Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkaveri pyysi ulos syömään. Miten kieltäytyä?

Vierailija
10.07.2021 |

Kieltäytyä kokonaan? En halua treffeille työkaverin (mies) kanssa. Lupasin tänään ilmoittaa pääsenkö lounaalle miehen kanssa, mutta en halua edes mennä enkä halua pilata työilmapiiriä.

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko minulla ollut suhde kaikkiin niihin miehiin, joiden kanssa kävin lounaalla?

Ooh, onpa minulla hurja menneisyys! :D

No jos kaikki lounaat on olleet treffejä niin sitten on!

Vierailija
42/93 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä lounaalla käynnissä työkaverin kanssa niin kauheaa tai merkityksellistä on? Eihän sitä ole pakko tavaksi ottaa.

Miksi sitten et voi sanoa "ei kiitos"?

En todellakaan ota tavaksi, kun kyseessä on kahdenkeskeiset treffit lounaalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos sanoisin vaikka että sulla on terapia-aika just silloin. ja jos mies on niin tyhmä että se uudelleenaikatauluttais niin keskeytät sen ja sanot että on silloinkin.

En sano, koska en käy terapiassa ja mies on sen verran viisas ettei tuollainen menisi valheenakaan läpi. Mies on lakimies.

Vierailija
44/93 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööö... Mikä ongelma, miksi roikotat miestä?

Mullekin on työkaverimiehet tarjoilleet kyytiä, kysyneet kaljalle/kahville/syömään. Aina olen todennut vaan "ei kiitti".

Joskus joutuu toistamaan muutamaan kertaan, mutta kyllä yleensä tajuavat kun selvällä Suomella ilmaisee.

Miksi ne on aina miehet joiden pitää pyytää, miksi ei naiset pyydä miehiä?

Vierailija
45/93 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5

Siinä ei ole MITÄÄN erikoista, että työkaveri pyytää lounaalle.

Erikoista on siinä, että asiaa pitää pohtia, ja saa vielä oikein päivien vastausajankin.

Mies on ihastunut minuun mutta en halua suhdetta, ei kiinnosta koko tyyppi. Mies on amerikkalainen.

Mikä on ongelma kerta olet sinkku, eikö olekaan tarpeeksi komea? Kyllä naiset on sitten pinnallisia.

Vierailija
46/93 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5

Siinä ei ole MITÄÄN erikoista, että työkaveri pyytää lounaalle.

Erikoista on siinä, että asiaa pitää pohtia, ja saa vielä oikein päivien vastausajankin.

Mies on ihastunut minuun mutta en halua suhdetta, ei kiinnosta koko tyyppi. Mies on amerikkalainen.

Mikä on ongelma kerta olet sinkku, eikö olekaan tarpeeksi komea? Kyllä naiset on sitten pinnallisia.

Miksi antaisin vääriä signaaleja miehelle, josta en ole lainkaan kiinnostunut. Ei ole pinnallisuudesta kyse, mutta en halua suhdetta eikä kuulu tapoihini treffailla lounaalla miehiä. Työt ja huvit pidetään erillään.

Vierailija
47/93 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis lounastauolla lounaskaveriseuraksi vai työn ulkopuolelle treffimerkeissä?

Treffeille maanantain lounastauolla.

Vierailija
48/93 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä mennä. Eihän tuo nyt iso asia ole. Minä voin ainakin käydä vaikka jokainen kanssa syömässä.

Vierailija
49/93 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä treffaan sekä miespuolisia että naispuolisia työkavereita lounaan merkeissä. Kyllä siinä on kyse ihan vaan siitä lounastamisesta.

Vierailija
50/93 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööö... Mikä ongelma, miksi roikotat miestä?

Mullekin on työkaverimiehet tarjoilleet kyytiä, kysyneet kaljalle/kahville/syömään. Aina olen todennut vaan "ei kiitti".

Joskus joutuu toistamaan muutamaan kertaan, mutta kyllä yleensä tajuavat kun selvällä Suomella ilmaisee.

Miksi ne on aina miehet joiden pitää pyytää, miksi ei naiset pyydä miehiä?

Mies on amerikkalainen joten on sosiaaliset taidot hallussa.

Vierailija
51/93 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä mennä. Eihän tuo nyt iso asia ole. Minä voin ainakin käydä vaikka jokainen kanssa syömässä.

Vaivaudutko treffeille lounasaikaan miehen kanssa josta et ole kiinnostunut?

Vierailija
52/93 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömisestä ei tarvitse kieltäytyä, asia on ajankohtainen sitten jos yrittää jotain muuta.

Vierailija
53/93 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui sentään. Kävin jossain vaiheessa usein lounaalla työkaverin (mies) kanssa, olimme ja olemme kuitenkin naimisissa omien puolisoidemme kanssa, edelleenkin. Kivaa ne lounaat kyllä oli.

Vierailija
54/93 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vaivaudutko treffeille lounasaikaan miehen kanssa josta et ole kiinnostunut?"

Se on aivan sama, mulle se on vain ruokailu.

Vierailija
55/93 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mennään porukalla lounaalle, jos jostain halutaan keskustella lounaalla kahden kesken niin siihen yleensä kerrotaan syy (esim. pomo joskus pyytänyt lounaalle ja ollaan keskusteltu muutoksista työnkuvassa). Jos joku pyytäisi vastakkaista sukupuolta olevaa työkaveria tulemaan kanssaan kahdestaan lounaalle ilman erillistä agendaa, niin olettaisin minäkin että kyse on treffeistä. Työpaikoilla on monenlaisia kulttuureita eikä lounas ole aina vain lounas.

Vierailija
56/93 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vaivaudutko treffeille lounasaikaan miehen kanssa josta et ole kiinnostunut?"

Se on aivan sama, mulle se on vain ruokailu.

Vain ruokailu, vaikka mies pyytää selkeästi treffeille?

Vierailija
57/93 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outo olet jos et työkaverin kanssa lounaalle voi mennä. Ihan tavallistahan tuo on, että työkaverit lounastavat yhdessä. Pitäydy työasioissa keskusteluissa, jos et halua enempää tuttavallisuutta.

Ja jos on ihan mahdotonta sinulle lounastaa työkaverin kanssa niin vastaa, että kiitos kutsusta, mutta haluan lounastaa yksin, se on hektisessä päivässäni ainoa henkireikä kun voin olla rauhassa omien ajatusteni kanssa.

Valitettavan tavallista. Ei edes lounastaukoa pysy erossa työasioista jos työkaverit raahautuu sinne mukaan. Ja sitten joku on valinnut jonkun lounaspaikan johon on pakko mennä joka kerta vaikka ei itse tykkäisi ruoasta yhtään. Ja joutuu vastahakoisesti siitä maksamaan.

Vierailija
58/93 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain ruokailu, vaikka mies pyytää selkeästi treffeille?

Sitten pitää sanoa että et ole kiinnostunut ihmissuhteista ja tapaamisista, että lähdet vain työkaverina syömään jos lähdet. Pakkohan se on saada suu auki.

Vierailija
59/93 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaisin itse mennä ja jos pyytää uudestaan niin sanoisin sitten vaan että katsotaan joskus syksymmällä, en välitä käydä usein ravintoloissa. Jos pyytää jotain muuta niin sanoa että nyt on kiire, että ei sovita mitään. Kyllä se siitä hiipuu.

Vierailija
60/93 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattaisin itse mennä ja jos pyytää uudestaan niin sanoisin sitten vaan että katsotaan joskus syksymmällä, en välitä käydä usein ravintoloissa. Jos pyytää jotain muuta niin sanoa että nyt on kiire, että ei sovita mitään. Kyllä se siitä hiipuu.

Eli roikotat ja roikotat ja siirrät ja jätät auki ja ja ja... Jokainen ansaitsee selkeän, kohteliaan mutta suoran vastauksen. Nuo eivät ole sellaisia.