Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pyöräily on ihan käsittämättömän tehokas ja kiva liikuntamuoto

Vierailija
09.07.2021 |

Aloitin pyöräilemään toukokuun alussa, monen vuoden tauon jälkeen. Ensimmäiset kaksi pyörälenkkiä olin ihan henkihieverissä, varsinkin isojen mäkien kohdalla. Mutta jo kolmannella kerralla huomasin, että jaksoin polkea samoja mäkiä jo paremmin. Sitten kävi niin, että ne mäet meni helposti ja kohta huomasin, että en enää hikoa niitä polkiessani kovinkaan pahasti. Laajensin samalla reittejäni, kun nälkä kasvoi syödessä. Ajelen nyt viitisen kertaa viikossa. Tänä aamuna kävin sitten puntarissa: tulos -6 kiloa vaikka en ole edes kovinkaan ylipainoinen. Olin ällistynyt, koska en ole tehnyt ruokavaliolleni mitään. Jaloista alkaa erottua lihakset, olo on ihan mainio.

Tämä on paljon kivempaa ja tehokkaampaa kuin lenkkeily! Suosittelen! Suunnittelen jo uuden pyörän ostamista, jonkin oikein hienon ja hyvän..

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Spandex pyöräilijät pelottaa. Ei uskalla jopolla lähteä liikenteeseen.

Minua "ärsyttää" pyöräilyssä, että saadakseen kunnon harjoitusvasteen pitäisi käytännössä vetää spandexit päällä tuhatta ja sataa. Siksi pyöräilen ainoastaan hupimielessä ja kuntourheilen muita lajeja. Myönnän, että en myöskään mielelläni identifioidu viivasuisiin spandex-jurpoihin, vaikka yleisesti ottaen en välitä muiden mielipiteestä. 

Vierailija
22/43 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa huomata ap:n liikunnan ilo! Ei mitään veren maku suussa pakertamista. Täytyy itsekin laittaa fillari menokuntoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa rasvata ketjut säännöllisesti! Sujuvoittaa hommaa suunnattomasti.

Ja riittävästi ilmaa renkaisiin, tosi moni jättää liian löysäksi.

...minkä lisäksi aika usein näkee ihmisiä, joilla satula on aivan liian matalalla, jolloin pyöräily rasittaa reisiä paljon enemmän kuin on tarkoitus (rasituksen puolesta vähän samansuuntainen homma kuin salilla syväkyykkääminen). 

Noin karkeasti, satulan korkeus on suunnilleen oikea, kun satulalla istuessa kantapää polkimella jalka on suorassa polkimen ollessa ala-asennossaan. 

Vierailija
24/43 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräily ei ole ollut minulle koskaan urheilua, vaan pyörä on kulkuneuvoni ja tapa liikkua paikasta toiseen niin kesällä kuin talvella. Näin on ollut ihan lapsuudesta asti ja vanhemmat ovat näyttäneet hyvää esimerkkiä.

Nyt keväällä hankin ensimmäisen sähköpyörän, niin sujuu lähes 20 km yhdensuuntainen työmatka sujuvasti ja nopeasti. :) Toki pyöräilyssä on varmasti paljon terveyshyötyjä. Monet hyötyisivät varmasti pyöräilystä ihan arkiliikuntana.

Urheilu on minulle sitten ihan erikseen ja pariakin lajia harrastan intohimoisesti.

Vierailija
25/43 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vettä mukaan, ehkä banaani tai muut hiilari, oikeat vaatteet ja menoksi. Aamupäivät on parhaita aikoja pyöräillä, kun ei ole vielä liian kuuma.

Itse rakastan iltoja. Saa nauttia upeista auringonlaskuista. Kivaa pyöräilykesää!

Vierailija
26/43 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisin löytää sellaiset polkimet, joihin pyöräilykengät voi "lukittaa", mutta siten, että kengät saisi tarvittaessa näppärästi ja nopeasti irti polkimesta.

Vierailija
27/43 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräily olisi ihan mukavaa, jos ei olisi vartin jälkeen aina p*rse ruvella. Miksi pyörissä on aina niin surkeat satulat? Tekis mieli koittaa semmoista nojapyörää, jossa on oikea tuoli, missä istua.

Vierailija
28/43 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyöräily olisi ihan mukavaa, jos ei olisi vartin jälkeen aina p*rse ruvella. Miksi pyörissä on aina niin surkeat satulat? Tekis mieli koittaa semmoista nojapyörää, jossa on oikea tuoli, missä istua.

Oletko kuullut, että satulan voi myös itse vaihtaa.

Vierailija
29/43 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kokeilla pyöräilyhousuja, muutaman kympin investoinnilla saa jo ison avun.

Vierailija
30/43 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Spandex pyöräilijät pelottaa. Ei uskalla jopolla lähteä liikenteeseen.

Minua "ärsyttää" pyöräilyssä, että saadakseen kunnon harjoitusvasteen pitäisi käytännössä vetää spandexit päällä tuhatta ja sataa. Siksi pyöräilen ainoastaan hupimielessä ja kuntourheilen muita lajeja. Myönnän, että en myöskään mielelläni identifioidu viivasuisiin spandex-jurpoihin, vaikka yleisesti ottaen en välitä muiden mielipiteestä. 

Minä taas olen järkeillyt että mun tavispyörälläkin saan ihan yhtäläisen kuntoiluarvon pyörälenkistä, olkoonkin että en ehkä pääse yhtä lujaa ja sitä kautta yhtä pitkää lenkkiä kuin jollain maantiepyörällä. Kyllä mulle silti tulee hiki ja syke nousee.

Vierailija
31/43 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on nyt pyöräily jäissä, kun jostain syystä selkä kipeytyy siitä. Katsellaan sitten syksyllä uudelleen miten käy, kätevä kulkumuoto kyllä

Vierailija
32/43 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä takapuoli tottui tuohon pyöräilyyn, vaikka alkuun olikin aika hellänä. Toki satulaa kannattaa vaihtaa, mikäli siltä tuntuu. 

Vierailija
33/43 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen kans pyöräillyt, se on kesällä aivan lempparipuuhaa, ja nyt, kun näin mahtavia säitä on pidellyt, niin on synti lähteä autolla. Bike is Best ! Jotenkin vaan tuntuu, että eihän tässä nyt kunto lähde kohenemaan kun istuu ja jalat vaan tekee hommia. Eilen pyöräilin 37 km, yhteensä, katsotaan, miten kovakuntoinen ole loppusyksystä kun fillarin saa heittää varastoon. 

Vierailija
34/43 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää touhua,moottori on keksitty

Vierailija
35/43 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa kuntoliikunta joka saa sinut innostumaan ja harrastamaan säännöllisesti on tehokasta.

Pyöräily on mitä suurimmassa määrin aerobista mutta aika yksipuoleista jalkoihin keskittyvää liikuntaa. Joku salitreeni päälle olisi hyvä koska siellä kuitenkin tehdään vaan ylävartaloa.

Vierailija
36/43 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
37/43 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilen työmatkani (yhteensä hieman yli 12 km) ympäri vuoden ja pyöräilyä kertyy vuodessa yli 3000 km, autoa minulla ei ole ollut koskaan, joten liikun enimmäkseen omin voimin muutenkin. Ajan maastopyörällä, siis oikealla polkupyörällä enkä polkuavusteisella sähkömoottoripyörällä. Olen hoikassa ja hyvässä kunnossa vielä nyt nelikymppisenäkin.

Vierailija
38/43 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kauanko sulla kesti hoksata asia? 40vuotta? 55vuotta?

Aina jonkun mäntin pitää tulla aukomaan päätään. Mätäne sinne

Vierailija
39/43 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ahkera pyöräilemään ja aina hikeentymiseen asti ( vettä on mukana juotavaksi ) Yritän päästä hikoilemalla eroon kehon epäpuhtauksista jota on kertynyt runsaalla tupakoinnilla keuhkoihin ja vereen. Monesti olen kuullut, että taas täällä on se pahalle haiseva, kun olen esim. kaupassa & torilla ostoksilla.

Vierailija
40/43 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa huomata ap:n liikunnan ilo! Ei mitään veren maku suussa pakertamista. Täytyy itsekin laittaa fillari menokuntoon.

Merenrantakaupungeissa ikäni asuneena voin sanoa, että vastatuuleen fillarointi on melkoista veren maku suussa pakertamista.