Mies ei nykyisin avaa viestejäni yli vuorokauteen
Hän tekee todella usein nykyään niin, että menee yli vuorokausi että avaa viestejäni.. esim. Laitoin lauantaina viestiä (hän oli vielä puhelimessa tätä ennen sanonut että laitellaan viestiä ja sumplitaan jos nähtäisiin viikonloppuna), eikä ole vieläkään aukaissut, vaikka eilenkin kyllä katsoi somessa mystoorini.
Asiasta ollaan puhuttu monta kertaa että minusta vaikuttaa selvästi että hän ei ole oikeasti tosissaan kanssani ja tuntuu että hän on vaan vedättänyt minua, kun kyllä rakastava mies haluaisi kumppaninsa viestejä aukaista. Mies vaan vastaa sitten lopulta lyhyesti yhdellä lauseella että on kyllä tosissaan.
Ja tätä on siis jo jatkunut useamman viikon, että menee usein 1-2 vuorokautta että ei avaa viestiä, puheluun vastaa välillä mutta ei aina, ja siltikään edes puhelun jälkeen ei viestejä avaa. Minä sitten tottakai loukkaannun ja jätän viestiä, että hän ei selvästi välitä. Vaikka toki turhaa näitä viestejä hänelle spämmään kun hän on noin välinpitämätön ja jatkaa käytöstään joka tapauksessa.
Ja ei siis asuta yhdessä ja nähdään n. 1-2 kertaa viikossa nykyään.. viimeksi nähtiin torstaina ja oli kyllä mukava päivä, ei riitoja ja käytiin syömässä ja muutenkin oli mukavaa.
Eikö tuo ole ihan selvä juttu että ei hän voi olla tosissaan kun tekee noin jatkuvasti, vaikka tietää että tuo käytös saa minut epäilemään että hän ei ole tosissaan? En niinkun vaan enää jaksa tämmöistä pelleilyä ja että minua kohdellaan miten sattuu, ja olen tämän miehellekkin sanonut.
Kommentit (177)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Exä alkoi tekemään tuota kun oli muuttanut jo toisen naisen kanssa yhteen.
On se ihme kun ei voi suoraan sanoa ettei kiinnosta.
Sitä ei vaan kiinnosta, älä jää roikkumaan.
Anna kun arvaan, hän soittaa aina sulle ja sä vastaat, mutta kun sä soitat niin ei voi vastata koska 101 tekosyytä?Ala tekemään eroa miehestä ja etsi joku jota kiinnostaa, ihan oikeasti aikuinen nainen.
Joo juurikin näin.. Ahdistavaa..
- Ap
Miksi annat kohdella itseäsi noin? Ahdistavaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ap tarkoitat "miehellä" tässä? Pitkäaikainen poikaystävä, aviomies, mikä? Kertomasi perusteella ei ole enää kiinnostunut sinusta ja sinun pitää lopettaa. Olen pahoillani. :(
Poikaystävä, ollaan oltu yhdessä n. 3 v. Minustakin tuntuu tältä, mutta mies aina sanoo että haluaa olla yhdessä. Eli kai valehtelee..
-Ap
Oot varalla kunnes löytyy toinen parempi. Sorry. Ohi on
Siis kuka oikeasti suostuu tuollaiseen? Hanki itsetunto.
Vierailija kirjoitti:
Itse ahdistun jatkuvasta yhteydenpidosta. Sopiva tahti on 1-2krt viikossa. Miten voi edes olla mitään ’oikeaa’ asiaa joka päivä ja monta kertaa? Jos hänkin on tämän tyyppinen?
Jos ei oo asiaa niin suhde on ohi
Vierailija kirjoitti:
Itse ahdistun jatkuvasta yhteydenpidosta. Sopiva tahti on 1-2krt viikossa. Miten voi edes olla mitään ’oikeaa’ asiaa joka päivä ja monta kertaa? Jos hänkin on tämän tyyppinen?
Et ole lienee ikinä ollut oikeasti rakastunut jos sulle riittää muutama viesti pari kertaa viikossa.
Siis sanooko mies mitä siihen, kun kysyt että miksei lue viestejäsi? Sinuna nostaisin asian kunnolla pöydälle (sitten joskus kun mies vastaa ja tapaatte...). Että mikä siinä on, tajuatko kuinka loukkaavalta tuo tuntuu, ja että mikään pakko ei ole seurustella jos ei enää halua. Pitää sinunkin saada tehdä päätöksiä omasta elämästäsi, jos mies vaikka haluaa miettiä juttuanne vielä tms. Minä en osaisi lopettaa suhdetta ilman lopullista keskustelua aiheesta. Mutta jos se keskustelu ei vaan onnistuisi, niin pakkohan se ois erota. Ei mielenterveys kestäisi noin epävarmaa meininkiä. Oon itse aina täysillä mukana parisuhteessa ja haluan toiselta samaa. Kaikki tai ei mitään. Tsemppiä sinne, varmasti pahalta tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Siis sanooko mies mitä siihen, kun kysyt että miksei lue viestejäsi? Sinuna nostaisin asian kunnolla pöydälle (sitten joskus kun mies vastaa ja tapaatte...). Että mikä siinä on, tajuatko kuinka loukkaavalta tuo tuntuu, ja että mikään pakko ei ole seurustella jos ei enää halua. Pitää sinunkin saada tehdä päätöksiä omasta elämästäsi, jos mies vaikka haluaa miettiä juttuanne vielä tms. Minä en osaisi lopettaa suhdetta ilman lopullista keskustelua aiheesta. Mutta jos se keskustelu ei vaan onnistuisi, niin pakkohan se ois erota. Ei mielenterveys kestäisi noin epävarmaa meininkiä. Oon itse aina täysillä mukana parisuhteessa ja haluan toiselta samaa. Kaikki tai ei mitään. Tsemppiä sinne, varmasti pahalta tuntuu.
On sanonut esim. Että ei ole avannut kenenkään muunkaan viestejä (siis tuollaisissa tilanteissa kun on kuitenkin katsonut mystoryni). Muita selityksiä on ollut nukkuminen/huono unirytmi (no se varmaan totta onkin mutta ei kukaan nuku 24 tuntia) sekä kiireet harrastuksissa jne.
- Ap
Seuraavaksi sitten kysyisin myös neuvoja, että miten unohtaa mies.. on tässä kuitenkin tunnettu jo lähes 4 vuotta..
- Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole lienee ikinä ollut oikeasti rakastunut jos sulle riittää muutama viesti pari kertaa viikossa.
Ohiksena: mitä ihmettä tarkoittaa ole lienee ollut? Suomeksi tuo sanottaisiin "et liene ikinä ollut" tai mieluummin "et ole tainnut koskaan olla".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sanonut esim. Että ei ole avannut kenenkään muunkaan viestejä (siis tuollaisissa tilanteissa kun on kuitenkin katsonut mystoryni). Muita selityksiä on ollut nukkuminen/huono unirytmi (no se varmaan totta onkin mutta ei kukaan nuku 24 tuntia) sekä kiireet harrastuksissa jne.
- Ap
Okei. Sanoisin edelleen, että ota kunnolla puheeksi. Toivottavasti saat vastauksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohiksena: mitä ihmettä tarkoittaa ole lienee ollut? Suomeksi tuo sanottaisiin "et liene ikinä ollut" tai mieluummin "et ole tainnut koskaan olla".
Ymmärsit siis kuitenkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ap tarkoitat "miehellä" tässä? Pitkäaikainen poikaystävä, aviomies, mikä? Kertomasi perusteella ei ole enää kiinnostunut sinusta ja sinun pitää lopettaa. Olen pahoillani. :(
Poikaystävä, ollaan oltu yhdessä n. 3 v. Minustakin tuntuu tältä, mutta mies aina sanoo että haluaa olla yhdessä. Eli kai valehtelee..
-Ap
Teot puhuu aina kovemmin kuin sanat. Sinä toki tiedät tilanteesi paremmin kuin kukaan meistä täällä palstalla. Tämä on vain henkilökohtainen kommenttini mutta minulla ei olisi mukava olo sellaisen miehen kanssa jolla vastaaminen kestää noin kauan eikä hän selitä asiaa mitenkään (tai selitys on ihan huono).
Onko jotain muuta epäilyttävää hänen toiminnassa? Onko hänellä jotain huolia tai ongelmia elämässä?
Sanotaan näin että jos olisin saanut juuri lääkäriltä kuolemantuomion eli sulla on elinaikaa 1 kuukausi niin sitten ehkä pystyisin pimittämään kanssakäymistä rakkailta ihmisiltä vuorokauden verran, mutta missään muussa olosuhteessa ei olisi ok minulle.
Mä taas ahdistuisin velvollisuudesta olla koko ajan yhteydessä. Kun kommunikoi vähemmän, tunnen enemmän rakkautta, se rakkaus jotenkin resonoi mun sisässä. Jos yhteys on jatkuvaa, en tiedä mitä tunnen, se vain ahdistaa kun tietää, että toinen odottaa ja vaatii jotain, mikä ei oo mulle luontevaa.
Ja siis mies usein kysyy, viimeksikin kun näimme, että rakastanko häntä. Ja sanoo myös rakastavansa minua. Mutta tuo on minusta vähän jännä, että miksi kysyy niin usein rakastanko, jos hän ei ole edes enää tosissaan kanssani. Vai onko se vaan kivaa kuultavaa että toisella on tunteet pelissä. En ymmärrä.
-Ap
Eiköhän tämä aloittaja ole kirjoitellut tästä tunkiosuhteestaan aloituksia palstalle jo koko tämän vuoden.
Lisätään seikkoja jotka nyt unohtui mainita
- mies on työtön
- mies pelaa tai ryyppää yöt ja nukkuu päivät
- usein mies lupaa nähdä apta mutta ei sitten edes vaivaudu olemaan yhteydessä että voitaisiin toteuttaa tuo lupaus. Selitykset tyyliä nukuin ym
- aplle on kerrottu joka ketjussa että ei se mies ei rakasta sinua vaikka niin sanoisi jos teot osoittavat muuta. Silti ap edeelleen haluaa uskoa unelmiensa prinssiin koska se väittää rakastavansa ja se on aplle tärkeämpää kuin se että jatkuvasti mies kohtelee apta välinpitämättömästi ja kaikki muu (nukkuminen, harrastukset ja kaverit) menee aina apn edelle.
- ap omistaa todella huonon itsetunnon eikä uskalla irrottaa otetta kilosta paskaa kun pelkää ettei löydä mitään tilalle
Onko sillä älykello? Niillä yleensä voi lukea viestin ilman että se kuittaantuu luetuksi. Tai ite luen myös välillä tuolta ylänäytöstä. Toki jos niissä on kysymys tai muu et vaatii vastausta niin onhan se vähän törkeää.
Vierailija kirjoitti:
Onko sillä älykello? Niillä yleensä voi lukea viestin ilman että se kuittaantuu luetuksi. Tai ite luen myös välillä tuolta ylänäytöstä. Toki jos niissä on kysymys tai muu et vaatii vastausta niin onhan se vähän törkeää.
Viestitellään aina snapchatin chatissa niin ei viestiä voi lukea aukaisematta. Mies kun ei whatsappia käytä ollenkaan, taitaa kyllä muutenkin mieluiten soitella.
- Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella monet eivät nykyään osaa käyttää tätä rakennetta. Olen kuullut myös lauseen "on lienee olevinaan" suomea äidinkielenään puhuvalta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viestitellään aina snapchatin chatissa niin ei viestiä voi lukea aukaisematta. Mies kun ei whatsappia käytä ollenkaan, taitaa kyllä muutenkin mieluiten soitella.
- Ap
Eivätkö snapchatin viestit häviä luettua? Mitä ihmettä? Lähetä tavallisia tekstiviestejä edes välillä.
Kun kertoo puhelimessa, että sovitaan viestillä, puhuuko kuitenkin avoimesti? Ei siis yritä peitellä, eli ei ole tilanteessa, jossa ei voi puhua?
Minulla työpaikalla eräs mies lakkasi lukemasta viestejä, jos niissä oli jotain henkilökohtaista. Varmaan luki ja sitten laittoi lukemattomaksi, siinä sovelluksessa pystyi. Tuntui muutenkin, että yritti kerätä tunnetta, että häneen ollaan yhteydessä ja viestejä on lukematta. Kai kertoi myös asiasta ympäriinsä eli paisutteli asiaa. Outoa siksikin, että on ilmeisesti varattu. Ihan kuin olisi yrittänyt luoda kuvaa häntä tavoittelevista.
Voiko miehesi olla välillä tilanteissa, joissa haluaa nähdä, että hänellä on viestejä lukematta? Ei mitään järkeä, että ehdottaa viestien lähettämistä muttei sitten lue. Saako jotain kicksejä asiasta?
Muuten selityksenä voisi olla miehen omien aloitteiden puute. Ei muka lue, muttei lähetäkään. Kun ei keksi asiaa.
Larppaa vaikeasti tavoiteltavaa. Miehet pelkäävät niin paljon sitä, että näyttävät naisen silmissä takertujilta, mikä on suurin turn-off, mitä löytyy, niin sitten tarkoituksella viestitellään mahdollisimman vähän ja ei todellakaan vastata heti. Typeräähän on toi on, mutta minkäs teet.
Tässä voisi kyllä sanoa, että naisten oma vika, koska jokaisella miehellä löytyy useampi kokemus siitä kuinka naisella tunteet on viilentyneet sen takia, kun itse on viestitellyt aktiivisesti. Jos viestittelee paljon ja usein, niin naisen silmissä se saattaa näyttää siltä, että mies on epätoivoinen.
Itse viestittelen alussa naisen tahtiin. Jos nainen laittaa viestiä pari x viikossa, toimin samoin. Jos joka päivä, niin silloin laitan viestiä myös joka päivä. Pidän myös huolen, että alotan alle puolet keskusteluista, mutta alotan niitä kuitenkin.
Nolottavaahan tuo on, koska joskus tapaa tyypin, jolle tekisi mieli jutella koko ajan, mutta pelko takertujan leimasta on niin syvällä, että on pakko pelata varman päälle.
Teot puhuu aina kovemmin kuin sanat. Sinä toki tiedät tilanteesi paremmin kuin kukaan meistä täällä palstalla. Tämä on vain henkilökohtainen kommenttini mutta minulla ei olisi mukava olo sellaisen miehen kanssa jolla vastaaminen kestää noin kauan eikä hän selitä asiaa mitenkään (tai selitys on ihan huono).
Onko jotain muuta epäilyttävää hänen toiminnassa? Onko hänellä jotain huolia tai ongelmia elämässä?
Sanotaan näin että jos olisin saanut juuri lääkäriltä kuolemantuomion eli sulla on elinaikaa 1 kuukausi niin sitten ehkä pystyisin pimittämään kanssakäymistä rakkailta ihmisiltä vuorokauden verran, mutta missään muussa olosuhteessa ei olisi ok minulle.