Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka nautitte näistä helteistä, voisitteko kertoa millä tavalla? Mitä teette?

Vierailija
10.07.2021 |

Oikeastiko liikutte samaan tapaan helteillä, urheilette ja teette samoja asioita kuin muutenkin? Vai nautitteko makaamalla auringossa? Laittauduin tässä just, että voisin lähteä kauppaan ja valun hikeä joka puolelta.

Kommentit (1004)

Vierailija
61/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä nautin helteestä, ihanaa! Eikä ole ilmastointilaitetta, sisällä on kuuma. Illalla ovet vähän auki ja ilman peittoa nukutaan. Kukaan meidän perheessä ei ole ahdistunut vaan kesästä nautitaan, teinit käyvät rannalla jne. 

Joka haluaa vastauksen että MIKSI nautin helteestä. No koska tykkään auringista, paahteesta, lämmöstä ja siitä tunteesta kun kerrankin täälläkin välillä puhaltaa lämmin tuuli!

Miksi tästä pitää tehdä niin hiton iso asia? Miksi mun pitää yhtään kenellekään perustella sitä että tykkään helteestä? Millä oikeudella kukaan siitä vetää herneitä nokkaansa, kysynpä vaan?

Samaa mietin. Alkaa itseäni ahdistaa se, kun pitäisi pitää ns matalaa profiilia ettei kenellekään tule paha mieli jos ei satu helteistä pitämään ja menen itse ääneen sen sanomaan. Jotenkin kamala ajatus, että aina pitäisi myötäillä muita. Minäkin tykkään helteistä ja nautin, kun tarkenee hyvin ja olen ulkona koko päivän. Ei mitään ilmastointia talossa ja ainakin täällä on nyt pilvistä ja tulee, eikä ole yhtään tukalaa. Ärsyttää jankkausta muutenkin ja ei se valituksella parane. Täällä monella vielä pienet murheet jos helle se suurin harmi.

Vierailija
62/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräily on helteillä aivan mahtavaa. Mukavasti tuulenvire hieman vilvottaa. Sellanen 26-28 astetta on unelmallisin pyöräilykeli mielestäni. Tänään vetäsin vaan 50 kilsaa, mutta huomenna olis edessä 90 kilsan lenkki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä nautin helteestä, ihanaa! Eikä ole ilmastointilaitetta, sisällä on kuuma. Illalla ovet vähän auki ja ilman peittoa nukutaan. Kukaan meidän perheessä ei ole ahdistunut vaan kesästä nautitaan, teinit käyvät rannalla jne. 

Joka haluaa vastauksen että MIKSI nautin helteestä. No koska tykkään auringista, paahteesta, lämmöstä ja siitä tunteesta kun kerrankin täälläkin välillä puhaltaa lämmin tuuli!

Miksi tästä pitää tehdä niin hiton iso asia? Miksi mun pitää yhtään kenellekään perustella sitä että tykkään helteestä? Millä oikeudella kukaan siitä vetää herneitä nokkaansa, kysynpä vaan?

Samaa mietin. Alkaa itseäni ahdistaa se, kun pitäisi pitää ns matalaa profiilia ettei kenellekään tule paha mieli jos ei satu helteistä pitämään ja menen itse ääneen sen sanomaan. Jotenkin kamala ajatus, että aina pitäisi myötäillä muita. Minäkin tykkään helteistä ja nautin, kun tarkenee hyvin ja olen ulkona koko päivän. Ei mitään ilmastointia talossa ja ainakin täällä on nyt pilvistä ja tulee, eikä ole yhtään tukalaa. Ärsyttää jankkausta muutenkin ja ei se valituksella parane. Täällä monella vielä pienet murheet jos helle se suurin harmi.

Ethän sitten sinä valita talvella, koska ei se sillä parane?

Vierailija
64/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset kertoo miten nauttivat ja saavat miljoona alapeukkua :D Väärin nautittu!

Taattua av- palstaa. Minä niin mieleni pahoitin. Mutta juu, täytyy varmaan vähentää täällä oloa, kun aiheet tätä tasoa. Ei kukaan ole mikään säätohtori, jolle valitus muuttaa sään. Siinä mielessä turha ruikuttaa mitään. Kärsitään sitten yhdessä naama nurinpäin, ettei vaan olisi kenelläkään kivaa.

Vierailija
65/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kelpaa. Aamulla ratsastan. Sitten ajelen uuden karkealla ilmastoidulla autollani lounaalle. Vietän siestaa, sometan ja luen. Lähden uimaan. Käyn jätskillä. Pitkin päivää käytän koiraa pienillä pissalenkeillä. Illalla koiran kanssa uimaan ja pitempi lenkki. Eipähän ole niin hirveä kuume ulkomaille kun on kotimaassa sopivan lämmin 👌

Ja yksin olet koko ajan,no onhan koira.

On minulla mies ja lapsi 😅 Kirjoitin vain tämän päivän sisällön. On minulla myös työpaikka, muitakin harrastuksia ja kavereita. Olisi vissiin pitänyt kirjoittaa kahden viikon jokaisen päivän kulku. Mutta tosiaan kun hevoset on 40 hevosen kilpatallilla missä porukkaa pyörii yleensä paljon on todella mukavaa että on välillä rauhallista kun osa tädeistä ei jaksa ratsastaa helteellä. On myös kiva kun on välillä päivä ettei tarvi hoitaa lasta tai tehdä miehen kanssa mitään. Yksin pärjää vallan mainiosti jos nauttii siitä mitä tekee.

Vierailija
66/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ethän sitten sinä valita talvella, koska ei se sillä parane?

En valita lupaan sen. Satun näet rakastamaan talvea ja luntakin. Taitaa tämäkin olla jokin Suomen juttu, kun sää ärsyttää monia näköjään paljon.

Vierailija
67/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi helteistä ei saisi valittaa, mutta sitten hellefanit kuitenkin saavat valittaa talvesta.

Vierailija
68/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa valittaa! Onhan tämä ympärivuorokautinen +35 astetta tosiaan ihanaa, kun ei tarvitse pitää villapaitaa ja -sukkia - silloinhan niitä tarvittais, jos olis vaan +20.. brrrr...

Vierailija
69/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ulkona aamusta iltaan, välillä käyn uimassa. Ajelen moottoripyörällä tai sitten ihan vaan olen ja nautin Suomen kesästä ja lintujen laulusta.

Olisipa aina tällaista!

Vierailija
70/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallisia asioita. Nyt kun on loma, niin ajettiin miehen kanssa harrikalla venesatamaan ja lähdetiin saaristoon. Lasketiin ankkuri saaren rannalla ja valmistin veneen kannella pienen lounaan - kevyttä salaattia ja grillasin munakoisoa. Mies lähti sillä aikaa ajeleen vesijetillä lähialuelle. Lounaan jälkeen otin minäkin oman vesijettini ja lähdettiin yhdessä saaristoa kiertelemään ja nauttimaan. Nyt ollaan veneellä ja nautitaan pian kylmää valkoviiniä.

Vierailija
71/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi helteistä ei saisi valittaa, mutta sitten hellefanit kuitenkin saavat valittaa talvesta.

Helle on Suomessa harvinaista ja kestää pisimilläänkin muutaman viikon. Talvi ja kylmyys tulee aina ja kestää kuukausia.

Vierailija
72/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva käydä kaupassa katselemassa vähäpukeisia naisia, jotka  pyllistelee ostoksia tehden. Saa niin kuumaksi, ettei meinaa housuissa pysyä.

Pikantti lisä kun ovat hiukan hiessä ja märkinä. 

ps. Taidankin käväistä kaupassa. On sitä silmän ruokaa tarjolla.

Vierailija
73/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai tätä hellefanien uhriutumista kuinka pitää sitten olla matalalla profiililla ja nauttia "salaa"..

Kai näille tuli ihan yllätyksenä se, että se on ennenkin ollut vain pieni ja äänekäs vähemmistö joka on kitissyt helteiden perään toukokuusta syyskuuhun eikä kovinkaan moni ole ennenkään samaistunut uutisankkureidenkaan voihkimiseen siitä kuinka kauan joudutaan odottamaan helteitä tai kuinka kauan näistä helteistä saadaan nauttia.

Hassua muutenkin kuinka nuo on oikein tivanneet meteorologeilta, että koska tulee helle, miksi ei ole helle, tuleeko vielä helle ja miksi sääkartoilla ei näy hellettä.. Ja samaan aikaan on oikeinkin normikesäsää eli +20 astetta ja puolipilvistä.

Vierailija
74/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan samalla tavalla tuntuu, että ei saa sanoa että ei pidä helteestä, että ei vaan kenellekään tule paha mieli sitten siitä miten joku ei voi tykätä.

En ylipäätään ymmärrä, miksi ei voi vaan tykätä tai olla tykkäämättä, mitä se muille kuuluu.

Vierailija
75/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helle on Suomessa harvinaista ja kestää pisimilläänkin muutaman viikon. Talvi ja kylmyys tulee aina ja kestää kuukausia.

Niin juu, muutaman viikonhan tätä on vaan nyt kestänyt...

Vierailija
76/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

9, niin yöllä on ihanaa kun on viileä, muuten olenkin ulkona. Talo pitää olla viileä jo ihan koirienkin takia ja lasten. Itse nautin helteistä. Kyllä se loskapaska sunkin naamaan taas sataa marraskuussa.

Vierailija
77/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn aamukävelyllä, torikahveilla, uimassa, suppailemassa, hoidan kesäkukkia, syödään ulkona varjossa olevalla terassilla. Pesen mattoja, täkkejä, tyynyjä, kaikki kuivaa hetkessä. Yöt nukun hyvin ilmastoidussa talossa. Varmasti en nauttisi niin paljoa, jos asuisin kuumassa kerrostalokämpässä. Tänään illalla mennään minigolfaamaan koko perheen voimin, kun ollaan grillattu burgerit ja vedetty ne napaan. Paluumatkalla kastaudutaan järvessä. Kesä on ihmisen parasta aikaa!

Vierailija
78/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä mietin sitä, että eikö teitä helteistä nauttijoita häiritse jatkuva hikoilu, vai ettekö te sitten hikoile juurikaan? Vai onko hikoileminen nimenomaan se juttu, "tietääpä että kerrankin on lämmin"?

Minusta nimittäin hellehikoilu on inhottavaa, tosi likainen olo kun jatkuvasti paikat nihkeänä vähintään.

Ei häiritse hikoilu, käyn sitten päivän päätteeksi suihkussa. Sekin taitaa olla jotenkin väärin samaan tapaan kuin ilmanviilentimetkin, ”mikset ole siinä hiessäsi kerran niin nautit siitä kuumuudesta”😂

Vierailija
79/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn aamukävelyllä, torikahveilla, uimassa, suppailemassa, hoidan kesäkukkia, syödään ulkona varjossa olevalla terassilla. Pesen mattoja, täkkejä, tyynyjä, kaikki kuivaa hetkessä. Yöt nukun hyvin ilmastoidussa talossa. Varmasti en nauttisi niin paljoa, jos asuisin kuumassa kerrostalokämpässä. Tänään illalla mennään minigolfaamaan koko perheen voimin, kun ollaan grillattu burgerit ja vedetty ne napaan. Paluumatkalla kastaudutaan järvessä. Kesä on ihmisen parasta aikaa!

Hei toi pyykinpesu on ihan totta, kaikki kuivuu supervauhtia! Matot samoin.

Vierailija
80/1004 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näin kesällä kaunista ja uimavesi lämmintä. Jäätelöä ja mansikoita myydän vähän joka kulmalla.