Minkä ikäinen olit, kun seurustelit ihan oikeasti ekan kerran?
Minä olin 14, kohta 15 täyttämässä. Omat lapset on nyt 15 ja 17, ja he kauhistelevat, miten joku 14 vee voi muka seurustella tosimielellä.
Kommentit (89)
22v. aloin ensimmäistä kertaa seurustella vakavasti. Ollaan nyt oltu yli 3v. yhdessä ja meille on tulossa yhteinen lapsikin.
Olen 25 ja juuri pari päivää sitten aloitin ensimmäisen seurustelusuhteeni.
22-vuotiaana, suhde kesti noin puoli vuotta
Vielä kokematta, olen nyt 26. On kuitenkin yksi lyhyt (vain suuteluasteelle edennyt) säätö vähän alta parikymppisenä ja 24-vuotiaana muutaman kuukauden pidemmälle edennyt tapailusuhde. Jälkimmäisen luulin jo kehittyvän seurusteluksi mutta ei se sitten kuitenkaan.
Oikeastaan en ole koskaan seurustellut. Olen kyllä ollut naimisissa yli 34v ja lapsia on kolme mutta meillä oli melkein ensitreffit alttarilla. Puoliso kuoli vsjaa 3v sitten. Muita suhteita minulla ei ole ollut.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan en ole koskaan seurustellut. Olen kyllä ollut naimisissa yli 34v ja lapsia on kolme mutta meillä oli melkein ensitreffit alttarilla. Puoliso kuoli vsjaa 3v sitten. Muita suhteita minulla ei ole ollut.
Miten tuo on edes mahdollista? Suomessa? Pitää ottaa kuulutukset ja kaikki ennakkoon, jos kirkossa aikoi vihille. Me käytiin miehen kanssa ihan papin tentattavana.
29 v. Olemme olleet 30 vuotta naimisissa. Vaimolla toki monta aikaisempaa suhdetta.
En ole vielä ehtinyt kun on ollut muuta puuhaa, mutta ehtiihän tässä vielä. M44
En ole ikinä seurustellut enkä tule ikinä seurustelemaankaan.
N28
N 45v, ja ensimmäinen seurustelusuhde vielä odotuttaa itseään. Ei omasta tahdostani, mutta minkäs teet, kun olet miehille kuin ilmaa..
Ihanko oikeesti ihmiset seurustelevat ”oikeesti” teineinä…? Sallikaa minun epäillä….
Olin 17 v, kun aloin seurustella 20-vuotiaan nuorenmiehen kanssa. Homma alkoi sen kesän alussa, kun olin juuri päässyt lukion tokalta, ja hiipui joskus lokakuun lopulla samana vuonna. Olihan se jo alun perin tiedossa, että se mies jää sinne kotiseudulle omiin opiskelukuvioihinsa ja minä lähden yliopistoon lukion jälkeen... mutta silti se aika yhdessä oli varsin ihanaa. Varsinaista seksiä ei ollut, muuta läheisyyttä kyllä. Tyyppi oli kiva ja koko aika oli oikein hyvää opettelua siihen, miten toisen ihmisen kanssa ollaan suhteessa :) Hän oli se, joka lopulta sanoi, että tää oli tässä, ja olihan se pienoinen sydänsuru mulle... mutta tosiaan samalla tiesin, että näinhän tämän pitikin mennä. En muistele pahalla!
Vierailija kirjoitti:
Ihanko oikeesti ihmiset seurustelevat ”oikeesti” teineinä…? Sallikaa minun epäillä….
Tietysti. Oikeasti seurustelu on sitä, että molemmat tietävät olevansa yhdessä. Ollaan yhdessä, seurustellaan, eikä olla toisten kanssa.
Tapailua oli jo 14-vuotiaasta alkaen, mutta sitten ysiluokan jälkeen kesällä syttyi tosirakkaus. Oltiin kimpassa yli 10 vuotta, mutta lopulta meillä oli eri intressit. Minä toivoin perhettä ja avomies väitti, ettei halua hankkia lapsia. Kahden vuoden päästä olin raskaana uudessa suhteessa ja uskomatonta kyllä, myös exäni oli tulossa isäksi lähes samaan aikaan. Hän ei halunnut siis lapsia minun kanssani, mutta uuden naisen kanssa se olikin ok.
25 v