Ärsyttää kun osa on saanut jo toisen rokotteen
ja minä en sitä ensimmäistäkään. Miten v tussa tämä homma voi olla järjestetty näin päin seinää?
Ellen tässä kuussa saa niin en ota ollenkaan. En jaksa odottaa ja miettiä että mitä hittoa tapahtuu.
Kommentit (181)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tässä nyt turkulaisen kiukkupussin pitäis kattoa peiliin. Ihme vauvoja ihmiset tän rokotteen kanssa. Miten te selviätte elämästä kun ette osaa hoitaa asioita?
Miten vitussa tämä asia nyt pitäisi hoitaa? Saisin sen piikin viimeisten joukossa vaikka odottaisin jonossa kuten on sanottu, tai vaikka varaisin ajan itse.
Antakoot minun piikkini tehosteena jollekin kuten ovat tähänkin mennessä tehneet. Otan itseni tänään pois jonosta ja alan elää kuin ellun kana.
Ap
Älä sentään. Oot jo näin pitkään odottanut. Jälkeenpäin voi muuten sitten tulla lisää harmia jos tarvitsetkin rokotustodistuksen johonkin. Vaikka matkustamiseen. Ei oo selvästi sun vikasi, mutta ei varmaan nyt sitten voi muuta kuin odottaa.
Käsittääkseni rokottamattomatkin saavat kyllä matkustaa mutta pitäisi sitten jälkeen olla karanteenissa..?
Ap
Joo, niin kai. Ja ottaa testejä mennen tullen. Pysy vaan siellä jonossa. Tee vaikka niin ettet enää ajattele koko asiaa. Elä niin kuin muutenkin, ja menet vaan sitten rokotukseen kun lopulta sen ajan saat. Ei nyt varmaan kuitenkaan kannata sieltä jonosta poiskaan lähteä.
Poistun kyllä jonosta. Enkä tasan mene mihinkään testeihin jos päädyn reissaamaan. Sittenhän on kaikki muut jo rokotettu kahteen kertaan.
Ap
Onpa lapsellista. Kenelle luulet kostavasi? Itse sinä siitä kärsit, jos et ota rokotetta. Voi hyvänen aika.
Mistä ihmeestä sä nyt jonkun kostamisen sait pieneen päähäsi? :D Hullua.
Ap
No tuohan on juuri sellaista lapsellista "kostamista": jos en saa NYT HETI MITÄ HALUAN, niin sitten en ota ollenkaan! Siitäs saitte!
Ikävä vaan, että pahimmin kärsii kiukuttelija itse. Oikein klassinen "cut off his nose to spite his face" (an expression to describe a needlessly self-destructive over-reaction to a problem).
Kasva nyt ap aikuiseksi, jätä trollailut vähemmälle ja varaa se rokotus.
Kaikenmaailman kostamiset on nyt ihan sun omassa päässäsi. Älä suotta sotke omia ajatuksiasi mun ajatuksiin.
Toiseksi, ihan ei nyt ole kyse siitä että kun en heti jotain saa niin alkaa kiukuttaa. Odotin ohjeistuksen mukaisesti jonossa 2.5 kk. Sitten selviää että ehei, ei jonosta mitään saakaan kuin korkeintaan tuurilla, ja kaikki kesän ajatkin ovat jo menneet. Tällä välin perusterveet teinit ovat saaneet piikkinsä kun isukki on vaivautunut soittamaan varausluuriin.
Sanoudun irti tästä pellesirkuksesta. Otan omasta puolestani riskin ihan mielelläni, eikä tuolla rokotteella muita kai suojatakaan.
Ap
Kyllähän sillä suojataan myös muita.
Lopeta kiukuttelu ja varaa aika muuta kautta kuin jonoarvalla.
Vaihda vaikka kirjoillaolopaikkakuntaa jonkun sellaisen sukulaisen tai kaverin luo, jonka paikkakunnalla saat rokotuksen helposti. Piikin jälkeen vaihdat takaisin.En mä ihan noin paljon sitä rokotetta kaipaa sentään. :D En todellakaan ala kikkailemaan minkään asuinpaikkakunnan kanssa.
Ja eihän se muita suojaa, lieventää taudin oireita vain jos itse sairastuu. Ja jos se suojaa muita, suojaudun itsekin laumasuojan avulla kun en rokotetta ota. Näppärää.
Ap
Kyllä vain se suojaa muita. Se estää varsin hyvin tartuttamista, vaikkei täydellisesti.
Toivottavasti et sorru "näppäryyteesi", kun useiden arvioiden mukaan käytännössä kaikki rokottamattomat saavat viruksen ennemmin tai myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tässä nyt turkulaisen kiukkupussin pitäis kattoa peiliin. Ihme vauvoja ihmiset tän rokotteen kanssa. Miten te selviätte elämästä kun ette osaa hoitaa asioita?
Miten vitussa tämä asia nyt pitäisi hoitaa? Saisin sen piikin viimeisten joukossa vaikka odottaisin jonossa kuten on sanottu, tai vaikka varaisin ajan itse.
Antakoot minun piikkini tehosteena jollekin kuten ovat tähänkin mennessä tehneet. Otan itseni tänään pois jonosta ja alan elää kuin ellun kana.
Ap
Älä sentään. Oot jo näin pitkään odottanut. Jälkeenpäin voi muuten sitten tulla lisää harmia jos tarvitsetkin rokotustodistuksen johonkin. Vaikka matkustamiseen. Ei oo selvästi sun vikasi, mutta ei varmaan nyt sitten voi muuta kuin odottaa.
Käsittääkseni rokottamattomatkin saavat kyllä matkustaa mutta pitäisi sitten jälkeen olla karanteenissa..?
Ap
Joo, niin kai. Ja ottaa testejä mennen tullen. Pysy vaan siellä jonossa. Tee vaikka niin ettet enää ajattele koko asiaa. Elä niin kuin muutenkin, ja menet vaan sitten rokotukseen kun lopulta sen ajan saat. Ei nyt varmaan kuitenkaan kannata sieltä jonosta poiskaan lähteä.
Poistun kyllä jonosta. Enkä tasan mene mihinkään testeihin jos päädyn reissaamaan. Sittenhän on kaikki muut jo rokotettu kahteen kertaan.
Ap
Onpa lapsellista. Kenelle luulet kostavasi? Itse sinä siitä kärsit, jos et ota rokotetta. Voi hyvänen aika.
Mistä ihmeestä sä nyt jonkun kostamisen sait pieneen päähäsi? :D Hullua.
Ap
No tuohan on juuri sellaista lapsellista "kostamista": jos en saa NYT HETI MITÄ HALUAN, niin sitten en ota ollenkaan! Siitäs saitte!
Ikävä vaan, että pahimmin kärsii kiukuttelija itse. Oikein klassinen "cut off his nose to spite his face" (an expression to describe a needlessly self-destructive over-reaction to a problem).
Kasva nyt ap aikuiseksi, jätä trollailut vähemmälle ja varaa se rokotus.
Kaikenmaailman kostamiset on nyt ihan sun omassa päässäsi. Älä suotta sotke omia ajatuksiasi mun ajatuksiin.
Toiseksi, ihan ei nyt ole kyse siitä että kun en heti jotain saa niin alkaa kiukuttaa. Odotin ohjeistuksen mukaisesti jonossa 2.5 kk. Sitten selviää että ehei, ei jonosta mitään saakaan kuin korkeintaan tuurilla, ja kaikki kesän ajatkin ovat jo menneet. Tällä välin perusterveet teinit ovat saaneet piikkinsä kun isukki on vaivautunut soittamaan varausluuriin.
Sanoudun irti tästä pellesirkuksesta. Otan omasta puolestani riskin ihan mielelläni, eikä tuolla rokotteella muita kai suojatakaan.
Ap
Kyllähän sillä suojataan myös muita.
Lopeta kiukuttelu ja varaa aika muuta kautta kuin jonoarvalla.
Vaihda vaikka kirjoillaolopaikkakuntaa jonkun sellaisen sukulaisen tai kaverin luo, jonka paikkakunnalla saat rokotuksen helposti. Piikin jälkeen vaihdat takaisin.En mä ihan noin paljon sitä rokotetta kaipaa sentään. :D En todellakaan ala kikkailemaan minkään asuinpaikkakunnan kanssa.
Ja eihän se muita suojaa, lieventää taudin oireita vain jos itse sairastuu. Ja jos se suojaa muita, suojaudun itsekin laumasuojan avulla kun en rokotetta ota. Näppärää.
Ap
Kyllä vain se suojaa muita. Se estää varsin hyvin tartuttamista, vaikkei täydellisesti.
Toivottavasti et sorru "näppäryyteesi", kun useiden arvioiden mukaan käytännössä kaikki rokottamattomat saavat viruksen ennemmin tai myöhemmin.
No joo, tässä on nyt menty 1.5 v ilman tartuntaa vaikka ruumisröykkiöitä piti tulla, eli ehkä en jaksa ottaa noita arvioita enää kovinkaan todesta. :D Ja jos sairastun niin voi voi, perusterveenä on aika pieni mahis saada pahoja oireita. Ja tarttuuhan se rokotettuihin yhtä lailla kuitenkin.
Ap
En lukenut koko ketjua, on tämä ohje jo varmaan ap:lle tullutkin: kirjaudu pankkitunnuksillasi eterveyspalveluihin ja sieltä varaamaan koronarokotusaikaa. Jos ei ole vapaita aikoja, käy päivittäin katsomassa tilanne. Aikoja lisätään sitä mukaa kun rokotteita tulee.
Meidän 21-vuotias saa ekan piikin kahden viikon päästä ja 19-vuotias elokuun alussa. Minä saan toisen annokseni 30.7.
Jos olet jossain jonossa, perut sitten vaan sen sieltä tulevan ajan jos olet saanut ajan jo eterveyspalvelun kautta.
Vierailija kirjoitti:
En lukenut koko ketjua, on tämä ohje jo varmaan ap:lle tullutkin: kirjaudu pankkitunnuksillasi eterveyspalveluihin ja sieltä varaamaan koronarokotusaikaa. Jos ei ole vapaita aikoja, käy päivittäin katsomassa tilanne. Aikoja lisätään sitä mukaa kun rokotteita tulee.
Meidän 21-vuotias saa ekan piikin kahden viikon päästä ja 19-vuotias elokuun alussa. Minä saan toisen annokseni 30.7.
Jos olet jossain jonossa, perut sitten vaan sen sieltä tulevan ajan jos olet saanut ajan jo eterveyspalvelun kautta.
Ei se halua. Se käyttää energiansa mieluummin täällä kiukuttelemiseen kuin siihen, että kävisi arkiaamuisin katsomassa, onko aikoja tullut lisää tarjolle. Ja jättää mieluummin rokotteen ottamatta kuin varaa nyt ajan elokuun lopulle.
Vierailija kirjoitti:
No miksi sä sit edes kiukuttelet, kun et saa sitä rokotetta?
En kiukuttele enää yhtään. Harmitus poistui kun sanouduin irti tästä kusetuksesta. :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ajat menee tosiaan alkusyksyyn. Päätin jo olla ottamatta. Kiitos neuvosta kuitenkin.
Ap
Voi kyynel taas. Kun minä en saa sitä nyt, niin en ota sitten ollenkaan! Nih!!!
Vierailija kirjoitti:
Voi kyynel taas. Kun minä en saa sitä nyt, niin en ota sitten ollenkaan! Nih!!!
Ei, vaan kun minua seisotettiin jonossa 2.5 kk ja lupailtiin rokotetta jota en saanut, kun samalla rokotettiin nuorempia perusterveitä, niin minä en ota sitä ollenkaan. Nih.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Oon 38 eikä mulle ole onnistuttu antamaan vielä ensimmäistäkään.
Ei ne kotiin niitä tule antamaan. Varaa aika. Minä kävi rokotuksessa ”yli huomenna” vaikka aja olisin saanut jo ”huomiseksi” haluamaani aikaan... Ei mikään ongelma saada piikkiä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki turkulaiset tuttuni ovat jo saaneet ekan rokotuksen, ne parikymppisetkin. Itse asun naapurikunnassa ja meillä on myös nuorin lapsista (17 v) saanut viime viikolla ekan piikin.
Jos en olisi täyspäinen, ajattelisin että tässä alkaa jo olla jotain henkilökohtaista minua kohtaan. Miksi minä en saa piikkiä?
Mutta onneksi tiedän etten ole ainut joka ei ole vielä saanut, vaikka omasta lähipiiristäni kaikki jo ovatkin.
Ap
Et kyllä kovin täyspäiseltä kuulosta. Piikki annetaan vain aikuisille, käytöksesi perusteella et ole sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki turkulaiset tuttuni ovat jo saaneet ekan rokotuksen, ne parikymppisetkin. Itse asun naapurikunnassa ja meillä on myös nuorin lapsista (17 v) saanut viime viikolla ekan piikin.
Jos en olisi täyspäinen, ajattelisin että tässä alkaa jo olla jotain henkilökohtaista minua kohtaan. Miksi minä en saa piikkiä?
Mutta onneksi tiedän etten ole ainut joka ei ole vielä saanut, vaikka omasta lähipiiristäni kaikki jo ovatkin.
Ap
Et kyllä kovin täyspäiseltä kuulosta. Piikki annetaan vain aikuisille, käytöksesi perusteella et ole sellainen.
Itseasiassa alaikäisten rokotukset ovat Turussa paremmalla tolalla kuin täysi-ikäisten alle kolmekymppisten.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostava tuo Turun järjestelmä, rokotejono. Näin sivusta katsoen ei vaikuta kaikkein toimivimmalta. Ja työllistää turhaan terveydenhuollon henkilöstöä, jos heidän pitää erikseen ilmoitella jonottaville näiden vuoroista.
Nettivarausten luulisi olevan heillekin yksinkertaisempaa, kun asiakas hoitaa homman itse (mikä oli ihan helppoa ainakin täällä Tampereella; näkyville lävähti heti kaikki vapaat ajat usealta päivältä, ja siitä sitten vaan ruksasit itselle sopivimman hetken).
Se on vissiin joku robotti, joka niitä aikoja lähettelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostava tuo Turun järjestelmä, rokotejono. Näin sivusta katsoen ei vaikuta kaikkein toimivimmalta. Ja työllistää turhaan terveydenhuollon henkilöstöä, jos heidän pitää erikseen ilmoitella jonottaville näiden vuoroista.
Nettivarausten luulisi olevan heillekin yksinkertaisempaa, kun asiakas hoitaa homman itse (mikä oli ihan helppoa ainakin täällä Tampereella; näkyville lävähti heti kaikki vapaat ajat usealta päivältä, ja siitä sitten vaan ruksasit itselle sopivimman hetken).
Se on vissiin joku robotti, joka niitä aikoja lähettelee.
Joo, joku automaatti se on.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Oon 22v ja sain toisen rokotteen jo helmikuun alussa.
Tuskin Turussa ainakaan. Vai onko perussairauksia?
Ap
Sen kyllä olen huomannut että Suomessa on terkkaritoiminta aivan erilaista eri paikoissa. Meidän terveydenhuolto tässä kunnassa toimii vaivatta ja rokoteajan sai helposti ja myös lekuriin pääsee jo samana päivänä, mutta sitten taas siskon kunnassa ei onnistu edes koronarokotteen varaaminen kun puhelin tuuttaa varattua kymmenen minuuttia ja sen jälkeen tulee ilmotus että ajat jo menneet, yritin siis sikolle ja miehelleen tilata kun heiän ajat alko juuri kun olivat sairaalakäynnillä eivätkä itse ehtineet, ja siellä tosiaan piti renkkua puhelimessa ja netissä oli kaikki ajat heti menneet.. Ihme kunta. Täällä taas kaikki on toiminut tässäki asiassa.. Että tosi paljon on eroa..
Olen aina ihmetelly miksi ihmiset valittaa terkkarista, kun täällä on niin hyvä terkkari8. Nähtävästi kaikilla paikkakunnilla ei ole.
Ja terkkarihan niitä aikoja jakaa ja antaaa, vaikka niitä pistetään esim liikuntahalleissa jne. Mutta myös terkkariin voi mennä ottamaan.. täällä ainakin.
Itse saan toisen piikin ny ens vk. Täysi-ikänen lapseni saa ekan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon 22v ja sain toisen rokotteen jo helmikuun alussa.
Tuskin Turussa ainakaan. Vai onko perussairauksia?
Ap
Porissa sain työni puolesta joten sen takia sain sen niin aikaisin.
Ap