75/80 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuelämän ajaksi se on liian pieni asunto, tietysti olettaen että elämää on jäljellä muutama vuosikymmen. Ehkä vuoden tai kaksi voisi tilapäisesti tuollaisessa asustaa.

Vierailija
76/80 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut pian 10 vuotta 30 neliössä. Viihdyn erinomaisesti. Talo on vanha ja neliöt sijoiteltu järkevästi. Välillä olen katsellut uudempia asuntoja, mutta pohjat ovat lähes poikkeuksetta aivan hirveitä.

Vierailija
77/80 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut

28 neliöisessä asunnossa ja se tuntui ahtaalta, varsinkin kun poikaystäväni punkkasi ajoittain luonani. Sanoisin että 32 neliötä riittää yhdelle ihmiselle.

Vierailija
78/80 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvän kokoinen yksiöhän tuo on!

Vierailija
79/80 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain homot ja ituhipit asuu koirankopin kokoisessa valkoiseksi maalatussa muka asunnossa

Vierailija
80/80 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, asun juurikin tuollaisessa neuvostoaikaisessa betonisessa valkoisessa itsemurhakuutiossa. Kopiksi sanotaan tätä asuntoa. Siis ne, jotka asuu yksin ja neliöitä melkein sata. Jos tarttee tilaa, niin menee ulos. Siellä neliöitä riittää kaikille.