Köyhille ehdotetaan sijoittamista
"Pelejä on kutsuttu muun muassa köyhien piiloveroksi, koska pelaaminen keskittyy pienituloisimpiin kansanosiin. Kriitikot pitävät myös outona, että valtio kannustaa kansaa uhkapelaamiseen eikä esimerkiksi sijoittamiseen."
Eli köyhille ehdotetaan sijoittamista osakkeisiin. Valitettavasti toimeentulotuki estää tällaisen toiminnan aika tehokkaasti. Pelikoneesta saa käteistä, johon viranomaisilla ei vielä ole valtaa.
Kommentit (232)
Pelaaminen keskittyy pienituloisiin? Anteeksi mitä minä juuri luin? Ketään ei viedä pyssynpiipulla pelikoneen ääreen. Kyllä se vain on että aikuiset ihmiset on vastuussa omasta rahankäytöstään. Kun vain vielä päästettäisiin mediaan vain aikuisia niin olisi asiat jo vähän paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo en ymmärrä tätä. Jos sijoittaisin, tuet lähtisi. Ja työkkäri ehdotti, että ulkomaille kaupunkiin X pitäisi muuttaa, kun siellä olisi kuulemma oman alan töitä. Kun kysyin, miten tämä muka onnistuisi, kun ei ole säästöjä ja jollainhan siellä pitäisi elääkin, ehdotettiin, että jos vanhemmat maksaisi. Kun sanoin, että vanhemmilla pieni eläke, eivät todellakaan voi maksella minun ulkomaille muuttamisiani, sitten laskeutui hiljaisuus.
minulla tulee mieleen heti keinoja muuton järjestämiseksi.
1 hanki työpaikka
2 sovi työnantajan kanssa muuttokorvauksesta (kyllä, olen muuttanut yli 1000km ja työnantaja maksoi).
3 kysy förskottia
4 kysy lainaa (pankista).
Kohta 1 on mahdoton.
5 maksa luottokortilla...
Tahdosta se on kiinni, mutta ei... paljon kivempi iilimatona öllötellä.
Viikon sisällä (viimeistään 23.7.2021) julkaistaan Tulikiven Suomussalmen talkkiesiintymän YVA (ympäristövaikutusten arviointi)-lausunto, joten eiköhän Tulikivi lähde tuolloin kuin hauki rannasta.
Vierailija kirjoitti:
Joo en ymmärrä tätä. Jos sijoittaisin, tuet lähtisi. Ja työkkäri ehdotti, että ulkomaille kaupunkiin X pitäisi muuttaa, kun siellä olisi kuulemma oman alan töitä. Kun kysyin, miten tämä muka onnistuisi, kun ei ole säästöjä ja jollainhan siellä pitäisi elääkin, ehdotettiin, että jos vanhemmat maksaisi. Kun sanoin, että vanhemmilla pieni eläke, eivät todellakaan voi maksella minun ulkomaille muuttamisiani, sitten laskeutui hiljaisuus.
Tukia voi saada silti, rahastosijoituksia ja muuta oltava aika paljon ennen kuin vaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki muukin kulutus pitäisi ottaa syyniin. Esimerkiksi liikasyöminen ja vääränlaiset ruokailutottumukset saadaan kuriin sillä, että lopetetaan kaupat ja aletaan jakamaan ihmisille ruokakasseja maksua vastaan. Niihin on pakattu yksilöllisen ruokailusuunnitelman mukaiset elintarvikkeet, joista saa ainoastaan terveellisiä aterioita. Siihen loppuu lihavuus, kun ei voi syödä itseään tärviölle. Ja on muuten mittakaavaltaan aika eri tason ongelma tämä lihavuus kuin peliriippuvuus.
Jep! Avuttomat perheenäidit, jotka syöttää vain eineksia (oikeasti enimmäkseen oikeaa ruokaa) tajuavat motä kaikkea voi tehdä ja terveellistä!
Ei mitenkään voi tajuta, että voisi tehdä xxxx ruokalajia vai onko se niin, että jotkut perheessä ei vain söisi sitä? Siksi sitä ei ole tehty.
No turha nipottaa, mutta patjan alle on ainoa vaihtoehto tt-tukilaiselle.
Duunarin tie vaurauteen käy sijoittamisen kautta. Nollakuluiseen indeksirahastoon voi sijoittaa vaivaisella 15€/kk johon kyllä kaikilla on varaa.
Kun olin pienituloinen mutta en vielä köyhä, niin sijoitin hieman. Sitten iski köyhyys ja rahat piti saada ulos. Hävisin sijoituksissani aika hyvin. Eli kiitti vaan.
Mä aloitin sijoittamisen AMK.ssa. Rahastoon 15 e kk ja nostin opintolainan ja laitoin sen aspiin.
Rahastot piti realisoida, kun ostin asunnon. Pari v meni, aloitin uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tukia voi saada silti, rahastosijoituksia ja muuta oltava aika paljon ennen kuin vaikutusta.
Ei saa. Jo 50 euron rahastosijoitus vähentää toimeentulotukea 50 euroa.
Huijaamalla ihmisiä rahastosijoituksiin saadaan tekosyyllä hylättyä ihmisiltä toimeentulotuki.
Harvia on liikevaihdolla mitattuna 9-kertaa Tulikiveä kalliimpi, joten eiköhän tuo korjaannu.