Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkaveri pyysi ulos syömään. Miten kieltäytyä?

Vierailija
10.07.2021 |

Kieltäytyä kokonaan? En halua treffeille työkaverin (mies) kanssa. Lupasin tänään ilmoittaa pääsenkö lounaalle miehen kanssa, mutta en halua edes mennä enkä halua pilata työilmapiiriä.

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei niin, mutta joskus on niin vaikea sanoa suoraan.

Vierailija
62/93 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille, että sinulla on varaa syödä sisätiloissakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kieltäytyminen pilaisi työilmapiirin, sehän vain puhdistaisi ilmaa. 

Vierailija
64/93 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko nyt itsestäsi vähän liikoja. Aivan kuin maailma kaatuisi yhteen lounaskutsun kieltäytymiseen?

Vierailija
65/93 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse mennä sen miehen kanssa kahdestaan lounaalle, jos et halua.

Vierailija
66/93 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä mennä. Eihän tuo nyt iso asia ole. Minä voin ainakin käydä vaikka jokainen kanssa syömässä.

Vaivaudutko treffeille lounasaikaan miehen kanssa josta et ole kiinnostunut?

En mene treffeille lounasaikaan, vaan platonisesti syömään lounasta yhden tai useamman nais- ja/tai miespuolisen työkaverin kanssa.

Olen käynyt lounaalla varmaan satojen eri työkavereiden kanssa, työuraa on kuitenkin takana jo 20 vuotta ja useissa työpaikoissakin on tullut oltua.

Sitten jos sovitaan erikseen treffit, niin se on eri asia. Yleensä kylläkin romanssit hoidetaan iltaisin eikä lounaalla.

Vierailija
67/93 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä mennä. Eihän tuo nyt iso asia ole. Minä voin ainakin käydä vaikka jokainen kanssa syömässä.

Vaivaudutko treffeille lounasaikaan miehen kanssa josta et ole kiinnostunut?

En mene treffeille lounasaikaan, vaan platonisesti syömään lounasta yhden tai useamman nais- ja/tai miespuolisen työkaverin kanssa.

Olen käynyt lounaalla varmaan satojen eri työkavereiden kanssa, työuraa on kuitenkin takana jo 20 vuotta ja useissa työpaikoissakin on tullut oltua.

Sitten jos sovitaan erikseen treffit, niin se on eri asia. Yleensä kylläkin romanssit hoidetaan iltaisin eikä lounaalla.

Sama homma. Lounaalla käydään muuten vaan, mutta treffit on sitten erikseen. 

Vierailija
68/93 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain ruokailu, vaikka mies pyytää selkeästi treffeille?

Sitten pitää sanoa että et ole kiinnostunut ihmissuhteista ja tapaamisista, että lähdet vain työkaverina syömään jos lähdet. Pakkohan se on saada suu auki.

Laitoin miehelle viestiä ja vastauksena sain, että pyysi minua treffeille ei pelkästään syömään.

Vierailija
69/93 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko nyt itsestäsi vähän liikoja. Aivan kuin maailma kaatuisi yhteen lounaskutsun kieltäytymiseen?

En luule, mutta viestissään mies painotti että kyse on kahdenkeskisistä treffeistä ja haluaa kanssani lounastreffeille eikä pelkästään syömään.

Vierailija
70/93 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvokkain mies teki selväksi kuinka haluaa nimenomaan kanssani ravintolaan treffeille lounaan ajaksi ja haluaa myös tarjota. Voin sanoa etten ehdi mutta lounastauot on pakollisia enkä halua työporukan juoruavan yhteisissä taukotiloissa meistä.

Vierailija
71/93 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvokkain mies teki selväksi kuinka haluaa nimenomaan kanssani ravintolaan treffeille lounaan ajaksi ja haluaa myös tarjota. Voin sanoa etten ehdi mutta lounastauot on pakollisia enkä halua työporukan juoruavan yhteisissä taukotiloissa meistä.

No sitten sinun täytyy sanoa, ettet ole kiinnostunut treffeistä ja haluat pysyä vain työkaverina. Jos yrität kierrellä ja vältellä muuten, niin mies luultavasti kutsuu aina uudestaan.

Kiusallista, ja mieheltä hieman tökeröä laittaa sinut tuollaiseen välikäteen. En ole itse koskaan törmännyt siihen, että työpaikkalounasta käytetään treffien välineenä.

Hienotunteinen, mutta suora kieltäytyminen valitettavasti on ainoa keino.

Vierailija
72/93 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehee, joko tämä on provo tai sitten olet vähän outo. Ehkä molempia. Juttu kehittyy sitä mukaa, kun jengi vastailee. Muka amerikkalainen lakimies pyytelee treffeille. Mitä vielä? Mies on varmaan komea, sikarikas ja entiseltä ammatiltaan filmitähti. Nyt haluaisi perustaa perheen kanssasi. Mutta sinä vain haluat syödä yksiksesi eväsleipiäsi, ettei työpaikan ilmapiiri kärsi. :-D

Vierailija
73/93 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ap vastaava tilanne ollut vuosia. Aivan mukava miespuolinen työkaveri kyseessä ja niin 3-4 vuoden ajan hän pyytää syömään, kahville jne

Olen lukuisia kertoja hänelle sanonut nätisti etten työpaikan ulkopuolella / vapaa-ajalla hänen kanssaan aikaa vietä.

Olemme sitten työpaikkaruokalassa samassa pöydässä ruokailleet (tai hän hakeutuu samaan ruokapöytään)

Ihan asiallinen ja mukava mies on kyseessä, mutta en ymmärrä miksi minun pitäisi hänen kanssa vapaa-aikaani viettää.

Puolisolle olen näistä kahvi- ja ruokakutsuista kertonut.

Vierailija
74/93 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on pyytänyt sille päivälle ihan normilounasseuraa ja ap vastannut ”mun pitää miettiä” ::::::D

Vierailija
75/93 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverin kanssa lounaalle meneminen EI ole treffit, vaan ihan vaan itsensä ruokkimista työpäivän lomassa.

Vierailija
76/93 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarkoitat työlounaalle, sukupuolen ei pitäisi vaikuttaa asiaan. Jos työajan ulkopuolella, voi reagoida samoin kun kenen tahansa ehdotukseen sukupuolesta riippumatta. Joko haluat tai ehdit tai et. Ehdota tilalle työajan lounasta, jos pyysi muuna aikana.

Lounaalla tulisi selväksi, miten käyttäytyy. Jos yrittää iskeä vaikket halua, voit reagoida siihen asiaan.

Vierailija
77/93 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kieltäytyisit. Saat ilmaisen aterian?

Vierailija
78/93 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten treffit eroaa normilounastamisesta? Joka tapauksessa siinä jutellaan jos ollaan kaksistaan. Ilmaisiko mies siis että haluaakin suudella ja sekstailla syömisen ja jutustelun lisäksi?

Vierailija
79/93 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen tätä naisten vaikeutta sanoa Ei. Mikä siinä on niin hankalaa? Sen sijaan keksitään verukkeita, mun pitää miettiä, en ehdi, läheinen tarvii apua, on kiire, pitää mennä hammaslääkäriin ja roikotetaan miestä epätietoisuudessa.

Parempi olisi vastata epämieluisiin kutsuihin suoraan Kiitos kutsusta, mutta en halua. Ja jättää kaikenlaiset selittelyt sikseen. En halua koska en halua. Piste.

Vierailija
80/93 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on suoraan esittänyt, että kyse on treffeistä, niin mitä ihmeen miettimisaikaa olet pyytänyt, mikäli tyyppi ei kiinnosta? Ei kai se siitä miettimällä muutu. Ja kuka yleensäkään pyytää työkaveria treffeille tuolla tavoin? Eikö ensin pyydetä ihan vain lounaalle ja tunnustella varovasti, voisiko mitään kiinnostusta tai edes yhteisiä puheenaiheita olla? Tuskinpa jenkitkään toimii noin. Jenkeissä käsittääkseni nimenomaan työpaikoilla ollaan aika varovaisia, ettei vain kukaan ala syyttää ahdistelusta. Vaikka provohan tämä varmaan on.