Te, jotka nautitte näistä helteistä, voisitteko kertoa millä tavalla? Mitä teette?
Oikeastiko liikutte samaan tapaan helteillä, urheilette ja teette samoja asioita kuin muutenkin? Vai nautitteko makaamalla auringossa? Laittauduin tässä just, että voisin lähteä kauppaan ja valun hikeä joka puolelta.
Kommentit (1004)
Hoi helteiden vihaajat! Mikä sitten on ”hyvä” kesä sää, jos tällainen lämpö ei ole hyvä? +16 ja vesisadetta? Mitä silloin voi tehdä esim. lasten kanssa? Ei silloin ole kiva olla uimassa, leikkipuistossa tai huvipuistossa.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä hirveää kun naama palaa 5 km lenkillä. Ei auta edes 50 aurinkovoide. Ei pysty menemään oikein uloskaan. 😡☀️😡
Samalla lailla se aurinko polttaisi vaikka olisi 15 astetta viileämpää.
Täälläkin olisi järviä vaikka mihin päin katsoo mutta jotenkin nyt ällöttää se ajatus mennä veteen ja kastella ja se tuntuu silti kylmältä aluksi.
Tästä helteestä olisi helpompi nauttia jos sitä pääsisi pakoon edes hetkeksi. Kun ei ole ilmastointia kotona ja lämpötila on sisällä about sama kuin ulkona niin ei tämä ole mitenkään nautittavaa.
Uin isossa uima-altaassani ja kuuntelen kun naapuri valittaa helteestä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nautin! Asunnossa (kerrostalon eteläpäädyssä) lämpötila 27 - 30 astetta, eikä jäähdytintä tai tuuletinta. Noudatan "välimerellistä" aikataulua, eli touhuilut aamulla ja illalla, kun taas iltapäivät makailen varjossa, puuhailen tietokoneella tai tuijottelen tv:tä. Eilen kävin uimassa ja tänään kävin juoksulenkillä aamusta. Eilen illalla pesin osan ikkunoista ja homma jatkuu tänä iltana. Ihana kun voi heilua kevyissä asuissa, eikä tartte aina olla vetämässä vaatearsenaalia niskaan. Voi vaan lähteä metsäpolulle tai kaupaan, kun sujauttaa sandaalit jalkaan. Kreikassa, saarilla olen matkustellut paljon. En tykkää käyttää ilmastointilaitteita, jotenkin se viileys ei tunnu kivalta. Joku pikkuhotelli perinteisillä ratkaisulla, eli ikkuna/terassioviluukut, jotka saa päiväksi kiinni ja illalla sitten luukut ja ovet auki viilentämiseen toimii siellä riittävän hyvin. Toisaalta viihdyn kyllä talvellakin (paitsi se pukeminen). Nautin ulkoilusta ja pysyn lämpimänä. Pienen totuttelujakson jälkeen sopeudun hyvin kumpiinkiin olosuhteisiin. Kiitollinen täytyy olla tästäkin.
Sama juttu, en tykkää yhtään väkinäisestä viilennyksestä. En halua todellakaan mitään kylmäpusseja tai jääkylmää ilmaa puhaltavia laitteita lähellekään, vaikka olis lämmin ne tuntuu kauheilta. Huvittaa kun ihmiset ei edes yritä tottua tähän lämpöön vaan viilennetään joka paikkaa ja kuljetaan ilmastoidusta tilasta toiseen, onko sitten ihme kun ei totu lämpöön.. Pärjää sitä kylmässäkin, mutta inhoan kylmää. Kävelen silti ulkona oli +30 tai -30. Lämmön kans pärjään paremmin.
No mun asunnossani ei voi hengittää ollenkaan, jos ei ole kylmää puhaltava tuuletin päällä. Ei siihen voi tottua, ettei saa henkeä. Eilen jouduin vetämään nesteytysjuomaa, kun alkoi huimata ja oksettaa. En näe mitään syytä totutella siihen oloon.
Ja helteeseen muuten kuolee joka vuosi vanhuksia ja muita huonokuntoisia. Mutta totuttele sinä vaan helteeseen, jos haluat. Älä vaadi sitä muilta.
Ajattelin, että olisi itsestäänselvyys ettei tietenkään heille, joille lämpö uhkaa henkeä ole syytä siihen totuttautua mut toki tästäkin pitää vääntää. Tuuletin ei sitä ilmaa sinne lisää että taitaa olla psykologinen juttu ellei sulla muuten ole ongelmaa hengityksen kanssa. Turha valittaa helteestä hyväkuntoisten, että kuuma ja ei totu jos itse varta vasten viilentää kaikki tilat, silloinhan se lämpö tuntuu kahta kauheammalta.
Mulla onkin erityinen tuuletin, joka puhaltaa nimenomaan kylmää ilmaa, kun kastelee filtterin ja laittaa vettä säiliöön. Se ei siis pyöritä huoneen ilmaa, kuten tavallinen tuuletin.
Voit tulla vapaasti mun huoneeseen kokeilemaan, miten hyvin täällä voi hengittää ilman tuuletinta. Ihan naurettavaa, että alat inttää vastaan, millaista minun kotonani on.
Minä nautin täysillä viime päiviin saakka, mutta nyt kun on ollut trooppisia öitä, alkaa kämppä olla liian kuuma eikä saa nukuttua.
Mutta siis, helteellä olen ollut joka ilta rannalla, aamulla käynyt kävelyllä. Tehnyt samoja juttuja kuin viileämmällä. Mutta nauttinut niistä enemmän kun ei tule kylmä. Klo 12-15 olen yleensä sisällä. Silloin on minullekin liian kuuma.
Vierailija kirjoitti:
Nautin! Asunnossa (kerrostalon eteläpäädyssä) lämpötila 27 - 30 astetta, eikä jäähdytintä tai tuuletinta. Noudatan "välimerellistä" aikataulua, eli touhuilut aamulla ja illalla, kun taas iltapäivät makailen varjossa, puuhailen tietokoneella tai tuijottelen tv:tä. Eilen kävin uimassa ja tänään kävin juoksulenkillä aamusta. Eilen illalla pesin osan ikkunoista ja homma jatkuu tänä iltana. Ihana kun voi heilua kevyissä asuissa, eikä tartte aina olla vetämässä vaatearsenaalia niskaan. Voi vaan lähteä metsäpolulle tai kaupaan, kun sujauttaa sandaalit jalkaan. Kreikassa, saarilla olen matkustellut paljon. En tykkää käyttää ilmastointilaitteita, jotenkin se viileys ei tunnu kivalta. Joku pikkuhotelli perinteisillä ratkaisulla, eli ikkuna/terassioviluukut, jotka saa päiväksi kiinni ja illalla sitten luukut ja ovet auki viilentämiseen toimii siellä riittävän hyvin. Toisaalta viihdyn kyllä talvellakin (paitsi se pukeminen). Nautin ulkoilusta ja pysyn lämpimänä. Pienen totuttelujakson jälkeen sopeudun hyvin kumpiinkiin olosuhteisiin. Kiitollinen täytyy olla tästäkin.
Juuri näin. Olen viettänyt pitkiä aikoja Kreikassa ja tästä kesästä tulee niin mieleen tuo maa. Vietän siestaa iltapäivisin ja iltaisin suuntaan rannalle. Ihana kun ei ole kylmä ollenkaan. Yöt nukun ikkunat auki ja ei ole ollut liian kuuma.
Vierailija kirjoitti:
Normaalisti menen joka kesä etelään 2 viikoksi ja odotus on se 30 astetta. Nyt en tänä vuonna päässyt ja siksi kotimainen hellejakso on ihan mahtavaa!
En tajua teitä valittajia! Onko normaali tilanne jossa 16 astetta ja sadetta sitten parempi? Itseäni sellainen ei ainakaan lataisi kalseaa syksyä ja talvea varten ollenkaan.
On.
Päivä suunnitellaan aina sen mukaan miten kuumaa on mihinkin aikaan päivästä, ja sääennuste katsotaan tarkkaan. Jos haluaa käydä lenkillä, niin se pitää tehdä aikaisin aamulla, koska yön jälkeen on vähän viileämpää. Kuumimpaan aikaan ulkona tehdään vain pakolliset hommat, ja muuten pysytellään ilmastoiduissa tiloissa. Joskus viileämpänä päivänä voi istuskella ulkona ja pulahtaa uimaan välillä. Muihin ulkoaktiviteetteihin voi ryhtyä oman kunnon mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Hoi helteiden vihaajat! Mikä sitten on ”hyvä” kesä sää, jos tällainen lämpö ei ole hyvä? +16 ja vesisadetta? Mitä silloin voi tehdä esim. lasten kanssa? Ei silloin ole kiva olla uimassa, leikkipuistossa tai huvipuistossa.
On niitä muitakin lämpötiloja kuin +16 ja vesisade..
Ei ole pieniä lapsia enää, mutta leikkipuistossa on lapsille todellakin parempi olla silloin kuin helteellä, keskipäivän auringossa ja kuumuudessa ei tenavien pitäisi olla edes. Ja ihan sama mitkä uv-puvut ja lierihatut niillä on.
Huvipuistossa ilmalla ei niin väliä, jos pitäisi valita tämän helteen ja vesisateen väliltä niin ottaisin jälkimmäisen.
Uimarannat kierrän kaukaa muutenkin, ällöttää puolialastomat hikiset ihmiset löhöämässä, lapset kusemassa veteen ja muutenkin se haiseva ja likainen järvi- ja merivesi, mikä on helteellä kaikkein pahinta.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä hirveää kun naama palaa 5 km lenkillä. Ei auta edes 50 aurinkovoide. Ei pysty menemään oikein uloskaan. 😡☀️😡
Mulla ei pala naama, vaikka olisin koko päivän ulkona. Käytän seerumia, kosteusvoidetta, pohjustusvoidetta ja meikkivoidetta. Suosittelen.
Kaikki nauttijat. Mitä vattua täällä palstalla vänisette. Nyt pitää N A U T T I A! Ettekö siis ole ole nauttineet vielä tarpeeksi? WTF???
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä joillakin oikeasti KYLMÄ, jos ei ole yli 25 astetta?
Mua ei palele, ennen kuin menee alle 10 asteen.
No siis minä joudun käyttämään sormikkaita alle +15 asteessa, kun sormet kangistuu kylmyydestä. Kotonani on talvisin +25 sisälämpötila.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paras kesä ikinä. Asunnossa alimmillaan +28. Elän ihan normaalisti, treenaan, käyn töissä, teen ruokaa, käyn kävelyllä, ulkoilen, ostoksilla, meikkaan, nukun, uimassakin tarkenee käydä moniin vuosiin....
Oikeastaan, en edes huomaa koko hellettä muuta kuin kevyessä pukeutumisessani.
Kivittäkää vaan, olkaat hyvät.
Mulla on asunnossa aamuisin "vaan" 25 astetta ja ennen töihin lähtöä kun pesen naaman, niin hiki valuu naamastakin jo ennen kuin ehdin meikkaamiseen asti.
Ai, mä en hikoile ennen kuin teen jotain fyysistä tai olen pitkään suorassa auringonpaisteessa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki nauttijat. Mitä vattua täällä palstalla vänisette. Nyt pitää N A U T T I A! Ettekö siis ole ole nauttineet vielä tarpeeksi? WTF???
No niinhän me nautitaankin. Kai sitä helteilläkin puhelinta saa käyttää. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä lämpö hellikin mukavasti kun kävin tuossa ulkona. Hikeä puski kävellessä mutta mitäpä siitä. Kyllä näitä kelpaa muistella talven pakkasilla ja jo syksyn loskassa.
Mä yritän valita vaatteet sen mukaan, ettei niissä hikiläiskät näkyisi eikä kenenkään tarvitse kaupan kassajonossa katsella hiestä märkää selkääni.
Melko vaikeaa kyllä, kun kuljen kaikkialle kävellen ja pyörällä ja se hiki vaan valuu, yöh.Syksyn loskaa ja talven pakkasia odotan innolla, pimenevät illat ja syksyinen kirpeä ilma, sateen ropina ja kaikki, ai että.
Kylmyydeltä on helppo suojautua mutta tätä hellettä ei vaan pääse pakoon, ihan sama kuinka yrittää pukeutua niin ei auta.
Normaalisti hellejaksot siedän ihan hyvin kun ne ei kauaa kestä, mutta tämä kesä on ollut puhdasta piinaa.
Kylmyydeltä kyllä muttei kylmältä ilmalta. Minulla käy reipas kävelylenkki kurkkuun paljon pahemmin -20...-30 °C lämmössä kuin +20...+30 °C, puhumattakaan että kärsin jonkinasteisesta ns. vesinuhasta joka ilmenee pakkasilla ja voimistuu pakkasen voimistuessa. Täällä kun tuollaisia pakkasia oli viime talvenakin viikkotolkulla, ehkä Kehä III:n sisällä ei ole kokemusta kunnon pakkasista.
Sahalla duunissa missä lähemmäs 35c kokoajan. Kyllä naatitaan. Luojan kiitos kotona on ilmastointi. Ilman sitä hyppäisin rekan alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei pala naama, vaikka olisin koko päivän ulkona. Käytän seerumia, kosteusvoidetta, pohjustusvoidetta ja meikkivoidetta. Suosittelen.
Mulla oli myös nuo meikit ja kaikki. Ei auta palaa naama ja palaa kädet mihin aurinko osuu eniten
Ajattelin, että olisi itsestäänselvyys ettei tietenkään heille, joille lämpö uhkaa henkeä ole syytä siihen totuttautua mut toki tästäkin pitää vääntää. Tuuletin ei sitä ilmaa sinne lisää että taitaa olla psykologinen juttu ellei sulla muuten ole ongelmaa hengityksen kanssa. Turha valittaa helteestä hyväkuntoisten, että kuuma ja ei totu jos itse varta vasten viilentää kaikki tilat, silloinhan se lämpö tuntuu kahta kauheammalta.