Mitä jengiä tämä on jotka eivät vastaa/valehtelvat tartunnanjäljittäjille puhelimessa?
Kommentit (151)
Vierailija kirjoitti:
Miten tartunnanjäljittäjä informoi olevansa oikealla asialla? Onko heillä joku koodi, jonka voi tarkistaa? En ainakaan ala kertoa tuntemattomille soittajille, mitä olen tehnyt ja missä liikkunut ja milloinkin.
Mietin samaa. En todellakaan kerro kuin poliisille, missä olen ollut ja kenen kanssa ja tämänkin vasta sitten, kun olen todentanut, että kysyjä on poliisi. Ainakin minulle on soitettu tyyliin "tunnetko Matti Merisen, oletko ollut kanssaan tekemisissä 2.7. jälkeen". No en varmasti vastaa tähän mitään enkä siihenkään, olinko tietyssä kahvilassa tiettyyn aikaan. Pyydän soittajaa hankkimaan virkalääkäriltä karanteenimääräyksen, minä en palkatta jää kotiin siksi, että joku keksi tehdä jäynän ja väittää, että sain häneltä koronan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jalis-Petereitä ja Tuiskun-Anoja, ja niitä Pietarissa Kiurua syyttäneitä pellejä. Joilla on oikeus. Ja korona on vain kusetusta, eikä tartu muhun ja jos tarttuukin, niin ei kuulu kellekään ja on jonkun muun vika. Näitä, joita täällä palstallakin näkyy harvasepäivä horisemassa maskilampaista ja turhista rajoituksista.
Näitäpä juuri. ”Ne pitää karanteenin jotka haluu - mun pää ei sitä kestä. Pitää saada elää ja näyttää persettä!” Tällaisella mentaliteetilla meidän narsistiset kemapersekakaramme nykyään ovat varustettu.
Ei ne olleet mitää kakaroita, vaan aikuisia miehiä. 25-40 vuotiaita pääasiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikilla pitäisi olla tavoitteena päästä koronasta eroon? Jotkut meistä ajattelevat omilla aivoillaan ja vähän pidemmälle kuin huomiseen.
Haluat suorittaa korona-holokaustin? Tosi harva kannattaa tuollaisia arvoja kanssasi.
Siis korona kuolleisuus on jotain prosentin luokkaa ja niistäkin 2/3 yli kasikymppisiä vanhuksia. Tää juttu ei suuressa mittakaavassa kosketa mitenkään työikäisten väestöä ja nuorempia.
Olin hetken aikaa jäljityksestä ja tykkäsin hommasta. Tosin vastasin altistuneiden kontaktoinnista, joka tarkoittaa etten ottanut suoraan yhteyttä tartuttajaan. Siinä voi olla eroa?
Huomasin kuitenkin, että joillekin jäljittäjille oli suuri haaste kohdata kielteinen ihminen puhelimessa. Eivät tienneet, mitä sanoa ja miten perustella miksi pitäisi mennä testeihin tai olla karanteenissa. JOtkut asiakkaat olivat raivona, miten tuntematon numero soittaa ja kyselee sotua. Aivan ymmärrettäviä reaktiota, joten ehkä soittajille olisi tärkeää myös aspa-taitojen hallinta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoja persuvajakkeja kuin tällä palstalla 50% öyhöttäjistä. Kaikkea vastustetaan periaatteen vuoksi ja kaikki ihmiset nähdään varmuuden vuoksi vihollisina ja uhkana.
Olen ilmoittanut viestisi asiattomaksi
Voi kyynel miten kauheaa että kehtasitkin mennä ilmoittamaan :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikilla pitäisi olla tavoitteena päästä koronasta eroon? Jotkut meistä ajattelevat omilla aivoillaan ja vähän pidemmälle kuin huomiseen.
Haluat suorittaa korona-holokaustin? Tosi harva kannattaa tuollaisia arvoja kanssasi.
Siis korona kuolleisuus on jotain prosentin luokkaa ja niistäkin 2/3 yli kasikymppisiä vanhuksia. Tää juttu ei suuressa mittakaavassa kosketa mitenkään työikäisten väestöä ja nuorempia.
Niin. Pitkäiaikaissairaista ja vanhuksista viis? Holokausti.
Vittuako ne jäljittäjät edes soittelee? Niksei tekstiviestiä, jossa linkki sivulle, jolla kerrotaan miten toimia seuraavaksi.
naapurin opettaja. narsistinen persoonallisuushäiriö, ei välitä muista.
En vastaa koskaan tuntemattomiin numeroihin. Joten ellei Fonecta tunnista numeroa sairaanhoitopiirille kuuluvaksi, vastaamatta jää.
En anna tuntemattomalle soittajalle itsestäni henkilötietoja, turha kysyä henkilötunnusta, pankkitiliä, sukulaissuhteita jne. Kyse on minun turvallisuudestani, jotain tämä digiaika sentään on opettanut.
Vierailija kirjoitti:
Miten tartunnanjäljittäjä informoi olevansa oikealla asialla? Onko heillä joku koodi, jonka voi tarkistaa? En ainakaan ala kertoa tuntemattomille soittajille, mitä olen tehnyt ja missä liikkunut ja milloinkin.
Vielä parempi, kun he kysyvät sinun osoitetta ja kertovat että tulevat desinfioimaan kotisi. Ovi pitää avata, mutta sinä et saa olla paikalla.
Näitä huijareita on liikkeella, jotka esittävät "tartunnanjäljittäjää". Varokaa. En vastaisi tuntemattomaan numeroon.
En saa vastata työaikana. Pitäisikö tästä sitten vetää mitä johtopäätöksiä kun julkinen sektori soittaa julkiselle sektorille jonka vastaaminen on julkinen sektori on kieltänyt? Ei ihme että bruttokansantuotteesta menee valtaosa tähän leikkimiseen. Sääntöjä lisäämällä varmaan paranee. Kun kaikkialla ollaan kieltämässä kaikkea, niin miksi ei kielletä sairastamasta covidia? Aa, sen järjettömyyden tajuamiseen riittää muutama aivosolu, mutta jos tapaus on vähänkin monimutkaisempi ja vaatii laajempaa hahmotuskykyä, niin tietty kielletään, ajatuksella, että kun on kielletty sitä ei ole, lieveilmiöt on jonkun muun syy. V i 7 7 u tätä maailmaa. Ihan sama mihin ketjuun tämä menee.
Vierailija kirjoitti:
En anna tuntemattomalle soittajalle itsestäni henkilötietoja, turha kysyä henkilötunnusta, pankkitiliä, sukulaissuhteita jne. Kyse on minun turvallisuudestani, jotain tämä digiaika sentään on opettanut.
Tuskin ne tartunnanjäljittäjät kyselee sun pankkitiliä tai pin koodia. Varmaan ihan muutamalla kysymyksellä selviää onko kyseessä oikea jäljittäjä jos jotain huijausta epäilee..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä parempi, kun he kysyvät sinun osoitetta ja kertovat että tulevat desinfioimaan kotisi. Ovi pitää avata, mutta sinä et saa olla paikalla.
Näitä huijareita on liikkeella, jotka esittävät "tartunnanjäljittäjää". Varokaa. En vastaisi tuntemattomaan numeroon.
Terskattomat potkupallorunkkarit mamman peräkammarista neuvovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis oletteko te jotain Pietarin trolleja, häh? Eivät varmaan ole tulossa "desinfioimaan sinun kotia".
Vierailija kirjoitti:
Tuntemattomiin numeroihin ei ainakaan kannata soittaa takaisin. On näitä huijausnumeroita, jotka kalastelee soittamaan takaisin ja tulee kaamea lasku.
Totta. Mutta noista voisi tulla tekstiviesti, jossa olisi numero ja sen numeron voisi varmistaa oman sairaanhoitopiirinsä sivuilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis oletteko te jotain Pietarin trolleja, häh? Eivät varmaan ole tulossa "desinfioimaan sinun kotia".
Ei siinä ole puhe aidoista jäljittäjistä, vaan huijareista jotka huijaavat vanhuksia näin. Täysin yleistä touhua, josta medioiden pitäisi varoitella. Näitä kodin desinfioijia soittelee yhtenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin ne tartunnanjäljittäjät kyselee sun pankkitiliä tai pin koodia. Varmaan ihan muutamalla kysymyksellä selviää onko kyseessä oikea jäljittäjä jos jotain huijausta epäilee..
Ja mitkä ne kysymykset ovat?
Jaa, en minä toisaalta tuota ihmettele. Jos ei ole kipeä mutta mahdollisesta altistuksesta on tiedossa pahimmillaan parin viikon karanteeni neljän seinän sisällä keskellä muutenkin lyhyttä Suomen kesää ja pahimmillaan lomalla, niin jätän kyllä minäkin vastaamatta tuntemattomaan numeroon tai jos sattusin vastaamaan ihan suoraan valehtelisin päin naamaa välttääkseni karanteenin.
Tietysti eri asia se, jos olo olisi kipeä, niin menisin suoraan testiin ja olen testissä käynytkin ja kävisin kyllä varmuuden vuoksi testissä tuollaisen soitonkin jälkeen varmistamassa asiabn. Vaan en kyllä pelkän altistuksen takia karanteeniin jäisi lomalla kökkimään puoleksi kuukaudeksi.
Tuntemattomiin numeroihin ei ainakaan kannata soittaa takaisin. On näitä huijausnumeroita, jotka kalastelee soittamaan takaisin ja tulee kaamea lasku.