Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttuni facebookissa ei koskaan " tykkää " päivityksistäni

Vierailija
10.07.2021 |

Aika outoa. Sen on pakko kuitenkin joskus nähdä ne.
Hänen miehensä kuitenkin " tykkäsi" yhdestä kuvastani.
Ei siis vuosiin ole tykännyt.
Samoin eräs toinen naishlö tekee näin.
Ja minä kuitenkin tykkään edes välillä tämänkin kuvista.

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisten ihmisten ei pitäisi välittää sometykkäyksistä.

Ei niin. Huomasin kuitenkin välittäväni, joten poistin sometilini.

Vierailija
62/96 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin yhden Facebook -kaverin julkaisuista tykkäämisen sen jälkeen kun alkoi päivitellä näitä: ”kommentoi ja jaa seinälläsi jos olet tosiystävä” tai ”voimaannuttavia” tekstikuvia, missä lukee tyyliin ”minä olen minä ja jos et hyväksy niin en menetä mitään” tai ”arvostelijat arvostelkoon, minä olen elämäni keskipiste ja tärkein plaaplaa”. Niin lapsellisia päivityksiä, että myötähäpeä noista lähinnä tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se tykkäys ole "tykkään sinusta", vaan se on "onpa hauska/osuva juttu" tai "onpa hyvä kuva". Jaa kiinnostavia asioita ja hyviä kuvia, niin tykätään.

Mitähän ne hauskat, osuvat ja kiinnostavat ja jutut sitten ovat? :)

Jatkan vielä, että kyllähän nämä nimenomaan ovat persoonatykkäyksiä. On persoonia, jotka voivat jakaa mitä shittiä tahansa ja HEISTÄ tykätään ja pävityksiin kommentoidaan.

Joku oli popsinut lautasellisen juustoja, valitteli ähkyä ja morkkista. Onko tämä kiinnostavaa sisältöä? Ainakin tykkäyksien ja kommenttien määrästä päätellen oli. Tämä nyt viimeisin, jota taannoin ihmettelin.

Vierailija
64/96 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teetkö usein pävityksiä? Jos se on kyllästynyt siihen. Jos teet harvoin, niin facen algoritmi blokkaa sua niin ettei sun julkaisut näy.

En usein.

Vierailija
65/96 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut fasessa reilusti yli kymmenen vuotta, enkä ole tehnyt yhtään tykkäystä, kenellekään.

Onko kauhea etikettivirhe? Ei kukaan ole siitä mitään mainnnut. Olen varmaan ihna kelvoton kaikkien muiden mielestä?

Vierailija
66/96 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koen että tykkäämällä osoitan tykkääväni myös tästä henkilöstä.

Eli 50/50.

Vierailija
67/96 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veljeni tekee samaa, ignooraa, koska on kateellinen ja ikävä ihminen. Sekä katkera siitä, että äänestämme eri puolueita.

Oletteko samasta munasta?

Vierailija
68/96 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateellinen.

Tämä pitää paikkansa. Tunnistin heti yhden "kaverini", joka käyttäytyi  vastaavasti, kun läheteltiin kuulumisia ja valokuvia toisillemme WhatsApp-ryhmässä. Hän ei ikinä reagoinut muiden kuviin tai viesteihin, mutta muut "joutuvat" huokailemaan ihastuksesta hänen kuviansa ja viestejänsä. Muut ryhmässä olevat eivät ole kirjoittaneet tuohon viestiin ainakaan vuoteen, muuta kuin hehkuttamalla tämän yhden lähettämiä itsekehuviestejä. Vilpittömän onnellinen itselleen tapahtuvista hyvistä asioista :). Ihmettelen kyllä niiden muiden tapaa ylläpitää tämän itsensäkehumista, syöttävät narsistia minun nähdäkseni. 

Tällainen ihminen tuntuu elävän muiden ihmisten kateudesta, joten silloin hän todennäköisesti on itse kateellinen.

Vierailija
69/96 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen vaientanut kaverit, joiden liibalaabaa en jaksa lukea. Oletko ajatellut, että tuttusi kenties on vaientanut sinut? Turha sellaisesta on hernettä sieraimeen vetää.

Eivät ole aitoja kavereitasi jos heidän elämä ei kiinnosta sua tippaakaan.

Niin, ne onkin facebook-kavereita. Eivät AITOJA kavereita. Itsepä ovat kavereiksi halunneet, mutta minun ei tarvitse heidän joutavanpäiväisyyksiään lukea.

Vierailija
70/96 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli yksi ystävä, joka ei koskaan tykännyt mun päivityksistä, edes niistä joista monia kymmeniä muita kaukaisempiakin tuttuja tykkäsi. Kerran hän oli jopa kommentoinut mun runo-päivitystä erään laulun sanoilla, mutta ei tykännyt. Tein sitten sen päätöksen, että hiljensin hänet facessa ja lakkasin tykkäämästä hänen julkaisuistaan.

Onko sinulla oikeaa elämää somen ulkopuolella? Melkoisen pikkusieluista, kun kaikki eivät vaan roiku somessa. Fiksut eivät päivitä tai tykkäile somesta, kaikkein älykkäimmät eivät edes omista some-tilejä.

Vierailija
71/96 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisten ihmisten ei pitäisi välittää sometykkäyksistä.

Kaverien kuuluu tykätä tarinasta ja julkaisusta, se on PELIN henki.

Vierailija
72/96 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen vaientanut kaverit, joiden liibalaabaa en jaksa lukea. Oletko ajatellut, että tuttusi kenties on vaientanut sinut? Turha sellaisesta on hernettä sieraimeen vetää.

Jos joku, niin eikö tuo ole syy vetää herne sieraimeen? Kaveri, jonka mielestä sun jutut on liibalaaba, joita ei jaksa lukea. Kyllä on kiva kaveri.

Kyllä, minulla on tuollaisia facebook-kavereita, jotka ovat todennäköisesti vaientaneet minutkin. Mikä siinä on niin merkillistä? Sehän on vain Facebook, ei elämä. Jotain kaukaisia sukulaisia esim., jotka ovat laittaneet kaveripyynnön, mutta joiden maailmankuva on just sitä paulocoelhoa tai jeesuksen tuputusta, mitä en jaksa katsella, vaikka tyyppi itsessään on ihan ookoo.

Vierailija
73/96 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lopetin yhden Facebook -kaverin

Aika brutaalia.

Vierailija
74/96 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateellinen.

Tämä pitää paikkansa. Tunnistin heti yhden "kaverini", joka käyttäytyi  vastaavasti, kun läheteltiin kuulumisia ja valokuvia toisillemme WhatsApp-ryhmässä. Hän ei ikinä reagoinut muiden kuviin tai viesteihin, mutta muut "joutuvat" huokailemaan ihastuksesta hänen kuviansa ja viestejänsä. Muut ryhmässä olevat eivät ole kirjoittaneet tuohon viestiin ainakaan vuoteen, muuta kuin hehkuttamalla tämän yhden lähettämiä itsekehuviestejä. Vilpittömän onnellinen itselleen tapahtuvista hyvistä asioista :). Ihmettelen kyllä niiden muiden tapaa ylläpitää tämän itsensäkehumista, syöttävät narsistia minun nähdäkseni. 

Tällainen ihminen tuntuu elävän muiden ihmisten kateudesta, joten silloin hän todennäköisesti on itse kateellinen.

No syytä nyt ihmeessä tätä yhtä ihmistä siitä, että muut hehkuttavat jotain hänen kuviaan? :D hitto mitä pöllöjä. Eikai kenenkään ole _pakko_ hänenkään kuville ”huokailla” ihastuksesta. Jospa he nyt vaan tykkäsivät niistä kuvista jne. Jos joku kateelliselta vaikuttaa, niin se olet sinä, ihme kilpailua huomiosta. Aikuiset ihmiset.

Vierailija
75/96 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on fb-tili nykyään vain sen vuoksi, että silloin tällöin käyn joissakin ryhmissä. En lue koskaan kavereideni päivityksiä. Toivottavasti ihmiset eivät ajattele, että olen jotenkin passiivis-aggressivinen. 

Ryhmät ovat Facebookin ainoa järkevä sisältö. Muuten palvelu on ihan puhdasta skeidaa. Sähköpostia ja puhelinta käytetään oikeisiin ystäviin, Facebookin kontaktit eivät ole ystäviä, vaan Facebook- kontakteja.

Vierailija
76/96 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa netflixistä black mirrorin jakso tähän ”tykkään” liittyen… sopii hyvin tähänkin ketjuun.

Vierailija
77/96 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on fb-tili nykyään vain sen vuoksi, että silloin tällöin käyn joissakin ryhmissä. En lue koskaan kavereideni päivityksiä. Toivottavasti ihmiset eivät ajattele, että olen jotenkin passiivis-aggressivinen. 

Ryhmät ovat Facebookin ainoa järkevä sisältö. Muuten palvelu on ihan puhdasta skeidaa. Sähköpostia ja puhelinta käytetään oikeisiin ystäviin, Facebookin kontaktit eivät ole ystäviä, vaan Facebook- kontakteja.

Joillakin on asetukset sillai, että näkyy vaan kaikki mitä voi julkisesti joku nähdä. Eli ei tee joko kaveri-julkaisija lainkaan tai en ole henkilön "kaveripiirissä".

Edellisen työpaikan pomot oli etelän lomalla, eikä ainuttakaam kuvaa laittaneet nettiin. Tai sitten en kuulunut niihin vastaanottajiin, kenelle halusivat lomatunnelmia lähettää.

Vierailija
79/96 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs sukuun kuuluva nainen ei ole koskaan tykännyt julkaisuistani.

Synttärionnitteluista vain tykkää mutta ei kiitä.

Luuleeko se että olen " kilpailija" missikisoissa?

Vierailija
80/96 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs sukuun kuuluva nainen ei ole koskaan tykännyt julkaisuistani.

Synttärionnitteluista vain tykkää mutta ei kiitä.

Luuleeko se että olen " kilpailija" missikisoissa?

Oletko?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän