Paha mieli
Ketä teitä lohduttaa kun teillä on paha mieli ja olette yksin?
Kommentit (31)
Lohduttaudun itse jotenkin. Hädässä ehkä joku muu.
Rauhoittelen itseäni enkä päästä itseäni liian syvälle pahaan tunteeseen ja ajatuksiin koska ne voimistuvat siitä. Ajattelen, että huomenna on taas uusi päivä ja yritän ajatella kivoja asioita.
Mistä sinulla on tullut paha mieli?
Vierailija kirjoitti:
Rauhoittelen itseäni enkä päästä itseäni liian syvälle pahaan tunteeseen ja ajatuksiin koska ne voimistuvat siitä. Ajattelen, että huomenna on taas uusi päivä ja yritän ajatella kivoja asioita.
Olen satuttanut itseäni ja läheisiäni. Tunnen katumusta, surua ja häpeää.
Mieli synkkä.
Riippuu mistä paha mieli johtuu. Onko joku loukannut, yksinäisyys vai seurausta jostain muusta.
Läheisen tms. kanssa keskustelu tai viestittely. Musiikin kuuntelu, ulos meno vaikka pyöreilemään tai puutarhatöihin.
Ajatustyö pahan mielen aiheuttajasta. Jos esim. joku ihminen on aiheuttaja niin se on sen aiheuttajan ongelma ei minun. Mietin myös vastausta seuraavaa loukkausta varten. Esim. mikä ongelma sinulla on kun pauhaat? Tuo on huonoa ja epäkohteliasta käytöstä. Työkaverin asiattomuudesta on mahdollisuus uhata puhuttelulla.
Tsemppiä muru 💖
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieli synkkä.
Voitko jutella läheistesi kanssa? Kuunnella heidän tunteita niin pitkään kun tarvitsee ja sitten kertoa, että kuinka pahalta sinusta tuntuu ja kuinka pahoillasi olet?
Minkä ikäinen olet..? Haluatko kertoa lisää mitä kävi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieli synkkä.
Voit pyytää läheisiltä anteeksi. Pyri jatkossa toimimaan fiksusti ettei tarvitse murehtia omaa toimintaa 💛
Minua ei lohduta yhtään se, että jollain on paha mieli.
Minulla on tänään taas ollut niin paha mieli, että sattuu luihin ja ytimiin.
Meillä on ollut perheessä muutaman vuoden vaikea tilanne kun puoliso petti ja teki vaikka mitä (lieventävänä tekijänä sairaus, joka saa aivokemian sekaisin). Tästäkin on selvitty nyt jo parempaan. Aika auttaa paljon, mutta olisi hyvä jutella asiasta jonkun kanssa.
Minullakin on paha mieli. Tuntuu että se jatkuu vaan, välillä on helpompaa mutta sitten taas ahdistus iskee. Eikö tähän ole mitään apukeinoa? Käyn terapiassa muttei se tähän ahdistukseen auta.
Oletko tehnyt tätä pahaa aiemmin heille? Jos kyllä niin tarvitset ammattilaisen apua muutokseen. Oletko valmis kantamaan tekosi seuraukset ja toimimaan vastuullisesti, että työstän ulkopuolisen kanssa muutosta itsessäsi.
Vierailija kirjoitti:
Minullakin on paha mieli. Tuntuu että se jatkuu vaan, välillä on helpompaa mutta sitten taas ahdistus iskee. Eikö tähän ole mitään apukeinoa? Käyn terapiassa muttei se tähän ahdistukseen auta.
Krooninen ahdistus voi olla sairauden kaltainen kroonistunut tila. Psykiatri osaa määrätä hoidon. Itse sain apua Recucorilta etänä. Palauduin työ- ja sosialisointikuntoiseksi. Tsemppiä!
Miksi joku tulee tänne alapeukuttamaan?
Sinulle ap on varmaan ensin tapahtunut pahoja asioita, että teet niitä muille. Ei samoja välttämättä, mutta usein satuttajan on joku joskus rikkonut. Ihminen voi kuitenkin paikata haavojaan oikealla tuella eikä sinun tarvitse sitten kivuissasi riehua muita rikki enää. Haluaisitko voida paremmin?
Vierailija kirjoitti:
Ketä teitä lohduttaa
Opettele ensin suomea, se on "kuka teitä lohduttaa"
Mummi 😅 ei kukaan, kun ei mulla ole ikinä paha mieli. Tai on, mutta se johtuu aina, jos olen kipeä, tai mun iho on huonossa kunnossa.
En edes hirveästi tykkää lohdutuksesta vaan tykkään miettiä itse tai käydä lenkillä tai etsiä ratkaisua ..
Ei kukaan. Minä itse yritän itseäni hoitaa. Edes puolisoa ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieli synkkä.
Usein ne satuttamiset ovat jollakin tavalla molemminpuolisia, joten yritä antaa anteeksi itsellesi ja läheisillesi. Kerro heille miltä sinusta tuntuu ja pyydä että sopisitte asiat ja antaisitte toisillenne anteeksi. Virheitä sattuu kaikille ja niistä voimme oppia.
Silloin yleensä soitan jollekulle