Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää kun osa on saanut jo toisen rokotteen

Vierailija
10.07.2021 |

ja minä en sitä ensimmäistäkään. Miten v tussa tämä homma voi olla järjestetty näin päin seinää?

Ellen tässä kuussa saa niin en ota ollenkaan. En jaksa odottaa ja miettiä että mitä hittoa tapahtuu.

Kommentit (181)

Vierailija
121/181 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja täällä taas kytätään joka päivä rokotusaikataulua, joka on jämähtänyt paikalleen jo kuukausi sitten. Seuraavat rokotteet tulevat paikkakunnalleni EHKÄ tässä kuussa ja kaikki niistä käytetään tehosterokotteisiin. En ole saanut ensimmäistäkään rokotetta ja tällä menolla näyttää siltä, että oma ikäryhmäni saa vasta syksyllä ensimmäisen rokotteen.

Vastaavasti naapurikunnissa rokotetaan yli 18-vuotiaita.

Just tämä on mun mielestä uskomatonta. Ne vähät rokotteet mitä saadaan (miksi niitä edes on vähän), pistetään ihmisiin jotka on jo rokotettu. Käsittämätöntä.

Ja tosiaan, kaiken tämän keskellä ainakin joku aika sitten vanhemmat saivat helposti varata soittamalla ajan alaikäisille jälkeläisilleen. Aikuiset eivät saaneet.

No, nyt saavat tosiaan pitää tunkkinsa. Jessus mitä pelleilyä.

Ap

No, ne toiset annokset täytyy jollain aikataululla pistää ihmisiin, jotta ne toimii toivotulla tavalla. Muuten sen ekan piikin (mahdollisesti melko vähäinen) teho menee ikään kuin hukkaan. Suomessa jo venytettiin sitä toisen annoksen antamista aika pitkälle verrattuna siihen, mitä valmistajan ohje sanoo. Jos näin ei olisi tehty, et olisi vielä edes ehdolla saamaan rokotetta.

Siitä olen aika samaa mieltä, että Suomessa on ihmeellisen epätasa-arvoisesti jakautuneet nuo rokotteet. Omassa asuinmaassani rokote ei ollut sidottu niin tiukasti kotipaikkaan, ja rokotukset avautuivat aina ikä- tai riskiryhmälle samaan aikaan koko maassa.

Pakko sanoa ettei heru nyt tippaakaan sympatiaa. :D Tärkeää rokottaa muut kahteen kertaan että varmasti on hyvä teho, minkä takia minä ja monet muut ei saada ensimmäistäkään piikkiä.

Ap

Vierailija
122/181 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäiset tuplarokotetut olivat joko iäkkäitä tai riskiryhmäläisiä, eli olisiko aloittaja halunnut vaihtaa paikkaa esim. minun kanssani, koska olen tuplarokotettu ja minulla on MS-tauti? Mieluummin minä olisin terveenä ilman ensimmäistäkään rokotetta.

Ei kiitos. Nyt on tosiaan jo tuplarokotettu muitakin kuin sairaita ja vanhuksia.

Mutta mua ei rokoteta ollenkaan, syytä en tiedä. En tasan vitussa ole missään karanteenissa jos altistun.

Ap

Kyllä se vaan pitää olla jos katanteeniin määrätään. Taitaa vieläkin olla se voimassa että vaikka olisi saanut kaksi annosta rokotetta ja saa tartunnan niin joutuu karanteeniin jos on oireita.

Jos karanteenia rikkoo niin siitä on mahdollista tuomita rikoslain mukaan.

No, otan riskin. Kovin montaa tuomiota ei ainakaan vielä ole luettu vaikka lehtiä myöten huudetaan karanteenien rikkomisesta.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/181 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja täällä taas kytätään joka päivä rokotusaikataulua, joka on jämähtänyt paikalleen jo kuukausi sitten. Seuraavat rokotteet tulevat paikkakunnalleni EHKÄ tässä kuussa ja kaikki niistä käytetään tehosterokotteisiin. En ole saanut ensimmäistäkään rokotetta ja tällä menolla näyttää siltä, että oma ikäryhmäni saa vasta syksyllä ensimmäisen rokotteen.

Just tämä on mun mielestä uskomatonta. Ne vähät rokotteet mitä saadaan (miksi niitä edes on vähän), pistetään ihmisiin jotka on jo rokotettu. Käsittämätöntä.

Ja tosiaan, kaiken tämän keskellä ainakin joku aika sitten vanhemmat saivat helposti varata soittamalla ajan alaikäisille jälkeläisilleen. Aikuiset eivät saaneet.

Ap

No, ne toiset annokset täytyy jollain aikataululla pistää ihmisiin, jotta ne toimii toivotulla tavalla. Muuten sen ekan piikin (mahdollisesti melko vähäinen) teho menee ikään kuin hukkaan. Suomessa jo venytettiin sitä toisen annoksen antamista aika pitkälle verrattuna siihen, mitä valmistajan ohje sanoo. Jos näin ei olisi tehty, et olisi vielä edes ehdolla saamaan rokotetta.

Siitä olen aika samaa mieltä, että Suomessa on ihmeellisen epätasa-arvoisesti jakautuneet nuo rokotteet. Omassa asuinmaassani rokote ei ollut sidottu niin tiukasti kotipaikkaan, ja rokotukset avautuivat aina ikä- tai riskiryhmälle samaan aikaan koko maassa.

Pakko sanoa ettei heru nyt tippaakaan sympatiaa. :D Tärkeää rokottaa muut kahteen kertaan että varmasti on hyvä teho, minkä takia minä ja monet muut ei saada ensimmäistäkään piikkiä.

Ap

Nopeuttaako se sun rokottamistasi jotenkin, että kohta ne ekan rokotteen saaneet riskiryhmäläiset on sitten taas sun edellä jonossa saamassa sitä ekaa annostaan?

Mä lämpimästi suosittelisin, että jos noin kovasti haluat rokotteen mahdollisimman pian, ryhdyt aktiivisesti edistämään asiaasi sen sijaan, että kiukuttelet täällä.

Vierailija
124/181 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Nopeuttaako se sun rokottamistasi jotenkin, että kohta ne ekan rokotteen saaneet riskiryhmäläiset on sitten taas sun edellä jonossa saamassa sitä ekaa annostaan?

Mä lämpimästi suosittelisin, että jos noin kovasti haluat rokotteen mahdollisimman pian, ryhdyt aktiivisesti edistämään asiaasi sen sijaan, että kiukuttelet täällä.

Niin, miksi ne menisivät siinäkin tilanteessa mun ohi jonossa?

En edistä asiaa enää mitenkään, en ota rokotetta. Mulla on muutakin tekemistä kuin kelailla jotain rokotejärjestystä päivät pitkät.

Ap

Vierailija
125/181 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota yhtäkään.

Vierailija
126/181 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

En edistä asiaa enää mitenkään, en ota rokotetta. Mulla on muutakin tekemistä kuin kelailla jotain rokotejärjestystä päivät pitkät.

Ap

Koska jotakuinkin kaikkialla ja erityisesti Suomessa on päätetty priorisoida riskiryhmien rokotukset perusterveiden nuorten ihmisten rokotusten edelle. Jos kakkosannokset jätetään antamatta, jollain aikataululla (en tiedä, millä) niistä kertaalleen rokotetuista tulee taas "rokottamattomia". En ymmärrä, millä logiikalla jättämällä jo aloitetut rokotussarjat kesken rokotteita riittää paremmin.

Jos et kerran rokotetta halua, niin miksi koet niin suurta tuskaa siitä, ettet sitä saa? Ja miksi et käytä tähän ketjuun kohdistamaasi aikaa ja energiaa sen rokotusajan hankkimiseen?

Vierailija
127/181 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointti siis ei ole, että muut on tärkeää rokottaa kahteen kertaan tehon takia, vaan koska jossain vaiheessa se ensimmäinen rokotus vaan lakkaa olemasta validi, eikä toinen annos enää täydennä rokotussarjat, vaan se joudutaan aloittamaan alusta. Nyt jo Suomessa on priorisoitu riskiryhmien ohella, että mahdollisimman moni saisi edes yhden rokotteen mahdollisimman pian, ja on poikettu valmistajan ohjeesta pidentämällä rokotusväliä. Sille, miksi väliä ei ole pidennetty yli 12 viikkoon, lienee jokin syy.

Vierailija
128/181 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon 38 eikä mulle ole onnistuttu antamaan vielä ensimmäistäkään.

Miten helvetissä tää on mahdollista? Miksi ihmeessä osaa rokotetaan jo toiseen kertaan kun osa odottelee vielä ekaa piikkiä? Mua oikeesti suututtaa tää päivä päivältä enemmän.

Olen 29 v itse.

Toinen rokotus tulee antaa määräajan sisällä ensimmäisestä, joten on selvä, että kakkospiikkejä annetaan sen määräajan sisällä.

Sinä olet ikäsi ja terveydentilasi puolesta vähäisemmän riskin ryhmää kuin kunnassasi edelläsi rokotetut.

Se on toki hämmentävää, miten isoja eroja kuntien välillä on siinä, milloin ne avaavat uusille ryhmille mahdollisuuden rokottautua. Mitta sille ei oikein voi mitään, että rokotetta eivät kaikki saa heti, vaan useimmat joutuvat odottamaan enemmän tai vähemmän.

Onko niin, että et vielä ole päässyt varaamaan aikaa?

Kyllä se musta tuntuu aika uskomattomalta että osa odottelee tai on jo saanut kakkosrokotteen kun monet eivät ensimmäistäkään. Jotain on mennyt pahasti pieleen.

Ja ei, en ole vähemmän riskiryhmää kuin itseäni nuoremmat perusterveet ihmiset. En millään mittapuulla.

Katsoin ajanvarauksesta että ensimmäinen vapaa aika alkusyksystä. En varannut.

Ap

Riskiryhmäläiset ja vanhukset ovat saaneet rokotetta pitkin kevättä ja samalla on heille varattu kakkosrokote noin 3 kk päähän. Itse olen 55 v. toukokuun puolessa välissä rokotettu ja kakkosrokote on elokuun alussa. Harvalla normitallaajalla on vielä 2 rokotetta.

70- vuotias vanhempani, jolla on syöpä, saa toisen rokotteen vasta heinäkuun lopulla. Näin eriarvoisessa asemassa eri alueet ovat olleet rokotusten suhteen.

Suomi rokottaa ihan järjettömän hitaasti moneen muuhun EU-maahan verrattuna, mutta silti viranomaiset ja poliitikot on jotenkin saaneet kansalaiset uskomaan että ihan huipputasoa ollaan tässäkin asiassa.

Tämä juuri! Hehkutetaan Suomen nopeaa rokotusaikataulua, mutta ei vahingossakaan mainita että se koskee vain ensimmäistä rokotetta, jolla ei käytännössä suojaa mitään. Erityisesti tätä deltaa vastaan. Toisen rokotteen osalta raahataan peräpäässä jonkin Bulgarian kanssa, mutta siitä ei mainita mitään. Huonosti järjestetty ja hankittu rokotteita. Muut maat sentään osaavat hankkia rokotteita lisää, mutta ei täällä…

Vierailija
129/181 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tässä nyt turkulaisen kiukkupussin pitäis kattoa peiliin. Ihme vauvoja ihmiset tän rokotteen kanssa. Miten te selviätte elämästä kun ette osaa hoitaa asioita?

Miten vitussa tämä asia nyt pitäisi hoitaa? Saisin sen piikin viimeisten joukossa vaikka odottaisin jonossa kuten on sanottu, tai vaikka varaisin ajan itse.

Antakoot minun piikkini tehosteena jollekin kuten ovat tähänkin mennessä tehneet. Otan itseni tänään pois jonosta ja alan elää kuin ellun kana.

Ap

Älä sentään. Oot jo näin pitkään odottanut. Jälkeenpäin voi muuten sitten tulla lisää harmia jos tarvitsetkin rokotustodistuksen johonkin. Vaikka matkustamiseen. Ei oo selvästi sun vikasi, mutta ei varmaan nyt sitten voi muuta kuin odottaa.

Käsittääkseni rokottamattomatkin saavat kyllä matkustaa mutta pitäisi sitten jälkeen olla karanteenissa..?

Ap

Joo, niin kai. Ja ottaa testejä mennen tullen. Pysy vaan siellä jonossa. Tee vaikka niin ettet enää ajattele koko asiaa. Elä niin kuin muutenkin, ja menet vaan sitten rokotukseen kun lopulta sen ajan saat. Ei nyt varmaan kuitenkaan kannata sieltä jonosta poiskaan lähteä.

Poistun kyllä jonosta. Enkä tasan mene mihinkään testeihin jos päädyn reissaamaan. Sittenhän on kaikki muut jo rokotettu kahteen kertaan.

Ap

Onpa lapsellista. Kenelle luulet kostavasi? Itse sinä siitä kärsit, jos et ota rokotetta. Voi hyvänen aika.

Mistä ihmeestä sä nyt jonkun kostamisen sait pieneen päähäsi? :D Hullua.

Ap

No tuohan on juuri sellaista lapsellista "kostamista": jos en saa NYT HETI MITÄ HALUAN, niin sitten en ota ollenkaan! Siitäs saitte!

Ikävä vaan, että pahimmin kärsii kiukuttelija itse. Oikein klassinen "cut off his nose to spite his face" (an expression to describe a needlessly self-destructive over-reaction to a problem).

Kasva nyt ap aikuiseksi, jätä trollailut vähemmälle ja varaa se rokotus.

Vierailija
130/181 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kainuussa kukaan alle 40v ei ole saanut ensimmäistäkään rokotetta, ellei kuulu riskiryhmään. Kesä-heinäkuussa ei saa edes varattua aikoja kun rokotteet eivät riitä kuin toiseen annokseen. Näin Kainuussa. 

Vierailija
131/181 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tässä nyt turkulaisen kiukkupussin pitäis kattoa peiliin. Ihme vauvoja ihmiset tän rokotteen kanssa. Miten te selviätte elämästä kun ette osaa hoitaa asioita?

Miten vitussa tämä asia nyt pitäisi hoitaa? Saisin sen piikin viimeisten joukossa vaikka odottaisin jonossa kuten on sanottu, tai vaikka varaisin ajan itse.

Antakoot minun piikkini tehosteena jollekin kuten ovat tähänkin mennessä tehneet. Otan itseni tänään pois jonosta ja alan elää kuin ellun kana.

Ap

Älä sentään. Oot jo näin pitkään odottanut. Jälkeenpäin voi muuten sitten tulla lisää harmia jos tarvitsetkin rokotustodistuksen johonkin. Vaikka matkustamiseen. Ei oo selvästi sun vikasi, mutta ei varmaan nyt sitten voi muuta kuin odottaa.

Käsittääkseni rokottamattomatkin saavat kyllä matkustaa mutta pitäisi sitten jälkeen olla karanteenissa..?

Ap

Joo, niin kai. Ja ottaa testejä mennen tullen. Pysy vaan siellä jonossa. Tee vaikka niin ettet enää ajattele koko asiaa. Elä niin kuin muutenkin, ja menet vaan sitten rokotukseen kun lopulta sen ajan saat. Ei nyt varmaan kuitenkaan kannata sieltä jonosta poiskaan lähteä.

Poistun kyllä jonosta. Enkä tasan mene mihinkään testeihin jos päädyn reissaamaan. Sittenhän on kaikki muut jo rokotettu kahteen kertaan.

Ap

Onpa lapsellista. Kenelle luulet kostavasi? Itse sinä siitä kärsit, jos et ota rokotetta. Voi hyvänen aika.

Ap

No tuohan on juuri sellaista lapsellista "kostamista": jos en saa NYT HETI MITÄ HALUAN, niin sitten en ota ollenkaan! Siitäs saitte!

Ikävä vaan, että pahimmin kärsii kiukuttelija itse. Oikein klassinen "cut off his nose to spite his face" (an expression to describe a needlessly self-destructive over-reaction to a problem).

Kaikenmaailman kostamiset on nyt ihan sun omassa päässäsi. Älä suotta sotke omia ajatuksiasi mun ajatuksiin.

Toiseksi, ihan ei nyt ole kyse siitä että kun en heti jotain saa niin alkaa kiukuttaa. Odotin ohjeistuksen mukaisesti jonossa 2.5 kk. Sitten selviää että ehei, ei jonosta mitään saakaan kuin korkeintaan tuurilla, ja kaikki kesän ajatkin ovat jo menneet. Tällä välin perusterveet teinit ovat saaneet piikkinsä kun isukki on vaivautunut soittamaan varausluuriin.

Sanoudun irti tästä pellesirkuksesta. Otan omasta puolestani riskin ihan mielelläni, eikä tuolla rokotteella muita kai suojatakaan.

Ap

Vierailija
132/181 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Koska jotakuinkin kaikkialla ja erityisesti Suomessa on päätetty priorisoida riskiryhmien rokotukset perusterveiden nuorten ihmisten rokotusten edelle. Jos kakkosannokset jätetään antamatta, jollain aikataululla (en tiedä, millä) niistä kertaalleen rokotetuista tulee taas "rokottamattomia". En ymmärrä, millä logiikalla jättämällä jo aloitetut rokotussarjat kesken rokotteita riittää paremmin.

Jos et kerran rokotetta halua, niin miksi koet niin suurta tuskaa siitä, ettet sitä saa? Ja miksi et käytä tähän ketjuun kohdistamaasi aikaa ja energiaa sen rokotusajan hankkimiseen?

Ymmärrän hyvin riskiryhmien tuplarokotukset. Sitä en ymmärrä miksi itse en saa ensimmäistäkään kun muut perusterveet ovat jo saaneet tai odottavat toista pistostaan.

Totta kai haluaisin rokotteen, luitko edes aloitusta? Tosin en sitä enää aio ottaa. On muutakin mietittävää ja odotettavaa.

Ap

Vierailija
133/181 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kainuussa kukaan alle 40v ei ole saanut ensimmäistäkään rokotetta, ellei kuulu riskiryhmään. Kesä-heinäkuussa ei saa edes varattua aikoja kun rokotteet eivät riitä kuin toiseen annokseen. Näin Kainuussa. 

Kainuu ja Turku ovat näemmä Suomen persereikiä molemmat.

Ap

Vierailija
134/181 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain perjantaina ensimmäisen rokotuksen.

Varatessa aikaa niin muita päiviä ei ollut vapaina. Ihmeellisesti rokotukset menee. Onko rokotteita liian vähän vai mistä johtuu niukat rokotus ajat?

M28

Vierailija
135/181 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varatessa aikaa niin muita päiviä ei ollut vapaina. Ihmeellisesti rokotukset menee. Onko rokotteita liian vähän vai mistä johtuu niukat rokotus ajat?

M28

Luultavasti. Lisäksi järjestys on täysin satunnainen. En voi käsittää miksi kesken kaiken piti siirtyä randomjärjestykseen, kun ensin edettiin sujuvasti ikäluokittain.

Ap

Vierailija
136/181 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Ap

Kaikenmaailman kostamiset on nyt ihan sun omassa päässäsi. Älä suotta sotke omia ajatuksiasi mun ajatuksiin.

Toiseksi, ihan ei nyt ole kyse siitä että kun en heti jotain saa niin alkaa kiukuttaa. Odotin ohjeistuksen mukaisesti jonossa 2.5 kk. Sitten selviää että ehei, ei jonosta mitään saakaan kuin korkeintaan tuurilla, ja kaikki kesän ajatkin ovat jo menneet. Tällä välin perusterveet teinit ovat saaneet piikkinsä kun isukki on vaivautunut soittamaan varausluuriin.

Sanoudun irti tästä pellesirkuksesta. Otan omasta puolestani riskin ihan mielelläni, eikä tuolla rokotteella muita kai suojatakaan.

Ap

Kyllähän sillä suojataan myös muita.

Lopeta kiukuttelu ja varaa aika muuta kautta kuin jonoarvalla.

Vaihda vaikka kirjoillaolopaikkakuntaa jonkun sellaisen sukulaisen tai kaverin luo, jonka paikkakunnalla saat rokotuksen helposti. Piikin jälkeen vaihdat takaisin.

Vierailija
137/181 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M28

Tuleeko sulle uutisena se, että rokotteita saadaan rajallisesti?

Vierailija
138/181 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon 38 eikä mulle ole onnistuttu antamaan vielä ensimmäistäkään.

Miten helvetissä tää on mahdollista? Miksi ihmeessä osaa rokotetaan jo toiseen kertaan kun osa odottelee vielä ekaa piikkiä? Mua oikeesti suututtaa tää päivä päivältä enemmän.

Olen 29 v itse.

Toinen rokotus tulee antaa määräajan sisällä ensimmäisestä, joten on selvä, että kakkospiikkejä annetaan sen määräajan sisällä.

Sinä olet ikäsi ja terveydentilasi puolesta vähäisemmän riskin ryhmää kuin kunnassasi edelläsi rokotetut.

Se on toki hämmentävää, miten isoja eroja kuntien välillä on siinä, milloin ne avaavat uusille ryhmille mahdollisuuden rokottautua. Mitta sille ei oikein voi mitään, että rokotetta eivät kaikki saa heti, vaan useimmat joutuvat odottamaan enemmän tai vähemmän.

Onko niin, että et vielä ole päässyt varaamaan aikaa?

Kyllä se musta tuntuu aika uskomattomalta että osa odottelee tai on jo saanut kakkosrokotteen kun monet eivät ensimmäistäkään. Jotain on mennyt pahasti pieleen.

Ja ei, en ole vähemmän riskiryhmää kuin itseäni nuoremmat perusterveet ihmiset. En millään mittapuulla.

Katsoin ajanvarauksesta että ensimmäinen vapaa aika alkusyksystä. En varannut.

Ap

Riskiryhmäläiset ja vanhukset ovat saaneet rokotetta pitkin kevättä ja samalla on heille varattu kakkosrokote noin 3 kk päähän. Itse olen 55 v. toukokuun puolessa välissä rokotettu ja kakkosrokote on elokuun alussa. Harvalla normitallaajalla on vielä 2 rokotetta.

70- vuotias vanhempani, jolla on syöpä, saa toisen rokotteen vasta heinäkuun lopulla. Näin eriarvoisessa asemassa eri alueet ovat olleet rokotusten suhteen.

Suomi rokottaa ihan järjettömän hitaasti moneen muuhun EU-maahan verrattuna, mutta silti viranomaiset ja poliitikot on jotenkin saaneet kansalaiset uskomaan että ihan huipputasoa ollaan tässäkin asiassa.

Tämä juuri! Hehkutetaan Suomen nopeaa rokotusaikataulua, mutta ei vahingossakaan mainita että se koskee vain ensimmäistä rokotetta, jolla ei käytännössä suojaa mitään. Erityisesti tätä deltaa vastaan. Toisen rokotteen osalta raahataan peräpäässä jonkin Bulgarian kanssa, mutta siitä ei mainita mitään. Huonosti järjestetty ja hankittu rokotteita. Muut maat sentään osaavat hankkia rokotteita lisää, mutta ei täällä…

Suomi on mukana EU:n yhteistilauksessa.

Vierailija
139/181 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Ap

Ap

Kyllähän sillä suojataan myös muita.

Lopeta kiukuttelu ja varaa aika muuta kautta kuin jonoarvalla.

Vaihda vaikka kirjoillaolopaikkakuntaa jonkun sellaisen sukulaisen tai kaverin luo, jonka paikkakunnalla saat rokotuksen helposti. Piikin jälkeen vaihdat takaisin.

En mä ihan noin paljon sitä rokotetta kaipaa sentään. :D En todellakaan ala kikkailemaan minkään asuinpaikkakunnan kanssa.

Ja eihän se muita suojaa, lieventää taudin oireita vain jos itse sairastuu. Ja jos se suojaa muita, suojaudun itsekin laumasuojan avulla kun en rokotetta ota. Näppärää.

Ap

Vierailija
140/181 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki turkulaiset tuttuni ovat jo saaneet ekan rokotuksen, ne parikymppisetkin. Itse asun naapurikunnassa ja meillä on myös nuorin lapsista (17 v) saanut viime viikolla ekan piikin.