Puoliso aloittaa opiskelun, mitä pitäisi ottaa huomioon?
Olemme lapsiperhe, yksi lapsi, itsellä vakituinen työsuhde.
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
Puolison tulot romahtaa (oli sitten töissä tai työttömänä ennen opintoja). Tollanen pikkujuttu
Mut hei,voi ruokailla halavalla koulun ruokalassa tai ottaa eväät
ajankäyttö luo haasteita,milloin tekee tehtävät,mdeneekö suosiolla kirjastoon
Minulle puoliso ilmoitti ennen opiskelujen alkua, että opiskelurauhaa en tule kotona saamaan. Tämä piti täysin paikkansa, oli aika hermoja raastavaa viime vuoden keväällä tehdä etätehtäviä, osallistua Teams-keskusteluihin ja tehdä aikarajattuja etäkokeita, samalla kahta kotihoidossa olevaa päiväkoti-ikäistä lasta hoitaen. Lapset olivat kotihoidossa koronapelosta, sama ei toistunut tänä keväänä. Ja puoliso oli siis samaan aikaan kotona täysin kykenevä viemään lapset vaikka kotipihalle leikkimään minun kokeiden ja Teamsien ajaksi. Eli... mahdollista puolisollesi opiskelurauha.
Alasta riippuen puolisosi voi saada sijaisuuksia jo opiskeluaikana ja tulevaisuuden työnäkymien valossa ne olisi hyvä pystyä vastaanottamaan. Mahdollista siis myös keikkatyö.
Opiskelu voi tuntua rennolta ja helpolta, ei rasittavalta, mutta opiskelijasta itsestään se voi olla raskasta. Minulle ainakin oli, mutta en halunnutkaan vain saada tutkintoa vaan oikeasti myös oppia ja sisäistää tiedon. Älä siis ihmettele, jos puolisosi on väsynyt.
Talousasiat ovat varmasti jo mietittynä?
Puolison tulot romahtaa (oli sitten töissä tai työttömänä ennen opintoja). Tollanen pikkujuttu