Meidän työpaikalla vanhat huuhkaja-eukot nokkivat nuoria kesätyöntekijöitä ja harjoittelijoita
Ja samalla paheksutaan ja voivotellaan, kun kukaan ei haluakaan tulla ensi kesänä uudestaan ja ketään ei kiinnosta jäädä taloon kun uusia vakituisia tarvittaisiin. Talo on täynnä katkeroita, lihavia, ilkeitä huuhkaja-akkoja, jotka käyttää joka tilaisuuden nuorten uusien kiusaamiseen ja nöyryyttämiseen.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just kun on päässyt omista kersoistaan eroon niitä alkaa parveilla työpaikalla. Ala siinä opettaa uudelleen, että ei sovi myöhästellä, ei sovi roikkua puhelimella, omat likaiset työvaatteet pitää viedä itse pyykkiin, sosiaalitiloista siivota ihan itse omat sotkut, miten mailiin laitetaan liite ja miten tiedosto tallennetaan. Eikä jääkaapista saa syödä muiden ruokia. Oikeesti :)
Allekirjoitan tämän saman. Ihan oikeasti luulin, että nuorilla on ne it taidot halussa, mutta Excelin ja sähköpostin lähettäminen on heille amerikantiedettä, kuten on esim se että aamulla sanotaan huomenta. Ja se otetaan lähes henkilökohtaisena loukkauksena, kun yritetään neuvoa. Ja sitten tehdään somejako kun me vanhukset ollaan ilkeitä.
Vanhemmat naiset sentään yrittää auttaa työelämässä pärjäämisen alkuun... Miehet vaan tuijottaa persettä ja yrittää päästä housuihin. Ja tässä kiitos.
Kovasti tämäkin aihe yritetään kääntää miesten haukkumiseksi. Hapanta.
Olen varmaan huuhkain ilman kptukkaa. Johtuneeko tukan mallista, mutta en ikinä, ikinä, kyykytä tai kuittaile nuorille harjoittelijoille tai kesätyöntekijöille. Naisia ovat enimmäkseen olleet ja katson suorastaan velvollisuudekseni tukea, kannustaa ja rohkaista. Itselläni oli aikoinaan esimiehenä karmaiseva naisihminen, joka yritti kaikin keinoin lyödä kapuloita rattaisiin siinä loppujen lopuksi onnistumatta. Etenin urallani ihan mukavasti tästä super huuhkajasta huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen on naiselle, ja miehelle, susi. Hirveitä olentoja ovat ämmät.
Mies on susi kaikille. Ei säästy vauvat eikä vanhukset. Tämänkin ketjun on kirjoittanut paha mies joka aloittaa sunnuntainsa ylentämällä itseään muita alentamalla. Sellaista kutsutaan narsistiseksi.
Herne nenässä tekstimuotoisena...
Kyllä tosiaan uusille tulokkaille kannattaa olla mielummin neuvova ja ystävällinen. He kuitenkin ovat niitä, jotka ehkä 5-10 vuoden päästä mahdollistavat sen, että itse pääsee vaikka heinäkuussa kesälomalle.
Ne muijat on vaan katkeran kateellisia, kun omat hiukset on jo niin harvaa hamppua että oli pakko kyniä kanaperseeksi. Nuorilla hulmuaa pitkät, paksut hiukset ja sekin raivostuttaa kun kehtaavat olla hoikkia ja nättejä. Kyllä vähemmästäkin raivostuu :)
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut tämän nuorena naispuolisena harjoittelijana ja kesätyöntekijänä. Kahvihuoneeseen mennessä mulkoillaan ja supatellaan kuin teinitytöt. Jos yrittää ottaa osaa keskusteluun ja kysyy, että mistä puhutaan, niin vastauksena saa vain ilkikurista hihittelyä ja ''ei mitään, hihihihii, meidän työpaikan omia juttuja vaan...!!! Eikö olekin Tuija ihan hulvatonta!!''
Toivottavasti minusta ei tule koskaan tällaista. Syön nykyään eväät omassa työhuoneessani ja poistun vain vessaan. Ihan käsittämätöntä, että aikuiset ihmiset käyttäytyvät kuin yläasteikäiset keskenkasvuiset kakarat ja jauhavat toisistaan paskaa selän takana minkä ehtivät.
Kyllä tässä on nyt sun omaa herkkänahkaisuuttakin mukana. Oletat vissiin että kaikki pyörii sun ympärillä ja että ne tutun työporukan sisäpiirin asiat pitäisi heti kertoa sulle. Jos et kasvata yhtään nahkaa veikkaan että saat jatkossakin istua yksin työhuoneessasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on susi kaikille. Ei säästy vauvat eikä vanhukset. Tämänkin ketjun on kirjoittanut paha mies joka aloittaa sunnuntainsa ylentämällä itseään muita alentamalla. Sellaista kutsutaan narsistiseksi.
Kyllä. Väri, muoto ja toukan tekemät reiät, ovat kaikki näkyvissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osui ja upposi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut tämän nuorena naispuolisena harjoittelijana ja kesätyöntekijänä. Kahvihuoneeseen mennessä mulkoillaan ja supatellaan kuin teinitytöt. Jos yrittää ottaa osaa keskusteluun ja kysyy, että mistä puhutaan, niin vastauksena saa vain ilkikurista hihittelyä ja ''ei mitään, hihihihii, meidän työpaikan omia juttuja vaan...!!! Eikö olekin Tuija ihan hulvatonta!!''
Toivottavasti minusta ei tule koskaan tällaista. Syön nykyään eväät omassa työhuoneessani ja poistun vain vessaan. Ihan käsittämätöntä, että aikuiset ihmiset käyttäytyvät kuin yläasteikäiset keskenkasvuiset kakarat ja jauhavat toisistaan paskaa selän takana minkä ehtivät.
Kyllä tässä on nyt sun omaa herkkänahkaisuuttakin mukana. Oletat vissiin että kaikki pyörii sun ympärillä ja että ne tutun työporukan sisäpiirin asiat pitäisi heti kertoa sulle. Jos et kasvata yhtään nahkaa veikkaan että saat jatkossakin istua yksin työhuoneessasi.
Ainoa asia, mitä oletan, on hyvät käytöstavat myös uusia työntekijöitä kohtaan. Voisin olla paksunahkaisempikin, mutta en jaksa kuormittaa itseäni yrittämällä olla myrkyllisten ihmisten seurassa. On työpaikallani mukaviakin ihmisiä, mutta taukoni ovat tuon juorujengin kanssa samaan aikaan ja mieluummin syön töiden lomassa itsekseni. Kolkuttaako omatuntoa, kun sallit tuollaisen käytöksen ja ilmapiirin syyllistämällä minua herkkyydestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Väri, muoto ja toukan tekemät reiät, ovat kaikki näkyvissä.
No niin, nyt kun tuli vahvistus sille että tämä oli tosiaan ap:n tarkoitus, niin eikö yhtään häiritse aloituksen tekopyhyys? Ettei vain peräti projisoinnista olisi kyse?
Terveysalalla on todella paljon tätä etenkin palkattomassa työharjoittelussa olevia nuoria kohtaan. Noloa, kun vanhempien työntekijöiden pitäisi olla roolimalleja. Ei kukaan meistä synny ammattilaisena. Taitaneet unohtaa itsekin olleensa joskus opiskelijoita.
Kukahan se oikea kiusaaja on? Ap haukkuu kaikki keski-ikäiset ja vanhemmat naiset jotka on töissä. Ilkeä olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa asia, mitä oletan, on hyvät käytöstavat myös uusia työntekijöitä kohtaan. Voisin olla paksunahkaisempikin, mutta en jaksa kuormittaa itseäni yrittämällä olla myrkyllisten ihmisten seurassa. On työpaikallani mukaviakin ihmisiä, mutta taukoni ovat tuon juorujengin kanssa samaan aikaan ja mieluummin syön töiden lomassa itsekseni. Kolkuttaako omatuntoa, kun sallit tuollaisen käytöksen ja ilmapiirin syyllistämällä minua herkkyydestä?
Olen itse ollut nuorena työntekijänä täysin naisvaltaisella työpaikalla ja sain vain hyvää kohtelua. Mutta en olettanutkaan mennessäni kahvihuoneeseen että kaikki alkaa siitä hetkestä pyöriä minun ympärilläni. Istuin ja kuuntelin kunnes pääsin juttuihin mukaan. Muuten olisin varmaankin saanutkin lukittautua työhuoneeseeni.
Vierailija kirjoitti:
Meidän työpaikalla oli kerran aivan ihana, herttainen lukiolainen tekemässä kesäharjoittelua, ja oltaisiin mielellämme otettu hänet iltapäiväkeikkaa tekemään arkenakin, mutta eräs työkaveri kiusasi hänet henkihieveriin. Nälvi tyhmäksi, kun nuorempi ekassa kesätyössään kysyi, miten joku asia tehdään ja sitten kovaäänisesti huokaili neuvoessaan siitä, miten ei tällaiseen pitäisi käyttää aikaa. Tämä kesis ei tauoillakaan käyttänyt kännykkää vaan yritti osallistua keskusteluun, mutta tämän yhden työkaverin kommentit oli aina sellaisia "eihän noin nuori mistään mitään voi ymmärtää".
Ei jatkanut osa-aikaisena/iltakeikoilla, vaikka paikkaa tarjottiin. Sääli :( Antakaa nuorille aikaa opetella!
Tuo "eihän noin nuori mistään mitään voi ymmärtää" on kyllä tosi valopäistä veetuilua nuorelle harjoittelijalle. Siitä loistaa ikäkateus kirkkaana. Ilmeisesti osasi itse kaiken jo syntymässään. Ikävä ja katkera ihminen. Jos hänellä itsellään olisi älyä, hän ei haukkuisi ensikertalaista tyhmäksi.
Jos työhän perehdytys olis tehty kunnolla, niin muutkin työntekijät saisivat rauhassa tehdä töitä. Eikä niinkuin meillä jäädä omista töistään jälkeen, kun on ainoa joka suostuu heitä auttamaan. Ja kyllä, esimiehelle on sanottu, muttei sitä kiinnosta.
Mä tykkäsin kun työpaikalle tuli nuoria. Perehdyttäminen oli mukavaa ja meille ainakin tuli fiksuja nuoria. Nuorille menee oppi helposti perille ja ovat hyvin vastaanottavaisia. Sitten tuli uusia työntekijöitä, keski-ikäisiä, se perehdyttäminen oli kuin tervanjuontia. Kun tiedetään jo kaikesta kaikki "huokaus", joko mennään kahville?
Jotkut näistä nuorista pitää edelleen yhteyttä facebookin kautta. Vaikka ovat jo kolemkymppisiä, minäkin eläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Hirveää. Itse kannustan nuoria naisia kaikin tavoin, mutta täytyy myöntää, että oman ikäluokkani naisten kahviporukat kierrän mahdollisuuksirn mukaan kaukaa. Haluan olla nuoremman polven mentorina. Minulla oli sellainen itsellänikin aikanaan.
N52
Tyypillinen "minä en ole kuten muut naiset" selittelijä. Jopa anonyymin keskustelupalstan miehiltä pitää hakea hyväksyntää.
Oikeasti kauheaa, jos sijaisia ja muita määräaikaisia on paljon ja ehkä lähes ympäri vuotta. Pahimmassa tapauksissa huuhkajille vielä annetaan tulospalkkioita, vaikka tuloksen parannusta ovat tehneet määräaikaiset. Miten pomo ikinä suostuu moiseen? Paitsi että pomo itsekin voi olla muiden töillä edennyt ja kokea olevansa samassa juonessa. Töiden esiin tuominen omanaan muka on se varsinainen työ. Siitä kai vakituisille maksetaan. Jaksavat aina vaan painaa taustalleen muita ja keplotella eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti kauheaa, jos sijaisia ja muita määräaikaisia on paljon ja ehkä lähes ympäri vuotta. Pahimmassa tapauksissa huuhkajille vielä annetaan tulospalkkioita, vaikka tuloksen parannusta ovat tehneet määräaikaiset. Miten pomo ikinä suostuu moiseen? Paitsi että pomo itsekin voi olla muiden töillä edennyt ja kokea olevansa samassa juonessa. Töiden esiin tuominen omanaan muka on se varsinainen työ. Siitä kai vakituisille maksetaan. Jaksavat aina vaan painaa taustalleen muita ja keplotella eteenpäin.
Onko se huuhkajien syytä jos on kauhea rumba sijaisia ja määräaikaisia. Nämä huuhkajat sitten yrittävät omien töidensä ohessa perehdyttää ja neuvoa vaihtuvaa väkeä ja mikä on kiitos. Sijaisille ja määräaikaisille pitäisi kiitos antaa?
Meidän työpaikalla oli kerran aivan ihana, herttainen lukiolainen tekemässä kesäharjoittelua, ja oltaisiin mielellämme otettu hänet iltapäiväkeikkaa tekemään arkenakin, mutta eräs työkaveri kiusasi hänet henkihieveriin. Nälvi tyhmäksi, kun nuorempi ekassa kesätyössään kysyi, miten joku asia tehdään ja sitten kovaäänisesti huokaili neuvoessaan siitä, miten ei tällaiseen pitäisi käyttää aikaa. Tämä kesis ei tauoillakaan käyttänyt kännykkää vaan yritti osallistua keskusteluun, mutta tämän yhden työkaverin kommentit oli aina sellaisia "eihän noin nuori mistään mitään voi ymmärtää".
Ei jatkanut osa-aikaisena/iltakeikoilla, vaikka paikkaa tarjottiin. Sääli :( Antakaa nuorille aikaa opetella!