Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pyöräily on ihan käsittämättömän tehokas ja kiva liikuntamuoto

Vierailija
09.07.2021 |

Aloitin pyöräilemään toukokuun alussa, monen vuoden tauon jälkeen. Ensimmäiset kaksi pyörälenkkiä olin ihan henkihieverissä, varsinkin isojen mäkien kohdalla. Mutta jo kolmannella kerralla huomasin, että jaksoin polkea samoja mäkiä jo paremmin. Sitten kävi niin, että ne mäet meni helposti ja kohta huomasin, että en enää hikoa niitä polkiessani kovinkaan pahasti. Laajensin samalla reittejäni, kun nälkä kasvoi syödessä. Ajelen nyt viitisen kertaa viikossa. Tänä aamuna kävin sitten puntarissa: tulos -6 kiloa vaikka en ole edes kovinkaan ylipainoinen. Olin ällistynyt, koska en ole tehnyt ruokavaliolleni mitään. Jaloista alkaa erottua lihakset, olo on ihan mainio.

Tämä on paljon kivempaa ja tehokkaampaa kuin lenkkeily! Suosittelen! Suunnittelen jo uuden pyörän ostamista, jonkin oikein hienon ja hyvän..

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä aloittajan kanssa. Ja koukuttavaa se on kun siinä kehittyy helposti. Ja voi valita vauhdin helposti. Jos ei halua tuskaa niin rallattelee välillä vapaalla ja jos haluaa niin polkee kovempaa. Oma lääkärini oli innoissaan kun kerroin että olen alkanut pyöräillä - koska siinä saa suuret lihakset kyytiä ja vaikutta tosi positiivisesti hengitys- ja verenkiertoelimiin. Hyvän valinnan olet tehnyt, toivottavasti intosi säilyy!

Olen pyöräillyt koko kesän toukokuusta lähtien ja sattui kerran niin, että tien alikulku oli jäässä. Vaikka varoen poljin pyörällä, niin pyörä oli allani pitkällään, ei sattunut mitään kaatumista. Siinäpä sattui koiran ulkoiluttaja näköisälle ja sanoin, että taisin ottaa polkupyörästä apupyörät irti liian aikaisin ja näin sitten pääs käymään 🙃

Kävellen liikkuneelta pääsi iloinen nauru ja vastaus, että olen hyvä humoristi.

Vierailija
42/43 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilyn jälkeen jalat tuntuvat kevyeltä ja olo on virkeä. Kävelylenkin jalat ovat väsyneet vielä seuraavana päivänä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tahansa kuntoliikunta joka saa sinut innostumaan ja harrastamaan säännöllisesti on tehokasta.

Pyöräily on mitä suurimmassa määrin aerobista mutta aika yksipuoleista jalkoihin keskittyvää liikuntaa. Joku salitreeni päälle olisi hyvä koska siellä kuitenkin tehdään vaan ylävartaloa.

Mulla on juoksumatto ja käytän sitä sateella ja kovalla pakkasella kun ulkona ei viitsi olla. Kissa istuu ja naukaisee, kun haluaa lähteä kävelylle matolla.