Mies on kokoajan pahalla tuulella
Siis en kestä !
Mieheni on KOKOAJAN pahalla tuulella. Nyt pitkästä aikaa olemme lähdössä reissuun ja mies on taas vaan pahalla tuulella. Menemme ystäväperheen kanssa joten on todella vaivaannuttavaa kun mies on huonolla tuulella. Se pilaa koko perheen tuulen.
Miten tässä kannattaa toimia ?! Kysyä onko jotain sattunut? Kysyä onko kaikki hyvin? Jos olen ystävällinen ja ignooraan pahan tuulen, miehen mielestä olen sarkastinen.
Tuntuu että ei vaan jaksa kun aikuinen ihminen käyttäytyy kuin lapsi!!
Vinkkejä ?
Ja onpa kiva reissu tulossa kun toinen ihminen ei voi nauttia mistään. Siis syitä mm. Kaupassa ei ollut tiettyjä siemeniä mitä hän halusi jne. Ei suostunut tekemään aikatauluja ja kun lähdin käymään asioilla suuttuu kun olenkin asioilla.
Siis voiko olla miesten vaihdevuodet ? 40v kyseessä
Kommentit (140)
Näitä mieslapsiketjuja lukiessa tulee aina mieleen, että mikä saa tällaisen miehen ylipäätään hakeutumaan parisuhteeseen? Miksi se nainen ja usein ne lapsetkin on saatava, kun lopputulos on se, että akka ja kakarat vituttavat pelkällä olemassaolollaan? Kuvitteleeko tällainen mies, että parisuhde korjaa maagisesti kaiken eikä itse tarvitse ottaa vastuuta enää mistään?
Monelle miehelle tekisi hyvää opetella tuntemaan - siis oikeasti TUNTEMAAN - itsensä eikä selkärangankaan kasvattaminen pahaa tekisi. Kukaan ei esimerkiksi pakota perustamaan perhettä vastoin omaa halua, vaikka nainen niin vaatisi. Jos pelottaa, että pillerit tai kierukka saattavat "pettää", niin kumit, vasektomia ja yhdynnästä pidättäytyminen ovat kaikki hyviä vaihtoehtoja. Kaikkein suositeltavin vaihtoehto tällaisessa tapauksessa on tosin ero.
Epäilen myös, että moni kiukkukalle ei pohjimmiltaan edes ole parisuhdeihminen mutta heikon itsetuntemuksen takia on vain ajautunut sellaiseen. Osalla on selkeää asperger-/ADHD-oireilua, jota ei ole oppinut käsittelemään ja jotkut taas yrittävät hoidattaa mielenterveysongelmiaan parisuhteen kautta. Yksi mahdollisuus on se, että mies on kaapissa oleva homoseksuaali, jonka pää on alkanut hajota jatkuvaan feikkaamiseen mutta jolla ei kantti kestä kaapista tuloon.
Kaikki maailman kiukkukallet: peili naaman eteen ja kehityskeskustelua pitämään. Mitä saat tuosta pahan olon oksentamisesta toisen niskaan? Onko vastuun väistely ja sen vierittäminen toisen niskoille mielestäsi kovinkin miehekästä? Oletko mielestäsi suoraselkäinen, looginen ja rationaalinen Mies kiukkukohtauksinesi ja alituisine draamailuinesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten teidän seksielämä sujuu?
Sinänsä hyvin, mutta siitäkin mies valittaa. Valittaa valittamisen ilosta. Saattaa valittaa ettei ikinä ole seksiä vaikka on ja kokee negatiivisemmin kaiken. Teen niin tai näin niin valittaa.On ollut herkillä viime aikoina jotenkin ja herkästi kokee että tulee torjutuksi jne. Vaikka ei tulisi edes torjutuksi.
En tiedä. Ehkä on sitten vähän kyllästynyt minuun eikä myönnä sitä. Pyrin toteuttaa toiveet jne mutta kun yksi vaan valittaa ja latelee listoja mitä haluaisi ja on niin surkeaa kuin ei ole sitä ja tätä.. ehkä on tosiaan kyllästynyt minuun! Koska silloinhan ihminen keksii keksimällä valituksen aiheita kun ei ole tyytyväinen.Ellei ole sitten se alhainen testosteronitaso.
Ei kunnioita sinua. Lopeta miellyttäminen, hän haluaa nöyryyttää sinua. Tuollainen mies vaatii kuria ja kovaa sanomista, että pölkkypää herää. Olet yksinkertaisesti liian kiltti ja hän hyppii silmille.
Tämmöisen naisen veisin mielelläni lomalle Nordkappiin ja jättäisin sinne.
Vierailija kirjoitti:
Kumpa te naiset tajuaisitte että me miehet ei olla olemassa teidän palvelua varten
Ei kukaan palveluja pyydäkään,vaan normaalia käytöstä.Ei kukaan jaksa olla ihmisen kanssa,joka on aina huonolla tuulella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpa te naiset tajuaisitte että me miehet ei olla olemassa teidän palvelua varten
Ei kukaan palveluja pyydäkään,vaan normaalia käytöstä.Ei kukaan jaksa olla ihmisen kanssa,joka on aina huonolla tuulella.
Tuo lainaamasi kirjoittajan toteamus tiivistää loistavasti mieslapsen ajatusmaailman. Hyvä ja huomioonottava käytös parisuhteessa = naisten palvelemista. Täytyy ihmetellä, miten näin ajatteleva mies on ylipäätään hakeutunut parisuhteeseen naisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Näitä mieslapsiketjuja lukiessa tulee aina mieleen, että mikä saa tällaisen miehen ylipäätään hakeutumaan parisuhteeseen? Miksi se nainen ja usein ne lapsetkin on saatava, kun lopputulos on se, että akka ja kakarat vituttavat pelkällä olemassaolollaan? Kuvitteleeko tällainen mies, että parisuhde korjaa maagisesti kaiken eikä itse tarvitse ottaa vastuuta enää mistään?
Monelle miehelle tekisi hyvää opetella tuntemaan - siis oikeasti TUNTEMAAN - itsensä eikä selkärangankaan kasvattaminen pahaa tekisi. Kukaan ei esimerkiksi pakota perustamaan perhettä vastoin omaa halua, vaikka nainen niin vaatisi. Jos pelottaa, että pillerit tai kierukka saattavat "pettää", niin kumit, vasektomia ja yhdynnästä pidättäytyminen ovat kaikki hyviä vaihtoehtoja. Kaikkein suositeltavin vaihtoehto tällaisessa tapauksessa on tosin ero.
Epäilen myös, että moni kiukkukalle ei pohjimmiltaan edes ole parisuhdeihminen mutta heikon itsetuntemuksen takia on vain ajautunut sellaiseen. Osalla on selkeää asperger-/ADHD-oireilua, jota ei ole oppinut käsittelemään ja jotkut taas yrittävät hoidattaa mielenterveysongelmiaan parisuhteen kautta. Yksi mahdollisuus on se, että mies on kaapissa oleva homoseksuaali, jonka pää on alkanut hajota jatkuvaan feikkaamiseen mutta jolla ei kantti kestä kaapista tuloon.
Kaikki maailman kiukkukallet: peili naaman eteen ja kehityskeskustelua pitämään. Mitä saat tuosta pahan olon oksentamisesta toisen niskaan? Onko vastuun väistely ja sen vierittäminen toisen niskoille mielestäsi kovinkin miehekästä? Oletko mielestäsi suoraselkäinen, looginen ja rationaalinen Mies kiukkukohtauksinesi ja alituisine draamailuinesi?
Ihan kuin mun isä,sopii hyvin kuvailuusi, vaimo vituttaa,lapset vituttaa sitäkin enemmän. Äiti oli se joka kosi ja tahtoi naimisiin, äiti oli se joka hoiti kodin,lapset yms,äiti oli se joka lohdutti isän raivokohtauksen jälkeen,äiti lohdutti kun oli paha mieli,kipeä yms.
Isälle lasten olemassaolo oli selvästi syy vierittää ihan kaikki paska olo lasten niskaan, lapset olivat vain välttämätön paha.
Vierailija kirjoitti:
Tutkitusti miehet voivat huonosti ilman parisuhdetta. Mikäs on miehellä parisuhteessa, kun saa oman huonon olonsa ja pettymyksensä kaataa toisen niskaan. Pahimmat oikein nauttivat, kun saavat kiusata. Kun nainen lähtee, se on yllätys, kun kaikki oli niin hyvin.
Niin on munkin mies aina äksyilemässä ja karjahtelemassa JOKA ASIASTA !
Että mua nyppii koko ukko !
Oon sanonutkin kaikille että mun mies on niin tasainen luonne niin tasainen luonne että , se on nimittäin AINA VIHAINEN 👹
Ja kirosanoja riittää putkeen monta minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Juuri noin, mutta päinvastoin :D Ei ole meidän naisten tehtävä yrittää palvella ja miellyttää teitä miesvauvoja, olla varovaisia ettei ärsytetä ja yrittää arvailla teidän kiukuttelujen syytä. Toivottavasti joku noista miehistä lukee nämä kommentit täällä ja ymmärtää miten naiset pitävät teitä pikkulapsina, ovat kyllästyneitä teihin ja miettivät jatkuvasti eroamista...Hahaha turha toivo, ei kukaan tuollainen mies ikinä maailman historiassa ole muuttunut paremmaksi eikä edes katsomaan omaa itseään kriittisin silmin. Ei vaan pysty koska se valtava kaiken yli menevä miehinen ego on tiellä.
Mutta eikö hän voi jäädä kotiin?
Meillä tuli eilen riita siitä kun vaimo halusi yhtäkkiä pestä ikkunoita. Oli semmoinen tilanne, että ikkunarapa jonka minä olin hommannut , olikin kadonnut keittiön työtasolta, kun vaimo sitä siitä kaipaili nyt yllättäen. Sanoin että siinä se odotteli ikkunan pesijää pari kuukautta, ja kas kun ei sitä ole, niin sitten haluttaisi ikkunoita pestä. Sanoin että vi**stako minä muistan että mihin sen laitoin kun työtasoa siivosin, kun tytär tuli käymään.
En sitten sitä rapaa löytänyt ja löysin pari rapaa ilman terää. Annoin vaimolle ja sanoin että menee rautakauppaan ja hommaa terän jompaan kumpaan itse.
Tai kun hän menee viemään kukkia haudalle niin kysyy missä on puutarhakuokka jolla saa ne istutettua.
Kun oikein miettii niin riitaa tulee juuri sitä että ollaan aina pyytämässä jotain. Jos on puolikarkeat vehnäjauhot kaikki, niin sitten niitä tarvitaan. "Oletko käyttänyt"? Jos kurkku nahistuu ja syön pois, niin "missä kurkku"?
Tässä jo kirjoittamisessakin ja muisteluissa alkaa pinna kiristyä. En tajua että miksi koko ajan pitää jotain pyytää. En minäkään mitään vaadi käteen tuotavaksi.
Meillä myös ikivihainen mies. Tosin kavereilleen ja tutuille, sukulaisille on oikein lupsakka. Mutta me kotiväki tunnetaa sitten se toinen puoli. Niin, ja hän tietysti ei olisi vihainen jos minä en olisi ristinä...
Vierailija kirjoitti:
Meillä tuli eilen riita siitä kun vaimo halusi yhtäkkiä pestä ikkunoita. Oli semmoinen tilanne, että ikkunarapa jonka minä olin hommannut , olikin kadonnut keittiön työtasolta, kun vaimo sitä siitä kaipaili nyt yllättäen. Sanoin että siinä se odotteli ikkunan pesijää pari kuukautta, ja kas kun ei sitä ole, niin sitten haluttaisi ikkunoita pestä. Sanoin että vi**stako minä muistan että mihin sen laitoin kun työtasoa siivosin, kun tytär tuli käymään.
En sitten sitä rapaa löytänyt ja löysin pari rapaa ilman terää. Annoin vaimolle ja sanoin että menee rautakauppaan ja hommaa terän jompaan kumpaan itse.
Tai kun hän menee viemään kukkia haudalle niin kysyy missä on puutarhakuokka jolla saa ne istutettua.
Kun oikein miettii niin riitaa tulee juuri sitä että ollaan aina pyytämässä jotain. Jos on puolikarkeat vehnäjauhot kaikki, niin sitten niitä tarvitaan. "Oletko käyttänyt"? Jos kurkku nahistuu ja syön pois, niin "missä kurkku"?
Tässä jo kirjoittamisessakin ja muisteluissa alkaa pinna kiristyä. En tajua että miksi koko ajan pitää jotain pyytää. En minäkään mitään vaadi käteen tuotavaksi.
Oho, yksi kiukkumies tuli paikalle :D Joo ei ole nuo kuvailemasi asiat normaalille ihmiselle mitään hyviä syitä alkaa huutaa ja raivota. Aika outoa jo sekin että ärsyttää noin paljon. Inhoatko vaimoasi muuten?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me tajutaan että kukaan ihminen ei ole olemassa toisten "palvelua" varten. Ihmisen joka tiuskii lähimmilleen pitää itse analysoida miksi tekee niin ja korjata asia miten se nyt sitten korjataankaan, levolla tai erolla. On sun vastuulla käyttäytyä kunnioittavasti puolisoasi kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Mutta eikö hän voi jäädä kotiin?
Perheissä useat riidat tulee just siitä että kaikki yritetään suorittaa könttinä "koska niin kuuluu tehdä". Mitä enemmän aikaa erillään, sitä parempi, on mun motto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho, yksi kiukkumies tuli paikalle :D Joo ei ole nuo kuvailemasi asiat normaalille ihmiselle mitään hyviä syitä alkaa huutaa ja raivota. Aika outoa jo sekin että ärsyttää noin paljon. Inhoatko vaimoasi muuten?
Minä en ala huutamaan ja raivoamaan.
Toisaalta jos näkee, että joku asia harmittaa toista, niin miksi ei lopettaisi tätä harmia tuottavaa asiaa. Jos nahistunut kurkku on syöty, niin sitten se on syöty. Jos ikkunarapa on hukassa, niin etsii itse. Jos vehnäjauhot loppu niin laittaa ostoslistaan jne. Jos ottaisi sitä vastuuta itsekin.
(91)
(91)
Vierailija kirjoitti:
No, jos teille on tullut lapsia niin ymmärtäähän sen. Lapsen vuoksi ei ole minullakaan enää lomia ja viikonloppuja, vain ikuista työtä, kuivia lapsiin liittyviä aktiviteetteja ja aikaisia heräämisiä. Täysin ymmärrettävää, että vituttaahan sitä jokaista silloin jatkuvasti.
Kaikkia äitejäkin? Äideillähän se suurin työ on.
Lapsia ei ole pakko tehdä. Ai niin mutta kun en tykkää käyttää kondomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta jos näkee, että joku asia harmittaa toista, niin miksi ei lopettaisi tätä harmia tuottavaa asiaa. Jos nahistunut kurkku on syöty, niin sitten se on syöty. Jos ikkunarapa on hukassa, niin etsii itse. Jos vehnäjauhot loppu niin laittaa ostoslistaan jne. Jos ottaisi sitä vastuuta itsekin.
(91)
(91)
Oletko sitten muuten vaan ärsyyntynyt ja tyly? Sekin on huonoa käytöstä jos tiuskii koko ajan. Nuo tuntuvat kuitenkin aika normaaleilta tilanteilta eikä miltään tahallaan ärsyttävältä käytökseltä. "Ottaisi vastuuta"? Hmmm vaimosi varmasti kyllä naisena on jo vastuussa aika monesta asiasta ja pitää monia lankoja käsissään ja juoksevia asioita muistissaan, teidän miestenkin kannattaisi huomata tämä. Minua kyllä kiinnostaa myös mitä sinä miehenä ajattelet noista muista kommenteista? Onko noiden miesten käytös mielestäsi normaalia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(91)
(91)
Olet selvästikin parisuhteessa miehen kanssa .
Käymme eri aikoina ruokakaupassa.
Vaimo käy 4 kertaa viikossa, minä kerran tai pari. Jos vaimo on käynyt edellisenä päivänä ja minä olen lähdössä kauppaan, niin hän yleensä pyytää tuomaan jotain. Usein rusinoita.
Hän pyytää tuomaan jotain, koska on sairaalloisen mustasukkainen, ja kun hän pyytää tuomaan jotain, niin hän saa ikään kuin kontrolloitua minua, että ajattelen häntä kun olen kaupassa. Kerran sitten hän sanoi, että tuo rusinoita. Marssin varastoon, ja toin hänelle rusinapaketin. Sanoin että ostin sen jo edellisellä kerralla. Ei ole rusinoita pyytänyt tuomaan sen jälkeen.
(91)