Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita maistereita, joiden ura ei ole lähtenyt lentoon

Vierailija
10.07.2021 |

Elämäni yksi isoimmista pettymyksistä on se, että maisterin tutkinnosta ja työkokemuksesta (vähän myös omalta alalta) huolimatta olen päätynyt tekemään duunaarin töitä vajaa 1900 bruttopalkalla. Työttömyydestäkin on kokemusta, joten iloitsen toki, että on edes töitä. Tilipäivänä ei kuitenkaan lämmitä saada käteen 1400,jonka saisi kouluttamatonkin ihminen. Nyt olen toki päässyt kouluun työllistävältä alalta, joka liippaa aiempaa koulutusta. Silti harmittaa, että joudun yhä opiskelemaan ja muuttamaan hikiseen yksiöön uudelle opiskelijapaikkakunnalle.
. No ei auta, jos haluan vielä tehdä muutakin kuin hanttihommia..

Miten te muut maisterit kestätte sen, että ura ei oikein ole ottanut tuulta alleen?

Kommentit (109)

Vierailija
1/109 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tee jokainen homma täysillä

Äläkä mieti niitä hanttihommina.

Mä työllistyin ja sain uran sitä kautta kun pääsin tuuraamaan parempiin hommiin

Vierailija
2/109 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/109 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, opetutkinto mutta en ole opettaja, silti palkka hät hätää 3200, ei mielestäni kummoinen. Eikä nykyisessä ole mitään ylenemismahdollisuuksia, samaa passaa lopun elämän ellen tee pian jotain.

Vierailija
4/109 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tee jokainen homma täysillä

Äläkä mieti niitä hanttihommina.

Mä työllistyin ja sain uran sitä kautta kun pääsin tuuraamaan parempiin hommiin

Kyllä teenkin jokaisen homman täysillä tottakai. Ja siksi meninkin noihin hommiin, että työttömyys ei ainakaan venyisi.. Työelämässä moni asia vaan on tuuristakin kiinni ja siitä, että on oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Alkaa vaan usko välillä loppua, kun olen jo kolmekymppinen ja tuntuu, että kunnon ura ei ole edes alkanut.. Ap

Vierailija
5/109 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkiudu hanttihommiin paikkoihin joissa on muutakin tarjolla. Talon sisällä sut kyllä huomataan jos olet hyvä tyyppi. Ne ottaa mieluummin sellaisen jonka tuntee

Vierailija
6/109 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, opetutkinto mutta en ole opettaja, silti palkka hät hätää 3200, ei mielestäni kummoinen. Eikä nykyisessä ole mitään ylenemismahdollisuuksia, samaa passaa lopun elämän ellen tee pian jotain.

Tykkäätkö työstäsi? Ap

Vierailija
7/109 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ura on pohjalla, eikä paljon lentele.

Vierailija
8/109 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja tarjoudu tekemään vapaaehtoisesti tilanteissa joissa mietitään kuka tekisi. Ja KERRO koulutukseltasi ja muista hommista mitä olet tehnyt. Juttele osastojen yli ihmisille jne

Vierailija
9/109 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun urakehitys samassa paikassa

Asiakaspalvelija 1500 euroa

Nyt Controller 4500 euroa

Välissä talousassistentti

Vierailija
10/109 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi uran pitää lentää? Sittenkö on elämässään onnistunut ihminen?

T: maisteri, töissä omalla alallaan haastavassa perustyössä

Vierailija
11/109 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen samanlainen. Maisteri, joka siivoaa p*skaa. Kyllä tässä meinaa huumori loppua minullakin. Ja mitä pidempään siivoan, sitä enemmän minulle halutaan tarjota enemmän siivoustöitä, ja vähemmän muita töitä. 

Vierailija
12/109 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pelkkiä vastoinkäymisiä hyvistä papereista huolimatta, kunnes nyt, 33-vuotiaana vihdoin siirto omalle alalle. 

Vierailija
13/109 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi uran pitää lentää? Sittenkö on elämässään onnistunut ihminen?

T: maisteri, töissä omalla alallaan haastavassa perustyössä

No tarkoitan tuolla vaan sitä, että saisi edes koulutustaan vastaavia perushommia edes. Kyllä se vaan korpeaa, että on ottanut 12 000 opintolainaa ja opiskellut vuosikaudet ja saa vain töitä, johon pääsisi kouluttamatonkin ihminen. Ei ihmisarvoni siitä ole kiinni, mutta syö se ihmistä, joka on aina yrittänyt panostaa uraan ja pitänyt sitä tärkeänä. Itselleni työn mielekkyys ja se, että voin käyttää vahvuuksiani ja siinä on haasteitakin niin on palkkaakin tärkeämpää. Mutta tuossa työssä ei ole kumpaakaan. Opintolainaakaan ei kummemmin lyhennellä 1400 nettopalkalla. Ap

Vierailija
14/109 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ala ap? Olisko mahdollista hakea ulkomailta töitä? Suomessa on aika suppea tarjonta akateemisille.

Vierailija
15/109 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi opiskelin myös toisen asteen tutkinnon, ja löysin hyväpalkkaisen työn sitä kautta. Ei nyt harmita yhtään hukkaan menneet yliopisto-opinnot. 

Vierailija
16/109 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla pelkkiä vastoinkäymisiä hyvistä papereista huolimatta, kunnes nyt, 33-vuotiaana vihdoin siirto omalle alalle. 

Miten onnistuit tämän tekemään? Ap

Vierailija
17/109 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ala ap? Olisko mahdollista hakea ulkomailta töitä? Suomessa on aika suppea tarjonta akateemisille.

Itsellä ei riitä kielitaito maisterintason hommiin ulkomailla... No oppisi sen, mutta alani töitä ei kyllä mitenkään enemmän ulkomailla ole... Ap

Vierailija
18/109 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten onnistuit tämän tekemään? Ap

Ei sitä tässä iässä enää omilla avuilla tehtykään, opiskelukaveri oli suositellut esimiehelleen, että palkkaa minut kun firmaan haettiin lisää tekijöitä. Olin kuulemma opintoaikana osoittautunut sen verran ahkeraksi ja fiksuksi tämän kaverini mielestä, että halusi suositella. 

Vierailija
19/109 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika normaali ilmiö nykyään, että korkeakoulutettu pääseekin lopulta aivan samoihin hommiin, kuin pelkän peruskoulun käynyt. Pitää vaan asennoitua niin, että se opiskelu oli kokemus itsessään ja yleissivistävää. Ei kannata vaipua epätoivoon, voihan siitä tutkinnosta vielä joku päivä olla jotain hyötyä. Ja hanttihommistakin pitää olla kiitollinen.

Vierailija
20/109 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on ollut ihan sama tilanne kuin aloittajalla. Nyt opiskelen myös toista alaa. Saa nähdä mitä tapahtuu. Uusi ala ei liippaa läheltäkään vanhaa, töitä pitäisi olla enemmän mutta aloittelijan silti vaikea saada jalka oven väliin. Yritän parhaani. En enää halua tehdä noita "paskaduuneja" eli alipalkattua kolmivuorotyötä huonoilla eduilla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi