Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloituspalkka 2800e/kk KTM

Vierailija
09.07.2021 |

Oon 25v just valmistunut KTM. Aloituspalkaksi Helsingissä tarjotaan 2800 euroa. Onko tämä hyvä?

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olet kuullut puhuttavan markkinataloudesta? Kilpailusta työnantajat ja mene sinne missä saat parhaimman palkan.

Vierailija
42/110 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse aloitin 2010 2600 euron palkalla vastavalmistuneena kauppatieteiden maisterina. Nyt palkka on 7400 euroa, ja jälkeenpäin voinkin todeta, että olen tehnyt hyviä ratkaisuja urallani. Myös vastaanottaessa ensimmäisen oman alan työpaikkani 2010 kohtuullisen heikolla palkalla.

Investointipankeissa ja konsultoinnissa junnujen palkat heti koulun jälkeen on sitä tasoa, mihin sinulla kesti kymmenen vuotta. En sanoisi, että kovin hyviä ratkaisuja olet tehnyt (jos rahalla sinulle merkitystä on).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mammat täällä taas hirnuu ja elää vaihtoehtotodellisuudessa. 2800e on kuule oikein hyvä aloituspalkka ton ikäselle. Tosta sit lähtee nousemaan ja 30-vuotiaana tienaat jo 3800

Mitä tekemistä iällä on asian kanssa? Palkka vastuiden, koulutustaustan ja osaamisen - EI IÄN - mukaan!

2800e on hyvä aloituspalkka melkeinpä kaikille aloille (joku lääkäri on niin poikkeus). Toki tässä oletan, että kyseessä on tosiaan oikea junior rooli eikä mikään aloituspaikaksi kutsuttu työtehtävä johon vaadittiin 5 vuotta työkokemusta.

On oikea junior rooli. Mulla on oman alan työkokemusta yhteensä 4kk viime kesältä.

-ap

Vierailija
44/110 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse aloitin 2010 2600 euron palkalla vastavalmistuneena kauppatieteiden maisterina. Nyt palkka on 7400 euroa, ja jälkeenpäin voinkin todeta, että olen tehnyt hyviä ratkaisuja urallani. Myös vastaanottaessa ensimmäisen oman alan työpaikkani 2010 kohtuullisen heikolla palkalla.

Investointipankeissa ja konsultoinnissa junnujen palkat heti koulun jälkeen on sitä tasoa, mihin sinulla kesti kymmenen vuotta. En sanoisi, että kovin hyviä ratkaisuja olet tehnyt (jos rahalla sinulle merkitystä on).

Kaikki eivät halua olla investointipankkiireita tai konsultteja. Päinvastoin, joillekkin nuo on vastenmielisiä työtehtäviä/työpaikkoja

Vierailija
45/110 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KTM:t on niitä ensimmäisiä jotka tekoäly korvaa. Työ kun ei vaadi lainkaan intuitiota..

Olet oikeassa

T. kovapalkkainen datatietelijä

Vierailija
46/110 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mammat täällä taas hirnuu ja elää vaihtoehtotodellisuudessa. 2800e on kuule oikein hyvä aloituspalkka ton ikäselle. Tosta sit lähtee nousemaan ja 30-vuotiaana tienaat jo 3800

Mitä tekemistä iällä on asian kanssa? Palkka vastuiden, koulutustaustan ja osaamisen - EI IÄN - mukaan!

2800e on hyvä aloituspalkka melkeinpä kaikille aloille (joku lääkäri on niin poikkeus). Toki tässä oletan, että kyseessä on tosiaan oikea junior rooli eikä mikään aloituspaikaksi kutsuttu työtehtävä johon vaadittiin 5 vuotta työkokemusta.

On oikea junior rooli. Mulla on oman alan työkokemusta yhteensä 4kk viime kesältä.

-ap

Tässä tapauksessa aloituspalkkasi on oikein hyvä! Monet ei tuollaisella työkokemuksella löydä mitään hommia, mistään melkein kansallisen mediaanitason aloituspalkasta nyt puhumattakaan. Onneksi olkoon!

Vierailija
47/110 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä luonnontieteiden maisterilla aloituspalkka vastavalnistuneena on myös tuo 2800, joka on helsingissä tietty aika vähän. En kuitenkaan mieti asiaa sen enempää, koska kunhan kokemusta karttuu niin palkkakin alkaa nopeasti kasvamaan harppauksin

Vierailija
48/110 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ehkä geneerisin mahdollinen aloituspalkka=D. Musta tuntuu että kaikki saa tämän saman aloituspalkan

Itsekin sain nimittäin just tuon tasan 2800e/kk ekassa hommassani kaksi vuotta sitten.

Vierailija
49/110 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

KTMistä on ylituotantoa. Kannattaa olla tyytyväinen, että saa ylipäätään paikan josta maksetaan palkkaa ja tulee oman alan työkokemusta. Toki ABCn kassalta saat saman vuorokauden kanssa, mutta se pikku ei vie eteenpäin.

Vierailija
50/110 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hyvä aloituspalkka ja nousee varmasti. Toista se on opettajilla... Taas syksyllä aloitan 2900 euron palkalla, nyt kesätyöttömänä.

Fm vm. 2011

Vierailija
51/110 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä luonnontieteiden maisterilla aloituspalkka vastavalnistuneena on myös tuo 2800, joka on helsingissä tietty aika vähän. En kuitenkaan mieti asiaa sen enempää, koska kunhan kokemusta karttuu niin palkkakin alkaa nopeasti kasvamaan harppauksin

Onko muka vähän Helsingissä? Mä tienaan 3000 bruttona ja tuntuu että tämä on ihan käsittämättömän paljon rahaa, en tiedä mihin kaikkeen sitä edes käyttäisi. Ja enhän mä sitä osaakaan kuluttaa eli säästöön jää joka kuukausi 600e.

Vierailija
52/110 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

amk-inssi sai vastavalmistuneena 2600 e/kk. Nyt parin vuoden työssäolon jälkeen 3400 e/kk plus bonukset loppuvuonna.

Vierailija
53/110 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko muka vähän Helsingissä? Mä tienaan 3000 bruttona ja tuntuu että tämä on ihan käsittämättömän paljon rahaa, en tiedä mihin kaikkeen sitä edes käyttäisi. Ja enhän mä sitä osaakaan kuluttaa eli säästöön jää joka kuukausi 600e.

Ja asumiskulusi per kk on?

Vierailija
54/110 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella hyvä aloituspalkka ja nousee varmasti. Toista se on opettajilla... Taas syksyllä aloitan 2900 euron palkalla, nyt kesätyöttömänä.

Fm vm. 2011

Toisaalta opet on ainoita, jotka on 4 kk vuodessa lomalla ja työpäivä kestää n. 5-6 tuntia . Myöskään mitään tulosvastuuta ei ole.

Vierailija
55/110 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin 1100 euroa kuussa. 

Vierailija
56/110 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan korvaan kuulostaa aika pieneltä palkalta mutta toisaalta olet tosi nuori joten ehdit tienata vielä paljon suurempiakin summia.

Paljonko tuosta jää käteen verojen jälkeen?

Vierailija
57/110 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin 1100 euroa kuussa. 

Eli karkeasti käteen jää 2300 kk josta vuokran jälkeen jää 1200 e/kk. Tästä säästät 600 ja välität elävästi Helsingissä opiskelijabudjetilla 600 e per kk?

Vierailija
58/110 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin 1100 euroa kuussa. 

Eli karkeasti käteen jää 2300 kk josta vuokran jälkeen jää 1200 e/kk. Tästä säästät 600 ja välität elävästi Helsingissä opiskelijabudjetilla 600 e per kk?

En ihan tarkkaan tiedä mitä tässä kommentissa edes sanotaan, mutta 600e ruokaan+harrastuksiin+vakuutuksiin on mielestäni todella paljon ja kaukana mistään opiskelijabudjetista.

Vierailija
59/110 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fm vm. 2011

Toisaalta opet on ainoita, jotka on 4 kk vuodessa lomalla ja työpäivä kestää n. 5-6 tuntia . Myöskään mitään tulosvastuuta ei ole.

Jos kerta opettajan työpäivä on 5-6 tuntia niin samalla logiikalla se on sitä myös pankkivirkailijalla, lentäjällä usein Euroopan sisäiset lennot jne, lääkärillä, taloushallinnon asiantuntijalla. Kun siis jätetään pois laskuista kaikki suunnittelutyö ja valmistelut ja kokeiden tarkastukset. Tein vähän aikaa opettajan töitä ja sittemmin siirryin taloushallintoon ja päiväni eivät lainkaan pidentyneet työpaikan vaihdon myötä.

Vierailija
60/110 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin 1100 euroa kuussa. 

Opiskelijana elin alle 300€/kk vuokran jälkeen joten 600€/kk on aika kova nosto. T. KTM myös

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän