Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä kirjan hehkutusta et itse ymmärrä?

Vierailija
09.07.2021 |

Itse vastaan, että Totuus Harry Quebertin tapauksesta. Kaikki menivät tästä aivan pähkinöiksi mutta luettuani sitä nyt parisataa sivua en kyllä ymmärrä miksi. Siinä on kyllä joitain ihan hauskoja sutkautuksia, mutta pääasiassa teksti on ihan kuin jonkun amatööriraapustelijan kynästä, ohutta ja yksinkertaista tarinointia. Sivutolkulla tarinaa tyyliin: "Nola laittoi kahvin tippumaan. Hän kasasi tarjottimelle voita, paahtoleipää, munia ja marmeladia. Sitten hän kurkisti heiluriovesta nurkkapöydässä istuvaa Harrya. Oi, kuinka komea hän olikaan! Nola oli aivan rakastunut." Ja sitten Pajtim Statovcin kirjat. Eivät vain iske minuun sitten yhtään. Jotenkin niitä leimaa ankea ja valju tunnelma ja tuntuu että kaikki kolme kirjaa ovat hyvin samanlaisia keskenään, melkein kuin eri versioita samoista henkilöhahmoista. Miehet ovat aina silmiinpistävän mulkeromaisia elleivät peräti väkivaltaisia ja kaikki naiset pyhimysmäisiä hiljaisuudessa kärsijöitä. Vahva symboliikka kissoineen ja käärmeineen ei myöskään muhun vetoa. Kertokaa omanne! Eikä sitten ruveta kinaamaan, henkilökohtaisista mieltymyksistähän tässä on kyse :) Keskustella toki saa!

Kommentit (978)

Vierailija
941/978 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan koraani. Turhaa tekstiä täynnä.

Minusta on mielenkiintoista huomata, kuinka paljon se muistuttaa Raamattua.

Kumpikin on vaikuttanut maailmaamme paljon, ihan mielenkiinnolla olen kummankin lukenut. Eipä tarvise olla vääriä luuloja siitä, mitä niissä sanotaan.

Vierailija
942/978 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan taas mentiin pahkinoiksi, ihme etta ei sentaan kiveksiksi tai muttereiksi. Huvittaa etta kritisoidaan kirjoja ja kirjoitusta ja oma taso on sitten tuota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
943/978 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta raamattu. En kyllä raamaisi mokomaa (eli laittaisi raameihin)

Lapsellinen hömppätaikojen kirja, ei ihmekään että on erotettu muusta raamatusta, jos ei olis niin kukaan ei olis uskis 

Ja oikeastaan samat "valkoisesta" osastakin, hiukan laimeampina.

Vierailija
944/978 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satu Rämö: Hildur

Vierailija
945/978 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta raamattu. En kyllä raamaisi mokomaa (eli laittaisi raameihin)

Lapsellinen hömppätaikojen kirja, ei ihmekään että on erotettu muusta raamatusta, jos ei olis niin kukaan ei olis uskis 

Ja oikeastaan samat "valkoisesta" osastakin, hiukan laimeampina.

Mustaa Raamattua ei ole koskaan "erotettu" Raamatusta, koska se ei ole siihen koskaan kuulunutkaan. Se on sitä paitsi peräisin todella paljon myöhemmältä ajalta kuin Raamatun kirjat.

Vierailija
946/978 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu siltä, että ihmiset jotka ei lue kirjoja mutta haluaa jotenkin asettaa itsensä tähän keskusteluun mukaan heittävät noita mukanasevia Raamattu ja Koraani kommentteja

Vierailija
947/978 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satu Rämö: Hildur

Sama. Minulla on ollut tämä kesken vaikka kuinka pitkään, kun lukeminen on vain niin tuskaista. Juoni lähtee liikkeelle todella hitaasti ja henkilöhahmot ovat todella ohuita. Ihan jees, ei nyt mikään surkea kirja, mutten ymmärrä tämän aikaansaamaa hypeä.

Vierailija
948/978 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katiska kirjat

Wanted Nacci Tranberg

Immun kootut ovimiesvalheet

Vierailija
949/978 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjan hehkutus. Miksi? Sehän on paperia ja nk."äänikirja" ei ole kirja,ei jatkoon.

Vierailija
950/978 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta "Solaris" oli kyllä pitkäveteisimpiä junnauselokuvia, mitä olen nähnyt. Kerrotaankiin  ,että Lemin kirja oli paljon parempi..

Vierailija
951/978 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sormusten herra ...  en ymmärrä , mikä tuossa mielikuvitusopuksessa sykäyttää,.,

Vierailija
952/978 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus Harry Quebertin tapauksesta j a kaikki muutkin kyseisen kirjoittajan kirjat. Ihan uskomatonta jaarittelua ja pitkäveteistä sontaa. Lisäksi kävi ärsyttämään se, että päähenkilö tuntuu ihastuvat jokaikiseen naisoletettuun jo ensitapaamisella. Ei kiinnosta yhtään hänen jaarittelut ja muistelmat jostain ex-tyttöystävästä joka ei liity juoneen mitenkään 

Pitkästyttävä oli myös se Elly Griffitsin lukittu huone. Pääsin yli puolen välin, mutta lopetin kun siihen mennessä ei ollut vielä tapahtunut mitään.  Sitäkin niin hehkutettu äänikirjapalveluissa, oli ihan hirveä pettymys. 

Vierailija
953/978 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suon villi laulu. Täysin epäuskottava juoni.

Vierailija
954/978 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko monikaan kehunut, mutta Camilla Läckbergin Kultahäkki ja Hopeasiivet ovat ihan uskomatonta miesvihaa täynnä. Siinä jää palstan sterotypiatkin kauas taakse.

Ja se vaivaannuttava pehmop_rno.

En tiedä miten sainkaan molemmat kirjat kuunneltua läpi, kakkaa ovat.

Juuri äsken sain luettua loppuun tuon Kultahäkki ja piti tulla katsomaan mitä mieltä muut tästä ovat olleet. Siis en muista milloin viimeksi olisin lukenut näin kökköä tekstiä kirjassa. Ihan järkyttävää moskaa ja en todella tiedä miksi luin loppuun asti. Tai ehkä syynä oli se että muita kirjoja ei tullut otettua mukaan rantaluettavaksi lomalle kuin tämä kyseinen kirppishankinta

Vierailija
955/978 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sofie Oksasen Puhdistus. En kerta kaikkiaan pystynyt pakottamaan itseä lukemaan.

Sain tuon kirjan lahjaksi. Kun olin lukenut siitä muutaman kymmentä sivua, luovutin. Niin ankeaa ja surkeaa oli, että tulin pahalle mielelle. Lahjan antajalle tietysti kovin hyväksi kehuin kirjaa. Myöhemmin poika kävi katsomassa filmatisoinnin, ja ankeaksi hänkin mainitsi sen.

Vierailija
956/978 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satu Rämöltä olen lukenut pari kirjaa. En niistä kauheasti innostunut. Paljon oli niissä  maisemakuvausta, lenkkeilyn ja eläinten esittelyä. Monesta muusta kotimaisesta dekkaristista pidän enemmän.

Tervan juontia olivat minulle Ernest Hemingwayn ja Dostojevskin teokset, samoin "Gulag: vankileirien saaristo".

Enää en lue mitään väkisin, vaikka kuuluisi yleissivistykseen. Kun ei uppoa, niin ei uppoa.

Vierailija
957/978 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mainitsi Linnunradan käsikirjan liftareille ja Tarun sormusten herrasta. Itse luin nämä kun olin 6. luokalla, silloin ne jättivät unohtumattoman vaikutelman. Uskon kumminkin että jos nyt 45 vuoden iässä eivät ne maistuisi samalla tavalla. Sama Tähtien sodan kanssa jonka katsoin 7-vuotiaana. Sinuhen luin Egyptin lomalla ja pääsin tutustumaan Luxoriin ( ent. Theba) josta kirja kertoo. Sinuhesta pidin, mutta jos en olisi ollut Egyptissä lukiessani sen en usko että olisin pitänyt yhtä paljon. Rikos ja rangaistuksen luin vasta ja odotin siltä enemmän. Sofia oksasen puhdistus jäi myös kesken.

Vierailija
958/978 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kate Morton: Kellontekijän tytär

Ihme sekoilua. Alkuasetelma sinänsä kiehtova, mutta sitten kaikki onkin mahdollisimman epäuskottavaa ja tylsää. Eikä kirjan nimi liity oikeastaan mihinkään.

Vierailija
959/978 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rosa Liksomin Hytti 9.

Siis typerin kirja jota olen lukenut, ja keskenhän se jäikin. Asun ulkomailla ja luen suomenkieliset kirjat kannesta kanteen, mutta tämä jäi puoleenväliin.

Montako Hyttiä Liksom on oikein kirjoittanut? Minä olen vasta Hytti nro 6:ssa.

Vierailija
960/978 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

50 Shades of Grey

Se teksti on todella karun huonosti kirjoitettua, varsinkin englanniksi.

Ei helkkari, lakkasin lukemasta siinä vaiheessa kun vastaan tuli lause: "His voice is warm and husky like dark melted chocolate fudge caramel... or something."

Siellä siis oikeasti luki noin :D

Itse luin kirjan komediamielessä. Hyvät naurut sain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän