Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

lapsi tahtoo rannalle,uimahalliin ja kylpylään mutta :, (

Vierailija
14.07.2014 |

Uimakoulussa istuu rannalla katsellen hiekkaa. Mitä mun pitää tehä?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 14:39"]

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 14:34"]

Minä en allergiani takia veteen järvessä pysty menemään kuin kahlaamaan vähäksi aikaa, isä ei mene veteen ollenkaan koskaan.

ap

[/quote]

No eipä ihme, jos on lapsellakin ongelmia veden kanssa.

[/quote]

Niin totta! Jos lapsi näkee, että isä ei veteen tule, ja äitikin vain kahlaa (liekö edes napaan asti vedessä?)

niin miten lapsi sitten uskaltaisi tehdä sellaista, johon vanhempansakaan eivät kykene. Teidän pitäisi olla rohkaisevana esimerkkinä lapsellenne, eikä kavahtaa vettä.

Vierailija
22/47 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans luulen, että se äipän läsnäolo on se ongelma. Varmasti muksu menisi muiden mukana, jos ei olisi mahdollisuutta lymyillä äitin helmoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin jo kerran että sukellankin uimahallissa, ei vesi ole minulle ongelma, enkä pelkää kastua. Järvessä saattaa mennä kurkku tukkoon, joten en siellä sukella. Tänään siis olin parin metrin päässä kun nimiä huudettiin. Kun lapset pyydettiin järveen lähdin kävelemään kohti pyyhettä n 10 metrin päähän. Lapsi oli ennen minua pyyhkeellä ja huusi. Kerran sain vietyä hänet takaisin ja kun lähdin taas kohti pyyhettä, lapsi oli jo pyyhkeellä. Eli en voi "jättää" häntä sinne. Yritin suostutella hänet muiden kanssa saunaan, ei. Hän rakastaa saunaa.

ap

Vierailija
24/47 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 15:34"]

Sanoin jo kerran että sukellankin uimahallissa, ei vesi ole minulle ongelma, enkä pelkää kastua. Järvessä saattaa mennä kurkku tukkoon, joten en siellä sukella. Tänään siis olin parin metrin päässä kun nimiä huudettiin. Kun lapset pyydettiin järveen lähdin kävelemään kohti pyyhettä n 10 metrin päähän. Lapsi oli ennen minua pyyhkeellä ja huusi. Kerran sain vietyä hänet takaisin ja kun lähdin taas kohti pyyhettä, lapsi oli jo pyyhkeellä. Eli en voi "jättää" häntä sinne. Yritin suostutella hänet muiden kanssa saunaan, ei. Hän rakastaa saunaa.

ap

[/quote]

Mitä jos veisit lapsesi uimakouluun ja menisit itse vaikka kaupungille siksi aikaa? Et saisi olla ollenkaan paikalla, jottei hänelle tulisi mahdollisuutta tukeutua sinuun. Tosin en tiedä mikä käytäntö noissa uimakouluissa yleensä on, että jäävätkö vanhemmat aina paikanpäälle seuraamaan opetusta.

Vierailija
25/47 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu-uinneissa ainakin Hgissä käytetään ihan uimaopettajia. Ei ne luokanopettajat siellä altaan reunalla ole.

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 12:32"]

Koululiikunnassa ei todellakaan saa hiottua tekniikoita. Riippuu todella paljon opettajasta, suurimmalla osalla ei ole asiantuntemusta uinnista. Koulu-uinneissa opitaan ne väärät liikeradat, joista on sitten hirveä työ opetella eroon. Näitä tapauksia on altaat täynnä. Jos haluaa että lapsi oppii oikeat tekniikat, kannattaa kurssittaa uimaseurassa.

-alalla oleva[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 12:26"]

Höpönlöpön. Ilman uimakoulua oppii, meidän tapauksessamme myös kehitysvammainen poika, jolla on liikkumisessa muuten kömpelyyttä ja koheltamista. Tekniikat tavallinen uimari saa hiottua koululiikunnassa. Jos tähän on pystynyt yh-äiti poikasakin kanssa kun lapset ovat olleet 5-6v, niin ei ole uimakoulu pakollinen.

[/quote]

[/quote]

Vierailija
26/47 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisinpa nähdä lastesi "uimatekniikan". Uinti on oikeasti teknisesti vaikea laji, mikä näkyy uimahallissa enemmän kuin hyvin. Suurin osa aikuisväestöstä ui ihan päin helvettiä.

Mä olen itse oppinut luonnonmenetelmällä aikoinani uimaan. Menin tekniikkakurssille aikuisena ja opettelin kaiken uudestaan.

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 12:26"]

Höpönlöpön. Ilman uimakoulua oppii, meidän tapauksessamme myös kehitysvammainen poika, jolla on liikkumisessa muuten kömpelyyttä ja koheltamista. Tekniikat tavallinen uimari saa hiottua koululiikunnassa. Jos tähän on pystynyt yh-äiti poikasakin kanssa kun lapset ovat olleet 5-6v, niin ei ole uimakoulu pakollinen.

[/quote]

Vierailija
27/47 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikealta veteen tutustumiselta vaikuttaa. Uintia opetetaan ensin leikin varjolla. Kaikkein tärkeintä on saada lapsi laittamaan kasvot veteen. Mitään uintitekniikkaa on turha alkaa opettaa, jos lapsi ei uskalla kastaa naamaansa.

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 15:21"]

Eipä tuolla mitään opeteltukaan. Leikittiin hippaa, kapteeni käskee, käytiin kyykyssä vedessä, pestiin naama,  puhallettiin veteen, juostiin ja käveltiin. Kaikki tämä alle polvenkorkuisessa vedessä. Eipähän tuosta helpompaa ole kuin se rannalla istuminen.

ap

[/quote]

Vierailija
28/47 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 14:34"]

Lapsi on 5 ja puoli vuotta vanha. Pitäisikö jättää uimakoulu kesken ekan päivän jälkeen? Itseäni ärsyttää nyt ihan tajuttomasti, kun tuo sosiaalinen rämäpää yhtäkkiä veti liinat llukkoon, kun olisi ollut jotain järkevää juttua.  Minä en allergiani takia veteen järvessä pysty menemään kuin kahlaamaan vähäksi aikaa, isä ei mene veteen ollenkaan koskaan. Outo tilanne kun luulin että tuo menee kyselemättä ihan mihin vain kenen kanssas vain, niin nyt sitten itketään kun äiti meni alle 5 metrin päähän...o_O

ap

[/quote]

no onko ihme, ettei lapsi, jos vanhempien esimerkki on tuo???

Vierailija
29/47 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 15:34"]

ap

[/quote]

onko ukkosiin joku vesiallergikko vai mikä sitä estää menemästä järveen? Pelkää pepun kastumista?

Anna pojallesi aikaa. Ei ole katastrofi jos 5 v. jännittää vettä. Ja olen aika varma että tuo vanhempien uimattomuus luonnonvesissä on jättänyt arkuutta poikaan.

Vierailija
30/47 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa rantsussa minäkin oon oppinut uimaan.

Vierailija
31/47 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut laitettiin muksuna uimakouluun. Ekana päivänä uimahallissa piti jo sukeltaa, meinasin hukkua :( kammosin jokaista kertaa enkä tietenkään oppinut uimaan. Kuinkas ollakaan rakastin järvessä polskimista ja rannalla sitten opinkin ihan itse uimaan. Uimakouluissakin on hirvittäviä eroja.

Vierailija
32/47 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhassa katsotte tän vuoden uimakoulun. Vanhemmat pysyy kaukana kun lapset on uimakoulussa.

Ja jos ei nyt tänä kesänä kiinnosta ja opi uimaan ens kesänä uusiks. Ei siinä kummempaa. Tai tietty jos on lähellä uimahalleja ja muita missä on opetusta talviaikaan ja haluaa sinne niin sinne sitten.

Itse oon oppinut uimaan joessa (ikää en muista koska opin uimaan). Muistaakseni sisaruksenikin oppinut samassa paikkaa uimaan.

Tietty paremminkin voisi osata, mutta en kauhea vesihirmu ole ikinä ollut.

Nyt oma vanhempi lapseni on uimakoulussa ja hiljaa hyvää tulee. Muutenkin päästy näillä keleillä hyvin järveen, itse myös siellä mukana. Nuorempi lapsistakin on ihan innoissaan ja ui hyvin kellukkeilla. Rohkeita ovat. Äitiä välillä jopa hirvittää vaikka ihan vieressä oonkin :D

Mä ajattelin vasta ensi kesänä laittaa nuoremman uimakouluun joka on näköjään saman ikäinen kuin AP:n lapsi.

Ei kannata ressata.

Onko kyseisessä uimakoulussa vanhempia ja rohkeampia lapsia niin voi sekin ujostuttaa.

Ja tuli mieleen toi koululiikunnasta uimaan meno... Oikein naurattaa... Ainakaan meidän paikkakunnalla ei kovin usein käyty. Oman peruskoulun aikana muista ehkä yhden käynnin! Meidän kunnassa ei siis omaa uimahallia.

Saa nähdä kuinka nykyään tapahtuu. Kuulemma kakkosluokkalaisia viedään jokusen kerran jo.

Vierailija
33/47 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kanssa aikuisten altaaseen niin ei voi kävellä. Meillä lapset oppineet uimaan ilman uimakoulua 4 vuotiaina. Kerran viikossa käyty uimahallissa n 6 kk alkaen. Jo reilu vuoden ikäisinä hyppineet aikuisten altaan reunalta veteen.

Vierailija
34/47 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mene sinne rannalle, uimahalliin, kylpylään.

Vierailija
35/47 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, ujosteleeko, pelkääkö vettä tms?

Vierailija
36/47 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se tekee jos menette uimaan keskenänne ilman uimakouluja? Jännittääkö uimakoulua?

Vierailija
37/47 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä laita sitä uimakouluun vaan opeta itse. pitäkää hauskaa rantavedessä, loiskikaa ja kastukaa. siitä se rohkeus tulee. Minkä ikäisestä lapsesta on kyse, haluaisiko omia kavereita mukaan.

Vierailija
38/47 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette kai te nyt uimakoulua siihen tarvitse että voisitte mennä yhdessä rannalle tai kylpylään pitämään hauskaa :) ehkä lapsesi ei vaan viihdy uimakoulussa, ei sovi ryhmään tai ujostelee opettajaa tms. Uimaan voi oppia ihan oman perheen parissa käymällä noissa edellä mainitsemissasi paikoissa :)

Vierailija
39/47 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On käyty kymmeniä kertoja uimassa. Hän vain kävelee vedessä. Hän on innoissaan menossa mun kanssa. Ja viihtyy yli kaksikin tuntia vedessä. Siksi ajattelin että uinakoulu olisi hyvä.

Ap

Vierailija
40/47 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On käyty kymmeniä kertoja uimassa. Hän vain kävelee vedessä. Hän on innoissaan menossa mun kanssa. Ja viihtyy yli kaksikin tuntia vedessä. Siksi ajattelin että uinakoulu olisi hyvä.

Ap