Meidän työpaikalla vanhat huuhkaja-eukot nokkivat nuoria kesätyöntekijöitä ja harjoittelijoita
Ja samalla paheksutaan ja voivotellaan, kun kukaan ei haluakaan tulla ensi kesänä uudestaan ja ketään ei kiinnosta jäädä taloon kun uusia vakituisia tarvittaisiin. Talo on täynnä katkeroita, lihavia, ilkeitä huuhkaja-akkoja, jotka käyttää joka tilaisuuden nuorten uusien kiusaamiseen ja nöyryyttämiseen.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen on naiselle, ja miehelle, susi. Hirveitä olentoja ovat ämmät.
Mies on susi kaikille. Ei säästy vauvat eikä vanhukset. Tämänkin ketjun on kirjoittanut paha mies joka aloittaa sunnuntainsa ylentämällä itseään muita alentamalla. Sellaista kutsutaan narsistiseksi.
Olet osittain oikeassa. Myös miehissä on sutensa.
Ne miehet on huuhkajaeukkojen kasvattamia/aivopesemiä. Oikea mies ei ole susi kenellekkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just kun on päässyt omista kersoistaan eroon niitä alkaa parveilla työpaikalla. Ala siinä opettaa uudelleen, että ei sovi myöhästellä, ei sovi roikkua puhelimella, omat likaiset työvaatteet pitää viedä itse pyykkiin, sosiaalitiloista siivota ihan itse omat sotkut, miten mailiin laitetaan liite ja miten tiedosto tallennetaan. Eikä jääkaapista saa syödä muiden ruokia. Oikeesti :)
Allekirjoitan tämän saman. Ihan oikeasti luulin, että nuorilla on ne it taidot halussa, mutta Excelin ja sähköpostin lähettäminen on heille amerikantiedettä, kuten on esim se että aamulla sanotaan huomenta. Ja se otetaan lähes henkilökohtaisena loukkauksena, kun yritetään neuvoa. Ja sitten tehdään somejako kun me vanhukset ollaan ilkeitä.
Vanhemmat naiset sentään yrittää auttaa työelämässä pärjäämisen alkuun... Miehet vaan tuijottaa persettä ja yrittää päästä housuihin. Ja tässä kiitos.
Menetkö itse sinne tolla asenteella? Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen on naiselle, ja miehelle, susi. Hirveitä olentoja ovat ämmät.
Mies on susi kaikille. Ei säästy vauvat eikä vanhukset. Tämänkin ketjun on kirjoittanut paha mies joka aloittaa sunnuntainsa ylentämällä itseään muita alentamalla. Sellaista kutsutaan narsistiseksi.
Olet osittain oikeassa. Myös miehissä on sutensa.
Ne miehet on huuhkajaeukkojen kasvattamia/aivopesemiä. Oikea mies ei ole susi kenellekkään.
Sinäkin olet susi sitä laatua jonka mielestä omien lasten kasvatus kuuluu yksin vaimolle.
Itse olen miesvaltaisessa työpaikassa. Pieni työyhteisö. Siellä on pari semmoista miesjäärää, jotka yrittää jyrätä kaikki. Kaikki on aina sitä, että aina on tehty näin. Kesät on kamalaa aikaa, kun tulee muutama kesäsijainen, nuoria. Heti alkaa näiden kyykyttäminen.Olen näistä pomolle sanonut, mutta ei tee mitään- pojat on poikia ja miehet on miehiä on se, mitä sanoo. Ikävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just kun on päässyt omista kersoistaan eroon niitä alkaa parveilla työpaikalla. Ala siinä opettaa uudelleen, että ei sovi myöhästellä, ei sovi roikkua puhelimella, omat likaiset työvaatteet pitää viedä itse pyykkiin, sosiaalitiloista siivota ihan itse omat sotkut, miten mailiin laitetaan liite ja miten tiedosto tallennetaan. Eikä jääkaapista saa syödä muiden ruokia. Oikeesti :)
Allekirjoitan tämän saman. Ihan oikeasti luulin, että nuorilla on ne it taidot halussa, mutta Excelin ja sähköpostin lähettäminen on heille amerikantiedettä, kuten on esim se että aamulla sanotaan huomenta. Ja se otetaan lähes henkilökohtaisena loukkauksena, kun yritetään neuvoa. Ja sitten tehdään somejako kun me vanhukset ollaan ilkeitä.
Vanhemmat naiset sentään yrittää auttaa työelämässä pärjäämisen alkuun... Miehet vaan tuijottaa persettä ja yrittää päästä housuihin. Ja tässä kiitos.
Ei ne pahat eukot mitään yritä auttaa, vaan "neuvovat" niin, että johtavat uuden työntekijän tahallaan harhaan ja tekemään väärin, jotta kohta pääsisi naureskelemaan tälle kahvihuoneessa ja kielimään esimiehille.
Naisten keksimät säännöt, hyppyyttämiset ja käskytykset ovat tuttuja. Myös töiden teettäminen nuoremmilla tai määräaikaisilla, kun itse ei jaksa tehdä suurta käytännön työtä. Sitten palaverissa paremmassa asemassa oleva vakituinen kuitenkin ottaa kunnian töistä. Kyllä miehetkin saman osaavat, mutta usein naisvaltaisissa organisaatioissa käskyttäjätkin ovat naisia.
Esimerkiksi aiemmassa työssä eläkeikää lähestyvä ilmeisesti piti parikymppisestä nuoresta tytöstä työntekijänä, ja nuoremman työsuhde loppui minua aiemmin. Vanha vakituinen oli jonain päivänä lopettamassa työpäiväänsä etuajassa ja tietysti käänsi huomion minuun ensin kommentoimalla muille selkäni takana, kuinka en muka saa töitä tehdyksi. Vielä asiakaspalvelutiskin ohi mennessään soitti sen kelloa ja tullessani paikalle kommentoi vinoilevaan sävyyn kuinka "Kun X on lopettanut, kukaan ei enää tee mitään" ja lähti töistä.
Ei pitänyt lainkaan paikkansa, nimenomaan olin tehnyt todella ahkerasti töitä, ja varmaan jos olisi verrattu nuorempaan, selvästi enemmän kuin jo lopettanut. Mutta tietysti minua piti yrittää vähätellä ja alistaa, kun en ollut tajunnut olla nuorempi ja kaunis ja samalla antaa vakituisten ottaa kunniaa töistäni.
Laittoivat tekemään teidät ihan töitä? Käskivät ottaa nenän pois kännykästä? Neuvoivat kuinka joku työtehtävä tehdään? Et saanutkaan tulla ja mennä niin kuin haluat ja tehdä mitä lystää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin juuri. Tulee mieleen omat kokemukset, kun olin nuorempi, ja urani alussa. Kyllä ne vanhemmat naiset yritti auttaa eteenpäin ja varoitteli ja suojeli työpaikan missioilta, joita siinäkin työyhteisössä oli. Kiitollinen olen näille parille naiselle. Paljon heiltä opin ❤
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teidänkin työpaikalla on esimiehiä töissä. Anna heidän tehdä työnsä.
Minun työpaikallani esimies on pahin kiusaaja.
"Naisten keksimät säännöt, hyppyyttämiset ja käskytykset ovat tuttuja."
Armeijassa jouduttiin säätämään lakeja että päästiin eroon siitä mitä kapiaiset teki varusmiehille. Mutta sitä ja tässä ketjussa kuvattuja jääriä ei lasketa koska pojat on poikia.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen miesvaltaisessa työpaikassa. Pieni työyhteisö. Siellä on pari semmoista miesjäärää, jotka yrittää jyrätä kaikki. Kaikki on aina sitä, että aina on tehty näin. Kesät on kamalaa aikaa, kun tulee muutama kesäsijainen, nuoria. Heti alkaa näiden kyykyttäminen.Olen näistä pomolle sanonut, mutta ei tee mitään- pojat on poikia ja miehet on miehiä on se, mitä sanoo. Ikävää.
Näitä "jääräukkoja" mahtuu joka työyhteisöön. Meilläkin on semmoinen. Tosi rasittava. Muinaisjääbbe. Joutaisi jo pois. Pahinta on tytöttely. Olen kuitenkin 35- vuotias, akateemisen koulutuksen suorittanut , alani ammattilainen
Vierailija kirjoitti:
Olin aikanaan miesvaltaisessa työpaikassa, jossa pari jäärää ihan suoraan vittuili nuorille kesälomittajille. Kerran sattui kuitenkin melkoinen kukkopoika sinne lomittajaksi, joka sanoi suoraan takaisin eikä nöyristellyt yhtään. Eikä välittänyt jäärien puheista mitään. Pojalla oli muutenkin luonnetta ja hän osoittautui hyväksi työntekijäksi, joten kesän lopulla kaikki tykkäsivät tästä suorasanaisesta ja toimeliaasta pojasta.
Niin että sanokaa takaisin vaan, kunhan hoidatte duuninne hyvin. Kyllä se siitä.
Niin, vanhat jäärät mittasivat nuoria kesälomittajia. Ne odottaa juuri sitä oikeata vastakaikua ja kun sitä tulee, se on osoitus ko. henkilön itseluottamisesta ja vahvuudesta. Sitä ne jäärät etsivät ja sellainen henkilö hyväksytään joukon jatkoksi.
Sarkasmin ja ironian tunnistaminen, sekä hyvä huumorintaju on tärkeää miesvaltaisessa työyhteisössä. Naisethan ei ymmärrä mitään noista tärkeistä ominaisuuksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne pahat eukot mitään yritä auttaa, vaan "neuvovat" niin, että johtavat uuden työntekijän tahallaan harhaan ja tekemään väärin, jotta kohta pääsisi naureskelemaan tälle kahvihuoneessa ja kielimään esimiehille.
Nimimerkillä Pertti 43v, päivääkään en ole töissä ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin aikanaan miesvaltaisessa työpaikassa, jossa pari jäärää ihan suoraan vittuili nuorille kesälomittajille. Kerran sattui kuitenkin melkoinen kukkopoika sinne lomittajaksi, joka sanoi suoraan takaisin eikä nöyristellyt yhtään. Eikä välittänyt jäärien puheista mitään. Pojalla oli muutenkin luonnetta ja hän osoittautui hyväksi työntekijäksi, joten kesän lopulla kaikki tykkäsivät tästä suorasanaisesta ja toimeliaasta pojasta.
Niin että sanokaa takaisin vaan, kunhan hoidatte duuninne hyvin. Kyllä se siitä.
Niin, vanhat jäärät mittasivat nuoria kesälomittajia. Ne odottaa juuri sitä oikeata vastakaikua ja kun sitä tulee, se on osoitus ko. henkilön itseluottamisesta ja vahvuudesta. Sitä ne jäärät etsivät ja sellainen henkilö hyväksytään joukon jatkoksi.
Sarkasmin ja ironian tunnistaminen, sekä hyvä huumorintaju on tärkeää miesvaltaisessa työyhteisössä. Naisethan ei ymmärrä mitään noista tärkeistä ominaisuuksista.
Kas näin valkopestään tismalleen sama käytös :D. Mies on miehelle susi.
Vierailija kirjoitti:
Laittoivat tekemään teidät ihan töitä? Käskivät ottaa nenän pois kännykästä? Neuvoivat kuinka joku työtehtävä tehdään? Et saanutkaan tulla ja mennä niin kuin haluat ja tehdä mitä lystää?
Teettävät omia töitään ja väittävät sitten tehneensä. Vaikka olisi tehnyt työt omatoimisesti.
Tämän ketjun on aloittanut susi, miespuolinen sellainen.
Olen huomannut tämän nuorena naispuolisena harjoittelijana ja kesätyöntekijänä. Kahvihuoneeseen mennessä mulkoillaan ja supatellaan kuin teinitytöt. Jos yrittää ottaa osaa keskusteluun ja kysyy, että mistä puhutaan, niin vastauksena saa vain ilkikurista hihittelyä ja ''ei mitään, hihihihii, meidän työpaikan omia juttuja vaan...!!! Eikö olekin Tuija ihan hulvatonta!!''
Toivottavasti minusta ei tule koskaan tällaista. Syön nykyään eväät omassa työhuoneessani ja poistun vain vessaan. Ihan käsittämätöntä, että aikuiset ihmiset käyttäytyvät kuin yläasteikäiset keskenkasvuiset kakarat ja jauhavat toisistaan paskaa selän takana minkä ehtivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kas näin valkopestään tismalleen sama käytös :D. Mies on miehelle susi.
Kuten kirjoitin;
"Sarkasmin ja ironian tunnistaminen, sekä hyvä huumorintaju on tärkeää miesvaltaisessa työyhteisössä. Naisethan ei ymmärrä mitään noista tärkeistä ominaisuuksista."
Kiitos kun vahvistit tosiasian, mikä on aina ollut ja näköjään tulee aina olemaan.
Teidänkin työpaikalla on esimiehiä töissä. Anna heidän tehdä työnsä.