Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako maksaa lakimies mukaan lastensuojelun tapaamiseen?

Vierailija
10.07.2021 |

Kyseessä väärinkäsityksestä alkunsa saanut tapaus, joka ei meinaa nyt loppua millään. Asia selvitetty jo useampaan kertaan, mutta ilmeisesti oma persoonaani ja sosiaalityöntekijän persoona on nyt vastakkain, ja asia on kääntynyt ns. henkiseksi mittelöksi. Kemiat eivät siis kohtaa ollenkaan, ja työntekijä haluaa ns. viimeisen sanan ja päästä niskan päälle. Tilanne on edennyt jo lähes kiusaamistasolle. Pieni paikkakunta kyseessä, ja itse olen siinä mielessä heikoilla että olen yksinhuoltaja.

Kommentit (281)

Vierailija
21/281 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat ehdottomasti! Lastensuojelu käyttää välillä mielivaltaisesti päätäntävaltaansa ja jos kemiat eivät kohtaa, on ongelma suuri ja teidän oikeusturvanne uhattuna.

Tsemppiä!

Vierailija
22/281 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ottaisin asianajajan mukaan.

Olen ollut aikoinaan kunnan luottamusmiehenä vahvistamassa huostaanottopäätöksiä ja jäi mieleen, että ainoa tapaus ikinä kaikista niistä monista sadoista niiden vuosien aikana, jossa ei huostaanotettu pysyvästi, oli tapaus, jossa vanhemmat olivat palkanneet asianajajan. Ainoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/281 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa ottaa, mutta itse en näe kyllä tarpeelliseski. Kaikki päätöksethän tulevat valituskelpoisina ja voitte lakimiehen kanssa tehdä ne yhdessä myöhemminkin. Turha hänen tapaamisille on tulla kallista aikaansa tuhlaamaan. Äänittää saa myös, mutta on kohteliasta kertoa siitä. Äänitteiden mixaus ei auta asiaanne. t: lasun sossu

Mikä ihmeen äänitteiden mixaus? Oletko jo täysin todellisuudesta irtaantunut ja vainoharhainen? Sääliksi käy asiakkaitasi. Hae itse apua.

Ap

Lastensuojelu faktoroi muun ohella omat lausuntopyyntönsä.

Lähde: lokakuunliike.

Vierailija
24/281 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tämä väärinkäsitys oli? Miksi sossu vainoaa, jos kerran on jo oiottu? Yksinkö tuo liikkuu vai parin kanssa?

Ota mukaan kaikki lapsen lähisukulaiset, edellyttäen, että ovat täyspäisiä. Mitä se sossu muutenkaan enää yrittää tai voi saada aikaan?

Vierailija
25/281 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä paikalliselta oikeusaputoimistolta apua. Jos olet pienivarainen/tuloinen niin palvelut saattavat olla jopa ilmaisia.

Vierailija
26/281 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa ottaa, mutta itse en näe kyllä tarpeelliseski. Kaikki päätöksethän tulevat valituskelpoisina ja voitte lakimiehen kanssa tehdä ne yhdessä myöhemminkin. Turha hänen tapaamisille on tulla kallista aikaansa tuhlaamaan. Äänittää saa myös, mutta on kohteliasta kertoa siitä. Äänitteiden mixaus ei auta asiaanne. t: lasun sossu

Mikä ihmeen äänitteiden mixaus? Oletko jo täysin todellisuudesta irtaantunut ja vainoharhainen? Sääliksi käy asiakkaitasi. Hae itse apua.

Ap

Se tarkoitti että Sandstormit laitat kuitenkin taustalle soimaan.

Vierailija
27/281 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Osa tekee tätäkin. Äänittää tapaamisia ja puheluita ja mixaa niitä kotona mieleisikseen. Saadaan sossu sanomaan oman kannan mukaisia asioita. t: lasun sossu

Vierailija
28/281 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tämä väärinkäsitys oli? Miksi sossu vainoaa, jos kerran on jo oiottu? Yksinkö tuo liikkuu vai parin kanssa?

Ota mukaan kaikki lapsen lähisukulaiset, edellyttäen, että ovat täyspäisiä. Mitä se sossu muutenkaan enää yrittää tai voi saada aikaan?

Noin se sossu toimii. Mutuna.

Meillä samanlainen tilanne jotasetvittiin vuosi.

Sen jälkeen sossu yritti aloittaa saman selvityksen uudestaan.

Kantelimme Aviin minkä jälkeen sosiaalijohtaja pyysi anteeksi ja vainoaminen loppui.

Vierailija
29/281 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huostaanottoon on todella kaukana vielä tuossa tilanteessa, mutta tukihenkilön ottaminen mukaan on hyvä idea.

Vierailija
30/281 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaaliasiamies olisi siinä mielessä hyvä, että yhteydenoton syy tallentuu ja hän voisi objektiivisesti tarkkailla lastensuojelun työskentelytapoja seuraavaan raporttiinsa kunnalle.

Vierailija
31/281 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisiin aloituksiin on vaikea kommentoida oikeastaan mitään kun tarina on vain yhdeltä puolelta kun toisella on vaitiolovelvollisuus ja varsinkin nämä keskustelut tuppaavat vetämään puoleensa kaikenlaisia kahjoja.

Paras neuvo mikä täällä on sulle annettu on, että ota asianajaja mukaan, eipähän tarvitse katua jälkikäteen.

Vierailija
32/281 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Osa tekee tätäkin. Äänittää tapaamisia ja puheluita ja mixaa niitä kotona mieleisikseen. Saadaan sossu sanomaan oman kannan mukaisia asioita. t: lasun sossu

Tulihan se sieltä. Oman kannan mukaisia?

Missä se lapsen etu on tässä yhteydessä.

Vierailija
33/281 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisiin aloituksiin on vaikea kommentoida oikeastaan mitään kun tarina on vain yhdeltä puolelta kun toisella on vaitiolovelvollisuus ja varsinkin nämä keskustelut tuppaavat vetämään puoleensa kaikenlaisia kahjoja.

Paras neuvo mikä täällä on sulle annettu on, että ota asianajaja mukaan, eipähän tarvitse katua jälkikäteen.

Lisättynä sosiaaliasiamiehellä. Muuten kunnan päätöksentekijät eivät saa tietoa työntekijöiden menettelytavoista.

Vierailija
34/281 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kannattaa ottaa. Tulee pari asiaa sossuille heti selväksi.

Vierailija
35/281 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin soittanut koulun kuraattorille ja kysynyt, onko koululla tai kunnalla jotain läksykerhoa, varamummolatoimintaa tms. vapaaehtoistoimintaa johon lapsi voi mennä koulun jälkeen kun itse olen töissä. Kuraattori ei tiennyt kaikista vaihtoehdoista, mutta sanoi että voi luvallani kysyä asiaa puolestani sosiaalitoimesta. Kas näin. Siinä oli syy. Taustalla ei ole mitään muuta. Ei huolta koulusta tai muualtakaan. Kysyin asiaa koska läksykerhossa tms. menisi iltapäivällä aika nopeammin. Lapsi on 6. luokkalainen, ja itse joudun olemaan sillointällöin iltaan asti töissä.

Sosiaalityöntekijä jankuttaa nyt, että ”kuraattori on ottanut yhteyttä ja asia tulee selvittää”. Kuraattori ja koulu kertoi että heillä ei ole lapsesta huolta.

Avuksi tarjotaan nyt perhetyöntekijää tai lastenkotipaikkaa viikonlopuiksi. Emme tarvitse tuollaisia! Ongelmaksi nousi myös se että käyn töissä ja lapsi joutuu olemaan yksin. No, lopetin työt. Lastenhoitajaa ei saa. Viimeinen päivä töissä on elokuussa. Nyt huolena on että miten tulemme toimeen.

Tämä on täysi farssi 😀

Ap

Vierailija
36/281 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No kuule jos sieltä sössöstä sanotte että niitä äänitteitä on mixattu, niin eiköhän joku it-henkilö sieltä tule ja selvittää senkin asian. Kyllä tämän ymmärtää jokainen.

Vierailija
37/281 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin soittanut koulun kuraattorille ja kysynyt, onko koululla tai kunnalla jotain läksykerhoa, varamummolatoimintaa tms. vapaaehtoistoimintaa johon lapsi voi mennä koulun jälkeen kun itse olen töissä. Kuraattori ei tiennyt kaikista vaihtoehdoista, mutta sanoi että voi luvallani kysyä asiaa puolestani sosiaalitoimesta. Kas näin. Siinä oli syy. Taustalla ei ole mitään muuta. Ei huolta koulusta tai muualtakaan. Kysyin asiaa koska läksykerhossa tms. menisi iltapäivällä aika nopeammin. Lapsi on 6. luokkalainen, ja itse joudun olemaan sillointällöin iltaan asti töissä.

Sosiaalityöntekijä jankuttaa nyt, että ”kuraattori on ottanut yhteyttä ja asia tulee selvittää”. Kuraattori ja koulu kertoi että heillä ei ole lapsesta huolta.

Avuksi tarjotaan nyt perhetyöntekijää tai lastenkotipaikkaa viikonlopuiksi. Emme tarvitse tuollaisia! Ongelmaksi nousi myös se että käyn töissä ja lapsi joutuu olemaan yksin. No, lopetin työt. Lastenhoitajaa ei saa. Viimeinen päivä töissä on elokuussa. Nyt huolena on että miten tulemme toimeen.

Tämä on täysi farssi 😀

Ap

Sinun tulisi olla yhteydessä köyhyystutkijoihin. Suomessa on huostattuna enemmän lapsia, kuin koskaan. Keskustelijoiden mukaan tämä on siksi että asia kerää kahjoha yhteen. Joku ne päätökset sijoittamisesta kuitenkin tekee. Kuin myös tukitoimista.

Aina voit tietysti alkaa taksinkuljettajaksi - saat ajaa omat lapsesi kunnan valitsemaan laitokseen ja saat siitä rahaa. Näin se toimii..

Vierailija
38/281 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voit asianajajan ottaa mukaan. Oikeusaputoimistosta tai yksityisestä firmasta.

T: 20 vuotta lasussa töissä

Vierailija
39/281 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai voit asianajajan ottaa mukaan. Oikeusaputoimistosta tai yksityisestä firmasta.

Lisäksi sosiaaliasiamies ja/tai tukihenkilö.

Vierailija
40/281 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, niin teen 🤗

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä