Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloituspalkka 2800e/kk KTM

Vierailija
09.07.2021 |

Oon 25v just valmistunut KTM. Aloituspalkaksi Helsingissä tarjotaan 2800 euroa. Onko tämä hyvä?

Kommentit (110)

Vierailija
1/110 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Lähäri saa ton verran.

Vierailija
2/110 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika heikolta tuntuu. Itse olen merkonomi, saan toimistohommista valtiolla paremmin, 3200. Tosin tämä ei ole aloituspalkka. Riippuu tietysti kuinka nopeasti nousee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/110 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei KTM kerro vielä mitään työsi vastuista ja työnimikkeestä.

Jotain osviittaa voi tietysti katsoa opiskelijajärjestöjen suosituspalkoista, ja vaikea uskoa, että vastavalmistuneelle KTM:lle ei voitaisi perustellusti maksaa yli kolmea tonnia pk-seudulla (tietenkin tehtävästä riippuen).

Kannattaa muistaa, että suomalaisten kokoaikatyön mediaaniansio on lähempänä kolmea puolta tonnia. Koulutuksesta riippumatta.

Vierailija
4/110 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok aloituspalkaksi. Riippuu tietty kuinka nopeesti nousee vai nouseeko. Jos on 2 vuoden päästä edelleen sama palkka nii sitte kannattaa miettiä toista työnantajaa

Vierailija
5/110 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisella palkalla minunkin mies aloitti. Palkka on kyllä kasvanut osaamisen ja työkokemuksen karttuessa. Mutta eipä aloittelevan ekonomin palkka kovin kummoinen ole, vaikka sitä moni kadehtii.

Vierailija
6/110 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat täällä taas hirnuu ja elää vaihtoehtotodellisuudessa. 2800e on kuule oikein hyvä aloituspalkka ton ikäselle. Tosta sit lähtee nousemaan ja 30-vuotiaana tienaat jo 3800

Vierailija
7/110 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ok aloituspalkaksi. Riippuu tietty kuinka nopeesti nousee vai nouseeko. Jos on 2 vuoden päästä edelleen sama palkka nii sitte kannattaa miettiä toista työnantajaa

Samat provikat maksettiin taksinkuljettajan työstä aloittaessa, kuin lopettaessa. Tosin työnantaja muuttui yhtiöksi ja palkanmaksuväli harveni.

Vierailija
8/110 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei KTM kerro vielä mitään työsi vastuista ja työnimikkeestä.

Jotain osviittaa voi tietysti katsoa opiskelijajärjestöjen suosituspalkoista, ja vaikea uskoa, että vastavalmistuneelle KTM:lle ei voitaisi perustellusti maksaa yli kolmea tonnia pk-seudulla (tietenkin tehtävästä riippuen).

Kannattaa muistaa, että suomalaisten kokoaikatyön mediaaniansio on lähempänä kolmea puolta tonnia. Koulutuksesta riippumatta.

Sinulla on mennyt mediaani- ja keskipalkka sekaisin. Mediaani on noin 3000€/kk.

Vierailija
9/110 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hallintotieteiden maisteri ja aloituspalkkani oli 2300 ja nyt parin vuoden aikana noussut 2500. Joten olisin tyytyväinen tuohon 2800 e.

Vierailija
10/110 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mammat täällä taas hirnuu ja elää vaihtoehtotodellisuudessa. 2800e on kuule oikein hyvä aloituspalkka ton ikäselle. Tosta sit lähtee nousemaan ja 30-vuotiaana tienaat jo 3800

Mitä tekemistä iällä on asian kanssa? Palkka vastuiden, koulutustaustan ja osaamisen - EI IÄN - mukaan!

Vierailija
11/110 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumman monella on käsitys että sieltä yliopistosta mennään suoraan asiantuntijatehtäviin. Harvoin opiskeluissa kehittyy vielä tarpeeksi (ja spesifiä) osaamista, että toisi samantien työnantajalle hirveästi lisäarvoa. Töissä sitten oppii ja voikin edetä nopeasti palkkaluokissa ylöspäin sitten kun oppii.

Vierailija
12/110 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tekemistä iällä on asian kanssa? Palkka vastuiden, koulutustaustan ja osaamisen - EI IÄN - mukaan!

2800e on hyvä aloituspalkka melkeinpä kaikille aloille (joku lääkäri on niin poikkeus). Toki tässä oletan, että kyseessä on tosiaan oikea junior rooli eikä mikään aloituspaikaksi kutsuttu työtehtävä johon vaadittiin 5 vuotta työkokemusta.

Vierailija
13/110 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toi mitkään huippu ole, mutta riippuu että mitä tahtia palkka nousee. Itse olen "vain" amk-sähköinssi, mutta aloituspalkka Helsingissä 3700€. Tosin on kyllä kysyntääkin paljon.

Vierailija
14/110 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin 2010 2600 euron palkalla vastavalmistuneena kauppatieteiden maisterina. Nyt palkka on 7400 euroa, ja jälkeenpäin voinkin todeta, että olen tehnyt hyviä ratkaisuja urallani. Myös vastaanottaessa ensimmäisen oman alan työpaikkani 2010 kohtuullisen heikolla palkalla.

Vierailija
15/110 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

100e enemmän kuin mitä itse sain vastavalmistuneena dippainssinä. Olisit vain tyytyväinen, että saat ylipäänsä alan hommia.

Vierailija
16/110 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti on tuollaista palkkaa tarjottu, se kertoo vain yhden asian; se tehtävä ei ole lähellekään sun koulutusta vastaavaa työtä. Älä mene siihen. Mene palkattomaan harjoitteluun koulutusta vastaavaan tehtävään, se on sun menolippu palkattuun soppariin omalta alalta ja tasolta. Niin kaikki muutkin joutuu nykyään tekemään, oli koulutus mikä hyvänsä.

Ite kans olen KTM ja palkattomalla trainee-sopparilla työkokemusta aluksi hankkinut. Nyt on ollu jo jonkin aikaa vakkarihomma, 5500 €/kk + johdon tulospalkkio kerran vuodessa. Ei Pks, joten hyvä palkka maakunta-tasoon nähden. Ja kiva työ, suosittelen :)

Vierailija
17/110 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro vähän positiosta, työnkuvasta, mahd. työkokemuksestasi, ja alasta jonne olet menossa (jos et halua firmaa ihan nimeltä mainita). Nämä ovat hyvin suhteellisia asioita. 

Täältä saa esim. vähän näkemystä (tosin pitää muistaa, että nämä ovat vain jäseniensä etuja ajavan liiton suosituksia)

https://www.ekonomit.fi/tyoelaman-tietopankki/palkka/palkkasuositukset/…

"Yksityisen sektorin alkupalkkasuositus vuodelle 2021 on 3450 – 3700 euroa kuukaudessa koulutusta vastaavissa, vakituisissa ei-esimiestehtävissä, kun opiskeluajalta ei ole pitkäaikaista työkokemusta. Suositus koskee kokonaisansioita ilman tulospalkkausta."

Omasta kokemuksesta ja opiskelukaverien pienestä palkkaottanasta voin sanoa että lähivuosina on PK -seudulla aloittaneet ekonomit saaneet sellaista 3200€ - 3600€/kk suurusluokkaa ensimmäisissä duuneissaan valmistumisen jälkeen. Ja tämä ilman merkittävää työkokemusta (toki taustalla monella kesätyöt yms. vastaavat) 

Vierailija
18/110 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on ihan unelmatyö niin miksei. Kyllä KTMn aloituspalkka jos yhtään työkokemusta on on yli 3000€

Itselläni on nyt 1,5v töitä takana valmistumisen jälkeen ja palkka nyt ~4800€/kk.

Vierailija
19/110 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä toi on kyllä tosi vähän. Eihän sulla jää elämiseen ollenkaan rahaa.

Vierailija
20/110 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen hallintotieteiden maisteri ja aloituspalkkani oli 2300 ja nyt parin vuoden aikana noussut 2500. Joten olisin tyytyväinen tuohon 2800 e.

Kyllä on surkeat palkat. Mutta varmaan kun tekee sitä unelmatyötään niin palkasta ei niin väliä….

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä