Menisinkö takaisin töihin ilman meikkiä?
Olen lomalla ollut kuukauden ilman meikkiä ja nyt kun pitäisi mennä takaisin töihin (kauppaan), en oikein tiedä miten menisin sinne ilman tuttua pakkelia.
Olen oikeasti meikannut aina itseäni varten, miestäni ei kiinnosta onko ripsiväriä vai ei, tykkää kuulemma luonnollisesta lookistani.
Olen ehkä ajatellut olevani huolitellun näköinen meikin kanssa ja koska olen tosi vaalea (ja punakka), meikki tuo hiukan väriä kasvoihin ja myös korostaa nätisti silmiä ja huulia...näytän paremmalta ja tunnen oloni itsevarmaksi.
Tänään sitten pitkästä aikaa laitoin meikkiä ja tunsin itseni typerän näköiseksi, kevytkin meikkivoide tuntui ÄLLÖLLE. Ripsiväri feikille ja kulmat, Yäk.
Mutta en voi mennä yhtäkkiä ilman meikkiä töihin! Näytän aivan erilaiselta. Työkaverini pelästyvät. :D
Ikää mulla on jo 36v., onko muille tullut tällainen olo neljääkymppiä lähestyessä?
Olisiko sävyttävä päivävoide, huulikiilto ja ohut tumma rajaus silmissä riittävä meikki, jos haluaa näyttää kuitenkin "siistille"?
Onko rajaus ilman ripsiväriä hölmö?
Mites kulmat, laittaisinko vain geeliä niihin?
Kaikki joita meikkaus ei kiinnosta: Voitte olla kommentoimatta. :)
Eli ns. meikitön meikki - vinkkejä otetaan vastaan!
Kommentit (22)
En ole koskaan ollut töissä meikattuna eli kyllä menen.
No työkaverit eivät pelästy :D Kuulostat kyllä enemmän 16v:ltä kuin 36v:ltä. Sori.
En näillä helteillä rupea meikkaamaan. Tunkkanen olo ja suttunen.
Rohkeasti vaan ilman meikkiä. Veikkaan, että suurin osa ei edes huomaa, jos jätät meikit pois. Ellei tapasi sitten ole maskeerata itseäsi tunnistamattomaksi.
Mene ilman meikkiä. Itse laitan vain kulmat ja huulirasvaa. Joskus harvoin hieman ripsaria.
Ilman meikkiä olo on ihanan vapautunut, kokeile!
Tottakai voit mennä ilman meikkiä. Jos säikähtävät, niin entä sitten? Parempi ilman meikkiä kuin liikaa meikkiä.
Sinulla on vapaus valita.
Olen meikannut nyt lomallakin lähes päivittäin. Ei överejä, ripset, kulmat ja luomet.
Minulla on vahvat miinuslasit ja niiden kanssa haluan ehostaa. Luomivärin käytön aloitin saatuani nämä ikänäkölasit. Saa vähän enemmän kokoa silmiin, feikisti, mutta kuitenkin.
Mä oon ratkaissut meikittömän mut siistin ulkonäön seuraavasti; ripsiin kestoväri ja taivutus (lash lift), vähän peitevoidetta silmien alle ja jos on joku muu kohta mitä haluaa peittää, kulmageeli ja poskipuna tai aurinkopuuteri. Menee aamulla kolme minuuttia kun laittaa.
On helpotus mennä töihin ilman meikkiä. Meikittömään naamaan tottuu (itse, työkaverit, asiakkaat). Itse meikkaan joskus töihin, mutta pidän siitä vapauden tunteesta, jonka olen itselleni sallinut. Meikkaan, jos huvittaa, en meikkaa, jos ei huvita. Olen itse myös vaalea ja punakka!
En käytä ripsiväriä, vain rajaukset ja nudeväristä luomiväriä.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ratkaissut meikittömän mut siistin ulkonäön seuraavasti; ripsiin kestoväri ja taivutus (lash lift), vähän peitevoidetta silmien alle ja jos on joku muu kohta mitä haluaa peittää, kulmageeli ja poskipuna tai aurinkopuuteri. Menee aamulla kolme minuuttia kun laittaa.
Tuossahan on vaikka kuinka paljon meikkiä. Eli ei ole meikitön look.
Vierailija kirjoitti:
Sulla siis 4 meikkituotetta=meikitön. Itse saan aikaan meikittömän, mutta siistin ulkonäön sillä, että nypin kulmat siistiksi, laitan hiukset siististi ja pukeudun siististi tilanteen vaatimalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ollut töissä meikattuna eli kyllä menen.
Sama täällä en meikanut koskaan kouluun tai töihin menessä.Mutta kun juhla hetket meikit kampaus vaatetus se myös huomatiin ja sain kiitosta paljon ulkonäöstäni.Tuntui myös itsestä juhlavalta laitautua.Kuin vapautavalta olla arki ilman meikkiä.
Olen vuosia käyttänyt pelkkää silmänrajausta sekä peiteväriä ihon punaisiin täpliin ja silmänalusiin. Puuteria voi lisätä nenän seudulle ja otsalle, jos tarvitsee.
Eikö korona-aikana yhä käytetä maskia monessa paikassa?
monta vuotta menty töissä ilman meikkiä tai sitten "meikillä" tarkoittaen sävyttävää kasvovoidetta ja ehkä sipaisua aurinkopuuteri/poskipunayhdistelmää( dermosilillä on suht luonnollinen sellainen). Huulirasva huuliin, tukka siististi, siistit vaatteet ja se on siinä :) Jos omaa luontaisesti hehkuvan ihon ei toki tarvitse näistä mitään. Itse tykkään että sävyttävä päivävoide antaa pienen tasoituksen ihon omaan sävyyn muttei kilju meikkiä kauas. Muiden osalta ihan sama kulkevatko meikin kanssa vai ilman, en kiinnitä siihen edes pahemmin huomioita ellei joku nyt jossakin bilemeikissä töihin tule ja sekin on sallittua :D
Kukaan ei huomaa mitään, kaikki ovat kiinnostuneita vain omasta naamastaan ihan niin kuin sinäkin.
Olen saman ikäinen, ja minusta tuntuu myös oudolta mennä töihin ilman meikkiä. Talvella meikkaan enemmän: rajaus silmiin, ripsiväri, bb-voide, puuteri, kulmakynä. Kesällä "vain" aurinkovoide+puuteri, ripsiväri ja kulmakynä.
Ripsiväriä en viitsisi ostaa vain juhlia varten, turhaan kuivettuisi loput käyttämättömänä, ei niitä juhliakaan jatkuvasti ole. Mieluummin sit käyttää loppuun jos kerta ostaa. En kyllä usko että työkaverit huomaisi eroa vaikka sen ripsivärin jättäis laittamatta...
Petyin, kun ap alkoi puhua laittavansa siltikin meikkiä. Pitää mennä ilman meikkiä.
Mulla lähes identtinen tilanne. Koko loma mennyt meikkaamatta ja mietin vakavissani, lopetanko arkimeikkauksen kokonaan. Aamulla olis niin paljon nopeampi lähteä töihin, jos meikkiruljanssi puuttuisi. Ikää mulla jo 39, joten ketään muuta varten en koe tarvetta kaunistua, ne ajatukset jäi nuoruusvuosiin. Mutta uskallanko...