Miksei joillakin ole roskista vessassa?
Kommentit (120)
Itse muistan vieläkin tapauksen kymmenen vuoden takaa rippileiriltä. Jostain syystä tyttöjen mökin vessassa ei ollut kopeissa roskiksia, vaan ne oli sijoitettu käsienpesualtaiden luo koppien ulkopuolelle. Siinäpä sitten käärin siteeni paperiin ja tokihan onnistuin sen käärön sitten tiputtamaan, niin että se kierähti osittain viereisen kopin puolelle. Voi sitä teinitytön nolouden määrää, sillä tokihan siellä naapurikopissakin joku oli.
Niin että minä en kyllä lähde kenenkään toisen kotona kuljettamaan siteitäni vessasta keittiöön, kuitenkin kompastun ja heitän sen keskelle kahvipöytää kaikkien ihailtavaksi :D
Toki pyrin aina siihen, että ei kyläillessä tarvitse siteitä/tamponeja vaihtaa, mutta varsinkin kun en vielä käyttänyt pillereitä, oli vuoto todella runsasta ja siteitä joutui vaihtamaan tiuhaan tahtiin, tuolloin kun tamponikin oli vielä kauhistus.
Muistuipa mieleeni, että ala-asteellani ei tyttöjen vessoissa ollut roskiksia. Tungin siteet reppuuni ja pelkäsin että joku menee tonkimaan reppuani, kun ne piti jättää käytävälle oppitunnin ajaksi.
Ei tulisi mieleenikään olla ilman vessaroskista.
Ei meillä vaan tule mitään roskia vessassa. Tosiaan, en meikkaa, niin kuin joku epäilikin. Enkä muuten tähän mennessä ollut tajunnut, mihin vanulappuja käytetään. Kiitos valaisemisesta :)
Käytän itse kestositeitä ja olen ihan tottunut kantamaan niitä ilmatiiviissä muovipussissa laukussani muutenkin. Sen voi hyvin tehdä myös vierailla. Myös keittiön roskikseen saa tuoda, se viedään niin usein, ettei haju haittaa.
Jos joku menee laukku kainalossa vessaan, niin tiedän kuitenkin, että hänellä on menkat, kuljetti sidettään tai ei. Ja se kuvitteellinen vessan roskis muistettaisiin tyhjentää niin harvoin, että ne vierassiteet varmaan mädäntyisi sinne.
Muoviset hammastahnaputkilot ym. menee energiajakeeseen ja vessapaperihylsyt pahvinkeräykseen. Jos niitä varten olisi vessassa roskis, niin pitäisi saman tien olla kolme astiaa.
Kaiken kaikkiaan musta on helpompaa, että vessassa ei ole roskista. Jos se side nolottaa niin paljon, niin suosittelen kyllä kuukuppia. Voidaan myös tavata aina teillä.
Ei vaan tarvita, siteet vien keittiön roskikseen ja meidän vieraat on kaikki jo niin vanhoja ettei niillä kuukautisia ole. Itse olen kohta 50v.
Olen nainen ja meillä ei ole roskista kummassakaan meidän vessassa. Jotenkin ällöttää että sinne tunkisin veriset siteeni haisemaan ja muiden kurkattavaksi. Saati muitten siteitä nähdä roskista tyhjentäessä.
Voi sen asian muutenkin hoitaa.
Miksi sinulle on niin tärkeää olla roskis kylän vessassa?
Meillä ei ole alakerran wc:ssä roskista. Se on wc, jota vieraat käyttävät. Keittiöön on niin lyhyt matka, että roskat voi kantaa sinne.
Intiimiasiat olisi mukavampi hoitaa huomaamattomasti. Ei ole kiva käydä vessassa ja käydä keittiön roskiksella toisten istuessa kahvipöydässä."ai sillon ny kuukautiset". Luonnollinen tapahtuma, mutta onko sitä pakko hieroa toisten silmille.
Käytän kuukuppia. En tarvitse roskista wc:ssä.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 07:27"]Käytän kuukuppia. En tarvitse roskista wc:ssä.
[/quote] Yöks vieläkin..
Mihin roskista vessassa tarvii? Mä en tunne ketään kellä olis.
Mitä mä sillä tekisin? Vessasta ei tule muuta roskaa kuin käytetyt siteet kerran kuussa, tavallisten roskien joukkoon kiikutan sieltä vessasta. Ei ole vaikeaa.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 07:30"]
[/quote] En ole koskaan kaynyt missaan vessassa, yksityiskodissa tai hotellissa/julkisessa tilassa missa ei olisi ollut roskista. Olen asunut neljassa maassa kolmella mantereella. Mihin sita laittaisi paperinenaliinan kun on sita kayttanyt? Heittaisi lattialle, jattaisi lavuaarin reunalle.
En kylla kavelisi kenenkaan keittioon side kourassani.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 07:37"]
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 07:30"]
[/quote]
En kylla kavelisi kenenkaan keittioon side kourassani.
[/quote]
No vie sitten mukanasi kotiin ja heitä siellä vessan roskikseen. Problem solved.
Mä laitan aina kylässä käytetyn siteen laukkuuni ja heitän sitten kotona roskikseen. Ei tulisi mieleenkään jättää sitä toisten roskikseen!
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 07:43"]Mä laitan aina kylässä käytetyn siteen laukkuuni ja heitän sitten kotona roskikseen. Ei tulisi mieleenkään jättää sitä toisten roskikseen!
[/quote] onnetonta tuokin
Meillä suomalaisilla on vielä pitkä matka sivistykseen jos ei ymmärretä roskiksen tarpeellisuutta vessassa.
Mulla oli roskis vessassa, vaikken itse käytä kierukan takia. Oli kyllä ihanaa löytää vieraiden haisevia siteitä sieltä viikkojen jälkeen. Yäk, siitä lähti roskis. Vieköön jokainen laukussaan kotiinsa.
Kyllä mulla on ainakin vessassa roskis, vaikka asun yksiössä, jossa keittiön roskikselle on muutamia askeleita.
Tuleehan siellä nyt muutakin roskaa kuin menkkojen aikaan tamponipaperit, joten tulee tyhjennettyäkin väh. kerran viikossa, ei se siinä ajassa haisemaan ala.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 00:14"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 00:09"]
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 23:25"]
Mä en haluais keittiön roskikseen haisemaan kenenkään vieraan menkkasiteitä, hyi helvetti. Ei ole roskista vessassa, ja kyllä, vedän siteet pöntöstä alas, kuten myös pumpulipuikotkin. Noniin, kivittäkää!
[/quote]
Asuthan omakotitalossa ja huolehtit omista viemäritukoksistäsi itse?
[/quote]
Toivottavasti myös teidän jätevedet menee likavesikaivoon eikä vedenpuhdistamolle, missä joku saa sitten irrotella niitä pumpulipuikkoja paskasiivilöistä?
[/quote]
Niinpä. Pitäisköhän AV-akatemian tehdä ekskursio jätevedenpuhdistamolle?