Mitä te syötte näillä ilmoilla? Itseä oksettaa ajatuskin ruuasta, tahdon vain Pepsiä ja lapset syö jäätelöä ja eineksiä
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helle on jatkunut nyt 39 päivää, ja jatkuu kai syksyyn asti. Olen puolikuollut enkä syö enää mitään kiinteää. Mehua, jugurttia yleensä .
Eikä ole kuin 24 päivää. Ilmatieteenlaitos.
Vuonna 2014 oli 38 päivän putki.
2014 alkukesä oli pirun kylmä. Muistan kun kesäkuussa pyöräilin toppatakki päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helle on jatkunut nyt 39 päivää, ja jatkuu kai syksyyn asti. Olen puolikuollut enkä syö enää mitään kiinteää. Mehua, jugurttia yleensä .
Eikä ole kuin 24 päivää. Ilmatieteenlaitos.
Vuonna 2014 oli 38 päivän putki.
Se oli se vuosi, kun juhannusviikolla satoi lunta, ainakin täällä päin.
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsi tykkäisi kamalasti leipomisesta, mutta olen kieltänyt uunin käytön. Aika pitkälti lämmin ruoka on eineksiä, niin saa lämmitettyä mikrossa.
Kokeilkaa raakaleivontaa, ei tarvitse uunia ja tosi herkullisia saa ilmankin.
On myös suolaisia kasvispiirakkaresepteja.
Erilaisia palleroita, esim. suklaa ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsi tykkäisi kamalasti leipomisesta, mutta olen kieltänyt uunin käytön. Aika pitkälti lämmin ruoka on eineksiä, niin saa lämmitettyä mikrossa.
Minä tein pari päivää sitten pojalleni pitsaa. Olin hikinen jo taikinaa vaivatessani ja päätin, että ei enää toista kertaa tänä kesänä. Kotona tehtyä pitsaa rakastava poikani saa nyt vain odottaa syksyä ennen seuraavaa äidin leipomaa pitsaa.
Mikään ei voita äidin koti pitsaa! Sentin paksunen kivikova hiivan makunen pohja ja sen päälle ketsuppia ja kilo sikanautaa ja purkki ananasta. Voi kunpa olis jo syksy!
-Lauri 43v
Smoothieita pakastemarjoista ja -hedelmistä, ihanan kylmää ja viilentää sisältäpäin. Vihanneksia hummukseen dipattuna. Kaupan kolmioleivät yms täytetyt patongit on 👍🏼
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tein pari päivää sitten pojalleni pitsaa. Olin hikinen jo taikinaa vaivatessani ja päätin, että ei enää toista kertaa tänä kesänä. Kotona tehtyä pitsaa rakastava poikani saa nyt vain odottaa syksyä ennen seuraavaa äidin leipomaa pitsaa.
Mikään ei voita äidin koti pitsaa! Sentin paksunen kivikova hiivan makunen pohja ja sen päälle ketsuppia ja kilo sikanautaa ja purkki ananasta. Voi kunpa olis jo syksy!
-Lauri 43v
Ja tietty edamia kanssa reilusti!
-Late 43v
Kananrintaa, riisiä, kasviksia, vihreää teetä ja paljon vettä. Samaa mitä aina. Ei läskiruokia eikä höttöhiilareita. Lämpötila ei ole mikään tekosyy syödä kuin sika.
#eisipsejä
Nizzan salaattia anjovista unohtamatta
Uusia perunoita ja silliä
Vanhanajan kananmunasalaattia (sitä, mihin tulee sinappia ja ripaus etikkaa)
Turkkilaista jogurttia ja mansikoita
Katkarapusalaattia
Gubbröra on hyvää. Kannattaa googlata eri variaatioita.
On Ruotsin kuninkaan erikoisherkkua, jota valmistaa usein kavereilleen.
Helppo tehdä :
Keitettyä perunaa kuutioina
Pilkottua sipulia
Pilkottua sillä tai anjovista
(Omenakuutioita)
Keitettyjä kananmunia
Tilliä
Mausta maun mukaan ja sotke yhteen kermaviilin tai creme fraichen kanssa.
Maistuu ruisleivän päällä taivaalliselta.
Aamiaiseksi tein ananaspirtelön ja äsken söin metwurstivoileivän.
Ei oikein maistu muu kuin hedelmät. Mansikoita, viinirypäleitä, vesimelonia, kirsikkaa ainakin pitää olla jääkaapissa. Lisäksi syöpälääkkeeni aiheuttaa kuvottavaa tunnetta.
Kohta kokeilen syödä pari pientä perunaa. Paino vaan nousee humisten.