Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhteeseen voimakastahtoisen naisen kanssa?

Vierailija
09.07.2021 |

Olen herkkä ja tunteellinen mies ja ollut sinkkuna yli neljä vuotta. Olen ihastunut naiseen joka on voimakastahtoinen. Ikäeroa meillä on pari vuotta, minä olen vanhempi. Voiko juttu toimia?

Kommentit (112)

Vierailija
21/112 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin herkkänä miehenä olen parhaiten tullut toimeen 'reippaiden' naisten kanssa. Usein he pystyvät parhaiten nostamaan esiin 'miehekkäät' piirteeni. Luulen, että se johtuu siitä että voimakkaammat naiset puhuvat suoremmin ja avoimemmin ja ikäänkuin boostaavat herkän miehen miehistä puolta. Herkkä mies usein pelkää satuttavansa toista, ja jos toinen väräjää joka sanasta kuin haavanlehti niin eihän siitä mitään tule.  Ja voimakastahtoinen nainenkin taatusti nauttii herkän miehen romanttisesta ja huomioon ottavasta puolesta kun sen aika on. Minä herkäksi mieheksi itseni lukeva olen ainakin aivan myyty vahvoista, älykkäistä ja toisaalta myös naisellisista naisista. 

Ihanasti kirjotettu. Nauratti tuo ”väräjää kuin haavalehti”.

Vierailija
22/112 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin - mitä oikeastaan tarkoitat voimakastahtoisella? 

Sitä että jyrää toiset, ei vältä heidän mielipieteistään ja hyvinvoinnistaan ja määräilee?

Vai sitä, että ottaa muut huomioon ja kuuntelee ja tekee oikeudenmukaisia kompromisseja, mutta kertoo selkeästi omat mielipiteensä ja pyrkii tarmokkaasti oikeutettuihin päämääriinsä?

Jos ensimmäinen, niin pidä välimatkaa. Jos toinen, niin kokeile miten sujuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/112 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimakastahtoinen, kas siinä luonnehdinta, joka riippuu tulkitsijasta.

Vierailija
24/112 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai voi, miksi mietit, että ei voisi?

Pohdin toimiiko suhde: tunne-elämä, luottamus, love language jne. Ap

Vierailija
25/112 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ns. voimakastahtoinen nainen ja mieheni on mukautuva ja alistuvampi luonne.  Otan mielelläni ohjat käsiin koska silloin tulee tehtyä, ja ohjeistan myös muita, koska en todellakaan aio yksin tehdä kaikkea. Kykenen ottamaan vastuun omista päätöksistäni, sanoistani, ja teoistani, ja siksi olenkin voimakastahtoinen, koska tiedän että kykenen siihen, enkä emmi joka helvarin käänteessä, saati syyttele muita kun itse mokaan. 

Olen vähän sellainen ota tai jätä-tyyppinen, kaikki eivät kanssani pärjää, enkä minä pärjää kaikkien kanssa, tai siis tule toimeen. Koskaan kumpikaan meistä ei kuitenkaan paina toista alaspäin.

Vierailija
26/112 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen on _vahva_ eikä katujyrä, nuo ottavat ehkä hetken aikaa hioutua yhteen, mutta ainakin omalle puolisolle olin se ensimmäinen ei-haavanlehti, ja käsittääkseni hän on parisuhteeseen tyytyväinen ja on löytänyt itsestään paljon uusia (hyviä) puolia

Vierailija
27/112 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät kai nuo voimakastahtoisuuteen liity. Selkeästi kuitenkin jollakin tasolla ihailet tätä naista tai et edes parisuhteeseen harkitsisi.

Vierailija
28/112 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On asioita, joita ihminen voi mielessään punnita ja pohtia vaikka maailman tappiin, mutta jotka eivät oikeasti selviä kuin hyppäämällä.

Olen voimakastahtoinen nainen, mutta kuten aiemmin kirjoitin, parisuhteessa olen hyvin erilainen kuin muussa elämässäni. Siitä, miten toimin jossain työyhteisössä ei voi päätellä sitä, mitä haluan sängyssä.

Vierailija
29/112 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi tossun alla kuin taivasalla. Kyllä minun mieheni on ihan onnellinen. Vapaasti saa lähteä heti kun ei kiinnosta.

Vierailija
30/112 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan erehdy.

Vierailija
31/112 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisit kysyä puolisoltani. Aikamoista vuoristorataa on ollut, mutta puolisoni on oppinut (sanoo näin) kanssani rohkeutta, suoruutta ja vahvuutta, joita esim työelämässä tarvitsee. Herkkyys ei ole kadonnut minnekään.

Mutta siis rakkautta tähän hommaan vaaditaan ja paljon. Myös toiselta, että jaksaa sen herkän tuntoja kuunnella, eli jos kumppaniehdokas on katujyrä, en suosittele.

T. Voimakastahtoinen nainen

no voi hyvänen aika sentään:-D

Vierailija
32/112 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimakastahtoisuus ei tarkoita sitä, että on dominoiva jyrääjä. Voimakastahtoisuus voi suuntautua siten, että henkilö tekee sen mitä on päättänyt eli vie asiat loppuun ja on luotettava ja ilmaisee omat mielipiteensä ja tarpeensa voimakkaasti. Voimakastahtoinen ihminen voi myös osata ottaa muutkin huomioon. Se ettei ota muita huomioon on lähinnä kusipäisyyttä mielestäni.

T. Voimakastahtoinen toisen voimakastahtoisen kanssa elävä

Vierailija
33/112 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisit kysyä puolisolta

ni. Aikamoista vuoristorataa on ollut, mutta puolisoni on oppinut (sanoo näin) kanssani rohkeutta, suoruutta ja vahvuutta, joita esim työelämässä tarvitsee. Herkkyys ei ole kadonnut minnekään.

Mutta siis rakkautta tähän hommaan vaaditaan ja paljon. Myös toiselta, että jaksaa sen herkän tuntoja kuunnella, eli jos kumppaniehdokas on katujyrä, en suosittele.

T. Voimakastahtoinen nainen

Yleensä teissä on se vika, että te ette osaa kuunnella muita. Kaikki suhteessa perustuu teidän jyräämiseen ja määräilyyn ja teidän tunteisiin. Vaaditte muilta jaksamista, mutta ette itseltänne mitään.

Vierailija
34/112 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voi toimia. Todennäköisesti jopa tarvitset voimakastahtoisen naisen. Näin oli minullakin. Nyt jo 20 vuotta yhdessä. Aina ei ole helppoa, ja monella tavalla olemme tosi erilaiset, mutta ei siitä tulisi mitään, jos yrittäisin suhdetta itseni kaltaisen neurootikon kanssa.

Vierailija
35/112 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen itse todella herkkä mutta myös todella voimakastahtoinen luonne :D

Sanoisin että voi toimia kunhan myös sitä sanot mielipiteesi. Voimakastahtoinen nainen ei myöskään halua mitään vässykkää vaan pitäö olla myös omia mielipiteitä. Toki riippuu varmaan naisesta...

Eli sano rohkeasti mielipiteesi ääneen niin uskon että hyvä tulee

Vierailija
36/112 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimakastahtoinen tai kuvaus pikku myy on no no!

Vierailija
37/112 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa yleensä ns. hankalia ihmisiä kuvataan voimakastahtoisiksi. Siis sellaisia, jotka ovat aina oikeassa, eivät osaa kuunnella muita ja kiukuttelevat, jos asioita ei tehdä heidän mielensä mukaan. Itse pidän voimakastahtoisena jämäkkää ihmistä, joka kuuntelee muita ja osaa ottaa tietoa vastaan. Voimakastahtolinen on rauhallinen ja analyyttinen, eikä heti mene hysteerisenä yhden näkökulman perässä. 

Vierailija
38/112 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa yleensä ns. hankalia ihmisiä kuvataan voimakastahtoisiksi. Siis sellaisia, jotka ovat aina oikeassa, eivät osaa kuunnella muita ja kiukuttelevat, jos asioita ei tehdä heidän mielensä mukaan. Itse pidän voimakastahtoisena jämäkkää ihmistä, joka kuuntelee muita ja osaa ottaa tietoa vastaan. Voimakastahtolinen on rauhallinen ja analyyttinen, eikä heti mene hysteerisenä yhden näkökulman perässä. 

Just näin. Siksi itseään voimakastahtoisiksi luonnehtivista kannattaa pysyä kaukana. Niiden jotka oikeasti ovat voimakastahtoisia ei edes tarvitse miettiä koko asiaa, ja heille tuskin tulee itsessään se piirre edes mieleen.

Vierailija
39/112 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin. Siksi itseään voimakastahtoisiksi luonnehtivista kannattaa pysyä kaukana. Niiden jotka oikeasti ovat voimakastahtoisia ei edes tarvitse miettiä koko asiaa, ja heille tuskin tulee itsessään se piirre edes mieleen.

Tämä.

Itseään korostavat ihmiset ja päällepäsmärit tarvitsevat sen alistuvan (kärsivän) puolison voimaantuakseen.

Tällainen nainen on huono äiti tyttärilleen. Siksi koska jyrää herkän tyttären …

Vierailija
40/112 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen ämmä on ainoastaan ongelma kirstu joka pilaa kaiken elämäsi laadun; potku perseelle ja näkemiin, hihkaset vielä ämmän mennessä että nyt löytyi äijä jolla on vielä enemmin voimakasta tahtoa.

Ei kannata lyödä käsiään paskaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi