Voiko hiusten väri muuttua radikaalisti?
Moi, olen 11 kohta 12-vuotias tyttö. Olen halunnut varmaan 1. Luokalta asti punaiset hiukset. En ihan punasen punaisia, niinkuin luonnon punaiset/oranssit. Ja pisamat kanssa. Oisko kellään vinkkejä esimerkiksi, mitkä ruoat voisi auttaa niiden punertumiseen. En haluaisi värjätä mun hiuksia näin nuorella iällä ja se ei kai myöskään tee hiuksille hyvää. Mulla on hiusten väri muuttunut luonnostaan ihan blondista vaalean ruskeiksi. Kun iskä on blondi ja äidillä on ihan tummat hiukset. Äidillä on vähän punaista vivahdetta hiuksissa ja mulla on vähän kultaista sävyä hiuksissa.
Kommentit (2)
Minulla muuttui murrosiässä tummanruskeista punaisiksi. Luulin, että ei olisi mahdllista, mutta näin vain kävi. Tosin suvussa paljon punapäitä, että geenejä tässä varmaan saa kiittää. Onko sinulla suvussa punahiuksisisia? Jos et halua värjätä, mitä en suosittelekkaan, niin voisit kokeilla jotain ihan luonnonmukaisia "huuhteita". Esim kanelia, hunajaa jne. Netistä löytyy kyllä ohjeita. Enn nyt ulkoa muista, muuta kuin, että kanelilla tosiaan saa punaisuutta ja esim hunaja ja sitruuna vaalentaa.
Ruokavalio ei vaikuta hiusten väriin. Aurinko vaalentaa ja haalistaa hiusten väriä.