Parisuhteeseen voimakastahtoisen naisen kanssa?
Olen herkkä ja tunteellinen mies ja ollut sinkkuna yli neljä vuotta. Olen ihastunut naiseen joka on voimakastahtoinen. Ikäeroa meillä on pari vuotta, minä olen vanhempi. Voiko juttu toimia?
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai voi, miksi mietit, että ei voisi?
Pohdin toimiiko suhde: tunne-elämä, luottamus, love language jne. Ap
Kokeilemalla se selviää ja jos ei toimi niin kyllä meillä täällä erota saa.
Vierailija kirjoitti:
Olen ns. voimakastahtoinen nainen ja mieheni on mukautuva ja alistuvampi luonne. Otan mielelläni ohjat käsiin koska silloin tulee tehtyä, ja ohjeistan myös muita, koska en todellakaan aio yksin tehdä kaikkea. Kykenen ottamaan vastuun omista päätöksistäni, sanoistani, ja teoistani, ja siksi olenkin voimakastahtoinen, koska tiedän että kykenen siihen, enkä emmi joka helvarin käänteessä, saati syyttele muita kun itse mokaan.
Olen vähän sellainen ota tai jätä-tyyppinen, kaikki eivät kanssani pärjää, enkä minä pärjää kaikkien kanssa, tai siis tule toimeen. Koskaan kumpikaan meistä ei kuitenkaan paina toista alaspäin.
Menetätkö hermosi ja otat ohjat käsiisi jos miehesi ns. hitaammin ja suunnitelmallisemmin asioita tekevä ei tee asioita haluamallasi tavalla spontaanisti? Mietin lähinnä kestääkö voimakastahtoinen nainen jos mies on suunnitelmallisempi ja räiskyykö heti ensimmäisessä riita/konfliktitilanteessa? Ap
Älä edes yritä.
Voimakastahtoinen on helposti itsekäs joka ei välitä muiden mielipiteistä yhtään. Kaikki pitää tehdä niinkuin hän itse haluaa
Vierailija kirjoitti:
Älä edes yritä.
Voimakastahtoinen on helposti itsekäs joka ei välitä muiden mielipiteistä yhtään. Kaikki pitää tehdä niinkuin hän itse haluaa
Hieman samat mielipiteet. Voimakatahtoinen = vaikea ihminen
mies53v
Vierailija kirjoitti:
Voi, mutta todennäköisesti sinusta tulee vaan "kyllä kulta"-hännystelijä ja palvelija. Täälläpäin näitä pariskuntia näkyy, nainen vie ja mies vikisee naama väärinpäin.
Voivat toki olla onnellisia mutta ulospäin se ei ainakaan näy.
Nainen sanoi ettei ole jyräävä, mutta kumpikaan meistä ei ole kokenut konfliktitilannetta jossa näkisi miten reagoimme. Vahvuuksiini kuuluu empaattisuus, avuliaisuus ja kyky olla aidosti läsnä ja kuunnella. Jyräävien naisten kanssa koen oloni tukalaksi, koska silloin minua ei arvosteta eikä kuunnella. Kynnysmatto en ole enkä halua olla palvelija. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se tuppaa olemaan, mutta en halua saada siipeeni. Ap
Voimakastahtoinen? Joku narsistinen psykopaatti, joka ei osaa joustaa missään asioissa?
JUOKSE!
Vierailija kirjoitti:
Voisit kysyä puolisoltani. Aikamoista vuoristorataa on ollut, mutta puolisoni on oppinut (sanoo näin) kanssani rohkeutta, suoruutta ja vahvuutta, joita esim työelämässä tarvitsee. Herkkyys ei ole kadonnut minnekään.
Mutta siis rakkautta tähän hommaan vaaditaan ja paljon. Myös toiselta, että jaksaa sen herkän tuntoja kuunnella, eli jos kumppaniehdokas on katujyrä, en suosittele.
T. Voimakastahtoinen nainen
Oletko oinas?
Vierailija kirjoitti:
Ei herkkyys ja tunteellisuus tee miehestä tahdotonta. Jos teistä molemmista tuntuu hyvältä, kaikki mahdollisuudet on onnistua. Saatatte suhteen myötä oppia paljon uutta itsestänne. Se miltä asiat ulospäin näyttää ei todellakaan kerro totuutta siitä miten hommat menee tuvassa. Onko ihastumisen tunne molemminpuolinen?
Minä pidän itseäni herkkänä ja tunteellisena, enkä voisi kuvitella seurustelevani naisen kanssa jolla ei olisi vahvaa omaa tahtoa. Olen huomannut että se saa minusta parhaat puoleni esiin. Enkä ole tossun alla...
Ihastuminen on molemminpuolista. Nainen haluaisi edetä nopeammin, mutta jarruttelen. Järjen ääni sanoo ottamaan rauhallisesti, koska en halua polttaa juttua alkuunsa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei herkkyys ja tunteellisuus tee miehestä tahdotonta. Jos teistä molemmista tuntuu hyvältä, kaikki mahdollisuudet on onnistua. Saatatte suhteen myötä oppia paljon uutta itsestänne. Se miltä asiat ulospäin näyttää ei todellakaan kerro totuutta siitä miten hommat menee tuvassa. Onko ihastumisen tunne molemminpuolinen?
Minä pidän itseäni herkkänä ja tunteellisena, enkä voisi kuvitella seurustelevani naisen kanssa jolla ei olisi vahvaa omaa tahtoa. Olen huomannut että se saa minusta parhaat puoleni esiin. Enkä ole tossun alla...
Ihastuminen on molemminpuolista. Nainen haluaisi edetä nopeammin, mutta jarruttelen. Järjen ääni sanoo ottamaan rauhallisesti, koska en halua polttaa juttua alkuunsa. Ap
Kuulostaa hyvältä, anna palaa! Voit myös kertoa naiselle että olet herkkä yms. Olen itse voimakastahtoinen ja pidän herkistä miehistä mutta kuitenkin kunnioitan heitä ja arvostan. Elä suotta jarruttele, on aivan upeaa olla ihastunut ja se on aika harvinasita herkkua. Onnea teille!
Vierailija kirjoitti:
Älä edes yritä.
Tätä samaa olin kirjoittamassa. Mieti, onko nainen itsekäs. Millaisissa asioissa tuo vahvuus tulee esiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa yleensä ns. hankalia ihmisiä kuvataan voimakastahtoisiksi. Siis sellaisia, jotka ovat aina oikeassa, eivät osaa kuunnella muita ja kiukuttelevat, jos asioita ei tehdä heidän mielensä mukaan. Itse pidän voimakastahtoisena jämäkkää ihmistä, joka kuuntelee muita ja osaa ottaa tietoa vastaan. Voimakastahtolinen on rauhallinen ja analyyttinen, eikä heti mene hysteerisenä yhden näkökulman perässä.
Just näin. Siksi itseään voimakastahtoisiksi luonnehtivista kannattaa pysyä kaukana. Niiden jotka oikeasti ovat voimakastahtoisia ei edes tarvitse miettiä koko asiaa, ja heille tuskin tulee itsessään se piirre edes mieleen.
Tässähän ei ollut kyse ihmisestä, joka kuvailee itseään sellaiseksi vaan ap:n mielipide naisesta.
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen ämmä on ainoastaan ongelma kirstu joka pilaa kaiken elämäsi laadun; potku perseelle ja näkemiin, hihkaset vielä ämmän mennessä että nyt löytyi äijä jolla on vielä enemmin voimakasta tahtoa.
Ei kannata lyödä käsiään paskaan.
Jotensakaan et kyllä itse kuulosta kovin herkältä mieheltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ns. voimakastahtoinen nainen ja mieheni on mukautuva ja alistuvampi luonne. Otan mielelläni ohjat käsiin koska silloin tulee tehtyä, ja ohjeistan myös muita, koska en todellakaan aio yksin tehdä kaikkea. Kykenen ottamaan vastuun omista päätöksistäni, sanoistani, ja teoistani, ja siksi olenkin voimakastahtoinen, koska tiedän että kykenen siihen, enkä emmi joka helvarin käänteessä, saati syyttele muita kun itse mokaan.
Olen vähän sellainen ota tai jätä-tyyppinen, kaikki eivät kanssani pärjää, enkä minä pärjää kaikkien kanssa, tai siis tule toimeen. Koskaan kumpikaan meistä ei kuitenkaan paina toista alaspäin.
Menetätkö hermosi ja otat ohjat käsiisi jos miehesi ns. hitaammin ja suunnitelmallisemmin asioita tekevä ei tee asioita haluamallasi tavalla spontaanisti? Mietin lähinnä kestääkö voimakastahtoinen nainen jos mies on suunnitelmallisempi ja räiskyykö heti ensimmäisessä riita/konfliktitilanteessa? Ap
Minä olen nopeampi liikkeissäni ja tottunut hoitamaan kaiken (koska olen nopea ja hoksaava). Mieheni on hitaampi ja suunnitelmallisempi. Usein kyllä yritän ottaa ohjat omiin käsiini ja mies ärsyyntyy siitä. Sanoo aina, että nyt kuules joko minä teen tämän tai sitten sinä eikä kaksi yhtäaikaa. Tajuan kyllä sitten poistua takavasemmalle ja antaa miehelle tilaa. Enää ei riidellä näissä tilanteissa kun kumpikin tunnemme toisemme. Mies osaa pyytää tilaa ja minä antaa sitä kun pyydetään. Eli siis riippuu siitä pystyykö nainen menemään itseensä ja tajuaako antaa tilaa.
-eri
Jos olet löytänyt hyvän naisen ja ihastunut, niin viettäkää kuuma kesä ja nauttikaa. Turha etukäteen murehtia toisen voimakastahtoisuutta. Yleensä se on hyvä merkki, nainen on tod näk reilua ja suora joten voit kertoa hälle kaiken.
Minä olen alistuvamies ja haluan olla vain voimakastahtoisen naisen kanssa.. voin ottaa naisenroolin suhteessa myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se tuppaa olemaan, mutta en halua saada siipeeni. Ap
Siipeesi voit saada vaikka sen nössöistä nössöimmän kanssa. Jos sitä pelkää, kannattaa jättää ihmissuhteet väliin. Aina on riski, että sattuu.
Mitä tarkoitetaan ”voimakastahtoisella naisella”?
Eli millainen on voimakastahtoinen nainen?
Minua varmaan jotkut pitää sellaisena, vaikka toisaalta olen tosi kilttti.
Ja ikisinkku, en osaa kuvitella että tällä luonteella onnistuisi pariutuminen.
Rakas, en ole. Tai et taidakaan olla rakkaani kun et tuota tiennyt. Aina saa pettyä.
- Ei ap