Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttuni facebookissa ei koskaan " tykkää " päivityksistäni

Vierailija
10.07.2021 |

Aika outoa. Sen on pakko kuitenkin joskus nähdä ne.
Hänen miehensä kuitenkin " tykkäsi" yhdestä kuvastani.
Ei siis vuosiin ole tykännyt.
Samoin eräs toinen naishlö tekee näin.
Ja minä kuitenkin tykkään edes välillä tämänkin kuvista.

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tykkäyksien määrä oikeasti olennainen? Ei ihme että teineillä on somepaineita jos aikuisetkin suhtautuu näin.

Vierailija
22/96 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalla tutusta on tapana painella ns. Kanalaumana hommasta toiseen. Anteeksi en tarkoita pahalla vaan kuvaa vaan hyvin tuota elämäntapaa.

Joku julkaisee jotakin ja muut ryntää tykkäilemään, laittamaan sydämiä ja ylivuotavia kommentteja. Sitten seuraava jäsen pistää omat juttunsa ja lauma ryntää sinne ihastelemaan tätä arkista asiaa niin haltioissaan. Jne... Jutuissa ei varsinaisesti ole mitään sisältöä vaan tämä on sellaista some small talkia.

En vaan itse osaa, anteeksi. Jotenkin tuntuu pinnalliselta :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään vain itseäni ilahduttavista tai kiinnostavista asioista. En tykkäile juoksulenkistäsi, hammaslääkärikäyntitägeistäsi, auringonlaskuaforismeistasi, mystisistä "miks kaikki on pskaa" -postauksista tai selfiestäsi, jos sinulla on tapana käyttää filttereitä tai postata oma lärvi useammin, kuin pari kertaa vuodessa.

Vierailija
24/96 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus, passiviinen aggressiivisuus. Kertoo ikäviä totuuksia kaveristasi.

Vierailija
25/96 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se some-käytös vaan kertoo paljon. Jos joku kaveri tykkää muiden jutuista, ja on muutenkin aktiivinen somessa mutta ei tykkää sinun päivityksistä niin jotain outoa siinä on taustalla.

Vierailija
26/96 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli yksi ystävä, joka ei koskaan tykännyt mun päivityksistä, edes niistä joista monia kymmeniä muita kaukaisempiakin tuttuja tykkäsi. Kerran hän oli jopa kommentoinut mun runo-päivitystä erään laulun sanoilla, mutta ei tykännyt. Tein sitten sen päätöksen, että hiljensin hänet facessa ja lakkasin tykkäämästä hänen julkaisuistaan.

Mulle ainakin on huomattavasti suuremmassa arvossa julkaisun kommentoiminen ihan kirjoittamalla, kuin se tapatykkäily mitä ihmiset (itsekkin) harrastaa. Eihän se tykkäys edes ole muuta, kuin kuittaus, että hei olen tämän huomioinut ja lukenut ja nyt sinäkin tiedät sen, ei se edes tarkoita, että ne ihmiset jotenkin superhyperpaljon tykkäisi siitä julkaisusta.

Kun aloitin facebookkailun niin itseasiassa boikotoin koko tykkäys-nappulaa, minusta se oli vain laiskaa ja persoonaton tapa reagoida läheisten ihmisten julkaisuihin.

Vierailija
27/96 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se some-käytös vaan kertoo paljon. Jos joku kaveri tykkää muiden jutuista, ja on muutenkin aktiivinen somessa mutta ei tykkää sinun päivityksistä niin jotain outoa siinä on taustalla.

Se "outo" on todennäköisimmin:

1. algoritmi. Päivitykset eivät edes näy sille kaverille

2. k i i n n o s t a m a t t o m u u s. Ne päivitykset eivät kiinnosta, piste. Ei siinä tarvitse olla mitään outoa eikä mitään henkilökohtaista.

Vierailija
28/96 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli yksi ystävä, joka ei koskaan tykännyt mun päivityksistä, edes niistä joista monia kymmeniä muita kaukaisempiakin tuttuja tykkäsi. Kerran hän oli jopa kommentoinut mun runo-päivitystä erään laulun sanoilla, mutta ei tykännyt. Tein sitten sen päätöksen, että hiljensin hänet facessa ja lakkasin tykkäämästä hänen julkaisuistaan.

Mulle ainakin on huomattavasti suuremmassa arvossa julkaisun kommentoiminen ihan kirjoittamalla, kuin se tapatykkäily mitä ihmiset (itsekkin) harrastaa. Eihän se tykkäys edes ole muuta, kuin kuittaus, että hei olen tämän huomioinut ja lukenut ja nyt sinäkin tiedät sen, ei se edes tarkoita, että ne ihmiset jotenkin superhyperpaljon tykkäisi siitä julkaisusta.

Kun aloitin facebookkailun niin itseasiassa boikotoin koko tykkäys-nappulaa, minusta se oli vain laiskaa ja persoonaton tapa reagoida läheisten ihmisten julkaisuihin.

Minä taas en ole koskaan kokenut, että like-nappulaa pitäisi painaa vain kuitatakseen, että on lukenut tai huomannut jonkun postauksen. Käytän sitä todella harvoin eli postauksen pitää herättää positiivinen huomio, jotta kokisin tarpeelliseksi painaa sitä.

Vierailija
29/96 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. On eri asia käyttää vähän somea tai tykätä harvakseltaan, mutta jos tykkää muiden julkaisuista ja ignoraa jonkun läheisen julkaisemia itselleen tärkeitä kuvia, kertoo se tälläisesta käyttäjästä ja hänen todellisesta luonteestaan. Kateus, ilkeys, halu pahoittaa toisen mieli. Myös on kyttääjiä jotka stalkkaa muiden julkaisut mutta ei anna itsestään mitään koskaan. Onhan näitä. Miksi olla mukana sosiaalisessa mediassa jos ei käyttäydytä sosiaalisesti. Enkä tarkoita näitä jotka on harrastus- tai muiden ryhmien vuoksi vaan niitä jotka roikkuu jatkuvasti ja tietää kaikkien kuulumiset mutta jättää reagoimatta tai valikoi, kenen juttuihin reagoi.

Vierailija
30/96 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuo somemaailma varsinaista feikkielämää, ja saa monista esiin keskenkasvuIsen luonteen.

Keski- ikäiset naiset odottaa tykkäyksiä englanninkielisiin latteusfraaseihin ja tunnistamattomiksi blurrattuihin selfiekuviin.

"Kaunotar! Ihana! Olet niin kaunis!"

Vierailija
31/96 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. On eri asia käyttää vähän somea tai tykätä harvakseltaan, mutta jos tykkää muiden julkaisuista ja ignoraa jonkun läheisen julkaisemia itselleen tärkeitä kuvia, kertoo se tälläisesta käyttäjästä ja hänen todellisesta luonteestaan. Kateus, ilkeys, halu pahoittaa toisen mieli. Myös on kyttääjiä jotka stalkkaa muiden julkaisut mutta ei anna itsestään mitään koskaan. Onhan näitä. Miksi olla mukana sosiaalisessa mediassa jos ei käyttäydytä sosiaalisesti. Enkä tarkoita näitä jotka on harrastus- tai muiden ryhmien vuoksi vaan niitä jotka roikkuu jatkuvasti ja tietää kaikkien kuulumiset mutta jättää reagoimatta tai valikoi, kenen juttuihin reagoi.

Jos koet noin, niin poista kyseiset ihmiset ystävistäsi tai piilota päivityksesi heiltä. Itse en aio jatkossakaan käydä läpi jokaisen 440 FB-kontaktini päivityksiä varmistaakseni, että olen nähnyt kaikki eikä FB:n algoritmin takia ole jäänyt jotain näkemättä ja tykkäämättä. Enkä aio tykätä muista kuin päivityksistä/kuvista, joissa on jotain erityisen onnistunutta tai oivaltavaa.

Vierailija
32/96 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö miten Facebook toimii? Kaikki päivitykset eivät ole enää vuosikausiin näkyneet kaikille kavereille, vaan algoritmi valitsee mitä postauksia näytetään kenellekin. Kaveri joka ei tykkäile päivityksistäsi ei välttämättä edes tiedä sinun postanneen mitään, koska ei näe uutisvirrassaan päivityksiäsi.

On huolestuttavaa leimata tällaisen perusteella ihmiset ilkeiksi.

Vierailija
33/96 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poista kavereista se sika

Vierailija
34/96 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tuo somemaailma varsinaista feikkielämää, ja saa monista esiin keskenkasvuIsen luonteen.

Keski- ikäiset naiset odottaa tykkäyksiä englanninkielisiin latteusfraaseihin ja tunnistamattomiksi blurrattuihin selfiekuviin.

Facebookista voi olla monta mieltä, mutta miksi Suomessa on niin suuri synti kehua toisen (varsinkin keski-ikäisen naisen herranjestas sentään) ulkonäköä tai ilahtua kehuista? Minessa muussa maassa on normaalia kehua tuttaviaan, miehet kehuvat jopa äitinsä ja mummonsakin kauniiksi. Ei ihme että Keski-Euroopassa naiset jaksavat laittautua ja pitää huolta itsestään vielä vanhanakin.

Vierailija
35/96 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa oikeita ystäviä.

Näistä face"ystävistä" ei voi yleensä edes sanoa, että ovat ystäviä. Joitakin ei tunnista edes livenä, kun ovat muokanneet profiilikuvansa ihan toisennäköiseksi.

Vierailija
36/96 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä pois kaverilistalta.

Vierailija
37/96 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Facebookista voi olla monta mieltä, mutta miksi Suomessa on niin suuri synti kehua toisen (varsinkin keski-ikäisen naisen herranjestas sentään) ulkonäköä tai ilahtua kehuista? Minessa muussa maassa on normaalia kehua tuttaviaan, miehet kehuvat jopa äitinsä ja mummonsakin kauniiksi. Ei ihme että Keski-Euroopassa naiset jaksavat laittautua ja pitää huolta itsestään vielä vanhanakin.

Kyllä kehua saa, mutta nämä somen överikaunistetut kuvat ovat niin naurettavia, että tuntuisi valheelliselta kehua niitä.

Vierailija
38/96 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö miten Facebook toimii? Kaikki päivitykset eivät ole enää vuosikausiin näkyneet kaikille kavereille, vaan algoritmi valitsee mitä postauksia näytetään kenellekin. Kaveri joka ei tykkäile päivityksistäsi ei välttämättä edes tiedä sinun postanneen mitään, koska ei näe uutisvirrassaan päivityksiäsi.

On huolestuttavaa leimata tällaisen perusteella ihmiset ilkeiksi.

Ei nyt pelkästään sen perusteella tulekaan leimata. Itse otan huomioon muunkin käytöksen ja jos se noudattaa oikeassa elämässä samanlaista linjaa että toisesta huokuu se kateus(ei sitä voi olla huomaamatta) niin osaan laskea yhteen ja silloin ei ole algoritmista kyse.

Vierailija
39/96 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, mä en tykkäile kun harvemmin edes selaan facea :D ja jos selaan, oon huomannut ig:ssäkin etten vaan paina tykkää-nappia. Teen sen tahattomasti eikä ainakaan omalla kohdallani tarkoita muuta kuin laiskuutta...

Vierailija
40/96 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on fb-tili nykyään vain sen vuoksi, että silloin tällöin käyn joissakin ryhmissä. En lue koskaan kavereideni päivityksiä. Toivottavasti ihmiset eivät ajattele, että olen jotenkin passiivis-aggressivinen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä