Skitsofreenikon mahdollisuudet normaaliin parisuhteeseen?
Kaikki kunnossa ja arki rullaa. Mitä muuta voi nainen haluta?
Kommentit (22)
Mulla on kaksisuuntainen, eikä täysin tasapainossa, joten suhtautuisin todella varauksella. Lähinnä siksi, että kaksi sekoilevaa henkilöä potentiaalisesti aiheuttaa suuremman sotkun kuin yksi, vaikka toinen/molemmat olisi nyt oireettomia.
Toisaalta tiedostan, etten itse sairauteni kanssa ole se kaikkein halutuin kumppani, joten sinänsä ymmärrystä löytyy toiselle mt-haasteen kanssa painivalle.
Lapsia en missään nimessä sellaiseen suhteeseen toivoisi.
Kyllä vielä kaltaisesi persun löydät.
Aloituksessa on kaksi vähättelevää lausetta.
Ensinnäkin kyllä se sairaus näkyy, vaikka itse et sitä näkisikään.
Toiseksi kyllä nainen voi haluta muutakin. Kuten terveet geenit lapsilleen.
Todella inhottavaa jälleen nähdä, miten ihmisiä syrjitään asioiden vuoksi joita eivät ole valinneet, eivätkä voi mitenkään vaikutaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vielä kaltaisesi persun löydät.
Tai tuollaisen pakko-oireisen demarin, joka jankuttaa persuista 24 h vuorokaudessa. Sullahan on pakko-oire, hae apua.
Vierailija kirjoitti:
Todella inhottavaa jälleen nähdä, miten ihmisiä syrjitään asioiden vuoksi joita eivät ole valinneet, eivätkä voi mitenkään vaikutaa.
Skitsofrenia voi olla myös itse aiheutettu esim. kannabiksen käytöllä. Toki alttius geeneissä löytyy periytyvänä.
On ihan normaalia, että kaikki eivät pidä kaikista. En ymmärrä, miksi sen pitäisi olla väärin. Et itsekään huoli kaikkia, joten turha itsesääli pois.
Ehkä kaltaisensa kanssa voi onnistua mutta normiterve harvemmin hinkuaa ottaa riskiä että jotain kuitenkin tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Niin, onhan se vallan inhottavaa ja varsin epämiellyttävää kun ihmisillä on itsesuojeluvaistoa ja he tiedostavat mahdolliset riskit ja osaavat niitä vältellä eivät ole kaikille halukkaille syli avoinna avoimin mielin. Kyse ei syrjinnästä vaan realismista ja itsesuojelusta.
Olen paranoidinen skitsofrenikko ja en tosiaankaan halua parisuhteeseen. Tiedän olevani taakka ja rasite vaikka suurinpiirtein järki pysyy päässä nykyään. Koskaan ei tiedä koska taas sairaalaan joutuu. Olen ahdistunut aamusta iltaan ja varsinkin iltaisin, mutta esitän tervettä. En lähtisi skitsofreenikosta matkaan ikinä.
Vierailija kirjoitti:
No sairauteen ei voi vaikuttaa, mutta siihen voi millaisen kumppanin itselle haluaa. Rakastuminen ei kuuntele järkeä, joten uskon siihen, että voisi rakastua eikä tässä sitä kysytäkkään voisitko rakastua, vaan voisitko seurustella. Nykyajan parisuhteilla ei ole mitään tekemistä rakkauden kanssa, vaan nyt on muotia etsiä ihanne kumppania joka vastaa omia odotuksia ja vaatimuksia sekä arvoja.
Varmaan, jos rakastuisin en miettisi ongelmaa, mutta itse katkaisin välit kaveriin jolla todettiin skitsofrenia eikä oltu tunnettu kuin muutama kuukausi. Ja syy siihen oli pelottava ailahteleva käytös ja huomion hakuinen käytös, jossa hän jopa syyllisti tai vihjaili siihen suuntaan, että on minun syyni, kun hän lyö seinään nyrkillä tai lyö päätä seinään.
Minä en jaksa katsoa itsetuhoisuutta ja itseä ahdistaa kaikki mielenterveys asiat . Siinä on omat ennakkoluulot ja pelot syynä.. en nimittäin hakua löytyä käärittynä mattoon jostain metsästä ..
Vaikka eihän se sairaus tarkoita että olisi vaarallinen tai väkivaltainen, mutta kuka haluaa ottaa sellaisen riskin deitti maailmassa, jossa on tarkoitus alkaa aika nopeasti seurustelemaan ihmisen kanssa jota ei tunne.
Jos tuntisin pidemmältä ajalta jonkun tyypin ja voisin olla varma, ettei hän satuta itseään tai muita niin sitten voisin seurustellakin.
Ei se ole syrjintää vaan itsensä suojelemista .
Täällä joku entinen/tuleva kouluampujan potentiaali kirjoittelee kun ulilaudalle ei pääse? Ap, löydät kaltaistasi seuraa sieltä.
Epäilen että skitsofreenikon mahdollisuudet normaaliin parisuhteeseen ovat aika heikot. Normaalit mieleltään terveet ihmiset hyljeksivät luontaisesti mieleltään sairaita. Kahden mieleltään sairaan ihmisen parisuhde tuskin on normaalia nähnytkään johtuen siitä että kyseisessä parisuhteessa ei ole yhtään normaalia ihmistä.
Ikävä hommahan tämä on näin skitsofreenikkonaisena (joskin epätyypillisenä sellaisena) todeta. En itsekään alkaisi suhteeseen skitsofreenikon kanssa, koska haluaisin normaalin parisuhteen. Olen sitten mieluummin yksin kuin epätyydyttävässä parisuhteessa. Jos yrittäisin saada parisuhteen saattaisin salata asian mahdollisimman pitkään koska pystyn aika hyvin larppaamaan tervettä.
No minä sairastuin, kun oltiin jo oltu vuosia yhdessä..
Ei kiitos. Huono yhdistelmä lapsiperhe-elämän kanssa.
Ripulit on parisuhteessa. Ihmiset on avioliitossa.
Minulla ei ole mitään mahdollisuutta.
-winner-
se riittä kun palikka-aivo ulkoliikunta paikalla vetää ahteristaan tuollaisen analyysin paikallaolijasta. hieman kyllä vaikutti oikomishoito.
mutta äänekäs luulotauti on se mistä ei palikka tokene. ja se tulee palikalle kalliiksi.
Monelle iso red flag eli oot samaa kastia ku työtön