Onko 32 m2 liian ahdas mielestänne yhdelle henkilölle?
Helsingissä, missä asunnot on pieniä ja kalliita.. Kelpaisiko sinulle?
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hah, asuin 3v 17,5 neliön kämpässä ja 4v 24 neliön kämpässä. :D Yli 30 neliötä on jo ruhtinaallisesti tilaa.
Miten noin pienessä ees mahtuu asumaan??! Siis 17,5 ja 24 m2!
Me asuttiin kahdestaan 20 neliössä, oikein hyvin mahduttiin. Oli hyvää aikaa, välillä ikäväkin sitä kotia.
Mun tyttärellä on tuon kokoinen kaksio opiskelijakämppänä. Huoneet samankokoiset, lisäksi keittokomero ja kylpyhuone. Olkkariin mahtuu ruokapöytä tuoleineen, sohva, senkki, sohvapöytä. Makkarissa iso lipasto vaatteille (muuta kaappitilaa eteisessä) ja sänky
Aivan loistavasti mahtuu ja kaverit myös
Rakennan n.30m2 pienen talon loppuelämän kodiksi. Ulkotilaa on, sisätilaa en tarvitse enempää. Edullinen lämmittää ja huoltaa.
Riippuu pohjasta.
Itse asun 34m + lasitettu parveke ja asunnon pohja on niin surkea että tuntuu kokoaan pienemmältä. Mulla ei esim. Sohvaa koska asuntoon mahtuisi vain pieni sohva ja sellasta en halua. Parvekekin ihan kiva mutta kapea.
Opiskelijana asuin 30m2 yksiössä kahden kissan kanssa. Nykyään 63m2 kolmio, minä ja joka toinen vk kaksi alle kouluikäistä. Jos olisin lapseton niin hyvin voisin asustella vieläkin yksiössä, en ole tavaraa keräävää sorttia.
30 neliötä, tämä on paras asunto jossa olen asunut.
Ei ole liian ahdas, jos asunnossa on hyvä pohja. Itse asun lähes saman kokoisessa, 35 m2, josta sauna vie pari neliötä. Mulla on keittokomero ja alkovi, jotka luo omat tilansa eri toiminnoille luontevasti. Muutenkin asunnon pohjapiirros on hyvä kalusteiden sijoittelun kannalta. Kalusteita löytyy paljon, mutta ei silti vaikuta ahtaalta. Olen viihtynyt täällä jo 14 vuotta.
Sehän on ihan hyvänkokoinen yksiö. Itse olen asunut kahdessa sellaisessa parin pienen koiran kanssa. Kahden ihmisen kesken olisi liian pieni.
On. Tosin olen itse muuttamassa piakkoin noin 30m2 kämppään olosuhteiden pakosta. Parikymppisenä riitti 25m2.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelijana asuin 30m2 yksiössä kahden kissan kanssa. Nykyään 63m2 kolmio, minä ja joka toinen vk kaksi alle kouluikäistä. Jos olisin lapseton niin hyvin voisin asustella vieläkin yksiössä, en ole tavaraa keräävää sorttia.
Oi vitsit, mistä löytyy tuon kokoisia kolmioita? Olen katsellut Haso-kämppiä ja kaksiot jotain 49m2 ja kolmiot 79m2, eli ei mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Jos on pienempi kuin kaksio niin ihan hullua. Koti = olohuone, makuuhuone vähintään keittokomero ja parveke. Kylpyhuone.
Ihan minimi ihmisarvoinen asunto olisi keittokomero, olkkari, makkari, erillinen vaatehuone, kylppäri ja parveke. Nämä saa mahdutettua noin 47m2 asuntoon.
Vierailija kirjoitti:
JOS noihin neliöihin menee vielä saunalle neliöt, niin sit on melkoisen pieni. Sauna/ suihkuhuone vie useita neliöitä.
Saunallinen yksiö vois olla niin 35-36 neliöö.
Mä olen asunut 35 neliön saunallisessa yksiössä. Se oli aika passeli. Lisänä oli tilava lasitettu partsi, niin vähän kuin ylimääräinen huone.
Ja taas kilpailevat suomalaiset kuka asuu kaikkein pienimässä kopperossa eikä tee edes tiukkaa. Miksi ette pistäisi paremmaksi ja vuokraisi 8 neliön kapselihuonetta, siellähän on ruhtinaallisesti tilaa sängylle ja suihkulle nurkassa.
Kai nyt typeryskin tajuaa että opiskelijana on vähän eri asia asua pienessä kopperossa muutamia vuosia ja sitten häpyä kun aikuisena asua jossain huoneen nurkassa pelkän sängyn ja työpöydän kanssa.
Tuollainen kämppä stadissa on ihan normaali ja riittävä yhdelle hengelle. Ei tule haalittua turhaa tavaraa. Eikä liian paljon ja liian kookkaita huonekaluja.
Mulla on 54m2 kaksio, laitetulla parvekkeella. Tää on just sopivan kokoinen sinkulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopiva poikamiehelle 👍
Ja poikatytölle
Myös tyttöpojalle
Asun poikaystäväni kanssa ullakkokaksiossa, joka on n. 120 neiön kokoinen. En voisi kuvitella asuvani 32m2 yksiössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi vitsit, mistä löytyy tuon kokoisia kolmioita? Olen katsellut Haso-kämppiä ja kaksiot jotain 49m2 ja kolmiot 79m2, eli ei mitään järkeä.
Meillä oli aikoinaan Helsingin Kalliossa 52m2 kolmio ja hyvin suunnitltu perheasunto olikin.
Jos on pienempi kuin kaksio niin ihan hullua. Koti = olohuone, makuuhuone vähintään keittokomero ja parveke. Kylpyhuone.