Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi nykyvanhemmat hyysäävät ja holhoavat liikaa?

Vierailija
14.07.2014 |

10-vuotias on muka liian nuori olemaan yksin kotona. Ei se 10 vuotta sitten ollut ongelma.

Lapsella pitää käyttää konttauskypärää, ettei vaan lyö päätänsä. Sillähän lapsi oppii varomaan kun vähän käy kipeää.

15-vuotiaan huone siivotaan ja ruoka tehdään valmiiksi, kun eihän sen ikäinen osaa vielä voileipääkään tehdä.

Ala-asteikäistä ei voi päästää pyöräillen kaverin luo alle viiden kilometrin päähän, kun matka on liian pitkä. Yli viiden kilometrin matkan suuntaansa voisin nippa nappa ymmärtää, tosin itse veivasin 15km:n päähän kaverille leikkimään, kun vanhemmat oli töissä, ja kaveri veivas saman matkan mun luo.

Lapset eivät voi leikkiä pihalla ilman aikuisen jatkuvaa valvontaa, kun sehän juoksee tielle ja jää auton alle. Kyllä 3-4vuotias jo ymmärtää, ettei tielle saa juosta ja vieraille puhuta, kunhan vanhemmat ovat tästä sanoneet.

Ihan oikeasti lasten kasvatus on mennyt jo naurettavaksi hyysäämiseksi ja holhoamiseksi. Mitenköhän mun ikäluokka ja vanhemmatkin ovat selvinneet aikuisiksi asti, vaikkei meitä olla koko aikaa vahdittu. Ja itse olen siis 20-vuotias.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma muuttuu niin ihmisetkin.

Vierailija
22/25 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tuo että hyysätään 15 vuotiaita on kammottavaa.

16 vuotias veljeni ei osaa tehdä jauhelihakastiketta. Ei osaa/viitsi tehdä oikeastaan mitään, äitini tekee kaiken hänen puolestaan ja hyysää eikä mun neuvot vaan mene perille, uskomatonta.

Sääliksi käy jo tulevaisuuden tyttöystävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvun avainkaulalapset ovat nykyään vanhempina.

Vierailija
24/25 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap antaa sitten aikanaan oman lapsensa mennä ilman turhaa valvontaa ja hyysäämistä, ihan niinkuin hän itsekin pienenä  :)

Vierailija
25/25 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siitä syystä, että elämme tietoyhteiskunnassa ja tietoa kaikesta mahdollisesta ja mahdottomasta uhkasta tulvii joka tuutista. Ei ihme, että siinä tulee vähän vainoharhaiseksikin. Silloin 80-luvulla tieto namusedistä yms. kulki puskaradion kautta, nyt samaa virkaa toimittaa netti tuhatkertaisella tietomäärällä. Kaikkea tietoa on ihmisaivojen vaikea suodattaa, niinpä varmuuden vuoksi ollaan ylisuojelevia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi