Te, jotka nautitte näistä helteistä, voisitteko kertoa millä tavalla? Mitä teette?
Oikeastiko liikutte samaan tapaan helteillä, urheilette ja teette samoja asioita kuin muutenkin? Vai nautitteko makaamalla auringossa? Laittauduin tässä just, että voisin lähteä kauppaan ja valun hikeä joka puolelta.
Kommentit (1004)
Vierailija kirjoitti:
Niin oliko täällä yhtäkään jolla on kotona sisälämpötila jatkuvasti yli 30 ja sanoo nauttivansa näistä helteistä? Kyllä minäkin nauttisin, jos pääsisin välillä sisälle viilentymään. Ilmalämpöpumppujen omistajien on turha aukoa naamaansa muille, että nauttikaa nyt, ei saa valittaa.
Mulla on pari kaveria jotka tykkää kuumasta. Nyt he ovat jo monta päivää sanoneet että ihan kamalaa, ihan liikaa, saisi loppua jo. Ja juuri sen takia että ei ole ilmastointia ja esim yöllä ihan liian kuuma.
Jos asuntonsa sais viileäksi niin varmasti olis eri fiilis näistä helteistä mut nyt kun sisälläkin on koko ajan viilentimestä ja tuulettimista huolimatta 27 astetta niin kyllä vatuttaa. Tuntuu et koko kesä mennyt hukkaan ja pilalle kun jos vähän ees pihassa puuhaa jotain niin heti kaamee päänsärky mihin ei auta burana tai veden juonti
Gung Ho kirjoitti:
Kaikesta ei ole pakko tykätä kirjoitti:
Gung Ho kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmalämpöpumput ja viilentimet huutaa, ja istuvat koko päivän sisällä kirjoittamassa aaveelle, kuinka ihanaa on kun on kuumaa.
Mulla ei tosiaankaan ole mitään ilmalämpöpumppuja eikä viilentimiä. Sisällä vanhassa OKT:ssa oli eilen iltamyöhään +28 C. Ja se on minulle ihan fine, käyn näillä ilmoilla juoksulenkillä niinkuin tavallisestikin, (ilta aikaan) treenaan kotipunttiksella, teen piha töitä, ja ihan vaan lojun pihalla. Mieluummin tätä, kuin jotain +15 ja että sataa vettä jokatoinen päivä.
Ei mua myöskään kylmä haittaa talvella, sisälämpötila alimmillaan ~ +16 astetta. Mä en käytä turhaan energiaa lämmitykseen, enkä viilennykseen. Jos kuuma, otetaan vaatetta pois, jos on kylmä lisätään vaatetta - eikä narista.
Mä en koskaan narise talvella, koska silloin tosiaan voi lisätä vaatteita jos on kylmä.
Mutta nyt on kyllä liian kuuma alasti kotona, ja narisen ihan just niin paljon kuin tuntuu että täytyy.
Vaatteiden lisäys auttaa jos on kylmä. Narina ei auta kylmään eikä kuumaan.
Ei auta, kun vanhassa kerrostalossa on nuo ikkunan päällä nuo ilmantuloaukot, joita ei saa tukkia. Talvella niiden lähellä lämpötila lähentelee nollaa. Koko talven joutuu olemaan verhot visusti kiinni, kun puhaltaa. Lämpötila vaihtelee ulkolämpötilan ja tuulisuuden mukaan.
Mä en ymmärrä, jos joku nyt sattuu omistamaan uima-altaan ja/tai ilmanlämpöpumpun tms. viilentävän laitteen, niin miksei niitä saisi käyttää?? Siis ilman, että muut suuttuvat siitä. Naurettavaa kateellisuutta.
Vihaan näitä helteitä ja otin kesälomatkin syys-lokakuulle. Mutta oon kuitenkin koittanu nauttii elämästä kesälläkin,vaikka monia rakastamiani juttuja en pysty tekemään. Koirat lenkitän 5 aamulla, uin koirien kanssa, suppailen, käyn teranssilla ystävien kanssa, vietän aikaa kotipihalla...
tyhmä kerrostaloasukas pk-seudulta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako nyt sitten helteistä sittenkin nauttia? Kukaan ei ainakaan osaa perustella miksi en saisi, mutta silti nauttijoita pidetään ilkeinä, ja osa jopa syyttää meitä näistä helteistä. En ymmärrä logiikkaa.
Tottakai saa nauttia. Kyse onkin siitä kun moni helteistä nauttija vaatimalla VAATII että kaikkien muidenkin pitää nauttia siitä ja jos ei nauti niin sitten vidduillaan. Pahinta on kun nauretaan ja ilkutaan sellaisille jotka kärsii helteistä ja ehdotellaan köyhille että "mee töihin ja osta ilmalämpöpumppu äläkä valita".
Jokainen saa nauttia helteistä niin paljon kuin haluaa, mutta ei tarvitse ilkeillä sellaisille jotka eivät siitä nauti.Häh? Ei täällä vaadita muita nauttimaan helteistä. Vihat saa niskaansa, jos kehtaakin sanoa itse nauttivansa.
Etkö todellvalitatte, kesä on lyhyt ja siitä PITÄÄ NAUTTIA. Eri sanamuotoja toki on mutta asia tulee kyllä si.
Lisäksi täällä on paljon viestejä joissa naureskellaan ihmisille jotka sairauksiensa vuoksi kärsivät helteistä tai kommentoidaan tyyliin ettei kiinnosta jos sairaat kärsii. Ei ihme että moni hermostuu sellaisesta. Asiat voi esittää empaattisemminkin.tuntuu tosiaan kun näitä lukee, että meille ei niin kovasta helteestä pitäöville naureskellaan . kummaa muuten, että suurin osa tähän aioheeseen kirjoittasvista omistaa vähintään uimas-altaan tai jopa järven, mihin pulahtaa koska huvittaa, kelpais mullekin
Oikea helteestä nauttija ei siis saisi uida? Onko helteestä nauttimiseen joku ohje olemassa missä kerrotaan mitä saa ja ei saa tehdä jotta osaa olla ”oikea helteestä nauttija”? AV:n mukaan ei ainakaan saisi uida, käyttää tuulettimia tai viilentimiä, ei saa olla varjossa terassilla tai puutarhassa vaan istuttava on auringossa.. mitähän vielä?
:D
En nauti vaan kärsin kirjoitti:
Täällä taitaa kommentoida vain lomalaiset ja ne, jotka ovat töissä ilmastoiduissa tiloissa ja joilla on vapaus käyttää töissä omia kesävaatteita.
Nauttiiko joku sellainen jolla on töissä kuumat työvaatteet ja tilat joissa on huono ilmastointi?
Tsemppiä etenkin niille joilla on töissä yllä viiltosuojaliivit ja niille joilla on tummat työvaatteet sekä niille, joilla vesipullo ehtii tyhjentyä ennen seuraavaa taukoa.
Aika yllättävää että kommentoi sellaiset jotka voi nauttia, KUN OTSIKOSSA KYSYTÄÄN MITEN NAUTIT HELTEISTÄ
Ihmiset ovat itsekkäitä. Kun Kreikkaan pääsy mahdollistui niin sinne mentiin sankoin joukoin "lämpimään". Itse en pysty edes olemaan. Kävin kuitenkin katsomassa mummoa sairaalassa. Hän ei voi hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat itsekkäitä. Kun Kreikkaan pääsy mahdollistui niin sinne mentiin sankoin joukoin "lämpimään". Itse en pysty edes olemaan. Kävin kuitenkin katsomassa mummoa sairaalassa. Hän ei voi hyvin.
Miten ihmisten Kreikkaan meno, se ettet pysty siellä olemaan ja sinun mummosi liittyy toisiinsa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmisten Kreikkaan meno, se ettet pysty siellä olemaan ja sinun mummosi liittyy toisiinsa?
Sillä tavalla, että etelään mennään etsimään lämpöä, jota nyt on kotisuomessakin ihan liikaa. Mummon elämä sen sijaan huolettaa, että vanhukset ei pärjää hyvin. Työkaverini on oikeasti uupunut. Hän työskentelee vanhusten kanssa ja se rakennus on 60-luvulta. Kivitalo kun kuumenee niin se ei ihan heti viilene.
En ole koskaan pitänyt helteistä, mutta tämä on ensimmäinen kesä kun koen oikeasti kärsiväni helteestä.
En ole ollut koskaan hikoilevaa sorttia, mutta nyt vaatteet vaihdettava 2-3 krt päivässä ja laitettava pesuun, kylmä suihku yhtä usein.
Kävelen lähimpään kauppaan 500m ja takaisin ja paita ja rintsikat on selästä märkinä.
Olo on ällöttävän nihkeä kokoajan, iho reagoi tähän myös ja puskee jotain ihottumaa ja hikinäppylää. Hiukset näyttää kokoajan olevan pesun tarpeessa.
Samaistun siihen, että kesä on mennyt hukkaan ja pilalle näiden kelien takia. Normaaleja kesäaktiviteetteja ei todellakaan kiinnosta tehdä, kun pelkkä kauppaan kävely tai pyöräily on yksi tuskien taival.
Miksi ihmeessä helteellä pitäisi olla sisällä kuuma? Eihän pakkasillakaan sisätilat ole miinuksen puolella.
laskisipa sisä lämpötila edes alle 28 asteen
Nautin suuresti. Käyn rannalla, uimassa, veneilemässä, kesäisillä terasseilla jne. Lenkkeily kyllä on jäänyt normaalia vähemmälle, mutta ennättäähän sitä sitten syksymmällä taas, nyt nautitaan tästä ja eletään hetkessä.
Paras kesä ikinä. Asunnossa alimmillaan +28. Elän ihan normaalisti, treenaan, käyn töissä, teen ruokaa, käyn kävelyllä, ulkoilen, ostoksilla, meikkaan, nukun, uimassakin tarkenee käydä moniin vuosiin....
Oikeastaan, en edes huomaa koko hellettä muuta kuin kevyessä pukeutumisessani.
Kivittäkää vaan, olkaat hyvät.
Olen viettänyt lähes koko kesän tuulettimen edessä huonovointisena, ruoka ei maistu, unta ei saa kunnolla, hiki virtaa tauotta. On todella raskasta olla kun epämukavaa oloa ei pääse pakoon mihinkään, suihku helpottaa hetkeksi mutta ei sielläkään voi koko aikaa olla. Kaupassa käyn yöllä kun päivällä on liian kuuma poistua kotoa. Toivon todella että tämä loppuu pian.
Uiminen ainut mitä helteet mahdollistaa.
Asun 28 neliön yksiössä, ei muuta ilmastointia kuin pöytätuuletin ja rakastan tätä kesää kun kerrankin lämpöä jatkuu viikosta toiseen! :) Menen töihinkin julkisilla, mutta ei haittaa, kun töiden jälkeen pääsee uimaan. Käyn aamu- ja iltauinnilla, vietän vapaalla aikaa rannalla tai pyöräilen, paljon vesiaktiteetteja - rakastan uida, ja on ihanaa, kun voi käydä vaikka yöuinnilla meressä :). Ja nukun ihan todella hyvin, koska kun on koko päivän ulkona niin iltaan mennessä onkin ihan naatti. Suomessa se pimeä ja kylmä sää kestää ainakin 7kktta, joten todellakin nautin kun kerrankin kesä on kunnon kesä eikä +12 astetta ja vesisadetta.
Vierailija kirjoitti:
Paras kesä ikinä. Asunnossa alimmillaan +28. Elän ihan normaalisti, treenaan, käyn töissä, teen ruokaa, käyn kävelyllä, ulkoilen, ostoksilla, meikkaan, nukun, uimassakin tarkenee käydä moniin vuosiin....
Oikeastaan, en edes huomaa koko hellettä muuta kuin kevyessä pukeutumisessani.
Kivittäkää vaan, olkaat hyvät.
Mulla on asunnossa aamuisin "vaan" 25 astetta ja ennen töihin lähtöä kun pesen naaman, niin hiki valuu naamastakin jo ennen kuin ehdin meikkaamiseen asti.
tuntuu tosiaan kun näitä lukee, että meille ei niin kovasta helteestä pitäöville naureskellaan . kummaa muuten, että suurin osa tähän aioheeseen kirjoittasvista omistaa vähintään uimas-altaan tai jopa järven, mihin pulahtaa koska huvittaa, kelpais mullekin