Työkaveri pyysi ulos syömään. Miten kieltäytyä?
Kieltäytyä kokonaan? En halua treffeille työkaverin (mies) kanssa. Lupasin tänään ilmoittaa pääsenkö lounaalle miehen kanssa, mutta en halua edes mennä enkä halua pilata työilmapiiriä.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Mä ihmettelen tätä naisten vaikeutta sanoa Ei. Mikä siinä on niin hankalaa? Sen sijaan keksitään verukkeita, mun pitää miettiä, en ehdi, läheinen tarvii apua, on kiire, pitää mennä hammaslääkäriin ja roikotetaan miestä epätietoisuudessa.
Parempi olisi vastata epämieluisiin kutsuihin suoraan Kiitos kutsusta, mutta en halua. Ja jättää kaikenlaiset selittelyt sikseen. En halua koska en halua. Piste.
Miehen kysyessä olin kiireinen ja mies itse ehdotti että voin ilmoittaa tekstiviestillä kun pääsen kotiin eiliseen mennessä. Töykeä en voi olla enkä ole muutenkaan suorapuheinen. Mies on pomoni poika, joten ei ole kuka tahansa tyyppi kyseessä enkä halua ongelmia työpaikalle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kieltäytyminen pilaisi työilmapiirin, sehän vain puhdistaisi ilmaa.
Mies on pomoni poika..siksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kieltäytyminen pilaisi työilmapiirin, sehän vain puhdistaisi ilmaa.
Mies on pomoni poika..siksi.
Juttu sen kun paranee! :-D
Vierailija kirjoitti:
Hehee, joko tämä on provo tai sitten olet vähän outo. Ehkä molempia. Juttu kehittyy sitä mukaa, kun jengi vastailee. Muka amerikkalainen lakimies pyytelee treffeille. Mitä vielä? Mies on varmaan komea, sikarikas ja entiseltä ammatiltaan filmitähti. Nyt haluaisi perustaa perheen kanssasi. Mutta sinä vain haluat syödä yksiksesi eväsleipiäsi, ettei työpaikan ilmapiiri kärsi. :-D
Kaikessa korniudessaan kommenttisi jopa nauratti minua. Ei ole mies entinen filmitähti enkä edes pidä jenkkitähdistä. Amerikkalainen lakimies on ja kyllä, korkeaa palkkaa nostelee kuukausittain mutta ei ole mikään helpoin työ. En halua pilata ilmapiiriä, koska mies on pomoni poika.
Vierailija kirjoitti:
Mä ihmettelen tätä naisten vaikeutta sanoa Ei. Mikä siinä on niin hankalaa? Sen sijaan keksitään verukkeita, mun pitää miettiä, en ehdi, läheinen tarvii apua, on kiire, pitää mennä hammaslääkäriin ja roikotetaan miestä epätietoisuudessa.
Parempi olisi vastata epämieluisiin kutsuihin suoraan Kiitos kutsusta, mutta en halua. Ja jättää kaikenlaiset selittelyt sikseen. En halua koska en halua. Piste.
Koska miehet suuttuvat siitä, ja alkavat pahimmassa tapauksessa savustaa naista ulos / puhua pahaa / kääntää muita tätä naista vastaan tai muuten vaan alkavat käyttäytyä törkeästi. Siksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies on suoraan esittänyt, että kyse on treffeistä, niin mitä ihmeen miettimisaikaa olet pyytänyt, mikäli tyyppi ei kiinnosta? Ei kai se siitä miettimällä muutu. Ja kuka yleensäkään pyytää työkaveria treffeille tuolla tavoin? Eikö ensin pyydetä ihan vain lounaalle ja tunnustella varovasti, voisiko mitään kiinnostusta tai edes yhteisiä puheenaiheita olla? Tuskinpa jenkitkään toimii noin. Jenkeissä käsittääkseni nimenomaan työpaikoilla ollaan aika varovaisia, ettei vain kukaan ala syyttää ahdistelusta. Vaikka provohan tämä varmaan on.
Ei vaan mies itse antoi vastausaikaa, kun treffiehdotuksen esittäessä olin kiireinen työtehtävien kanssa enkä pystynyt siinä hetkessä vastaamaan. Mies sanoi että on aidosti minusta kiinnostunut ja ihastunut. Halusi pyytää kasvokkain treffeille eikä puhelimessa. Varovaisuuden takia pyysikin kaikessa hiljaisuudessa treffeille eikä halua jutun leviäviän muiden korviin. Mies ei ole ahdistelija.
Öö etkö voi vain sanoa, että kiitos kutsusta mutta tapailet jo jotakuta toista? Mikä ongelma? Ei kai sulla voi olla mitään velvollisuutta mennä treffeille pomon pojan kanssa? Mikä ihme tällainen firma ylipäätään on, missä pomon poika kyselee työntekijöitä treffeille?
Kaikkeen sitä apua tarvitaankin 🤣 Suuta auki ja ei kiitos.
Laitat sille dick picin. Se kyllä erottaa jyvät akanoista.
Se työtoveri joutuu ainakin pohtimaan, että onko kuva sinun, kuva sinusta?
Mies on pomoni poika, joten ei ole kuka tahansa tyyppi kyseessä enkä halua ongelmia työpaikalle.
-Nyt sinun on mentävä sinne syömään ja ei voi kieltäytyä mistään muustakaan, jos se haluaa tapailla, kerran näin on. Tämä nyt sattui sun kohdalle ja sille ei voi mitään. Sehän kertoo sun pomolle ja saat jopa lähteä myöhemmin ja urasi menee pilalle, jos et nyt toimi odotetusti.
Nyt kun et suoraan sanonut ei kiitos, mies ajattelee että ehkä nyt vain oli huono aika mutta mahdollisuuksia vielä on, eli tulet saamaan vielä samalta henkilöltä treffipyyntöjä koska sinulla ei ollut selkärankaa kieltäytyä samantien
Ei ole. Mies tuli työhuoneeseeni ja pyysi lounastreffeille. Kertoi, että haluaa kahdenkeskiset treffit ravintolaan lounaan ajaksi. Laittoi ovenkin kiinni ja varmisti ettei kukaan kuullut. Ei halua että meistä juorutaan työpaikalla. Ennen kuin lähti sanoi että voin tekstata tälle kunhan ehdin, koska olin tuolla hetkellä kiireinen.