Meidän työpaikalla vanhat huuhkaja-eukot nokkivat nuoria kesätyöntekijöitä ja harjoittelijoita
Ja samalla paheksutaan ja voivotellaan, kun kukaan ei haluakaan tulla ensi kesänä uudestaan ja ketään ei kiinnosta jäädä taloon kun uusia vakituisia tarvittaisiin. Talo on täynnä katkeroita, lihavia, ilkeitä huuhkaja-akkoja, jotka käyttää joka tilaisuuden nuorten uusien kiusaamiseen ja nöyryyttämiseen.
Kommentit (102)
Miksi verbit ovat passiivissa? Olet yksi huuhkajaeukko itsekin.
Oi että harmi kun meille ei oo palkattu kesiksiä vuosikausiin... olis kiva päästä kuittailemaan, kyykyttämään ja kettuilemaan nyt kun on itse päässyt "huuhkajaikään".
Juu-u. Olin pari vuotta sitten tuollaisessa huuhkajaorganisaatiossa. Paljon naisia ja joitain saman henkisiä miehiä. Ilkeää panettelua, valehtelua, tavaroiden piilottelua ja asioiden panttaamista. Todella huono ilmapiiri-jatkuvasti. Ei ikinä enää!
Vierailija kirjoitti:
Oi että harmi kun meille ei oo palkattu kesiksiä vuosikausiin... olis kiva päästä kuittailemaan, kyykyttämään ja kettuilemaan nyt kun on itse päässyt "huuhkajaikään".
Oletko myös lihonut +40kg ja leikkauttanut pirtsakan kananpeffatukan? Silloin olet aito ja original työpaikka-huuhkaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko myös lihonut +40kg ja leikkauttanut pirtsakan kananpeffatukan? Silloin olet aito ja original työpaikka-huuhkaja.
Mistä tiesit? Tunnemmeko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tyypillinen työpaikkakiusaaja on usein just tuon näköinen, keski-ikäinen nainen jolla mies, lapsia ja omakotitalo?
Vierailija kirjoitti:
Nainen on naiselle, ja miehelle, susi. Hirveitä olentoja ovat ämmät.
Mies on susi kaikille. Ei säästy vauvat eikä vanhukset. Tämänkin ketjun on kirjoittanut paha mies joka aloittaa sunnuntainsa ylentämällä itseään muita alentamalla. Sellaista kutsutaan narsistiseksi.
Hirveää. Itse kannustan nuoria naisia kaikin tavoin, mutta täytyy myöntää, että oman ikäluokkani naisten kahviporukat kierrän mahdollisuuksirn mukaan kaukaa. Haluan olla nuoremman polven mentorina. Minulla oli sellainen itsellänikin aikanaan.
N52
Just kun on päässyt omista kersoistaan eroon niitä alkaa parveilla työpaikalla. Ala siinä opettaa uudelleen, että ei sovi myöhästellä, ei sovi roikkua puhelimella, omat likaiset työvaatteet pitää viedä itse pyykkiin, sosiaalitiloista siivota ihan itse omat sotkut, miten mailiin laitetaan liite ja miten tiedosto tallennetaan. Eikä jääkaapista saa syödä muiden ruokia. Oikeesti :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen on naiselle, ja miehelle, susi. Hirveitä olentoja ovat ämmät.
Mies on susi kaikille. Ei säästy vauvat eikä vanhukset. Tämänkin ketjun on kirjoittanut paha mies joka aloittaa sunnuntainsa ylentämällä itseään muita alentamalla. Sellaista kutsutaan narsistiseksi.
Olet osittain oikeassa. Myös miehissä on sutensa.
Meillä on onneksi vain yksi tuollainen, todella ärsyttävää, ettei esimies puutu tähän, vaikka kyseinen henkilö tosiaan pilaa koko talon maineen käytöksellään, koska sehän ihmisillä mieleen jää usein, negatiiviset ja ahdistavat tilanteet.
Tämä on kyllä surkeaa jos se työkulttuuri on noin vinksallaan. Arvatenkin hoitoala.
Vierailija kirjoitti:
Just kun on päässyt omista kersoistaan eroon niitä alkaa parveilla työpaikalla. Ala siinä opettaa uudelleen, että ei sovi myöhästellä, ei sovi roikkua puhelimella, omat likaiset työvaatteet pitää viedä itse pyykkiin, sosiaalitiloista siivota ihan itse omat sotkut, miten mailiin laitetaan liite ja miten tiedosto tallennetaan. Eikä jääkaapista saa syödä muiden ruokia. Oikeesti :)
Pahimpia on just tollaset, jotka luulee niiden nuorten työntekijöiden olevan heidän lapsia ja että heitä saisi komentaa mielimääräisesti. Jätä esimiesten tehtäväksi jostain sotkuista huomauttaminen, ei ole rivityöntekijän tehtävä vaikka miten tuntisi olevansa super-mamma.
Onko nää siis jotain jalkapallofaneja?
Vierailija kirjoitti:
Allekirjoitan tämän saman. Ihan oikeasti luulin, että nuorilla on ne it taidot halussa, mutta Excelin ja sähköpostin lähettäminen on heille amerikantiedettä, kuten on esim se että aamulla sanotaan huomenta. Ja se otetaan lähes henkilökohtaisena loukkauksena, kun yritetään neuvoa. Ja sitten tehdään somejako kun me vanhukset ollaan ilkeitä.
Siis potkupallofanien MIFL-osasto? Teillä duunissa? 😳
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kananpersetukka! Siksikö sitä sanotaan? 😂
Olin aikanaan miesvaltaisessa työpaikassa, jossa pari jäärää ihan suoraan vittuili nuorille kesälomittajille. Kerran sattui kuitenkin melkoinen kukkopoika sinne lomittajaksi, joka sanoi suoraan takaisin eikä nöyristellyt yhtään. Eikä välittänyt jäärien puheista mitään. Pojalla oli muutenkin luonnetta ja hän osoittautui hyväksi työntekijäksi, joten kesän lopulla kaikki tykkäsivät tästä suorasanaisesta ja toimeliaasta pojasta.
Niin että sanokaa takaisin vaan, kunhan hoidatte duuninne hyvin. Kyllä se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahimpia on just tollaset, jotka luulee niiden nuorten työntekijöiden olevan heidän lapsia ja että heitä saisi komentaa mielimääräisesti. Jätä esimiesten tehtäväksi jostain sotkuista huomauttaminen, ei ole rivityöntekijän tehtävä vaikka miten tuntisi olevansa super-mamma.
Itse olen esimies jonka vastuulla on että nuoret tulee perehdytettyä hyvin. Jokainen teistä tietää kyllä että niissä nuorissakin on ne omat vikansa ja puutteensa. Nyt voittekin haukkua minut huonoksi esimieheksi🤣
Hyi.