Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttuni facebookissa ei koskaan " tykkää " päivityksistäni

Vierailija
10.07.2021 |

Aika outoa. Sen on pakko kuitenkin joskus nähdä ne.
Hänen miehensä kuitenkin " tykkäsi" yhdestä kuvastani.
Ei siis vuosiin ole tykännyt.
Samoin eräs toinen naishlö tekee näin.
Ja minä kuitenkin tykkään edes välillä tämänkin kuvista.

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämmentävää, että joillekin joku fasepookki on niin vakava asia että kytätään kuka tykkää ja mitäkin ja sitten poistetaan jos ei ole tasan nappulat. Ikäänkuin, hankkikaa jotain muita harrastuksia elämäänne.

No siksipä juuri ei tehnyt tiukkaa poistua, kun se elämä oli muualla, ja sieltä muusta elämästäni hetkien jakaminen someen ei ketään kiinnostanut. :)

Vierailija
82/96 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli yksi ystävä, joka ei koskaan tykännyt mun päivityksistä, edes niistä joista monia kymmeniä muita kaukaisempiakin tuttuja tykkäsi. Kerran hän oli jopa kommentoinut mun runo-päivitystä erään laulun sanoilla, mutta ei tykännyt. Tein sitten sen päätöksen, että hiljensin hänet facessa ja lakkasin tykkäämästä hänen julkaisuistaan.

Onko sinulla oikeaa elämää somen ulkopuolella? Melkoisen pikkusieluista, kun kaikki eivät vaan roiku somessa. Fiksut eivät päivitä tai tykkäile somesta, kaikkein älykkäimmät eivät edes omista some-tilejä.

Alkaako helle ottaa vähän hermojen päälle, kun täytyy kiukutella muille kirjoittelijoille? Se on pikkusieluista jos jokin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se some-käytös vaan kertoo paljon. Jos joku kaveri tykkää muiden jutuista, ja on muutenkin aktiivinen somessa mutta ei tykkää sinun päivityksistä niin jotain outoa siinä on taustalla.

Kyllä, juuri näin.

Vaikka täällä ollaankin niin liikuttavan riippumattomia somesta, ja kielletään ehdottomasti oma aktiivisuus siellä, kun on kaikkea parempaa tekemistä, niin kyllä vain siellä käydään päivittäin.

Jos ihan systemaattisesti ignooraa jonkun kaverin julkaisut, vaikka tykkäilee saman kaveripiirin julkaisuista, niin anteeksi vain, se on nettikiusaamista. Sitten, kun siitä joku huomauttaa, ollaan heti puolustuskannalla, kuinka minulla on parempaakin tekemistä, kuin roikkua netissä. Vaikka henkilö roikkuisi netissä koko ajan.

Olen itse estänyt yhden entisen kaverin juuri tästä syystä. En kyllä tiedä hänen ghostaamisensa syytä, mutta luulin, että olimme kavereita. Emme ilmeisesti olleet, ja nyt on joka tapauksessa jo liian myöhäistä.

Vierailija
84/96 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse jakelen tykkäyksiä somessa hillitysti, koska haluan pysyä enemmänkin vain tarkkailijana. En tarkoita sillä pahaa ketään kohtaan, enkä ole aiemmin ajatellut että joku voisi siitä pahastua.

Näitä tarkkailijoita, jotka eivät tykkäile eivätkä osallistu keskusteluun, pidetään yleisesti stalkkereina. Tiedän useita, jotka vuosittain poistavat nämä ”kaverit”. Itse en poista, mutta laitan listalle, jolle päivitykseni eivät näy enää.

Vierailija
85/96 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse jakelen tykkäyksiä somessa hillitysti, koska haluan pysyä enemmänkin vain tarkkailijana. En tarkoita sillä pahaa ketään kohtaan, enkä ole aiemmin ajatellut että joku voisi siitä pahastua.

Näitä tarkkailijoita, jotka eivät tykkäile eivätkä osallistu keskusteluun, pidetään yleisesti stalkkereina. Tiedän useita, jotka vuosittain poistavat nämä ”kaverit”. Itse en poista, mutta laitan listalle, jolle päivitykseni eivät näy enää.

Huomasin kerran joutuneeni ihan hyvän opiskelu- ja työkaverin tuollaiselle listalle kun mulle ei hänen profiilia katsoessani näkynytkään samat päivitykset kuin muille (ja joista mulle tultiin varta vasten kertomaan kun en muuten FB:ssä enää hengaile). Poistin hänet sitten kavereista kokonaan, mitä sitä olla olevinaan kaverikaan jos alkaa piilotella jotain? Aika vaivaannuttavaa oli jatkossa käydä samassa lounasporukassa syömässä ja välimme on siitä viilentyneetkin entisestään. 

Vain sen takia että hän keksi alkaa piilotella jotain (sellaiselta joka ei edes etsi).

Vierailija
86/96 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normi ihminen tykkäisi edes joskus.

Vierailija
87/96 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn läpi onko koskaan tykännyt tämä tuttuni näitä julkaisujani

Vierailija
88/96 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 300+ ystävää Facebookissa. Käytän päivittäin. Selaan pikaisesti läpi jonkin verran, tykkään, jos ihan oikeasti tykkään julkaisusta. Eli jos hänet nähdessään ihan kommentoisin kyseistä asiaa muutenkin kuin nyökkäämällä. Sitten on ne kaverit, joiden julkaisut ei tule koskaan edes uutisvirtaan, vaan täytyy käydä erikseen katsomassa heidän seinältään ajoittain. Tykkää siinä sitten, kun et edes tiedä julkaisuista?

Vierailija
89/96 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen facebookissa muutaman harrastusryhmän takia. Kavereiksi olen hyväksynyt kaikki, jotka ovat pyytäneet. En tosin seuraa heidän postauksiaan, enkä ikinä tykännyt mistään. En myöskään ole seinälleni postannut mitään, harrastusryhmissä olen aktiivinen. Enpä edes tiennyt, että tuostakin voi loukkaantua. En kyllä edes huomaa, jos joku poistaa minut kavereistaan tms

Vierailija
90/96 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on eri syitä painaa sitä tykkää nappia. Ei välttämättä tarkoita pahaa.

Vierailija
91/96 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi puolituttu julkaisi pitkän vuodatuksen siitä, että miksi olet kaverini, etkä koskaan kommentoi mitään tai tykkää. Noh, olen hänen kaverinsa koska pyysi ja toisekseen, hän postaa vain kuvia koirastaan...

Vierailija
92/96 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän oli todennäköisesti piilottanut päivityksesi, koska et ole kiinnostava tai tärkeä tyyppi hänelle. Siksi poisti sinut.

Kannattaa hankkia oikeaa elämää ja vaikka harrastuksia, jos ei ole muuta tekemistä kuin kytätä kuka tykkää mistäkin somessa ja on kenenkin kaveri.

Vierailija
93/96 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ovat itsekeskeisiä. Samat koskaan tykkäämättömät voivat ihmetellä, mikset tykkää ja kommentoi enemmän heidän päivityksiinsä. Jotkut eivät vaan tajua, tai luulevat aidosti, että roolisi on olla heidän palvelijansa ja päivityksiin reagoijansa.

Vierailija
94/96 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisten ihmisten ei pitäisi välittää sometykkäyksistä.

TÄMÄ

Vierailija
95/96 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun huomasin että olet Fb-kaveri psykopaattiexäni kanssa, lakkasin kokonaan some-elämästä ettei hän pysty stalkkaamaan tekemisiäni kaverin kaverin kautta. Ihan vain varmuuden vuoksi. En halua antaa hänelle edes sitä huomiota että estäisin hänet kokonaan.

Vierailija
96/96 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo pakko tehdä päivityksiä, jos häiritsee että kaikki eivät niistä tykkäile.

Sen lisäksi, että ehkä kannattais hankkia oikeesti jotain muuta sisältöä elämään kuin joku sosiaalinen media.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme