Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset siirtelee rokoteaikojaan

Vierailija
09.07.2021 |

Eikä tule kun on aika lätkäisty, joo siirsin minäkin kun kysymättä sika annettiin

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008112101.html

Kommentit (99)

Vierailija
1/99 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta ikäni riitti alkaa aikaa varaamaan ja siellä oli tasan kaksi aikaa vaihtoehtona. Rokottaavat kakkosrokotteita niin ei ole aikoja antaa ensimmäiseenkään rokotteeseen. Saa sitä sitten lehtiin laittaa uutisia kuinka rokotetaan sitä ja tätä ikäryhmää muka, kun ei ole aikojakaan tarjolla.

Vierailija
2/99 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle annettiin seuraavan rokotuksen aika silloin ensimmäisen rokotuksen jälkeen tasan kolmen kuukauden päähän, samoin miehelle. Ei meillä ollut mitään vaikeutta tehdä kesäsuunnitelmia ottaen huomioon, että rokotusaikoina ollaan kotipaikkakunnalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/99 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin, että Tampereella ihmiset 50 vuoden molemmin puolin olisivat saaneet ensimmäisen rokotuksen vapun aikaan ja nyt olisivat saamassa toisen? Oikeasti???

Jos näin on, niin on tämä jumalauta eriarvoinen yhteiskunta! Itse saan 49- vuotiaana toisen rokotteen 24.8 ja otin ensimmäisen välittömästi, kun se oli mahdollista.

Olen lähityössä ja odotan kuin kuuta nousevaa toista rokotetta ja sitten jotkut saisivat sen jo nyt, mutta siirtelevät kesöloman vuoksi🤦‍♀️

Vierailija
4/99 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme, ettei toista rokoteaikaa voi varata netin kautta. Huonosti suunniteltu. Kukahan tulee lomamatkalta rokotukseen vaikkapa Lapista Helsinkiin. Kyllä, nyt on lomakausi.

Vierailija
5/99 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siirrä koska en ole ottanut ensimmäistäkään rokotetta. Miksei toista aikaa voi varata itse netin kautta. Surkeaa, tyypillistä julkista toimintaa. Kyllä sitä pitää tulla Utsjoelta hakemaan se rokote.

Vierailija
6/99 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUS-alueella ajan voi varata ja siirtää itse netistä!!!

Ei tällaisia ajanvarausjärjestelmiä ollut valmiina, nämä on pitänyt pika-aikataululla vääntää muutamassa kuukaudessa. Ihan eri asia rokottaa koko väestö kuin että pari tyyppiä hakee lomarokotuksia yksityiseltä.

Vierailija
7/99 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sika säkissä & piti vaihtaa?

Vierailija
8/99 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toiselle saa antaa sikaa kysymättä. Monellako on sopivat tilat sille?

Vierailija
9/99 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
10/99 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-savossa on verkkopalvelussa toisen rokotuksen ajan vaihtaminen estetty, soittamalla sai tiedon, että aikaa ei vaihdeta ilman lääkärintodistusta ja terveydellistä syytä.

Vierailija
11/99 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme, ettei toista rokoteaikaa voi varata netin kautta. Huonosti suunniteltu. Kukahan tulee lomamatkalta rokotukseen vaikkapa Lapista Helsinkiin. Kyllä, nyt on lomakausi.

Mä sain kyllä ihan helposti ennen juhannusta varattua sen ekan. Sillä viikolla sai ottaa minkä ajan vaan, minä päivänä tahansa, mihin aikaan tahansa, kaikki oli vapaana. Ja näin olisi ollut toisellekin piikille. Varasin sen kuitenkin vasta seuraavana päivänä, silloin oli osa ajoista kakkosrokotteelle jo mennyt. Mutta ei siis mitään ongelmia sähköisessä varauksessa. Siellä rokotuspisteessä hoitajat hämmentyneenä pyöritteli päätään ja kohautteli olkiaan kun ei ollut yhtään rokotettavia jonossa... pääsin itsekin etuajoissa. N30 Espoo.

Vierailija
12/99 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin, että Tampereella ihmiset 50 vuoden molemmin puolin olisivat saaneet ensimmäisen rokotuksen vapun aikaan ja nyt olisivat saamassa toisen? Oikeasti???

Jos näin on, niin on tämä jumalauta eriarvoinen yhteiskunta! Itse saan 49- vuotiaana toisen rokotteen 24.8 ja otin ensimmäisen välittömästi, kun se oli mahdollista.

Olen lähityössä ja odotan kuin kuuta nousevaa toista rokotetta ja sitten jotkut saisivat sen jo nyt, mutta siirtelevät kesöloman vuoksi🤦‍♀️

Minä sinua nuorempana saan toisen vasta syyskuun puolivälissä, moni vieläkin myöhemmin. Toiset eivät ole saaneet vielä ensimmäistäkään. Että odottele nyt rauhassa vaan.

Vierailija
13/99 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasihan sen.

Vierailija
14/99 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.rokotuksen yhteydessä varauksia urakalla tehtaileva kysyi sopiiko toisen rokotuksen aika tiettynä päivänä ja kellonaikana. Koska rokotuksien väli oli noin seitsemän viikkoa ei toisen rokotuksen aika tullut minulle   yhtään yllätyksenä ja osaan aikuisena ihmisenä hallita ajankäyttöäni sekä lomasuunnitelmia keksimättä toisen rokotusajan yhteyteen kaikkea muuta tekemistä. En ihan täysin ymmärrä , miksi rokotusaika pitäisi peruuttaa kuin korkeintaan sairastumisen vuoksi. 

Tuttavapiirissäni on ajeltu mökeltä ja muilta lomilta rokotukseen. Ihan sama heilläkin, että ne lomasuunnitelmat on osannut ajoissa pohtia ja ratkoa myös miten mennä toiseen rokotukseen. 

Ilmeisesti osalle elämänhallinta on suuri haaste ja sula mahdottomuus, joten mikäpä siinä aikoja sitten peruutellessa ja siirtäessä. Pääasia, että itsellään on kivaa ja yhteiskunta tietenkin joustaa yhden yksilön vuoksi.

Vierailija
15/99 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oispa kyllä kauheaa saada sika kysymättä. Mihin mä sen laittaisin?

Vierailija
16/99 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän kunnassa voi varata netin kautta ajan. Tosin nyt ei heinäkuulle ollut yhtään vapaata aikaa.

Vierailija
17/99 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etelä-savossa on verkkopalvelussa toisen rokotuksen ajan vaihtaminen estetty, soittamalla sai tiedon, että aikaa ei vaihdeta ilman lääkärintodistusta ja terveydellistä syytä.

Sitten ei tarvitse siellä ihmetellä jos ihmiset ei vaan ilmesty paikalle rokotettavaksi o_O

Vierailija
18/99 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oispa kyllä kauheaa saada sika kysymättä. Mihin mä sen laittaisin?

Vaatehuoneeseen?

Vierailija
19/99 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tartunnat lähti nousuun rokotusten alettua? Viime vuonna tartunnat ilman rokotteita olivat lähes olemattomia määriä.....no ei se nytkään suuria ole muualla kuin otsikoissa ja hysteerikoilla. Verenluovutukseen saapuu päivittäin 800 ihmistä... on kuulemma vähän, koronatartuntoja 200 ja on "hirvittävää", hieman suhteellisuudentajua please.

Vierailija
20/99 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hyvä tiedostaa että ne pfizerin rokotteet tosiaan tulee syväjäässä ja sulatetaan varta vasten. Niitä ei voi enää pakastella uusiksi. Todellakin pitäisi mennä sen oman varauksen mukaan mikäli ei ole terveydellistä syytä siirtää sitä. Voi mennä rokotteita jopa pilalle tällä leikillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä